Zoveel moet je betalen voor de BMW M2 Competition

Auteur: , 39 Reacties

Nou, dat weten we ook weer..

De BMW M2 (rijtest) mag dan misschien bepaald geen verkeerde auto zijn, met de M2 Competition kunnen we de allerkrachtigste 2-serie pas écht een M-model noemen. De M2 Competition krijgt namelijk een blok dat zijn DNA deelt met de krachtbron uit de M3 en M4. Daarbij is hij op vrijwel ieder niveau net een tandje extremer. Mochten de aanvankelijke berichten over de magnitude van de M2 Competition je niet hebben overtuigd, dan zal het prijskaartje van de wagen enige verwarring ongetwijfeld uit de lucht helpen.

We zullen je de prijs van de M2 Competition niet onthouden door deze in de laatste alinea te verstoppen. Daar is het prijskaartje van de auto zelf overigens ook te gemakkelijk voor. BMW vraagt namelijk niet meer dan een haarfijne 99.995 euro voor de auto. Verwijderen we het psychologische effect van het omlaag afronden van bedragen, dan betaal je feitelijk niet meer dan een ton voor een ‘kale’ M2 Competition. De M2 Competition landt in september bij de dealers.

Kaal is de M2 Competition uiteraard allesbehalve. De M2 Competition is uitgerust met de fijnste opties uit het gamma van de Beieren. Dat gezegd hebbende gaat het bij de Competition natuurlijk vooral om wat we vinden onder de motorkap. Zoals gezegd ligt hier de zes-in-lijnmotor met BMW M TwinPower Turbo techniek. De krachtbron deelt zijn basis met de M3 (rijtest) en M4 (rijtest) en heeft zelfs de carbon fibre strut brace die we bij zijn grote broers vinden. De dubbelgeblazen 3-liter benzinemotor in het vooronder van de M2 Competition produceert een M-waardige 410 pk en 550 Nm koppel. De auto schiet in 4,2 seconden naar de 100 km/u en heeft, met het M Driver’s Package, een topsnelheid van 280 km/u.

Daarbij is de M2 Competition voorzien van een nieuw koelsysteem, een nieuwe voorspoiler en grotere nieren. Een ander uitlaatsysteem met twee elektronisch bedienbare kleppen zorgt voor het nodige geknetter. Wie kiest voor de M2 Competition, heeft eveneens een aantal nieuwe opties om aan te vinken. De bolide is o.a. uit te rusten met M Sport kuipstoelen, 19″ aluminium velgen en de voor de M2 Competition exclusieve kleur Hockenheim Silver.

Voor wie het vergeten was: de BMW M2 kostte bij zijn introductie 79.990 euro. Wie momenteel in de markt is voor een M2, moet dus flink dieper in de buidel tasten. Ben je toch bezig, dan kun wellicht beter doorsparen voor M3 of M4. Deze auto’s bestel je respectievelijk voor 114.795 euro en 116.198 euro.



39 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
habba habba.
@acakoning: duur duur, in het Arabisch?
@krizus: De eerste Arabier die duur zegt moet ik nog tegenkomen
@mistermini: klopt, de arabieren die ik tegenkom zeggen altijd “doer”.
@acakoning: in Zwitserland koop je een M4CS voor circa EUR 90.000,-
Voor dit geld heb je ook ander leuks
@maartenb98: is dit niet leuk dan?
@maartenb98: vertel…
@skinnybmw: lotus Exige S bijvoorbeeld…
@skinnybmw: of de Evora S
@w0o0dy: allemaal leuk.
@maartenb98: Ja… ook heel veel niet leuke dingen
Een fucking ton voor een 2-serie..

Ik weet het nog niet, met deze velgen vind ik hem maar braaf ogen, terwijl ik bij de Competition meer concave velgen verwacht.
@roberto: Met de performance specs waar een M3 zich een aantal jaren geleden niet voor hoefde te schamen. En wat jaren dáárvoor een M5. Dus zo gek is die prijs van een ton nog niet.
@roberto: Dit zegt iedereen ook over de RS3 en A45
@larsyboy1997: Waar ,en die zijn ook nog eens goedkoper. 81800 euro s
@dijan: maar geen “fully backa wheel drive”
@bmwe46m3balling: Het is maar wat je wil. Ik vind dat meer als 300 pk 4wd drive moet hebben. Vooral met nat weer. Heb serieus proefgereden met diverse merken en toch voor 4wd gegaan.
@dijan: dat is waar, tis maar net waar je voorkeur ligt. Ik ben wel van mening dat de soort banden ook wel een groot verschil maakt, maar het klopt wel wat je zegt.
@dijan: Als een 21 jarige met 670pk op de achterwielen door de regen en sneeuw kan rijden, moet 300pk ook prima te doen zijn.
In welk opzicht is de motor anders of beter dan de gewone M2? Op papier lijken ze vrijwel hetzelfde.
@daniel1975: dat die uit de normale m2 wel lekker klinkt en deze tamelijk teleurstellend.
@daniel1975: De ‘gewone’ had geloof ik een doorgetuned 240i blok terwijl de competition het blok van de m3 en m4 heeft.
Hoewel ik de meeste M modellen teveel van het goede vind oogt deze m2 wel erg braaf. Ik kan de vinger er niet op leggen, misschien kleur en velg keuze? Ben wel erg benieuwd hoe hij zich tov een normale m4 houdt op het circuit..
Ik erger me nu al aan dat functieloze knopje aan de pook!
@leaper035t: Dat ding heeft wel een functie hoor!


Dat is de Mens erger je niet knop!
@rijnounsdoor: Gelukkig maar! Ik ben al onderweg naar de beamer dealer!
@leaper035t:
Zelfde knoppencluster als in een M3/M4. Scheelt BMW waarschijnlijk in de kosten. Bij een M3/M4 is het middelste knopje voor de (optionele) adaptieve dempers.
De M2 competition is nog een beetje te ingetogen qua uiterlijk.
Een carbon spoiler/dak, extra verlaging en meer lakkleurenvariatie zou de auto goed doen.
Overigens heerlijk om de laatste tijd zoveel BMW coupe nieuws op Autoblog te lezen.
Die nieren :(
Grappig, als je deze in handbak neemt heeft ie precies dezelfde sportpook als mijn e46 uit 01
100k voor maar 400pk is veuls te duur, doe me maar de nieuwe rs straks met 400pk
100k voor maar 400pk is veuls te duur, doe me maar de nieuwe rs straks met 400pk
@gove: Want die gaat minder kosten denk je?
@berlinetta: ja, huidige focus rs heb je voor 45-50k, nieuwe zal iets meer kosten maar niet veel meer
Ik kan niet wennen aan die nieuwe grille
vind de 2 serie altijd een net niet 3/4 serie
Misschien de holding toch maar naar België verhuizen.
Ik vind de stoelen best wel lelijk eigenlijk

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).