• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A6 nu ook leverbaar met “betaalbare” benzinemotor

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 12 december 2018 om 12:51 – 35 Reacties


Voor niets gaat de zon op.

De nieuwe Audi A6 (rijtest) is inmiddels alweer een tijdje op de markt, maar betaalbaar kunnen we de auto nog altijd niet noemen. De auto kreeg bij introductie een minimumprijs van ruim 75.000 euro en daarmee was de gladde zakensedan zeker niet voor iedereen binnen handbereik. Mettertijd is Audi steeds meer uitvoeringen en configuraties van de A6 gaan onthullen. Recentelijk kregen we de allergoedkoopste versie van de auto in de vorm van een diesel, maar nu komt Audi met een beter betaalbare optie die niet rijdt op satansap.

Hoewel de 40 TDI-diesel nog steeds het goedkoopste model in de line-up is met een prijs van 61.245 euro, is de 45 TFSI er niet al te ver van verwijderd. De A6, die aangedreven wordt door een viercilinder benzinemotor, kost tenminste 65.860 euro in Nederland. Dit bedrag betaal je voor de A6 Limousine. Heb je behoefte aan een grotere kofferruimte, dan moet je 69.260 euro afrekenen voor de Avant.

Omdat we nog altijd weinig begrijpen van de benamingen van Audi’s verschillende motorconfiguraties, is het goed om te verduidelijken wat ’45 TFSI’ nu precies betekent. De viercilinder benzinemotor, met een inhoud van twee liter, is direct ingespoten en heeft een turbo. Audi weet echter niet te communiceren hoeveel vermogen de vierpitter produceert, want in het persbericht staat zowel 245 als 254 pk. Aan de hand van een specifieker gegeven (180 kW) kunnen we gelukkig uitzoeken hoeveel pk de mild hybride viercilinder. Maar wat blijkt? Wanneer we het omrekenen, komen we uit op 241 pk. Handig. We hebben in ieder geval geen twijfel over de prestatiecijfers. Daarover is Audi heel kort en concreet. De A6 45 TFSI snelt in precies 7 seconden naar de 100 km/u en heeft een topsnelheid van 250 km/u. Schakelen geschiedt een zeventraps S-tronic-automaat.

Vanaf begin 2019 wordt de Audi A6 45 TFSI geleverd.

Ook interessant!

  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • Audi PHEV
    Audi breidt PHEV-range lekker uit
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, geld, Limousine

Vorig bericht: « Brabus doet nog één laatste keer de oude G-Klasse
Volgend bericht: Dit zijn volgens Euro NCAP de veiligste auto’s van 2018 »

Lees Interacties

Reacties

  1. m_rick zegt

    12 december 2018 om 13:00

    180kw * 1,36 = 244,8 pk

    Login om te reageren
    • Thomas20vt zegt

      12 december 2018 om 13:06

      @marsm104: Inderdaad….

      Login om te reageren
      • Thomas20vt zegt

        12 december 2018 om 13:09

        @thomas20vt: ze hebben BHP berekend.

        Login om te reageren
  2. Lucb zegt

    12 december 2018 om 13:04

    In de configurator staat er 245 pk

    Login om te reageren
  3. mikje90 zegt

    12 december 2018 om 13:07

    70000 euro voor een audi met slechts een viercilinder, is wel erg aan de dure kant. Ik zou dan gaan voor een alpine 110 met dakkoffer.

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      12 december 2018 om 13:08

      @mikje90: ja dit is ook een viercilinder, maar een leukere auto voor het geld.

      Login om te reageren
    • rvm1200s zegt

      12 december 2018 om 13:13

      @mikje90: 70k was de introductieprijs destijds. Dat was een nieuwe A6 met 3.0TFSI of 3.0TDI.

      Nu is er dus de 2.0 4-cil die 61k ofwel 65k kost afhankelijk van Sedan of Avant.

      Login om te reageren
    • rvm1200s zegt

      12 december 2018 om 13:15

      @mikje90: 65k of 69k. Excuses. 61k is de Ultra variant met dieselblok.

      Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      12 december 2018 om 13:51

      @mikje90: probeer daar maar eens een paar kinderen en een hond in te proppen

      Login om te reageren
    • a110 zegt

      12 december 2018 om 14:07

      @mikje90: als je nog een tip voor een dakkoffer hebt…

      Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        12 december 2018 om 14:52

        @a110: thule ;)

        Login om te reageren
  4. racerx zegt

    12 december 2018 om 13:14

    Potverdorie, da’s een mooie klap geld. Gemiddeld net een duizend of 3 duurder dan een BMW 5 volgens mij, maar ik vraag me af of je er meer uitrusting voor terug krijgt… Daarnaast is een basis 520i natuurlijk ‘al’ vanaf 55K te krijgen, dus audi moet nog even een 40TFSI bouwen.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      12 december 2018 om 17:24

      @racerx: Die 190pk gaat er ook vast komen, en ook voor dat bedrag waarschijnlijk.

      Login om te reageren
  5. trigger565 zegt

    12 december 2018 om 13:57

    Wat is die typebenaming van Audi toch een ongebegrijpelijk potje. Hoe kan het dat tussen de slimme koppen in Ingolstadt geen enkele Frank met gezond verstand zat om te vragen « wat er mis is met een auto met 2000cc gewoon een 2.0 te noemen? »
    Vraag me af wanneer de farce eindelijk wordt afgevoerd.

    Login om te reageren
    • trigger565 zegt

      12 december 2018 om 13:59

      @trigger565: ontopic – potjandorie dat is veel geld voor een audi met een viercilinder. +60k€ associeer ik meestal met luxewagens met 6+ cilinders, niet met een mid-management leasert

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        12 december 2018 om 17:25

        @trigger565: dat ga je nergens meer redden voor 60k ben ik bang..

        Login om te reageren
    • gilettelubbers zegt

      12 december 2018 om 14:18

      @trigger565: precies. Het mooie van Audi vond ik altijd dat de typeaanduiding altijd duidelijk was en overeenkwam met de cilinderinhoud. Iets wat ze bij de concurrenten niet deden..

      Login om te reageren
    • Stefje zegt

      12 december 2018 om 14:19

      @trigger565: 45 klinkt beter dan 2.0. Ff wennen en dan is het prima.

      Login om te reageren
      • Alfonso_Alfist zegt

        12 december 2018 om 22:16

        @stefje: de logica is alleen ver te zoeken.. Als Audi rijder met een 45 TFSI maak je geen enkele kans tegen een AMG 43 of BMW M40i en daar gaat het toch om bij die getalletjes

        Login om te reageren
    • Rudy zegt

      12 december 2018 om 14:53

      @trigger565: BMW doet dit logischer, nee de type aanduiding geeft geen indicatie meer van de motorinhoud. Maar geeft wel een goed beeld van de te verwachten prestaties. Zo is een *18i al jaren een motorblok met zo’n 136pk. Dit was al zo bij de E46 318’s.
      Zelfde geld voor de *40i motor; vroeger was dit een v8 met een ~300 pk, nu is het al jaren een 6 in lijn met een >300pk. De configuratie veranderd (van 4 naar 3 cilinder, van 8 naar 6 cilinder) maar de te verwachten prestaties zijn vrij logisch imo?.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        12 december 2018 om 17:57

        @rudy: Dan kan je beter de eerste twee cijfers van het vermogen in de type aanduiding gebruiken.

        314i 140 pk 525i 250 pk enz.

        Login om te reageren
      • nautique206 zegt

        12 december 2018 om 19:04

        @Rudy: dat is dan toch hetzelfde? Bij Audi geeft de type aanduiding ook het vermogen aan. Bij beide geldt, als je weet hoe het zit, is het duidelijk. Ik weet bij BMW ook echt niet meer wat voor motor waar inzit. Een 18i is tegenwoordig een 1.5 enz.

        Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      12 december 2018 om 15:26

      @trigger565: degene die de benamingen verzonnen heeft was niet goed bij z’n paasei, maar degene die er akkoord op gegeven heeft nog veel minder!

      Login om te reageren
    • snowbird zegt

      12 december 2018 om 17:15

      @trigger565: Maakt sjoemelen makkelijker…..

      Login om te reageren
    • henk_he zegt

      12 december 2018 om 17:30

      @trigger565: omdat dezelfde motorinhoud wordt gebruikt voor verschillende vermogens. Het is wat mij betreft een mislukte poging van Audi om Volvo te volgen met hun D/T2 tm D/T8 typering.

      Login om te reageren
  6. willeme zegt

    12 december 2018 om 16:16

    Betreft die prijzen: “zoveel geld voor een *******”

    Jazeker. Wen er maar. Alles dat een beetje leuk is, is schreeuwend door. En word duurder. Ook aan de andere kant van het spectrum betaal je veel te veel voor een gepromoveerde brommobiel als de VW Up.

    Bij deze de vermelding om niet een nieuwe auto te kopen. Over een paar jaar haal je er eentje uit Dld met de kop eraf en minder belasting omdat je veel werkt.

    Oh ja, #ontslajackplooij

    Login om te reageren
  7. kennone zegt

    12 december 2018 om 17:06

    Poh,, gelukkig is mijn Volvo nog steeds sneller dan de instap A6?

    Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      12 december 2018 om 20:03

      @kennone: ook een stuk meer charme en minder bling bling. Vind ’t tof dat je zo idolaat bent over je Zweed!

      Login om te reageren
  8. raoufff zegt

    12 december 2018 om 17:22

    Een betaalbare Audi is eigenlijk gewoon een Volkswagen of Skoda!

    Login om te reageren
  9. Alfonso_Alfist zegt

    12 december 2018 om 22:22

    Die nieuwe Audi vermogens vermeldingen slaan echt op kaas. 40 TDI dan denk je toch minstens een 6 cilinder. Met mijn 225d(zonder type aanduiding & de juiste aandrijving) laatst een A4 40 TDI aardig vernederd bij het stoplicht

    Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      12 december 2018 om 23:00

      @alfonso_alfist: Was met m’n Rica gekietelde V70 D5 ook wel gelukt denk ik?

      Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      12 december 2018 om 23:03

      @alfonso_alfist: zo heb ik laatst een Punto 60 helemaal zoek gereden…. krijg ik nu een lolly?

      Login om te reageren
      • Alfonso_Alfist zegt

        13 december 2018 om 19:43

        @nautique206: bij de Punto was het iig nog logisch 60pk, kan me ook de Marea 105 JTD herinneren die 105 pk had. Bij BMW en Mercedes wist je vriegee iig dat een 325i of C250 iets van 200pk had met een motorinhoud van ca 2.5liter. Er is bij Audi geen logica te vinden een 35 (1.5) TFSi heeft bijvoorbeeld 150pk, 40 (2.0)TDI 204pk en 50 (3.0)TDI 286pk

        Login om te reageren
  10. 20klepper zegt

    13 december 2018 om 09:49

    In ieder geval krijg je geen lelijke platten bank-stoelen zoals bij BMW zonder enige vorm waar je na 15 min rijden al rugpijn hebt en je je dood ergert aan de navigatie uit 2004. Of een nieuwe Mercedes waarbij iedereen denkt huh is dat nou een e/c/cla of een s ? Ja die 40/45.50 slaat nergens op maar je koopt wel iets met de juiste afwerking.

    Login om te reageren
    • vagtroep zegt

      13 december 2018 om 19:21

      @20klepper: ben je echt serieus? Je wilt die boksbeugel wat eigenlijk gewoon ren VW is vergelijken met BMW EN VOORAL MET MERCEDES?? hahahaha dude please dream on.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North