Zoveel moet je betalen voor de verlengde Volvo S90L

Auteur: , 59 Reacties
Zoveel moet je betalen voor de verlengde Volvo S90L

Meer dan een ton...

Het heeft even mogen duren, maar nadat de Chinezen al een tijdlang hebben mogen genieten van de Volvo S90L, krijgen wij, in Europa, de wagen nu ook tot onze beschikking. De Zweden lieten eind 2016 al weten dat de S90 met meer beenruimte ook onze kant op zou komen, maar het heeft tot deze week moeten duren voordat de wagen een prijskaartje heeft gekregen. Nu we deze weten, kunnen we stellen dat hij niet meer in dit rijtje thuishoort.

Volgens de configurator van de S90 (rijtest), waar nu ook de S90L te selecteren is, kost de tien centimeter langere Zweed tenminste 106.380 euro. Voor dit bedrag krijg je het royaal uitgeruste Excellence-model mee naar huis. Dit is overigens ook direct de enige uitvoering waarin de S90L beschikbaar zal zijn. Niet per se verrassend, maar wel handig om te vermelden.

De Volvo S90L Excellence is gebaseerd op een volledig uitgeruste Inscription-uitvoering van de Volvo S90. De uitrusting is verder uitgebreid met een verstelbare voetensteun, uitklapbare tafeltjes, extra lederen afwerking en tablethouders aan de voorstoelen. De comfortabele nappalederen stoelen met comforthoofdsteunen achterin zijn via een touchscreen afzonderlijk elektrisch te verstellen en voorzien van verwarming, ventilatie en massagefuncties.

Het feit dat de wagen enkel als Excellence beschikbaar zal zijn, betekent wel dat je weinig kunt aanvinken op de optielijst. Nu is de keuze bij Volvo normaal gesproken al vrij beperkt, maar in het geval van de S90L Excellence valt er helemaal weinig rond te spelen. Afgezien van nog geen tien saaie tinten, een drietal velgen en bekledingsoorten, kun je andere vloermatten bestellen, er een stylingkitje overheen smijten en de software laten aanpakken door Polestar. Zelfs al doe je wild, dan zul je de 110.000 euro met moeite overschrijden.

Met dank aan Arnoud voor de tip!



59 reacties

Verwacht dat hij populair gaat zijn bij de overheid (want T8) en bij CEO/CFO’s van grotere bedrijven (want Volvo en dus geen dikke BMW). Slimme zet van Volvo!
@TimoBac: De overheid heeft toch net nieuwe 740 hybrides aangeschaft?
@amg65: Eens, maar die zullen vast binnen afzienbare tijd zijn afgeschreven + het wagenpark van de overheid is veel groter dan alleen de wagens van de ministers. De groot gedeelte van de Officiers van Justitie hebben ook al een wagen & chauffeur bijvoorbeeld.
@amg65: nieuwe 740 hybrides??? 😳
@406_v6: 740e
@406_v6: Was ’t maar waar! Ik zou er weer helemaal voor gaan! Werkelijk fantastische auto! Alleen jammer, dat ik waarschijnlijk de enige zou zijn en de rest van AB zou denken dat ik ’n mooi exemplaar van vroeger op de kop zou hebben getikt. Maar, man! wat heb ik ’n plezier gehad van die auto! Ging pas weer weg bij km-stand 563.000! Had ik nooit moeten doen! Maar ja, spijt komt altijd pas na de zonde.
Wel een hoop geld voor een Volvo,. Maar het is wel een fijne wagen. V90 is mooier, maar ja, die is er niet in de verlengde uitvoering.
@Orichy: verlengde v90, dat is wel een gaa idee! Wat een idioot lange station heb je dan.
@thijsj: http://www.swedishcollection.nl/lay/cars/TN-SJ-68-1.jpg

Absoluut :)
@gulli: hahaha! Dat kan beter volgens mij!
@Orichy: Het is inderdaad meer geld dan dat normaliter voor Volvo geldt. Maar ik ben eens gaan rondneuzen in de configurator van de concurrentie en dan kom ik uit op een 740Le xdrive. Vul die af met de opties die de Volvo heeft en je zit binnen enkele muisklikken op 140k. Ja, de Bmw is op papier een klasse hoger maar dit mag mijn inziens het prijsverschil niet rechtvaardigen. Toch zou ik voor een 7 serie of S klasse gaan want als je gereden wordt in de S90L kan het toch niet zo zijn dat James zijn achterwerk wel geventileerd, gemasseerd en elektrisch versteld wordt en die van de grote meneer achterin niet. Merkwaardig dat Volvo deze opties niet levert. Hierdoor vind ik de S90L zijn doel nèt voorbij gaan.
@fietsenmaker: Hier moet ik me corrigeren. De Volvo heeft wel degelijk vier gelijkwaardige stoelen. Nu al helemaal geen reden meer om ‘m te laten staan.
Is het een hybride? Gezien hij de tankklep in het voorscherm heeft zitten.. Prima alternatief trouwens voor al het Duitse spul. Weer eens wat anders.
@straatzakelijk: Hij is in Europa alleen als T8 beschikbaar.
@TimoBac: en dus een hybride idd :)
Lijkt me wel een hele fijne wagen. Wel een hoop geld, maar je krijgt dan wel een bomvolle auto met 400 pk. Dat gaat je bij de concurrentie niet lukken.
@berlinetta: idd, bij Audi heb je dan raamslingers ;-)
@henkhekje: Nee een 8 cilinder ;-)
@edgar: met gratis sjoemelsoftare
@henkhekje: gratis en Audi gaan niet samen helaas.
@henkhekje: bestaan die nog? Raamslingers..
@fouadski: 2017 Ford Focus st-line..
@berlinetta: als je voor die 400pk gaat krijg je gratis een berg aan software ellende mee die ze niet opgelost krijgen. Dan ga ik toch liever naar de concurrent. Kan je ook gelijk een V6 of V8 aanvinken
@kennone: Wat voor problemen hebben ze dan? Niet eerder over gelezen.
@amg65: heb het verhaal van de Volvo dealer zelf. Vertelde dat toen de nieuwe auto van mijn vader zo veel software problemen had dat Jaguar Nederland hem terug moest kopen. De hoofdmonteur van de Vbolvo dealer vertelde mij dat ze precies de zelfde problemen hebben met de T-8’s die rond rijden. Overigens heb ik het hier ook al een paar keer in de comments voor bij zien komen. En ik weet dat ook de Golf GTE het zelfde on opgelosbare ellende heeft met hun software.
@kennone: Is het dan software van een derde partij ofzo? Voor het hybride systeem? Als meerdere merken dat ervaren…

Het zijn geen Tesla’s dus lezen we er niks over, helaas. Dit soort info wil je wel op voorhand weten.
@amg65: geen idee. Bij de Jag van ons thuis toen was het de nieuwe software die het op de oude hardware moest doen het probleem. Dat ging niet. Bij de Golf GTE’s op mijn werk en uit mijn vriendenkring weet ik niet waar het probleem ligt. Maar het gebeurd heel vaak dat alle hulp systemen uitvallen (tractioncontrole etc.) Of je complete dashboard. Volvo zou dit probleem ook hebben bij hun Hybride’s
@kennone: mijn ervaring is juist dat niet de software maar de dealers het probleem zijn. Als er problemen zijn met software dan is er meestal wel een nieuwe versie die het oplost maar de dealers weten vaak niet hoe ze die op de hardware krijgen. Het komt ook nog steeds voor dat monteurs denken dat het wissen van de foutcodes de problemen oplost…
@kennone: wat zou jij aanraden?
@henkhekje: Om een voorbeeld te noemen. De nieuwe Audi A8 is er al van af 105k voor een 286pk V6 diesel of 107k voor een 340pk V6 benzine. Verlengen is eigenlijk niet meer nodig maar kost je €3000,- Je kunt verder nog van alles bestellen maar de standaard uitrusting is ook niet om voor te schamen.
Zowel de Benzine of de Diesel vind ik veel fijner dan die nerveuze 4 pitter van Volvo. En op de hogere snelheden mis je niet in een keer een kwart van je vermogen als je bijv. Vlot wilt inhalen. Afwerking is mooier en je hebt nu echt een serieuse sloep onder je kont.

Geloof dat de Audi A8 concurrenten niet veel van de zelfde v.a. prijs af zullen afwijken. Dus keuze zat.
@kennone: je hebt het over problemen op je hals halen bij Volvo en dan ga je een Audi aanraden? En met 1 van de motoren die op dit moment niet eens verkocht mag worden omdat Audi zulke ‘moderne’ techniek gebruikt dat ze niet eens aan de hedendaagse milieustandaarden kunnen voldoen.. je hebt ze volgens mij niet allemaal op een rijtje ;-)
@henkhekje: jawel, het is Audi, dat is anders. Die hebben nooit problemen, als er wel problemen zijn dan zijn ze er nog niet want het is Audi.
@henkhekje: dat ze niet verkocht mogen worden staat los van dat het gewoon moet doen voor de eigenaar wat het hoort te doen. Geen storingen en een fijne goed werkende v6 onder de kap.
@kennone: voor 100.000 euro mag je verwachten dat zo’n ding ook een beetje deugdelijk is. Andere merken kunnen zich wel aan de regels houden en waarom Audi niet? Oh wacht, ze weten niet hoe ze motoren moeten bouwen.. ze zijn ouderwets
@kennone: En hoe oud is die informatie die je hebt?
Jazeker waren er problemen, maar inmiddels zijn die voor de meeste T8’s wel opgelost.
Ik rij nu 1 1/2 jaar zonder problemen met een XC90 T8, heerlijk auto trouwens.
@berlinetta: 400pk tot je beschikking, maar vervolgens door een 211 pk Mercedes van de linkerbaan gedrukt worden, omdat de Volvo maar 230 kan met 400 pk en de Mercedes gelimiteerd is op 250.
Tijd voor Alexander om zijn A8 in te leveren? Dit ziet er toch beter uit?!
De prijs hoog maken is ook een manier om hem beter te kunnen verkopen. Meer dan een ton voor een Volvo is een smak geld, maar als iedereen weet dat hij dat zoveel kost doet dat evenveel voor je ‘status’ als de automatische reactie op een BMW.
@dare2think:

En eigenlijk zou je de prijs excl. BPM moeten vergelijken, dan zie je pas hoe duur deze wagen is.
@dare2think: De reden dat mensen deze Volvo als alternatief kopen is juist omdat ze niet met die ‘status’ geassocieerd willen worden. Dus durf maar eens te denken ja.
@1audi1: Denk eens aan verjaardagen..
@dare2think: gezien de heibel over de Volvo S90 dienstauto’s voor de gemeenten Hengelo en Almelo denk ik dat de mensen die status aan Eem auto menen te kunnen aflezen Volvo inmiddels net zo hoog inschatten als een Duitse auto.
Maar nou weet ik nog steeds niet wat ik moet betalen voor een verlengde Volvo S90L…
@potver7: 106.380 zonder opties. Met alle optie iets boven de 110.000 ekkermannen. Bron: tekst hierboven.
@straatzakelijk: Ja oke, maar wat kost die verlengde S90L?
@fietsenmaker: Die is 1 euro goedkoper, heel vreemd..
@straatzakelijk: begrijpend lezen valt niet mee…🙄
@406_v6: ikke deed snappen nu heur
Nu nog een Scania V8…
Ik loop met m’n 70 jaartjes natuurlijk al ’n behoorlijke tijd mee in autoliefhebbersland. En dat heeft tot gevolg, dat je soms wisselende voorkeuren krijgt. Dat hangt er vanaf, hoe de modelpolitiek van de diverse merken zich ontwikkelt. Dat was ook het geval met Volvo.
Ik moet ongeveer zo’n tien jaar zijn geweest, toen ’n vriend van m’n vader ’n nieuwe PV544 Sport kocht en we op ’n zondagmorgen samen ’n ritje zouden gaan maken. En, tjonge-jonge!, wat heeft dat ding ’n indruk op me gemaakt! 76 DIN-PK, jonguh! Voor die tijd ’n ongelooflijk scheurijzer! En sindsdien behoorde Volvo tot m’n favorieten.
Dat ging verder met de Amazon, de 145 en 245-serie, de 7- en 9-serie en uiteindelijk de S-serie tot begin 2010. En toen hield ’t voor mij op. De nieuwere modellenreeksen konden me helemaal niet meer boeien. De modellen vond ik niet meer aantrekkelijk. Volvo behoorde niet meer tot m’n favoriete merken. Maar ik heb er wel ’n aantal gehad: 1x 245D, 2x 740GL, 1x 945GL, 3x 960 2,5 Oxford en 1x S80 2.9.
Sinds de introductie van de nieuwe S90- en V90-serie is m’n belangstelling weer helemaal terug! Wat vind ik dat ’n prachtige auto! De achterkant van de S90 was even wennen, maar hoe vaker ik hem zie, hoe mooier ik hem vind. En in zijn klasse is ’t zelfs weer m’n absolute favoriet! Maar!!! Geen 6-cylinder meer? Nou, dat zal me volkomen worst wezen!!! Voor mij zijn ze snel genoeg! Ik hoef geen scheurijzer meer, maar comfort. En dat heeft’ie!
Deze L-uitvoering vind ik ’n prachtige aanvulling op de al bestaande reeks en ik vind deze stukken mooier dan vroegere verlengde uitvoeringen. En de prijs? Dat interesseert me niet. Kopen kan ik ze toch niet, maar daarom mag ik ‘m toch wel mooi vinden? En er ’n mening over hebben? Toch?
@9000cse: het gaat niet om snelheid. Wij hebben een XC70 thuis gehad met een 2.5T 5cilinder en nu een XC60 T5 4 cilinder. Ondanks die XC60 echt een stuk sneller is, is het vergeleken de oude 5cilinder echt geen fijne motor. Wat een verschrikkelijk nerveus blok is dit. Vermogen opbouw is niet mooi te noemen en het klinkt al helemaal nergens naar. Doe mij maar gewoon een tragere 5 cilinder of die oer sterke 6cilinder uit jou oude 960’s
@kennone: Ik kan die verschillen niet beoordelen, omdat ik nog nooit in die modellen heb gereden. Maar waar ’t mij altijd om te doen was, dat was in 1e instantie het design van de auto op zich. Ik vond die 960 met alle toeters en bellen echt fantastisch! Hij paste me als ’n maatkostuum. Daarnaast kon ik z’n absolute betrouwbaarheid bijzonder waarderen. Niet één van alle Volvo’s die ik gereden heb heeft me ooit in de steek gelaten. Goed onderhoud in mijn al meer dan 40-jaar bekende, vaste, merkloze garage, zorgde voor ’n auto, die altijd tip-top in orde was. En zelfs met mijn 740GL op LPG kon ik bij km-stand 560.000 de slechtste Belgische kasseienwegen en straten berijden, zonder ook maar ’n rammeltje te horen. En al die eigenschappen bepaalden toen mijn liefde voor dat merk. Dat anderen het maar ’n “ouwe lullenbak” vonden, kon mij geen r**t schelen! Ik wist wat ik had en ’t was goed! Hier ’n afbeelding van m’n mooiste exemplaar:
https://www.autojunk.nl/2015/05/volvo-960-stockholm
Geen gallery?
Mooie opvolger voor de koning, dan rijdt hij weer met stijl rond. Een Rolls kan niet volgens velen ( ik vind dat het prima kan)….
@rufctr01: Nee, voor een Rolls hebben we pas weer 💰 als de monarchie is afgeschaft. Een republiek is namelijk bijna gratis, volgens velen… /Sarcasm mode
Als je aan directievervoer doet (actief dan wel passief) zou dit zomaar de beste keuze kunnen zijn.
Ja koekoek meer dan een ton voor een volvo met 4 cilinder.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).