Autoblog advies: bijna nieuwe sport-hatch voor 35k

Auteur: , 102 Reacties

Laat iemand anders de kop er maar af rijden.

Peugeot 308 e-THP GT '18

Vandaag gaan we op zoek naar een auto voor Erik. De autoblog-lezer in kwestie heeft een bijzonder naar moment mee moeten maken. Zijn huidige auto is namelijk gestolen. De auto in kwestie, een Renault Mégane in de smakelijke GT-uitvoering, werd onlangs ontvreemd.

Erik heeft nu tijdelijk de beschikking over een leenauto, maar dat is natuurlijk niet ideaal. Daarom moet er op zeer korte termijn een nieuwe auto komen om de Renault te vervangen. Qua formaat, uitrustingsniveau en prestaties mag het een soortgelijke auto zijn. Dat wil zeggen sportief rijgedrag, een motor die wat ‘over’ heeft en een uitgebreide uitrusting.

In het budget kan hij twee kanten op: een splinternieuwe auto kiezen, of een zeer jong gebruikt exemplaar halen bij een dealer. Dan heb je ook garantie en een jonge auto, maar is de kop er al af. In het tweede scenario ben je wat goedkoper uit en/of kan je genieten van wat meer uitrusting. In dat opzicht soort van een win-win situatie dus.

Erik heeft twee jonge kinderen van 7 en 10 jaar oud. Het is de bedoeling dat deze twee kinderen plus Erik en zijn eega in de auto passen. De laatste absolute eis is dat de auto voorzien is van een automatische transmissie. Het liefst een automaat met dubbele koppeling, maar in elk geval is zelf schakelen uit den boze.

De wensen en eisen van Erik in een tabel:

Huidige /vorige auto's:Renault Megane GT
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 35.000 euro
Jaarkilometrage:15.000 km
Brandstofvoorkeur:Geen
Reden aanschaf andere auto:Huidige auto is gestolen
Gezinssamenstelling:2 volwassenen en 2 kinderen
Voorkeursmerken /modellen:Geen
No-go modellen / merken:Audi, SUV

Wat mis je door de No-go’s?
Audi’s en SUV’s, nogal wiedes, natuurlijk. Combinaar dat en je zit op een Audi Q3. In dit budget heb je dan de laatste exemplaren van de eerste generatie. Bij een SUV heb je een voordeel dat ze lekker makkelijk in en uitstappen en je hebt even wat meer overzicht. Qua ruimte en praktisch gemak valt het allemaal wel mee. In het budget zijn overigens meer dan keurige Audi A3 Sportbacks te vinden. Allemaal van na de facelift, compleet met S Line en Pro Line pakketten. Dat is op zich geen verkeerde deal. Qua ruimte valt het wel een tikkie tegen.

Audi A3 Sportback 1.4 TSI S-Line S-Tronic (8V) '17

Opel Astra 1.6 Ultimate OPC Line (K)
€ 32.450
2018
9.500 km

We weten niet wat er aan de hand is met het gamma van Opels voormalige bestseller, maar ze hebben alle leuke smaakjes van de bestellijst geschrapt. Zoals deze Astra in OPC-Line trim, die alleen nog als demo te vinden is. In dit geval is deze uitgerust met een 1.6 viercilinder, goed voor maar liefst 200 pk onder de kap. Het is geen nerveuze motor, maar als je wil zijn de prestaties meer dan uitstekend. Qua luxe zit ook alles erop en eraan. Kortom, best een strakke aanbieding. Tijdens de rijtest wist Wouter er ook niet al te veel op aan te merken. Gewoon een zeer gedegen en onderschatte allrounder met een neusje voor snelheid.

Opel Astra 1.6 Turbo OPC-Line (C) '18

Peugeot 308 e-THP GT (T9)
€ 31.950
2018
9.500 km

Het kan zijn dat je na een Renault eens wil kijken wat de Franse concurrentie doet. De Peugeot 308 is er ook in GT-uitvoering. Dit was een model tussen de gewone 308-jes en de GTi in. Misschien is het wel de perfecte middenweg. Wederom is deze motor voor gebruik in Nederland meer dan voldoende. Sterker nog, het is een snelle auto. Punt. Qua stuurgedrag en reserves is de auto lang niet zo extreem als de GTi, maar voor dagelijks gebruik is dat misschien wel beter. Het interieur is even wennen, de sportstoelen niet: die zitten geweldig. De automaat was bij Peugeot altijd een zwak punt, maar in de 308 is die redelijk goed voor elkaar.

Peugeot 308 e-THP GT (T9) '18

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line TCT
€ 34.950
2019
6.500 km

Je kan natuurlijk ook kiezen voor een van de laatste toevoegingen in deze klasse. De Ford Focus van de vierde generatie, bijvoorbeeld. Deze wil je het liefste met de 182 pk sterke EcoBoost motor en de ST-Line uitvoering. Dat smoelt niet alleen beter, maar rijdt ook lekker sportief zonder echt veel te hard te zijn. Toch iets wat ze erg goed kunnen bij Ford, ondanks het feit dat het karakter per generatie Focus minder lijkt te worden. In het budget kun je diverse demo-exemplaren vinden met weinig kilometers en veel opties. Scheelt toch al gauw duizenden euro’s in vergelijking met een nieuwe. Als de kleur je aanstaat: waarom niet?

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line '19

BMW 220i Active Tourer Sportline (F45)
€ 34.950
2018
8.500 km

Hier gaan wij ons op glad ijs begeven. Want deze auto is voor BMW-liefhebbers een doorn in het oog. Gelukkig rijden BMW liefhebbers in een E36, want de rest is allemaal maar moderne troep en de badge niet waardig. De 1-serie is ook een alternatief, maar die is niet helemaal perfect. Omdat het een premium achterwielaandrijver is, is de ruimte achterin zeer beperkt. Voor jonge kinderen prima, maar over een paar jaar gaan de kinderen van de aanvrager groeien én puberen, dan wil je gewoon meer ruimte dan een 1 Serie kan beiden. De (onlangs gefacelifte) 2-serie is ruimer, geen SUV en stuurt voor zijn soort uitstekend. Sterker nog, er zijn zat reguliere hatchbacks die een minder puik onderstel hebben dan deze 2-serie. Nog een voordeel is de ‘20i’ motor. Met 192 pk is dat best een sterk blok. Véél beter dan die amechtige driepitters die je in al die 118i-tjes vind die in het budget passen.

BMW 220i Active Tourer Steptronic Sport Line (F45) '18

Honda Civic 1.5 I-VTEC Sport Plus (FK7)
€ 34.999
2018
3.500 km

De Honda Civic is een auto die de gemoederen bezig blijft houden. Het bijzondere uiterlijk valt niet bij iedereen in de smaak. Mede daardoor is het een vreemde eend in de bijt, ook in occasionland. Er zijn enkele dealer-demo’s te vinden. Dat zijn dan vaak meteen de luxe varianten met de 1.5 viercilinder motor. De krachtbron is een bijzonder fijn aggregaat. Sterk, soepel en zelfs redelijk zuinig. Wat wel een mens nog meer? Absolute troef van deze Civic is de beschikbare hoeveelheid ruimte. De auto voelt bijna een halve klasse groter aan dan de gemiddelde concurrent. Je moet er alleen wel maar net eentje die je aanstaat tegen het lijf lopen.

Honda Civic 1.5 Sport (FK7) '18

YOLO: BMW M3 DCT (E90)
€ 31.950
2008
150.000 km

Op papier is dit natuurlijk de leukste auto. Als je een familie auto wenst met een goede wegligging, zijn er weinig betere auto’s dan een BMW M3. In zijn klasse was het qua wegligging de absolute maatstaf in zijn klasse. De motor, een 4.0 V8, is een pareltje. Het is tevens de eerste BMW M3 met een fatsoenlijke automaat. Die SMG-bakken waren een ramp, deze DCT is ontiegelijk veel beter. Logisch dat juist bij deze generatie van de M3 de vraag naar handgeschakeld op begon te drogen. Als Sedan is de M3 een vreemd eend in de bijt. Van achteren is het een 3-serie sedan, maar de neus komt van de coupé. Onderhoud zal wel een dingetje zijn, dat ligt een niveau of acht hoger dan bij een Megane GT. Ook zal het verbruik tegenvallen. Maar de prestaties maken dat meer dan goed. Wel even het M3-aankoopadvies bekijken voor aandachtspunten.

BMW M3 Sedan (E90) '08

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



102 reacties

Seat leon Cupra?
@wantthegreen: Precies.
@wantthegreen: past een i30n al binnen ’t budget?
@wantthegreen: altijd die M3 van diit lijstje en anders een klein kredietje afsluiten en een long range rwd tesla m3. Van de brandstof, onderhoud en mrb besparing kun je die lening binnen notime afbetalen en je hebt een mega snelle bak onder je kont!
@dutchneon: als je van autos houd ga je niet als een of andere minimumleier een tesla rijden om toch snel te zijn… echt heel triest dat Nederlandse zuinige gedrag. Ik weet ook wel dat de meeste een budget hebben van een Golf en zo toch een grote auto kunnen rijden maar er zit nul coma nul emotie of mooie lijnen in. Afwerking is goedkoop en lelijk… als je daar dus in gaat rijden als vermogend man dan ben je een zielige centenneuker hahahahah
@3246cm252kw: Dit dus. Laatst voor het eerst in een Model S gezeten/gereden. De afwerking van de gemiddelde B-segmenter is beter..
@wantthegreen: Exact mijn idee. En anders een 180pk FR.
Absolute no-brainer:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-golf-2-0-tsi-gti-performance-dsg-schuifdak-xenon-acc-di-benzine-zwart-9853004a-40f0-4a4b-8952-78bfd49fb070?cldtidx=2

Past ruimschoots in het budget, kids kunnen er in, kofferbak is medium (maar in vergelijking met de A3 of een 1-serie veel groter), rijdt sportief, altijd wat over, maar bij rustig rijden kan je ook prima 7lt/100km halen.
@stefje:
Ben ik niet helemaal met je eens, voor minder dan 35k heb je betere opties:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-golf-2-0-tsi-r-4motion-miltek-uitlaat-uitzonderlijk-benzine-wit-f03dfc5f-3200-4e0c-960f-f6bf201de986?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share
@bennyweisz: In snelle Golfjes of Audi’s ben ik toch altijd een beetje bang per ongeluk geliquideerd te worden.
@vpowert: hahahahahahhaa. Misschien eens naar buiten gaan? De wereld is echt niet zo eng en gevaarlijk als iedereen je doet geloven ;)
@stefje: Ring A10 na 10u ‘s avonds doet toch anders vermoeden :-(
@Stefje: hoe het cijfermatig zit weet ik niet, maar de kofferbak van een a3 gaat net zoveel in.
@Stefje: dan 5000 liter olie erbij kopen. De TSI uit deze periode verbruiken meer olie dan benzine!
@rufctr01: dat is 1 generatie ouder die olie zuipt. Vanaf de Golf7 geld dat grapje niet meer
@rufctr01: verdiep je eens man. Met je achterhaalde vag haat grappen.
Een 220 active tourer…..
@mrrallycross: “sport hatch” waar gaat het heen met autoblog
@wildewesten: zitten wel M stickers op ja, dus performance modelletje
Infiniti Q30 niet een idee?
Staan er vast nog wel wat te verstoffen, want niemand kent het ding. Niet perse een sportwagen, wel 200pk en met alle luxe die Nissan kon bedenken.
@Rob: maar rijd voor geen meter…..😉
@bimmerfan: mwa valt heel erg mee. Heb er wel wat kilometers in gemaakt, is alleen niet heel betrouwbaar en erg duur in onderhoud.
@povel: heb er toevallig gister in gereden wel een 2.2 diesel maar wel 170pk vond hem heel erg tegen vallen.
En de afwerking is heel slecht vond ik vergeleken met de duitse merken.
@bimmerfan en @povel,
Hmmm, ken de auto verder niet. Op het oog leek mij het een fijne wagen ;-)
Ford focus, frisse verschijning. Alleen met bij de eerste serie van de 4e generatie dat de automatische versnellingsbak ook naar behoren werkt. Zijn er al veel op garantie vervangen.
@jpoers: heeft Ford al langer problemen mee.
@jarnobakker: dat waren de dubbele koppelingen, dit is een traditionele automaat
@jpoers: juist de nieuwe focus is de lelijkste tot nu toe. De lijnen maken ’t net een hyundai van 20 jaar terug qua uitstraling. Ik zou nu juist naar hyundai stappen voor een strakke i30n.
Die 1.6 in die Astra zal wel geschrapt zijn ivm de BPM. Zie Insignia GSI.
Octavia RS 2018?
@chriscross: dacht eerder aan de huidige megane gt
Zo’n E90 M3 😍 In het zwart echt een “natte droom”. Lekker met het gezin en die klapperende V8 op vakantie.
@sander1980: ja heerlijk, en elke 400km weer aan de pomp ;)
een 335i is dan net een iets plezierige keuze. een auto mag best wat verbruiken, maar de kids op vakantie nog een ijsje kunnen geven is ook wel plezierig.

Dat gezegd hebbende, dat gezeur over opgroeiende kinderen.
Bij 7 en 10 passen die nog zeker 4/5 jaar achterin een 1 hatch of 3 coupe, als ze onder de 1.80m blijven ook de rest van hun leven wel. zet een huidige hatch eens naast het spul waar wij vroeger in op vakantie gingen, en dan zie je dat de ruimte behoorlijk meevalt.
Wel een Renault gereden hebben maar Audi als no-go, op zulke momenten ben ik heel erg blij dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben.

Mijn keuze zou toch zeker gaan voor een bijna nieuwe A3 S line. Of een paar jaar oudere 1.8 of S3. Erg mooie auto’s en goed uitgerust.

Uit dit lijstje zou mijn keuze vallen op een 308, maar dan wel de GTi.
@smex: ik zou 80 miljoen eerder voor een Franse RS gaan dan dat ik in een Audi zou moeten rijden. Brrr.
@coffeecup: Ik zou liever de Fiets pakken dan elke ochtend in een Renault moeten stappen… Ieder z’n ding.
@techniekmeneer: ga jij maar lekker fietsen terwijl ik jou lachend voorbij ga rijden!
Dan toeter en zwaai ik nog wel even!
@rufctr01: Ik denk dat ik harder lach ;)
@rufctr01: Als je claxon het dan nog wel doet überhaupt, of techniekmeneer fietst al langs je heen terwijl jij bij de anwb staat.
@smex:
Voor mij zijn álle Duitsers no-go.
@sabrerator: Laat het los man, het is 75 jaar geleden..
Wellicht is ook MINI iets. Een Clubman Cooper S of een Countryman Cooper S. Rijdt net zo goed als die 2-serie maar ziet er net wat specialer uit.
Alfa Giulietta 1.4 multiair TCT
Guilietta QV, misschien niet de spannendste auto, maar ik geloof niet dat de aanvrager daar naar op zoek is. Ziet er naar mijn mening nog steeds beter uit dan het gros van de bovenstaande auto’s.bij de alfa dealer in woerden staat een 2017 voor 31000.
@basman147: deze denk ik: Gevonden via GasPedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/122900122/Android?s=54-50-9-9-1-2 niet zo’n fan van de zwarte wielen, maar voor de rest vind ik hem erg fraai.
@basman147: Blijft een hele mooie verschijning, maar is krap aan als gezinsauto!
@cvoo: krap? Hij heeft twee jongens van 7 en 10. Dat mag dan toch geen issue zijn, lijkt me.
@bluebird: het ding van kinderen is dat ze groeien.
@weetikveel: dan koop je tegen die tijd weer een andere auto?
@weetikveel: met zijn 4en op vakantie gaat in zo’n ding wel lastig worden hoor.
@kareljansen: Dakkoffer er op, dan kan de achterbank ook weer plat worden gegooid en heb je geen gekrijs van kinderen achterin
Hyundai i30N?
Ik denk dat ik heel verstandig voor de civic zou gaan.
Erik, het spijt me dit je te moeten zeggen. Maar je bent niet helemaal lekker om 35k stuk te slaan op een hatchback met een miniatuur ecoboost motor met de inhoud van een pak melk. Zeker niet bij een schamele 15k per jaar. Wat je misschien zou besparen op onderhoud verlies je gegarandeerd aan afschrijving. En met een beetje doorrijden zijn ze ook niet eens heel zuinig.

Mijn advies: leg 5k apart voor onvoorziene kosten. Koop een echt leuke iets oudere auto voor 20k en trakteer je vrouw en kindjes op een brute vakantie van 10k! Win-win-win situatie!

Uit bovenstaande lijst enkel de yolo!
@cloverleaf: Dit, eigenlijk. Maar een nieuwe auto is wel heel fijn. Ik begrijp de keuze garantie met pubers op komst.
@cloverleaf: beste advies van vandaag!
@cloverleaf: Mee eens, maar ik zou 5K van de vakantie afschroeven… 😉
@racerx: jij hebt nog geen kinderen? 😂
@cloverleaf: haha exact ;)
@cloverleaf: miniatuur Ecoboost blok is alleen van toepassing bij de Ford. Een Leon Cupra of Golf GTI hebben een 2 liter blok
@rike: staan die in het advies dan?
@cloverleaf: eensch!
Het is hierboven al eerder gezegd, maar ik zou toch echt kijken naar ietsjes oudere (tot 2-3 jaar oud) auto’s en dan met degelijke garantieregelingen. Die garantie is vaak te verlengen bij sommige premiums als je binnen twee jaar verlengd.
Een 2.0 of zelfs een 1.6 liter is niet geschikt voor jouw wensen (sportiviteit). Voor jouw budget (35K) zou ik dit halen: https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-c-400-4m-t-avantgarde-comand-ils-distronic-kamera-benzine-zilver-1a0d3615-e814-473e-ae63-67c810623770?cldtidx=5
Met importeren kom je dan op 35K en de extra onderhoudskosten haal je er makkelijk uit met de verminderde afschrijving. Wilt je echt sportief moet je er nog even 5K bijtellen en dan ga je naar de goedkoopste c43 amg’s. Let er overigens wel op dat je de 9G hebt en niet de 7G versnellingsbak
De yolo is opzich geen verkeerde keuze. Onderhoud- en brandstofkosten een hoop meer, maar dit kan je redelijk makkelijk afzetten tegenover een veel lagere afschrijving. Elk van de bovenstaande auto’s gaat 20k afschrijven in 5 jaar, de BMW hooguit 5k.
@tvklarenbosch: eensch! De meest verstandige keus is de M3! Vertel dat maar aan het vrouwtje..

Out of the box: infinity fx35/37. Dikke 3.5v6 gecombineerd met veel ruimte en lage onderhoudskosten.

Misschien moeten wij samen het volgende advies op youtube doen ipv Casper en Wouter. Maar dan niet met de zelfde kledingsponsor als @wouter
De nieuwe 308 GT heeft de 225 pk motor gekoppeld aan de nieuwe EAT8, ontzettend fijne bak is dat.
Voor 35K kan je toch ook een mooie 1-serie kopen?
@alloallo: Ja, maar jij hebt zeker geen kinderen? Zou dan voor een mooie 320i gaan bijvoorbeeld.
De Ford of de Honda, mooie auto’s die heerlijk rijden!
@techniekmeneer: dit rijdt, een Franse auto rijdt heerlijk!
Oh, dat kun jij niet weten want jij fietst!
@rufctr01: Man man man
Als we ons toch op glad ijs begeven met de 220i Active Tourer en je kijkt naar de gezinssamenstelling plus wensen, dan zou ik voor dat bedrag opteren voor een nieuwe KIA ProCeed GT-plus line met 1.4 T-GDI en automaat. Hoop auto voor je €35k, genoeg ruimte, genoeg vermogen etc.
@ds3thp: Had ik ook aan gedacht, maar voor 35k heb je slechts 140pk. Eén stap omhoog is 204pk en kost je meteen 45k.
Een, euh, Megane RS?
Betaal de 35k als voorschot voor een tesla model 3, en doe een financial lease voor de rest vh bedrag! Lagere runningcosts en lagere mrb wegen dan op tegen de maandelijkse lasten van elk van de hierboven genoemde auto’s!
@alassad: sorry, maar financial lease voor de rest van het bedrag is m.i. het domste advies wat je kunt geven, zeker als je al 35K wil/kunt stukslaan op een auto. Dan ben je elke maand weer én afschrijving én aflossing aan het wegtikken.

Als je geen geld kunt vrijmaken voor een (jonge) occasion is operational lease nog wel te overwegen (wel goed notie nemen van de kleine lettertjes, want uitschieten in de km-stand of voortijdig afbreken van een contract kan je alsnog erg duur komen te staan), maar boven je stand te gaan autorijden met geleend geld is de grootste financiële valkuil voor mensen naast de maximale hypotheek op je maandinkomen.
Ik zou persoonlijk voor een M135i gaan, in Duitsland zat “nette” exemplaren voor dat bedrag. Niet de grootste met kinderen, maar wel de vetste uit het segment i.m.o.
Ik zou liever ouder en Jag zoeken, maar dat ben ik. Snelle hatchbacks zijn niet bepaald mijn ding.

Toch wilde ik meedenken, dus ik heb eens zitten zoeken:
– Golf / Leon (al veel genoemd)
– Giulietta
– V40 (@willeme is dit nog steeds een focus met een andere koets? Nee toch?)
– A (vond er 2 met 200+ pk)

Maar dit zijn ook hatchbacks en te vinden binnen budget met 200+ pk (wel zwaar tov bovenstaande):
– Passat CC / A5
– Mondeo
– Octavia
Heb zelf de Focus net 2 weken in bezit, heerlijke auto, 182Pk en zalige automaat!
Zeker de moeite waard.
Koop geen 2 series, niet echt een verbetering van het Nederlandse autopark.
@basr32: m2 ook niet? ;)
@basr32: Altijd leuk om mensen te vertellen dat ik in een 2 serie rijd :-). Meeste denken gelijk aan een pausmobiel.
Zou toch voor nieuw gaan. Zeker als je niets in te ruilen hebt kun je zeer forse kortingen bedingen, dus voor 2 a 3 k meer heb je een auto precies gebouwd volgens jouw spec en waarvan je weet dat er geen gekke dingen mee gebeurd zijn tijdens tientallen testritten.
@pitapita: Geloof me, ook met nieuwe auto’s kunnen gekke dingen gebeurt zijn ;) Transport schades, water schades, inbraak schades etc. Zijn dingen die ook bij splinternieuwe auto’s gewoon voorkomen als ze op de vrachtwagen of in de haven staan. En die worden gewoon weer opgelapt en verkocht zonder dat de klant het weet.
Koop liever een één of twee jaar oude(re) GTI dan een ‘R-line’ of ander ‘sportief’ aangeklede schaap in wolfskleren. Dat laatste blijft m.i. toch een beetje het automobiele equivalent van het closetrolletje in de onderbroek.
Ik zou voor een 3-serie uit 2017 gaan. Kop eraf, uitgaand model, en wat ik online gezien heb in het aanbod, lekker in de opties. Binnen het budget heb je voldoende keuze uit diverse 320i’s, rek je het een beetje op dan valt zelfs een 330i binnen budget. Ik ben minder van de sportieve hatches. Golf R, S3, M135i vind ik daarentegen wel weer tof. Echter; een 3-serie is een volwassenere auto waar je, gezien je gezinssamenstelling, veel langer mee uit de voeten zal kunnen.
@camber24: eens! Al rij je dan nog wel in het vorige model. Hoeft niet erg te zijn, maar misschien wel iets minder ‘vers’ dan bijvoorbeeld de focus.
Een 320i touring met de juiste opties daarentegen… :)
Voor mij de Focus of de Civic. Welke het ook wordt, zou met deze eisen en budget zeker even in Duitsland kijken. Demo auto’s (‘jahreswagens’) worden veel aangeboden daar en met minimaal 6000 kilometer op de teller zijn die niet meer ‘nieuw’ voor de belastingdienst, waardoor je in elk geval geen btw betaalt. Rest BPM natuurlijk wel, maar is vanaf 2012 gebaseerd op CO2 uitstoot en dat kan bij de die downsizing blokjes wel eens heel erg meevallen. Garantie is als het goed is Europees, dus daarvoor zou je niet eens terug hoeven naar de Duitse dealer.
@willeme: 2-serie active tourer adviseren: foei, foei, foei. Ik hoop dat het een weddenschap was of zo?
@mark383: waarom niet de huidige megane gt?
@michaelb: Kiezen tussen een Ford, Honda of Renault lijkt mij niet zo heel moeilijk..
De Honda. Niet de mooiste, maar wel de betrouwbaarste
Voor 35k koop je ook een nieuwe Seat Leon Fr 2.0 business line, evt als station.

Lijkt me een betere keuze dan welke Franse auto dan ook.
Bmw 125i met de kop der af!
Je moet jezelf wel haten mocht je een van deze auto’s verkiezen boven de Yolo optie, downsize torretjes rijden kan altijd nog.
@rufctr01: Als je claxon het dan nog wel doet überhaupt, of techniekmeneer fietst al langs je heen terwijl jij bij de anwb staat.
Voor 35k kun je net zo goed een BMW 2 coupe kiezen. Okay het is geen hatchback meer, maar hij is al gelijk praktischer dan een 1 serie. Paar liter meer kofferruimte en achterin voldoende plek voor 2 personen <180cm. Ik neem aan dat de oudste van 11 jaar oud nog niet zo groot is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).