• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zoveel moet je betalen voor de nieuwe Audi A6 Limousine

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 12 april 2018 om 17:23 – 49 Reacties

Zoveel moet je betalen voor de nieuwe Audi A6 Limousine


Driekwart ton voor een langwerpige Duitser met een flinke motor? Precies zoals het hoort.

Of er is een intieme onderlinge strijd aan de gang, óf het is puur toeval: twee grote Duitse merken die op dezelfde dag langverwachte prijskaartjes de wereld in slingeren. Nadat we vanochtend de prijs van de BMW X4 om de oren krijgen, trekt Audi de middag naar zich toe door de prijs van de nieuwe A6 Limousine te onthullen.

Jawel, dat betekent dus dat we nog even moeten wachten totdat Audi de prijs van de nieuwe Avant onthult, maar dat nemen we dan maar even voor lief. Voorlopig mogen we onze honger naar getallen stillen met twee verschillende prijzen, daar de A6 Limousine aanvankelijk in een beperkt aantal smaken op de markt komt.

Het voorlopige instapmodel, de A6 50 TDI quattro, is sinds vandaag te bestellen vanaf 76.995 euro. De zelfontbrander perst 286 pk uit zijn 3-liter V6. Kies je liever voor benzine, dan moet je tenminste 78.745 euro afrekenen. De A6 55 TFSI quattro beschikt over een 340 pk sterke 3-liter V6. De Pro Line- en Pro Line Plus-uitvoeringen kosten respectievelijk 3.800 en 6.900 euro bovenop de startprijs.

Zoals gezegd is de nieuwe Audi A6 Limousine vanaf vandaag te bestellen, maar de levering vindt pas in juli plaats. De twee huidige configuraties worden in een later stadium vergezeld door een 204 pk sterke 2.0 TDI, een 245 pk sterke 2.0 TFSI en een 231 pk sterke 3.0 TDI. De prijzen van deze auto’s worden later bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, Limousine, sedan

Vorig bericht: « Vergelijking: de nieuwe Ford Focus versus de oude
Volgend bericht: Deze Macan van O.CT Tuning geeft de GT3 RS het nakijken »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikje90 zegt

    12 april 2018 om 17:58

    Wat een boel geld voor zo’n vereedelde volkswagen

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      12 april 2018 om 18:04

      @mikje90: Nou dat vind ik ook weer een beetje… ho wacht even iemand belt

      Ah, het was 1999, ze vroegen of iemand hun visie op de autowereld heeft gezien. Moet ik de telefoon even aan jou geven?

      Login om te reageren
      • dirkv zegt

        12 april 2018 om 18:23

        @720s: Waarom belt 1999 jou dan? Heb je een makkelijk nummer of hebben ze ervaring met jou?

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          12 april 2018 om 18:36

          @dirkv: ik denk dat ze mijn visitekaartje hebben gevonden.

          Login om te reageren
      • mopar zegt

        12 april 2018 om 18:23

        @720s: plusje voor de originaliteit :’)

        Login om te reageren
      • Gulli zegt

        13 april 2018 om 09:02

        @720s: heb je ze niet eens gewaarschuwd voor 9/11?!

        Login om te reageren
    • weetikveel zegt

      12 april 2018 om 18:50

      @mikje90: net als dat de jaguar 8cilinder een veredelde 6cilinder is wat een veredelde 4cilinder is?

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 april 2018 om 18:54

      @mikje90: *Veredelde

      Login om te reageren
    • e36m3gt zegt

      13 april 2018 om 09:56

      @mikje90: is dat zo knul?

      Login om te reageren
  2. joppe zegt

    12 april 2018 om 18:03

    Veel te prijzig. Liever een mooie dikke S80 of V90

    Login om te reageren
    • huracan zegt

      12 april 2018 om 18:07

      @joppe: ja en dan ben je 70k kwijt voor een kwalitatief slechtere auto met een saai uiterlijk en tenslotte ook nog ‘ns een 4 cilinder.

      Login om te reageren
      • rpaolo zegt

        12 april 2018 om 18:09

        @huracan: Wat is het toch fijn dat smaken verschillen

        Login om te reageren
      • mopar zegt

        12 april 2018 om 18:25

        @huracan: Alsof zo’n A6 een superspannend uiterlijk heeft… Een S90 ziet er toch wat statiger uit. Precies zoals een Volvo hoort te zijn.

        Login om te reageren
        • gasskaas zegt

          12 april 2018 om 21:22

          @mopar: zeker die nieuwe generatie ziet er een stuk statiger uit, dan ziet de a6 er toch weer een beetje het zelfde uit.

          Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        12 april 2018 om 19:33

        @huracan: Hou nou op over die 4-cilinders joh… 90% van de Duitse priemiejum merken rijd ook rond met een 4-cilinder! Onzin argument

        Login om te reageren
        • gasskaas zegt

          12 april 2018 om 21:22

          @svenska_aeroplan_ab: exact iets met 2.0tfsi?

          Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        12 april 2018 om 20:34

        @huracan: wat is er slechter aan?

        Login om te reageren
      • rikus zegt

        12 april 2018 om 22:38

        @huracan: hij is wél veilig. Maar ik ben trouwens wel benieuwd waarom een Volvo een kwalitatief slechte auto zou zijn. In vergelijking met de nieuwe A6. Die jij nog niet gereden hebt, en werkelijk geen idee hebt hoe die kwalitatief gezien in elkaar steekt. Toch?

        Login om te reageren
      • pa045 zegt

        12 april 2018 om 23:06

        @huracan: Een Volvo kwalitatief slechter dan een Audi? Enige voordeel dat de Audi heeft is dat deze driekwart ton kost en kaal is. En wat er niet op zit, kan ook niet kapot. Luister maar eens naar jouw opa.

        Login om te reageren
      • atrak zegt

        13 april 2018 om 00:03

        @huracan: Precies! Heren het is heel simpel: formaat C minimaal 4, E minimaal 6 en S minimaal 8 cilinders. Wat snapt men hier niet aan?

        Login om te reageren
        • Orichy zegt

          13 april 2018 om 00:27

          @atrak: Dat is het oude principe.
          Het nieuwe principe is: C 4-cilinders+turbo/4cilinders+turbo+hybrid, E 4-cilinders+turbo’s+hybrid/6-cilinders/6-cilinders+hybrid, S 6-cilinders+hybrid/6-cilinders+turbo’s+hybrid/8-cilinders.
          Het is veel gecompliceerder geworden, eenvoudig wordt het ook voorlopig niet.

          Login om te reageren
  3. dirkv zegt

    12 april 2018 om 18:25

    Dikke bak hoor! Zal wel heerlijk zoeven op de autobahn.

    Login om te reageren
  4. mopar zegt

    12 april 2018 om 18:30

    Ik had ergens in de 50 á 60K verwacht. 77 duizend is wel heel erg gortig voor iets wat nog niet eens de topversie is. Audi kennende zal je met een paar opties erop al in A8 territorium komen. Dan zou voor mij de keuze (als ik geen station hoefde) snel gemaakt zijn.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      12 april 2018 om 18:39

      @mopar: het zijn nu alleen V6 motoren. De rest komt nog.

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        12 april 2018 om 18:42

        @willeme: klopt, las de laatste alinea pas nadat ik de comment gepost had. Gelukkig maar, ik weet niet of ze nog veel kopers hadden gehad als ze dit vroegen voor het basismodelletje ;)

        Login om te reageren
  5. peke zegt

    12 april 2018 om 18:32

    Ik zou het overwegen als de typeaanduiding normaal was ;)

    Wat een gekloot dat 50 en 55 etc…zit m.i. geen logica achter

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      12 april 2018 om 18:35

      @peke: groter en meer is beter, weet iedereen toch

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      12 april 2018 om 18:39

      @peke: ja hoor, jij koopt ‘m niet omdat de cijfertjes achterop je niet aanstaan :P

      Login om te reageren
      • peke zegt

        12 april 2018 om 19:25

        @mopar: ja dat is echt de enige reden. Het geld niet, echt niet hoor:p

        Login om te reageren
      • rikus zegt

        12 april 2018 om 22:39

        @mopar: ik koop meestal iets niet als de cijfertjes achter het euro teken mij niet aanstaan.

        Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      12 april 2018 om 18:43

      @peke:

      Audi doet gewoon haar twee eeuwige voorbeelden na (goh) door ook te gaan werken met een typeaanduiding ipv een motoraanduiding.

      Login om te reageren
  6. breakingpoint zegt

    12 april 2018 om 18:37

    Is ie nieuw dan??

    Login om te reageren
    • autodrop zegt

      12 april 2018 om 18:42

      @breakingpoint: Audi houdt graag de retrolook aan, dit model is de facelift van die uit 2004.

      Login om te reageren
    • weetikveel zegt

      12 april 2018 om 18:48

      @breakingpoint: volgensmij nieuwer dan deze grap?

      Login om te reageren
    • weetikveel zegt

      12 april 2018 om 18:49

      @breakingpoint: volgensmij nieuwer dan deze grap

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        12 april 2018 om 20:18

        @weetikveel: volgens mij nieuwer dan je app

        Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    12 april 2018 om 19:03

    Heb het Audi lang kwalijk genomen dat ze van het onverzettelijke en nuchtere design van rond de eeuwwisseling afgestapt waren, maar begin het merk weer te waarderen. De huidige generatie Audi’s, inclusief deze A6 vind ik gewoon erg mooi. Vooral de trapezium-vormige hoekige gril met de gebolde motorkap vind ik vooruitgang.

    Maar ik zou wel gek worden als ik in deze klasse mocht shoppen. De E-klasse zou ik alleen al willen hebben om het fantastische dashboard. De 5-serie omdat die zo beschaafd oogt, de S90 om zijn sublieme uiterlijk en de XF is ondanks dat het een wat ouder ontwerp is ook nog steeds bijzonder begeerlijk. En dan is er nog de Lexus GS, ook al zo’n fraaie verschijning.

    Eigenlijk is de kans klein dat je in deze klasse met een miskoop thuis komt of dat je het gevoel moet hebben dat je je keuze tegenover de buitenwereld moet verdedigen.

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      12 april 2018 om 19:38

      @moveyourmind: Eens. Echter, lijkt het me als je in die klasse kan kiezen raar als je het gevoel hebt je dat je jouw keuze moet verdedigen. Klinkt vrij bekrompen.

      Als ik mezelf als voorbeeld mag nemen: ik rijd een aftandse oude perenkist en heb nooit het gevoel gehad me te moeten verdedigen. Ik houd nu eenmaal van oude aftandse perenkisten.

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      12 april 2018 om 20:39

      @moveyourmind: de grille is hondslelijk! Veel te groot!

      Login om te reageren
  8. healey zegt

    12 april 2018 om 19:29

    Die 50 staat zeker voor het afschrijvingspercentage op de diesel in een jaar.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      12 april 2018 om 19:34

      @healey: Lol, goed punt. Denk alleen dat ie dan 80TDi zou moeten heten ;)

      Login om te reageren
      • f31bmw320d zegt

        12 april 2018 om 20:03

        @svenska_aeroplan_ab: volgend jaar wil ik ‘m best van je overnemen voor ongeveer 14.000 euro hoor, geen enkel probleem ;-)

        Login om te reageren
  9. drommedaris zegt

    12 april 2018 om 19:50

    Wat een geld. En dan heb je niet eens opties…..dan gaat het pas beginnen. Dus beetje een leuke kost dus 100K plus voor een Luxe Volkswagen

    Login om te reageren
  10. dolledries zegt

    12 april 2018 om 20:11

    Echt???? Geen type fout? Man man man

    Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    12 april 2018 om 20:38

    Dat is een beste bak geld! Met een paar opties zit bij Audi al snel flink duurder.
    Er zullen er wel een hoop geleased worden, de normale man kan dit toch niet kopen.

    Login om te reageren
    • kezzaa zegt

      12 april 2018 om 22:55

      @rufctr01: De normale man kan dit ook niet leasen hoor. Je valt waarschijnlijk steil achterover van de leasetarieven.

      Login om te reageren
  12. karaya zegt

    12 april 2018 om 21:56

    Als ik een goedlopende shisha lounge had dan wist ik het wel.

    Login om te reageren
  13. Orichy zegt

    13 april 2018 om 00:32

    Dat is een hoop geld, te veel in mijn ogen, voor wat je krijgt, alleen al om naar te kijken.
    Dan maar een ander merk en een tweede echt leuke auto erbij, voor dezelfde prijs.

    Login om te reageren
  14. e28forever zegt

    13 april 2018 om 08:47

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North