• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo ziet een grote beurt van een Carrera GT er uit

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 augustus 2015 om 10:48 – 27 Reacties

Afbeelding Zo ziet een grote beurt van een Carrera GT er uitAfbeelding Zo ziet een grote beurt van een Carrera GT er uitAfbeelding Zo ziet een grote beurt van een Carrera GT er uitAfbeelding Zo ziet een grote beurt van een Carrera GT er uitAfbeelding Zo ziet een grote beurt van een Carrera GT er uitAfbeelding Zo ziet een grote beurt van een Carrera GT er uitAfbeelding Zo ziet een grote beurt van een Carrera GT er uitAfbeelding Zo ziet een grote beurt van een Carrera GT er uit

NSFW that shit, bro
Groot onderhoud van hele dure supercars heeft iets magisch om naar te kijken. Vandaag in onze reeks ‘ontblote supercars’: de Porsche Carrera GT.

Laten we één ding voorop stellen: bij het ontwerpen van een peperdure sportwagen staan dingen als practicaliteit onderaan het prioriteitenlijstje. Als je pech hebt dan vind je bepaalde onderdelen die bij gewone auto’s makkelijk bereikbaar zijn ergens op een plek die pas na 2 uur demonteren bereikbaar is. Maakt niet uit, als je 6 ton op een Carrera GT kunt stukslaan, dan zijn 2 uurtjes arbeidsloon ook nog wel op te hoesten.

Een Amerikaanse eigenaar van een prachtig rood exemplaar (ongeveer 80% van de Carrera GT’s is saaigrijs) bracht zijn auto voor een beurtje naar de dealer, en maakte een aantal mooie foto’s, die je in onderstaande gallery vindt. Check vooral de foto met de 918 Spyder ernaast. (via Rennlist)

Meer van dit? Check dan een blote Ferrari F50, McLaren P1, een SLR die nieuwe airco moest hebben, en de running costs van een Bugatti Veyron.

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • 3x een zeldzame Porsche occasion
  • Duurste Carrera GT ter wereld
    Duurste Carrera GT ter wereld is prijzig (en verkocht!)

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

carrera-gt, garage, Porsche, rood

Vorig bericht: « CBS: ‘benzineprijs daalt minder snel dan olieprijs’
Volgend bericht: Is Ferrari hier een nieuwe Dino aan het testen? [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    10 augustus 2015 om 10:57

    Mijn pinpas legt bij een onderhoudsbeurt van een Range Rover al het lootje.

    Login om te reageren
    • almera-ga16det zegt

      10 augustus 2015 om 18:59

      @granlusso: ja Hahah, die beurt is duurder dan die van hierboven

      Login om te reageren
  2. carfreakjim zegt

    10 augustus 2015 om 11:06

    Dat is een goed gevulde garage.

    Login om te reageren
  3. riddertevoet zegt

    10 augustus 2015 om 11:24

    Kijk je mee, Paul Walker? Zo ziet een onderhoudsbeurt eruit.

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      10 augustus 2015 om 14:38

      @riddertevoet: was zijne er aan toe ofzo?

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        10 augustus 2015 om 14:56

        @johanhummer9: de banden op de “schuldige” Carrera GT waren 8 á 9 jaar oud, hadden al lang vervangen moeten worden.

        Om nou te zeggen dat Paul schuldig was klopt trouwens ook van geen kant. Hij was niet eens de bestuurder en de auto behoorde toe aan Roger Rodas, niet aan Paul.

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    10 augustus 2015 om 11:28

    Mooi klusje, en wat staat dat rood toch mooi!

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    10 augustus 2015 om 11:35

    Het oude gezegde ……………

    Al is de Porsha nog zo snel, de Porsha dealert pakt je wel……..”

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      10 augustus 2015 om 11:38

      @desjonnies: ik heb eind jaren 80 een 911 turbo gehad. Heel kort.. toen ik eenmaal kreeg te horen wat de grote servicebeurt mij ging kosten.. Ik van.. stoppen jullie er onderdelen van massief goud in ?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        10 augustus 2015 om 12:17

        @Soulmaster:
        Ik heb dezelfde ervaring, heb er twee gehad, de lieveling was een 77ér 2.7 – de slechtse motor- maar drijfstangen van magnesium werd me verteld.
        En dat vond ik he-le-maal het einde toen, magnesium drijfstangen !

        Er kwam een oliespoor tussen de twee carter helften en met droge ogen werd me verteld dat een revisie begon bij 13 mille, de wagen was een week later verkocht !

        Login om te reageren
        • baske zegt

          11 augustus 2015 om 07:43

          @desjonnies: heb je er nu geen spijt van?

          Login om te reageren
      • rovadepo zegt

        11 augustus 2015 om 07:02

        @Soulmaster: had je hem maar bewaard, was nu “goud “waard geweest. Wat kwam er voor terug?

        Login om te reageren
  6. clarkson zegt

    10 augustus 2015 om 11:39

    Wat een gaaf stuk zeg! En wat een auto blijft het. Ik weet nou niet of ik liever een carrera gt heb of een 918….

    Login om te reageren
  7. TimD zegt

    10 augustus 2015 om 11:40

    Nissan GT-R Grote beurt is een kleine 800,- dat zijn nog redelijke prijzen…

    Login om te reageren
    • phdg zegt

      10 augustus 2015 om 11:54

      @timd: tot de remmen te vervangen zijn die er dan maar een nulletje bij…

      Login om te reageren
  8. thomcarspotter zegt

    10 augustus 2015 om 11:41

    Wauw, 2 rode CGT’s naast elkaar, mooi spul!

    Login om te reageren
    • unclesem zegt

      10 augustus 2015 om 12:32

      @thomcarspotter: ja dat doen ze voor het geval ze niet meer weten hoe die weer terug in elkaar moet

      Login om te reageren
  9. baars1992 zegt

    10 augustus 2015 om 11:43

    Ik heb het bij de 918 herhaaldelijk en bij de Carrera GT een enkele keer in het echt mogen zien. Prachtige auto de GT, wat een juweeltje die V10!

    Hij (de garage) heeft die hoek wel lekker gevuld hee! Drie Carrera GT’s en een 918, is maar een godsvermogen!

    Login om te reageren
  10. osmo zegt

    10 augustus 2015 om 11:46

    3 Carrera GT’s en een 918 Spyder op onderhoud. Leuke buurt daar :)

    Login om te reageren
  11. philipf zegt

    10 augustus 2015 om 12:00

    Wat een wagen is dat toch! Heerlijk!

    Login om te reageren
  12. Gulli zegt

    10 augustus 2015 om 12:06

    Pffrt, ditzelfde moest ik doen toen ik het H2 pitje rechtsvoor in mijn Corsa wilde vervangen. Heeft me maar drie jaar van mijn leven gekost.

    Login om te reageren
    • almera-ga16det zegt

      10 augustus 2015 om 19:01

      @Gulli: ja dan blijf je aan de gang. Als je rechtsvoor het lampje moet doen en je haalt de achterkant los

      Login om te reageren
  13. roppp zegt

    10 augustus 2015 om 12:08

    Tjonge…… Je auto laten onderhouden door Amerikanen die ‘m (noodgedwongen) half uit elkaar hebben gedraaid. Nu snap ik al die ongevallen wel met die sportwagens daar. Oh, we zijn wat schroefjes vergeten…..

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      10 augustus 2015 om 12:19

      @roppp:
      Bah wat flauw van je, juist in de States zitten volgens mij de aller grootste Porsha gekken, de meeste 917’s en die mensen weten heus wel dat het geen V8 16 liter Chevrolet is die maar blijft lopen en lopen en lopen !

      Login om te reageren
  14. fj272 zegt

    10 augustus 2015 om 12:18

    Dit soort wagens zijn nu eenmaal geconstrueerd om het onderhoud zo te laten plaatsvinden..
    Net zoals bij een Range Rover Sport het gebruikelijk is om de carrosserie van het chassis te demonteren om bepaalde werkzaamheden te verrichten..

    Login om te reageren
  15. dave zegt

    10 augustus 2015 om 12:42

    Een grote beurt waar ze de cilinderkoppen eraf halen, net als de koppeling en de rest van het spul. Dat is geen grote beurt meer maar gewoon een volledige revisie.
    Mijn grote beurt kostte me vorige week 700.

    Login om te reageren
    • MDA zegt

      10 augustus 2015 om 13:25

      @dave: Maar jij hebt dan ook geen Carrera GT… ;)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North