Zo ziet een grote beurt van een Carrera GT er uit

Auteur: , 27 Reacties

Groot onderhoud van hele dure supercars heeft iets magisch om naar te kijken. Vandaag in onze reeks 'ontblote supercars': de Porsche Carrera GT.

Laten we één ding voorop stellen: bij het ontwerpen van een peperdure sportwagen staan dingen als practicaliteit onderaan het prioriteitenlijstje. Als je pech hebt dan vind je bepaalde onderdelen die bij gewone auto’s makkelijk bereikbaar zijn ergens op een plek die pas na 2 uur demonteren bereikbaar is. Maakt niet uit, als je 6 ton op een Carrera GT kunt stukslaan, dan zijn 2 uurtjes arbeidsloon ook nog wel op te hoesten.

Een Amerikaanse eigenaar van een prachtig rood exemplaar (ongeveer 80% van de Carrera GT’s is saaigrijs) bracht zijn auto voor een beurtje naar de dealer, en maakte een aantal mooie foto’s, die je in onderstaande gallery vindt. Check vooral de foto met de 918 Spyder ernaast. (via Rennlist)

Meer van dit? Check dan een blote Ferrari F50, McLaren P1, een SLR die nieuwe airco moest hebben, en de running costs van een Bugatti Veyron.



27 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Mijn pinpas legt bij een onderhoudsbeurt van een Range Rover al het lootje.
@granlusso: ja Hahah, die beurt is duurder dan die van hierboven
Dat is een goed gevulde garage.
Kijk je mee, Paul Walker? Zo ziet een onderhoudsbeurt eruit.
@riddertevoet: was zijne er aan toe ofzo?
@johanhummer9: de banden op de “schuldige” Carrera GT waren 8 á 9 jaar oud, hadden al lang vervangen moeten worden.

Om nou te zeggen dat Paul schuldig was klopt trouwens ook van geen kant. Hij was niet eens de bestuurder en de auto behoorde toe aan Roger Rodas, niet aan Paul.
Mooi klusje, en wat staat dat rood toch mooi!
Het oude gezegde ……………

Al is de Porsha nog zo snel, de Porsha dealert pakt je wel……..”
@desjonnies: ik heb eind jaren 80 een 911 turbo gehad. Heel kort.. toen ik eenmaal kreeg te horen wat de grote servicebeurt mij ging kosten.. Ik van.. stoppen jullie er onderdelen van massief goud in ?
@Soulmaster:
Ik heb dezelfde ervaring, heb er twee gehad, de lieveling was een 77ér 2.7 – de slechtse motor- maar drijfstangen van magnesium werd me verteld.
En dat vond ik he-le-maal het einde toen, magnesium drijfstangen !

Er kwam een oliespoor tussen de twee carter helften en met droge ogen werd me verteld dat een revisie begon bij 13 mille, de wagen was een week later verkocht !
@desjonnies: heb je er nu geen spijt van?
@Soulmaster: had je hem maar bewaard, was nu “goud “waard geweest. Wat kwam er voor terug?
Wat een gaaf stuk zeg! En wat een auto blijft het. Ik weet nou niet of ik liever een carrera gt heb of een 918….
Nissan GT-R Grote beurt is een kleine 800,- dat zijn nog redelijke prijzen…
@timd: tot de remmen te vervangen zijn die er dan maar een nulletje bij…
Wauw, 2 rode CGT’s naast elkaar, mooi spul!
@thomcarspotter: ja dat doen ze voor het geval ze niet meer weten hoe die weer terug in elkaar moet
Ik heb het bij de 918 herhaaldelijk en bij de Carrera GT een enkele keer in het echt mogen zien. Prachtige auto de GT, wat een juweeltje die V10!

Hij (de garage) heeft die hoek wel lekker gevuld hee! Drie Carrera GT’s en een 918, is maar een godsvermogen!
3 Carrera GT’s en een 918 Spyder op onderhoud. Leuke buurt daar :)
Wat een wagen is dat toch! Heerlijk!
Pffrt, ditzelfde moest ik doen toen ik het H2 pitje rechtsvoor in mijn Corsa wilde vervangen. Heeft me maar drie jaar van mijn leven gekost.
@Gulli: ja dan blijf je aan de gang. Als je rechtsvoor het lampje moet doen en je haalt de achterkant los
Tjonge…… Je auto laten onderhouden door Amerikanen die ‘m (noodgedwongen) half uit elkaar hebben gedraaid. Nu snap ik al die ongevallen wel met die sportwagens daar. Oh, we zijn wat schroefjes vergeten…..
@roppp:
Bah wat flauw van je, juist in de States zitten volgens mij de aller grootste Porsha gekken, de meeste 917’s en die mensen weten heus wel dat het geen V8 16 liter Chevrolet is die maar blijft lopen en lopen en lopen !
Dit soort wagens zijn nu eenmaal geconstrueerd om het onderhoud zo te laten plaatsvinden..
Net zoals bij een Range Rover Sport het gebruikelijk is om de carrosserie van het chassis te demonteren om bepaalde werkzaamheden te verrichten..
Een grote beurt waar ze de cilinderkoppen eraf halen, net als de koppeling en de rest van het spul. Dat is geen grote beurt meer maar gewoon een volledige revisie.
Mijn grote beurt kostte me vorige week 700.
@dave: Maar jij hebt dan ook geen Carrera GT… ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).