Rubberen afdichtingen die niet afdichten, vingervlekken op de hemelbekleding, krassen in deurpanelen bedenkt met verf… Deze Tesla Model Y is nieuw, maar met deze bouwkwaliteit alles behalve concours-waardig.
Stel je voor, je hebt net 64.000 euro neergeteld voor je spiksplinternieuwe Tesla Model Y. Vanwege de coronacrisis kan je die niet zelf ophalen, maar wordt deze voor je deur geparkeerd. Alsof je een zestienjarige Amerikaan bent die net een eerste auto heeft gekregen, ren je piepend van geluk je huis uit. En dan tref je dit aan.
Even een opsomming. Een hemelbekleding die smerig is en rafelige uiteindes heeft. Niet netjes, maar ook niet het grootste probleem. Daarna zie je de krassen in de deurpanelen en het dashboard. Dat zag de kwaliteitscontroleur van Tesla ook, dus heeft die de krassen bedekt met verf. Wat je niet kunt zien, is immers ook geen probleem. Alleen een beetje jammer dat de verfvlekken nogal opvallen. Het laatste puur optische verschijnsel zien we aan de velgen. Het lijkt er namelijk op dat deze Tesla de stoep al van iets te dichtbij heeft mogen aanschouwen, daar er flinke krassen op het wiel te zien zijn.
Dit zijn nogal beschamende afwerkingsproblemen, maar jammer genoeg stopt het lijstje niet hiermee. Nee, want bij een van de deuren zien we dat de afdichting niet goed vastzit. Het lijkt erop dat er nog geen water naar binnen zal lekken, maar het belooft niet veel goeds voor de rest van de afdichting.
Ook dit valt echter in het niets bij de pièce de résistance van dit filmpje. De kofferbak gaat namelijk niet meer open. Althans, je vingers krijg je er misschien nog nét tussen, maar die ben je dan ook snel kwijt. Na een paar seconden trillen laat de elektromotor de achterklep gewoon weer vallen. Het is maar goed dat deze bestuurder erachter kwam vóór hij boodschappen ging doen.
De auto blijkt van ene Kenriko te zijn, die op Reddit nog meer over zijn nieuwe bolide vertelt. Want oh ja, there’s more. De passagiersstoel kent namelijk ook wat krasjes en aan de buitenkant hebben beide (!) achterpanelen een deukje.
Kenriko zegt contact te hebben gezocht met Tesla (kennelijk was hij niet zo blij met zijn Model Y?). Vanwege die coronacrisis accepteert Tesla alleen auto’s met veiligheidsproblemen. Hij (m/v) zal dus moeten wachten tot de ‘huidige situatie’ voorbij is, eer Tesla naar zijn auto zal kijken.
De reacties van sommige Autoblog-lezers zijn te voorspellen: ‘hoort niet, maar is vast een uitzondering!’. Wij zouden het graag met je eens zijn, helaas blijkt het niet zo. Zo reageren meerdere Redditors met hun Tesla-verhalen, die ook niet per se tevreden zijn over de bouwkwaliteit. En ene FireRock31 plaatste ruim twee weken geleden zijn ervaringen over de Model Y.
‘Net als veel van jullie, heb ik meerdere plekken waar de lak is afgebladderd en ongelijke panel gaps. Dit is allemaal prima. Maar mijn achterklep is stuk en wanneer de auto de klep sluit, gaat die niet op slot!’
FireRock31
Nou is het sowieso vrij vreemd dat iemand zestigduizend euro neertelt voor een auto en dan geen problemen lijkt te hebben met afgebladderde lak en oneven panel gaps. Dat gezegd hebbende: zijn klep sluit dus niet. Automatisch. Als hij er een duwtje aan geeft wel. Wat de toegevoegde waarde van een automatische achterklep een beetje teniet doet, uiteraard.
Hoe dan ook, deze problemen kunnen gewoon niet. Vooral niet als iemand de auto moet bezorgen en dus de staat van de auto met eigen ogen kan aanschouwen. Aan de andere kant, Tesla heeft nooit eerder klachten gekregen over de bouwkwaliteit, dus we kunnen het ze wel vergeven. Naast dit. Oh, en dit ook nog. Of deze, mag je ook niet vergeten… Beter schijnt dus nog niet goed te zijn.
Robert zegt
Goeie reclame… Voor de Hyundai Kona en Kia Niro, voor de Mercedes EQC, Audi E-tron en noem maar op.
flutterby zegt
@RRRobert: reclame hebben ze niet nodig, productie wel.
Henk_he zegt
Sodeju. Ik heb tweedehands auto’s van 6 jaar oud gehad die er beter uitzagen. Wat een hoop viezigheid, beschadigingen en storingen. Vraag is natuurlijk of de auto zo uit de fabriek is gerold of dat de vlekken en krassen er later op zijn gekomen. Dat kun je achteraf nauwelijks controleren.
Edge zegt
@henk_he: Daarbij is het ook nog zo dat het kamp Tesla-haters inmiddels bijna net zo groot is als het kamp Tesla-fanboys. Ik geloof best dat Tesla problemen heeft met de quality control en dit soort auto’s aflevert, maar ik sluit ook niet uit dat een vermogende Tesla-hater een Model Y heeft gekocht, wat dingen heeft beschadigd en deze video heeft gemaakt. Klinkt wellicht vergezocht, maar het zal je verbazen wat mensen doen om viral te gaan.
nissanfairladyz zegt
Gewoon als investering op je short. ;)
wimof zegt
Er zal een dag komen dat de schellen van de ogen vallen en deze wagen met de outstanding American build quality gaan relativeren.
Zoiets kom je zelfs bij Dacia niet tegen ( Dacia enkel als voorbeeld voor een goedkope wagen)
jappebak zegt
Laatst poetste ik (met een Jumbo Allesreiniger doekje) het dashboardkastje van mijn Dacia. Hoppa zo de grijze leatherlook eraf… Echt kwaliteit noem ik dat nog niet. Maar goed, bij een auto van nieuwprijs 15k is dat een ander verhaal dan bij een wagen van bijna een ton als je de BTW/BPM meerekent.
wimof zegt
Softlakken worden weekgemaakt door onder andere handcrèmes en pellen er dan onder de minste druk vanaf.
frank2b zegt
’t is niet dat je een zacht vriendenprijsje betaalt voor je Tesla.
Als er bij een gelijkgeprijsde Lexus bij aflevering een stofje op de achterbank ligt wordt de verkoper ontslagen.
Of zo iets…….
basman147 zegt
Bij Lexus krijgt de verkoper in dat geval een tanto aangereikt om harakiri mee te plegen…
mashell zegt
Tesla heeft helemaal geen slechte bouwkwaliteit. De bouwkwaliteit van Tesla is van Amerikaans niveau en vergelijkbaar met andere Amerikaanse wagens uit dezelfde prijsklasse. Dat Amerikaanse fabrikanten over het algemeen niet om bouwkwaliteit geven is een heel andere discussie.
stephane8200 zegt
@mashell: laten we dan hopen dat de Duitse fabriek beter werk aflevert.
Esprit_de_Flandre zegt
Tuurlijk. Daar gaan ze VW- en Mercedes-personeel binnenhalen. Daar wordt nu toch gesnoeid…
nissanfairladyz zegt
Het gaat toch niet zo goed met Duitse autofabrieken, het volume aan auto’s gaat hard omlaag. Dat betekend gewoon dat je minder personeel nodig hebt. Die worden zo opgeslurpt door de Tesla fabriek. Gewoon realistisch.
detroitv8 zegt
@mashell: dat valt best wel mee joh. Mercedes en BMW bouwen ook in de US. Daar lees je dit soort praktijken niet over.
crepito zegt
@detroitv8: Maar gebeuren zeker wel. Mijn Mercedes ML was een en al drama.
nissanfairladyz zegt
Daar zit je dus fout, kijk maar eens naar Amerikaans gebouwde BMW’s Dat interieur heeft misschien hetzelfde model, maar heeft vaak goedkoper materiaal en meer plastic. Of naar Volkswagens die uit Mexico komen. Dat is toch anders.
papa zegt
@mashell: heb je de nieuwe lincolns al gezien
cdlop01 zegt
Wij hebben diverse Tesla’s zakelijk. Aflevering en afwerking, ronduit bedroevend, aftersales om te janken. Als EV geslaagd, verder op gebied van afwerking en kwaliteit zeer ondermaats. Scheve panelen bij aflevering en diverse beschadigingen aan de lak. Tesla 3 is leuk als acceleratie kanon, je rijdt een 911 het snot voor de ogen maar verder… .
.
pcooperworks zegt
@cdlop01: niet zeuren, geniet van de lage bijtelling
superfunky zegt
@cdlop01: oh oh, zeg dat nu niet, nu krijg je Fanboy en de hele meute over je heen!! Ik geef je het lijstje vast:
– bij de grote merken was ook niet meteen alles fantastisch;
– prijs/kwaliteit is geweldig, de afwerking en service neem je voor lief;
– de „Wende“ vraagt offers van ons allemaal, je moet je er even op instellen/aanpassen;
– ben blij dat de Muskias je een paar auto‘s heeft gegund.
Vergeet ik er nog een paar?
flutterby zegt
@superfunky: Aan het eind van het kwartaal wordt de al gebrekkige quality check waarschijnlijk volledig overgeslagen. Het geld is binnen, de auto is geleverd en wordt achteraf wel gefixed.
Neem nooit een Tesla af aan het eind van een kwartaal..
none zegt
“je rijdt een 911 het snot voor de ogen maar ” Denk het niet, een 911 rijder kijk niet eens naar een tesla3, die kijkt pas op als er iets als een ferarri of aston martin in de buurt komt.
2wheeler zegt
@none: dat de Porsche rijder in jouw voorbeeld “niet eens omkijkt naar de Model 3 rijder” zegt natuurlijk alles over jouw visie van een Porsche rijder en niets over het kunnen van een Model 3. Die er wel degelijk een Porsche uit kan trekken.
onlyporscheman zegt
@2wheeler: als precies rijder heb ik trieste acties gezien van tesla rijders die denken dat porsche rijders constant op het circuit rijden. Voorbeeld ging er eentje op de rotonde afremmen terwijl ik op rotonde zit, om vervolgens met 70 km/u weg te knallen op een 50 weg. Wow ik lachte me rot aan die kneus die oprecht een statement wilde maken die nergens op sloeg.
onlyporscheman zegt
@onlyporscheman: ik bedoel dus een 0 tot 70 acceleratie going doen vanaf exit rotonde. Terwijl ik met de stuur nog moet indraaien . Anyway. Zegt genoeg
2wheeler zegt
@onlyporscheman: agh ja, als BMW rijder heb ik sneue acties gezien van Porsche rijders en als Volvo rijder van Tesla’s. Het probleem is dat het allemaal niets zegt over de auto’s maar over die specifieke bestuurder. Hebben we hier op een autoforum natuurlijk niets aan. Maar goed, ik hoef jou niet te vertellen dat het bij een Porsche om veel meer gaat dan een 0-100 tijd.
nissanfairladyz zegt
Dat heb je altijd als je een sportauto. Ik reed altijd een een poormans porsche. Namelijk de 350z. Porsche voor de arme man. :) Ja het is zoals het is. Maar het voordeel is wel, en dat merken andere mensen ook. Het verkeer gaat automatisch voor je aan de kant wanneer je een sportwagen rijd. Je krijgt op de snelweg veel meer ruimte, terwijl je niet eens snel gaat.
superfunky zegt
@2wheeler: nou, dan doen we ff een rondje Zandvoort en dan hebben we het er nog een keer over, goed? Stoplichtje sprintjes, pffff, boeie
2wheeler zegt
@superfunky: je leest mijn reactie verkeerd en ik heb eigenlijk niet de behoefte om hem verder toe te lichten. Viel spaß op Zandvoort!
onlyporscheman zegt
@cdlop01: 911 is de referentie idd. Onthoud dat.
fabian1978 zegt
What’s new?
jaapiyo zegt
Toch is dat verven van beschadigde plekken in het interieur wel een nieuw dieptepunt. Geeft aan dat het niet alleen matig in elkaar zit, maar ook dat ze dat proberen weg te moffelen. Of op zijn minst dat ze dat likje verf erop een acceptabele fix vinden. Man man man…
lekkerlinksrijden zegt
@jaapiyo: sjoemelverf Jaapiyo?
mustang750supersnake zegt
@lekkerlinksrijden: sjoemelverf????
crepito zegt
@jaapiyo: Is in scene gezet door Tesla shorts.
jaapiyo zegt
Blij dat ik eindelijk wat humor bij je zie. Toch? Of…?
ericd zegt
Belooft wat voor later dit jaar. Musk beweert dat Teslas dan in staat zullen zijn je autonoom op te kunnen pikken en zich zelf te parkeren. Met dit kwaliteitsbeeld zou ik daar m’n twijfels bij hebben.
none zegt
Ik snap niet dat RDW instanties dat niet keuren in een traject dat jaren duurt. Echt belabberd die instanties.
Henk_he zegt
De RDW kijkt of een auto veilig is, niet of er een vlek op je hemelbekleding zit.
awesome zegt
@none: dat een Tesla het kan wil niet zeggen dat het ook mag.
De RDW zal nog eerder weigeren dan toestaan met het risico dat er iets gebeurd.
none zegt
Maar je hebt toch een iq van onder 60 als je een Tesla koopt, en iets anders dan dit verwacht? Die fanboys hebben toch altijd over de aandrijflijn. Jammer dan niet. Top aandrijflijn, rijden dus met dat ei.
pcooperworks zegt
@none: Dank, voel me (net) niet aangesproken. De leasemaatschappij heeft een Tesla voor mij gekocht. Hopelijk is mijn IQ daardoor wat hoger. De auto ziet er overigens netjes uit (geluk?) en voldoet prima.
flutterby zegt
Één auto wordt slecht afgeleverd en dat is nieuws, ow wacht het is een Tesla.
Ondertussen brand vorige week een E-tron af en daar hoor je niets van. Het merk wordt niet eens genoemd, want dan is het opeens wel een elektrische auto.
none zegt
Het nieuws is niet dat de auto slecht wordt afgeleverd, dat is al geruime tijd bekend. Het nieuws is dat de Tesla rijder redelijk dom is, en dit niet verwacht en dan gaat zitten zeuren en aandacht trekken.
Is er niet zo een psychische aandoening waarbij je jezelf en/of anderen letsel toebrengt, alleen maar om de aandacht op je gevestigd te krijgen?
flutterby zegt
@none: of heel slim, trekt best veel kijkers zo..
mashell zegt
Het zou inderdaad pas echt nieuwswaardig zijn dat Tesla een auto zou afleveren waarvan de mensen zeggen, “kijk Mercedes, zo moet dat”. Maar het is een Amerikaanse auto, daar mag je gewoon qua bouwkwaliteit niet veel van verwachten.
“Ondertussen brand vorige week een E-tron af en daar hoor je niets van.”
Als ik op Google op “E-tron brand” zoek vind ik alleen artikelen uit 2019, over brand, brandgevaar en een terugroepactie. Maar niks over vorige week. Als Google het niet weet dan is het gewoon niet gebeurd.
flutterby zegt
@mashell: precies! Niets te vinden, alsof het er niets gebeurt is. Audi’s die afbranden? Nee joh!
https://www.ad.nl/auto/elektrische-auto-brandt-volledig-uit-vuur-laait-steeds-opnieuw-op~ac1b322c/
jaapiyo zegt
Als er ook maar iets kritisch wordt geschreven over Tesla ben je simpelweg niet in staat om te overwegen dat het gewoon objectieve berichtgeving betreft, wel? Ik moet een beetje aan Trump denken. Licht kritische vraag –> hoppa vooral niet nadenken, maar meteen die automatische reflex eruit gooien –> FAKE NEWS.
Voor ons archief van afgefikte auto’s kan je trouwens hier kijken http://www.autoblog.nl/archive/tag/vuur. Er staan naast veel Tesla’s bijvoorbeeld ook een Taycan, diverse Ferrari’s en helaas zelfs een Lamborghini Miura in.
dedude zegt
Helemaal mee eens. Er mag weinig negatiefs worden gezegd of er komen lui het met hand en tand verdedigen….
…net als dat het andersom ook het geval is. Met jezelf voorop. Je schiet notabene al in de verdediging voordat er comments komen, getuige je artikel van gisteren.
Neem eens een voorbeeld aan Casper; die onder dat artikel van de Taycan keurig verwoordde hoe het zit en het beoogde door Casper- in -Porsche-video -Tesla bashen naar het rijk der fabelen verwees.
Fijne avond
jaapiyo zegt
Na een aantal jaar weet je wel wat je ongeveer kan verwachten onder een Tesla artikel, zeker als er iets in staat wat als licht kritisch uitgelegd kan worden. En het is een internationaal fenomeen, getuige de treffende #2 in dit artikel van Jalopnik https://jalopnik.com/these-are-the-worst-cars-of-the-decade-1840731027.
flutterby zegt
@jaapiyo: dit heeft niets met Tesla te maken. Iedereen kent wel een verhaal zo niet meerdere van auto’s die afgeleverd zijn en nooit zo de showroom hadden mogen verlaten. Om daar nou zoveel aandacht te geven is niets meer dan clickbait.
Over Tesla, ja hun afwerking is over het algemeen ondermaats. Meestal niet, maar véél te vaak wel. Zeker aan het eind van het kwartaal en al helemaal bij een nieuw model. Sterker nog de Model X is nog steeds een probleemkindje.
oneeeeeschade zegt
@jaapiyo: waar zijn de BMW’s????
nissanfairladyz zegt
Ik ben wel erg fan van de techniek in de Tesla, maar ben het wel met je eens dat er zeker wel kritiek mag komen. Daar hebben toekomstige Tesla rijders als ik alleen maar profijt van, zodat de kwaliteit omhoog gaat.
Hopelijk zal de Model Y of 3, die uit Duitsland komt rollen van hoge kwaliteit zijn. En allemaal dankzij kritische mensen zoals jij. Dankjewel Jaapiyo, je doet Gods werk !
henkp1 zegt
Ja dat viel mij ook op, als er bij een Tesla een ventieldopje scheef zit, dan is dat gelijk wereldnieuws. Als er spontaan een Audi E-tron affikt, wordt daar nauwelijks aandacht aan besteed en de naam ‘Audi’ wordt nergens gevoerd. Opmerkelijk.
Overigens, als de Tesla van dit artikel inderdaad zo is afgeleverd, is dat natuurlijk niet acceptabel.
deredactie zegt
Gaat niet om bouwkwaliteit, zie een auto als een gebruiksvoorwerp. Niks status, niks 20 jaar levensduur. Gewoon 3 jaar gebruiken en je gooit m weg en pak een nieuwe versie.
mashell zegt
Met die manier van redeneren ga je voor de auto met de beste prijsprestatie verhouding en dan had je vorig jaar een Tesla Model 3 in de zakelijke lease genomen.
troljedemoeder zegt
Een Tesla kopen en klagen over de afwerking. Lol.
dedude zegt
Wat dat betreft is die afwerking van die Model Y van hetzelfde niveau als de reacties die er alweer onder staan.
Bedroevend. Laag. Niveau.
Wat een gejank om een automerk. Gênant. Kleuters.
On-topic: ik had die Tesla afleverboer echt in z’n gezicht uitgelachen en het ding teruggegeven. Of m’n afbetaling / leasebedrag (de US red.) niet meer betaald.
troljedemoeder zegt
Kritiek uiten op het niveau van de reacties. En. dan. zo. schrijven. Hahaha!
dedude zegt
Ik. Snap. M. Niet.
Maar zal wel aan mijn gebrek aan humor liggen
2wheeler zegt
Zo dan, dit is zelfs voor een Tesla wel erg slecht zeg. Draag het merk een warm hart toe, maar dit is op geen enkele manier te accepteren.
Maarten123 zegt
Laatst een ritje gemaakt in een Model X van een bevriende relatie. Doen toch gauw een ton. Wat allereerst opvalt is het absurde windgeruis bij 130. Ik begrijp nu waarom die lui allemaal 100 rijden.
Acceleratie natuurlijk fenomenaal, maar na de tweede keer (nb bij rollende start) begonnen er al vreemde bijgeluiden in de aandrijving te ontstaan.
Huidige eigenaar had bij zijn Tesla dealer laatst uit belangstelling gevraagd wat hij moest bijbetalen als hij zijn 100D van dec-19 zou inruilen op een voorraad P100D, in een net wat leukere uitvoering. Werd doodleuk de helft (!) van de nieuwwaarde teruggeboden.
Randvolk. Weglopen daar.
bartsss zegt
Zo jammer dit. Snap Tesla echt niet. Ze hebben op performance accu’s ed. zo goed voor elkaar. In de afwerking blijven ze de kantjes er vanaf lopen. Kantjes?? Ze lopen er hele hoeken uit. Ik geen ze nog ff en dan is Tesla niks meer als de andere merken alles op de rit hebben.
nissanfairladyz zegt
Tesla is gewoon goed in technologie, en zaken efficiënt maken. Echter afwerking zijn ze gewoon nog niet sterk in. Hun succes is vooral te danken aan hun technologie, en efficiëntie en het toekomstperspectief. De afwerking mag zeker beter.
ty5500 zegt
De afgeleverde auto is schandalig. Ik vraag mij echter af of het een dergelijk omvangrijk probleem is als het wordt afgeschilderd. Begin deze maand gaven jullie in een artikel over de tevredenheid van elektrische auto’s nog aan dat Tesla 9 op 10 scoort en een NPS heeft van 80. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat mensen die dergelijke auto’s ontvangen dergelijke goede scores geven. Dus ofwel wordt een klein probleem over enkele auto’s gigantisch uitvergroot ofwel trekt het vorige onderzoek op niks.
jaapiyo zegt
Hoeft niet per se zo te zijn. Tesla adepten zijn dermate gelovig dat ze alle fouten vergeven en alsnog achter hun keuze blijven staan. Wordt namelijk (een deel van) hun identiteit.
ty5500 zegt
Je kan het natuurlijk ook gewoon weer op fanboys steken. Moet je niet teveel nadenken
oneeeeeschade zegt
Kut Autoblog, ga lekker andere merken afzeiken. Fake news and fuck you autoblog
jaapiyo zegt
Wist je dat schade aan een Tesla buitengewoon duur is om te laten fixen?
wimof zegt
Inderdaad, op Youtube staan genoeg voorbeelden om dat te bevestigen.
oneeeeeschade zegt
@wimof: FY
oneeeeeschade zegt
@jaapiyo: FY
Dutchdriftking zegt
@oneeeeeschade: Je hoeft hier niet te komen he, je mag ook gewoon bij Rumag blijven…..
oneeeeeschade zegt
@dutchdriftking: Klopt. Bij de Albert Heijn verkopen ze trouwens weer wc-papier. Ga lekker langs, dan kan je je reet afvegen.
Geen idee wat Rumag is. Maar je moet gewoon wat minder suggestief zijn in je comments. Zelfde voor jaapyo en die andere pik omhoog. Lijkt wel alsof jullie gesponsord worden door…
Veel leuke artikelen op Autoblog, maar helaas ook een hoop artikelen gebaseerd op bullshit.
nissanfairladyz zegt
Relax jongen, ik ben ook fan van Tesla. Maar kritiek mag van mij altijd. En denk dat deze kritiek wel een tikkeltje overdreven is. Maar dat is Autoblog, beetje hummor in het auto nieuws. Zulke artikelen slaan echt geen deuk in het succes van Tesla hoor. Integendeel, negatief nieuws trekt alleen maar meer mensen tot Tesla. Elon Musk heeft ook expres die ruit ingeslagen van de Tesla CyberTruck. Puur slimme marketing. Het zou toch mooi zijn als de afwerking van Tesla door de tijd gezien steeds beter zal worden door alle kritiek? Van mij mogen ze. Boeie. Je moet je niet zoveel aantrekken…
Dutchdriftking zegt
@oneeeeeschade: Lees anders eerst even terug wat je hier allemaal uitkraamt, ga je dan zitten schamen in een hoekje, en wellicht kan je daarna je excuses aanbieden. Mocht je er anders over denken dan is solliciteren bij Rumag een bijzonder goed idee.
ghost zegt
Ach ja, ik kijk ook wel eens naar EV’s en zakelijk rijden. Het biedt voordelen, dus waarom niet. Dan denk ik; je hoeft toch niet perse een Tesla te kopen? Het is niet meteen allemaal vreselijk maar de klantenservice en afwerking wel. Persoonlijk zou ik dan toch kiezen voor een Mercedes ECQ. Rijd alweer enkele jaren een Mercedes als zakelijke auto en de kwaliteit en service bij de dealer bevallen mij uitstekend. Helaas kan ik dat van Audi ook niet helemaal zeggen. Misschien verschilt het zelfs per dealer, maar goed, ik zou in ieder geval niet snel voor de Tesla kiezen, hoor de gekste verhalen erover.
sanderz28 zegt
Ik vind het toch wel bijzonder om te zien dat zo’n merk na bijna 10 jaar nog steeds zo slechte afwerking heeft. Naar mijn idee toch wel verkeerde prioriteiten die dat liggen. Ik heb een paar jaar bij een kia dealer gewerkt, als daar een auto afgeleerd en er zat ergens een plekje op de auto dan werden die mensen helemaal gek. En Tesla rijders accepteren het allemaal gewoon? Altijd als ik langs een Tesla loop kijk ik gelijk naar de panel gaps. Dat is toch erg eigenlijk ?. En leuk dat een Tesla sneller acceleert dan een 911,hoeveel keer achter elkaar lukt dat? ? Ik vind een Tesla een beetje de iPhone van de autowereld.
sanderz28 zegt
@sanderz28: Jezus wat een taalfouten?
cazzo046 zegt
Wij hebben 2 Tesla’s op de zaak een X en een 3.
Bij de X zijn onder garantie na 80k km de aandrijfassen vervangen, is een modificatie. In de ochtend gebracht, S mee als vervangend vervoer, in de avond weer omgeruild, prima geregeld. Verder probleemloze auto.
De 3 had(heeft) vingerafdrukken op de rechter zonneklep. Komt zoals uit dit verhaal blijkt vaker voor?
Verder probleemloos. Panelgaps zeker niet groter dan bij mn BMW, lak van prima kwaliteit etc.
Dik tevreden dus.
Dutchdriftking zegt
Tja, ik heb met nog geen enkele Tesla gereden dus kan er geen oordeel over vellen, maar als je net een vermogen hebt afgetikt op je nieuwe auto, en je ziet dit soort ellende is dat wel om te huilen. Helemaal als de aftersales niet klopt. Ik ken Alfa’s 159 welke beter in elkaar zitten….. En bij de dealer is het ook een stuk gezelliger.
bernoulli zegt
Het is vast puur toeval dat die Kenriko zijn brood verdient met het beplakken van Tesla’s.
Boel gratis reclame zo.
https://kenriko.com/
mauwerd zegt
Ik denk dat Tesla pas gaat investeren in bouwkwaliteit als er meer concurrentie komt. Nu worden ze dankzij fiscale voordelen in tal van landen, toch wel verkocht.
jaap968 zegt
Zowieso geen Tesla… elektrisch rijden is en blijft een groot ‘wortel voor de neus’ gehalte. Zijn auto’s zonder ziel….