• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zoveel ben je kwijt voor een Audi A7 met stekker

Auteur: Loek, gepost 4 november 2019 om 10:51 – 27 Reacties

Afbeelding Zoveel ben je kwijt voor een Audi A7 met stekkerAfbeelding Zoveel ben je kwijt voor een Audi A7 met stekkerAfbeelding Zoveel ben je kwijt voor een Audi A7 met stekkerAfbeelding Zoveel ben je kwijt voor een Audi A7 met stekkerAfbeelding Zoveel ben je kwijt voor een Audi A7 met stekkerAfbeelding Zoveel ben je kwijt voor een Audi A7 met stekkerAfbeelding Zoveel ben je kwijt voor een Audi A7 met stekkerAfbeelding Zoveel ben je kwijt voor een Audi A7 met stekker

A7 55 TFSI e
Een vrij flinke som.

Niks ten nadele van Audi, maar komen die plug-ins van het merk niet een beetje laat? Voordat de volledig elektrische e-tron hun milieuvriendelijke paradepaardje werd, waren de A3 e-tron en Q7 e-tron er als de kippen bij om de tussenstap van benzine naar elektrisch te zijn. Die verdwenen toen weer uit de schappen, terwijl voor veel merken de PHEV’s ineens weer een goede uitkomst blijken. Audi was al bezig met semi-elektrificatie als het gaat om hun nieuwe modellen, die mild-hybrid techniek aan boord krijgen. Om er een schepje bovenop te doen trekt het merk daarom weer een blik PHEV’s open voor dit en komend jaar.

De return van de A3 e-tron, bijvoorbeeld. Maar als het iets duurder mag kun je ook terecht bij de A6 55 TFSI e en daarboven nog voor de A8 60 TFSI e. Overigens moet je die laatste benaming aanhouden, de e-tron-benaming zal in het vervolg alleen voor BEV’s gelden, de plug-ins zijn vanaf nu ‘TFSI e’. Anyway, voor alle drie de auto’s geldt dat de hybride aandrijflijn een flinke smak geld bovenop de standaardversie gooit. Nu heeft Audi op hun website ook een vanafprijs voor de A7 55 TFSI e en die bewijst dat eveneens.

Voor niet minder dan 97.920 euro mag de A7 met stekker mee. Dat lijkt stevig, maar behoeft toelichting. De A7 TFSI e wordt namelijk in eerstatie geleverd als ‘Competition’. Dus je krijgt items als 19″ velgen, S-Line exterieur en interieur, uitgebreide MMI, optiepakket zwart, vier zone airco, sportonderstel, privacy glass, Matrix-remlichten, leder-alcantara sportstoelen en ga zo maar door. In principe hoef je alleen metallic lak aan te vinken en je zit nog onder de ton. Niet goedkoop, maar je krijgt er wel wat voor terug. Zoals altijd willen we je graag een overzichtje geven van de concurrentie, maar de twee overduidelijke (BMW 8 Serie Gran Coupé en Mercedes CLS) zijn nog niet aangeboden met een stekker. Uniek, maar duur.

Ook interessant!

  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Video: Audi A3 probeert juist niet te ontwijken
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, geld, Hybride, plug-in, TFSI-e

Vorig bericht: « Waarom deze Daihatsu Copen 130.000 euro kost
Volgend bericht: De splinternieuwe én stokoude Kamiq GT is hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    4 november 2019 om 10:57

    Blijft toch wachten op de Q4 e-tron dan.

    Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    4 november 2019 om 11:09

    In welk opzicht gaat de overheid je dan tegemoet komen als je deze auto koopt? Dat stuk mis ik ff.

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      4 november 2019 om 11:21

      @berlinetta: de overheid is je al tegemoet gekomen met deze aanschafprijs.

      Login om te reageren
    • kroon zegt

      4 november 2019 om 11:28

      @berlinetta: BPM en korting op wegenbelasting.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        4 november 2019 om 12:20

        @kroon: korting op wegenbelasting? Is dat zo bij hybrides? Nooit geweten.

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          4 november 2019 om 12:57

          @berlinetta: Dat klopt inderdaad. Zo betaal je voor een Passat GTE 35 eu/maand aan MRB. Voor een Audi q7 e-tron betaal je evenveel MRB als een audi a4 2.0tdi

          Zou me niks verbazen als ze binnenkort deze regeling afschaffen.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            4 november 2019 om 13:44

            @ot92: Oh ik dacht dat alleen EV’s minder of geen MRB hadden. Weer wat geleerd.

            Login om te reageren
    • Loek zegt

      4 november 2019 om 11:35

      @berlinetta: moest even een linkje bij naar de miljoenennota, staat er ondertussen bij ;)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        4 november 2019 om 12:20

        @720s: Ik zie het nu idd. Hele hoop opties voor een relatief zacht prijsje.

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    4 november 2019 om 11:31

    Dan maar gewoon een dieseltje…

    Login om te reageren
  4. heiligehandgranaat zegt

    4 november 2019 om 11:38

    Dus de A7 55 tfsi e kost 97.920eu terwijl de A6 55tfsi e 79.820eu kost? Behoorlijk prijsverschil…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 november 2019 om 12:21

      @heiligehandgranaat: Maar dan heb je wel lekker minder hoofdruimte achterin. Daar doe je het toch voor?

      Login om te reageren
      • heiligehandgranaat zegt

        4 november 2019 om 12:25

        @berlinetta: dan is zo’n A7 nog een goedkoop alternatief voor een Daihatsu Copen van 130k..

        Login om te reageren
    • hehe zegt

      4 november 2019 om 12:25

      @heiligehandgranaat: de A8 55 tfsi kost 117.930, dus de A7 zit er mooi midden tussen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        4 november 2019 om 13:45

        @hehe: Alleen heeft die A7 niks extra’s te bieden ten opzichte van de A6.

        Login om te reageren
  5. tttijn zegt

    4 november 2019 om 11:43

    Nette prijs.

    Login om te reageren
  6. neymar zegt

    4 november 2019 om 11:43

    Wat een motor aanduiding namen zeg!

    Login om te reageren
  7. slickrick zegt

    4 november 2019 om 12:06

    Dan heb je een hele zware Audi met slechts een 2.0 TFSI blokje, die na 30 km 120km/h gereden te hebben geen elektrische PK’s meer heeft…….snap het concept PHEV niet zo……

    Enige reden zou iets met minder belasting zijn

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      4 november 2019 om 13:47

      @slickrick: voor mensen die geen 30km rijden naar hun werk.

      Login om te reageren
    • bitflip zegt

      4 november 2019 om 14:26

      @slickrick: het is niet zo moeilijk, je tikt minimaal 30km per rit minder brandstof af (meer want remmen == meer electrisch bereik), en idd alle kleine ritjes gaan gewoon electrisch.

      Login om te reageren
  8. cappie zegt

    4 november 2019 om 13:11

    Zulke prijzen zijn heel normaal geworden in Nederland één ton voor een Audi achterlijk gedoe.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 november 2019 om 13:46

      @cappie: Ik vind het inderdaad ook echt belachelijk. Een ton voor een Audi met een viercilinder.

      Login om te reageren
  9. dare2think zegt

    4 november 2019 om 17:10

    De A7 TFSI e wordt namelijk in eerstatie geleverd als ‘Competition’. Dus je krijgt items als 19″ velgen, S-Line exterieur en interieur, uitgebreide MMI, optiepakket zwart, vier zone airco, sportonderstel, privacy glass, Matrix-remlichten, leder-alcantara sportstoelen en ga zo maar door.

    Hee, ik snap dat men tegenwoordig blijer wordt van kraaltjes en kettinkjes en niet van harde pk’s, maar ik zou zelf wel graag willen weten in zo’n artikel hoeveel paarden er onder de motorkap verblijven en uit hoeveel liter die gebrouwen worden. ;)

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      4 november 2019 om 17:14

      @dare2think: Alle technische gegevens van de motor waren al bekend, die stonden in dit artikel (die ook in de tekst gelinkt staat ;-)):

      https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-extra-schone-audi-a7-sportback-55-tfsi-e-129948

      Login om te reageren
      • dare2think zegt

        4 november 2019 om 18:24

        @willeme: Dankje, ik kon de link in het artikel niet vinden.

        Login om te reageren
  10. boomhauwer zegt

    4 november 2019 om 18:25

    Cool een 5.5 liter motor. Dit zien we niet vaak meer..

    Login om te reageren
  11. alper zegt

    4 november 2019 om 22:09

    Mag op mijn occassijnlijst in 2025.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North