• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog advies: dikke allround gezinsauto voor 25 mille

Auteur: willeme, gepost 19 september 2020 om 14:00 – 77 Reacties

dikke allround gezinsauto

Een alleskunner voor hatchback geld: kan dat? We gaan op zoek naar een dikke allround gezinsauto.

De tijden dat we een auto hebben die alles moet kunnen doen, ligt al dik achter ons. De meeste huishoudens hebben tegenwoordig minimaal 2 auto’s voor de deur staan. Als de kinderen oud genoeg zijn (of papa graag een hobbyauto heeft) zijn het er wel meer.

Maar voor Niels is het precies andersom. Zoals wel vaker stuurde hij Autoblog een berichtje met de vraag of wij hem konden helpen met zijn vraagstelling. Er gebeuren namelijk twee belangrijke dingen in zijn leven op het moment. De een heeft te maken met het ander. Hij heeft een nieuwe baan, waardoor hij zijn huidige leaseauto moet inleveren.

Dat niet alleen, hij moet er ook voor verhuizen. Hij vertrekt vanuit het mooie Drenthe en gaat naar de overbevolkte randstad om te resideren en recreëren. Zonder gekheid: hij heeft zijn droombaan en daarvoor wilde hij niet 4 uur per dag rijden.

Geen diesel nodig

Het betekent dat hij zijn diesel niet meer nodig heeft, want van 60.000 km per jaar gaat hij naar maximaal 20.000 per jaar. Maar voor zijn nieuwe huis is maar plaats voor één auto. Het voordeel van wonen in de grote stad is dat alles op loopafstand is en hij de auto niet nodig heeft voor zijn werk. Het kantoor is slechts 600 meter lopen. Kijk: dat is nog eens handig!

Maar Niels wil een leuke auto voor de deur hebben staan. Hij is immers liefhebber en prive wil hij wel lekker blijven rijden. Naar het AB Aankoopadvies van afgelopen week (deze), viel het hem op dat de prijzen van de Audi A8 enorm meevielen. Voor een relatief beperkt bedrag rijd je al in een grote, luxe auto die niet eens heel erg verouderd overkomt. Zoiets zoekt Niels, maar dan één maatje kleiner. Zo groot zijn hij en zijn kinderen niet. Kortom, wat is de beste optie?

Geen achtcilinder (of meer)

Om te zorgen dat het niet té gek wordt, wil hij liever geen achtcilinder (of meer). Een zescilinder met 250 tot 300 pk is meer dan voldoende. Het liefst heeft Niels een SUV, maar dan niet eentje die te groot en te zwaar is. De auto moet familievriendelijk zijn, maar de keer dat Niels een zakelijke afspraak heeft, moet het wel representatief zijn. Geen Lancer Evo, helaas. Aan de andere kant: een mooie sedan of station mag ook. Zolang het maar niet saai is of zwaarder dan 2 ton. Liever niet ouder dan 10 jaar en oh ja, niet meer dan anderhalve ton op de klok. Niels wil er wel een tijdje van kunnen genieten. Of wij hem kunnen helpen. Maar natuurlijk. De verdere wensen en eisen voor de dikke allround gezinsauto vind je in onderstaande tabel:

Huidige auto’sBMW 330e, Mercedes C350, Mercedes C320
Koop of leaseKoop
Budget25.000 euro, eventueel iets meer als het écht de moeite waard is
JaarkilometrageZo’n 15 tot 20k per jaar
BrandstofvoorkeurBenzine of een héél goedkope diesel die niet te veel weegt
Reden aanschaf autoPlaats voor maar één auto
Gezinssamenstelling4 personen (2 kinderen)
VoorkeursmerkenDuits heeft altijd een voorkeur, maar is niet een voorwaarde
No goEcht zware SUV’s (max 2.000 kg), hoge km’s (max 150k)
Wanneer kopenZo snel mogelijk als het kan

Audi A6 3.0 Allroad 3.0 TFSI quattro (C7)

€ 23.500
2011
105.000 km

dikke allround gezinsauto

Als je diverse SUV-kwaliteiten wel wenst in je dikke allround gezinsauto, maar de meeste nadelen niet op je bordje wil, is de Audi A6 Allroad een perfecte aanbieding. Je hebt enerzijds wel de vierwielaandrijving en eventueel grotere bodemspeling, maar dan op basis van een A6 in plaats van een kleinere en zwaardere Q5. De 3.0 TFSI-motor is een geweldig blok: veel vermogen en koppel (met extreem veel potentie, 120 pk chip je er zo bij). Dat tunen raden we je overigens niet aan: die S Tronic bak is een reden waarom DSG Dokters en specialisten een goede boterham kunnen verdienen. Het is niet de meest alerte bochtenridder, maar wel een fantastische auto om op hoge snelheid enorm veel kilometers af te leggen.

BMW 535i Gran Turismo xDrive (F07)

€ 23.950
2011
120.000 km

BMW

In principe zijn alle 5 Series van deze generatie uitstekend. De 535i Touring is een favoriet van ondergetekende en @Jaapiyo wil de sedan. Toch raden we aan om naar de 5 Serie Gran Turismo te kijken, want het is de ideale dikke allround gezinsauto. Het is een beetje een uitvoering die vaak over het hoofd wordt gezien. Het is niet moeders mooiste van buiten, maar in vergelijking met de huidige designtaal van BMW is het een visuele traktatie. Het interieur is daarentegen zeer fraai. In technisch opzicht is het stiekem meer een 7 Serie, dan een 5 Serie. Qua verfijning staat ‘ie boven de X5 en X6, terwijl het gewicht lager is dan dat van die twee. Kortom, het klinkt als de ideale auto. Wel moet je je over het bijzondere uiterlijk kunnen zetten, want veel mensen vinden hem niet mooi (maar lelijk).

Volvo XC60 T6 Summum

€ 24.995
2010
80.000 km

dikke allround gezinsauto

Als je het over een compleet andere boeg wilt gooien met de zoektocht naar een dikke allround gezinsauto: check dan de Volvo XC60. Het is een van de meest populaire auto’s in zijn klasse. In de meeste gevallen zijn ze uitgerust met een compacte diesel om nog iets van een gunstig verbruik te kunnen halen. Maar ze zijn ook geleverd als ‘T6’, met een drie liter grote zes-in-lijn turbomotor. Het is vooral een heel soepele, zijdezacht lopende motor, geen sportmachine. Dat komt goed uit, want de XC60 is allesbehalve sportief. Daarom ook de R-Line overslaan en gewoon de Summum of Inscription opsporen. De automaat is niet denderend, maar de stoelen zijn dat wel. De ruimte valt voor het type auto best tegen. Wel zijn ze zeer gewild en behoorlijk waardevast. Bekijk hier ons aankoopadvies.

Lexus RX450h Executive (AL10)

€ 24.950
2012
80.000 km

Lexus

Bij deze Japanner komt het gewicht iets hoger uit dan twee ton. Toch zijn er een paar dingen die enorm voor de Lexus spreken. Het verbruik valt voor het type auto mee. Toyota had rond deze periode al veel ervaring met hybrides. 1 op 19 hoef je niet te verwachten, maar als je een beetje gristelijk rijdt, zit je aan de goede kant van 1 op 10. Ondanks alle techniek voelt de auto niet aan als een logge SUV, terwijl je toch de fijne zitpositie hebt. Qua ruimte kom je ook niets te kort. Qua betrouwbaarheid staan deze auto’s enorm hoog aangeschreven. Check hier onze verrassend korte video met RX450h-aandachtspunten. Zijn er dan ook nadelen? Jazeker, de rijervaring is namelijk wel érg afstandelijk. Je kan het comfortabel noemen, maar er zijn genoeg auto’s die zeer comfortabel zijn, en iets meer gevoel en informatie doorgeven. En oh ja, iedereen denkt dat je een vrijmetselaar bent.

Mercedes-Benz CLS 350 (C218)

€ 24.950
2011
110.000 k
m

dikke allround gezinsauto

Als het niet extreem ruim hoeft te zijn, maar wel extra gerieflijk en luxe: kijk niet verder dan de Mercedes-Benz CLS. Volgens Mercedes is het een sportieve coupé, maar het is juist een heel comfortabele knappe sedan. Helemaal niet erg. Het zompige van een E-Klasse is er goed uit gefilterd, maar hard en oncomfortabel wordt het nooit. Een CLS Shooting Brake is nog fraaier en ietsje praktischer en is geschikter als dikke allround gezinsauto, maar lastig te vinden in het budget. De 350-motor is een pareltje, maar geen wonder van koppel zoals de anderen in dit overzicht. Dit zorgt voor een fijne gaspedaalrespons en linea karakter, maar die duw van onderin moet je ontberen. Ouderwets genieten.

Infiniti FX37S (S51)

€ 22.000
2009
100.000 km

Infiniti

De meeste crossovers en SUV’s zijn volgens de folder héél sportief en compromisloos, maar dat valt in het echt heel erg mee. Toch is de Infiniti FX een van de weinige auto’s die in de buurt komt. De enorme spoorbreedte, gigantische velgen en het achterwielaangedreven karakter zorgen ervoor dat het een uitermate prettig rijdende auto is, voor zijn soort. Je ziet dat het interieur niet Duits is, maar het is nog altijd een ‘premium’-beleving in deze dikke allround gezinsauto. Enige puntje is de aandrijflijn, want het gewicht is net boven de twee ton (paar kilootjes, sorry) , het apparaat vangt veel wind en de motor is atmosferisch. Dat resulteert niet in de zuinigste combinatie. Qua reparaties valt het overigens erg mee: deze modellen zijn behoorlijk betrouwbaar. Onderdelen zijn wel verrassend duur.

YOLO: Jaguar XJ Super Sport 5.0 S/C (X351)

€ 24.900
2011
165.000 km

dikke allround gezinsauto

We moeten een beetje smokkelen met de kilometers. Maar hey, het is de Yolo! De XJ is voor zijn soort behoorlijk licht, dankzij de aluminium constructie. Hoogtepunt is natuurlijk de 5.0 V8 met mechanische compressor. De XJ Super Sport is niet alleen zozeer een snelle auto, maar de test van het verkeer lijkt extreem traag te rijden. Qua luxe komt je absoluut niets te kort, maar check wel of alles nog functioneert. Reparaties, onderhoud en dergelijke kunnen erg prijzig zijn. Check daarom ons XJ aankoopadvies. Het verbruik is natuurlijk niet misselijk, maar in vergelijking met een grote zware SUV met kleine motor valt het relatief heel erg mee. Je kunt ze in Europa vinden voor schrikbarend lage prijzen. Zeker als je bekijkt hoe goed de XJ Super Sport is.

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!

Ook interessant!

  • Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
    Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
  • Aankoopadvies: Youngtimer in 2022
  • BMW M2 F87 occasion aankoopadvies
  • Autoblog advies: representatieve reisauto voor 7 mille

Nieuwste artikelen

  • Vakantiegangers opgelet: vignet voor Oostenrijk is duurder geworden!
  • Video: Maakt de GOLF 8.5 GTE na 3 maanden hebberig?
  • Lamborghini gebruikt icoon voor nieuwe sterkste V12-supercar: zo gaat ie heten
  • Politici: ”Ramptoeristen bij auto-ongelukken moeten rijbewijs inleveren”
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie-gt, a6, advies, allroad, Audi, autoblog-advies, BMW, cls, Infiniti, Jaguar, Lexus, Mercedes, quattro, RX450h, supersport, t6, Volvo, xc60, xj

Vorig bericht: « Foto’s: Supercar Owners Circle weekend Zwitserland
Volgend bericht: Red Bull: “Verstappen moet frustratie uit systeem werken” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lemon zegt

    19 september 2020 om 14:14

    Niet eens een A7? Een 2013/2014 moet makkelijk lukken ?

    Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      19 september 2020 om 14:39

      @Ugr: moest niet saai zijn.

      Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      19 september 2020 om 14:44

      @Ugr: daar wil je als zelfrespecterend mens toch niet in gezien worden

      Login om te reageren
    • johnhert zegt

      19 september 2020 om 16:42

      @Ugr: Hij wou een leuke / mooie auto dacht ik.

      Login om te reageren
    • smex zegt

      19 september 2020 om 16:43

      @Ugr: A7 zou een goede keuze zijn. Prachtige auto, mooi interieur en leuke motoriseringen.

      Login om te reageren
    • Lemon zegt

      19 september 2020 om 22:29

      Nou moe, en ik maar denken mensen kijken naar m’n auto omdat die zo dik is. Niet dus ?

      Login om te reageren
      • chimaera zegt

        20 september 2020 om 00:16

        @Ugr: Ik vind het hele mooie wagens!

        Login om te reageren
  2. goodvibrations zegt

    19 september 2020 om 14:51

    Ik mis plug-ins! Scheelt flink wegenbelasting op gewicht.. Veelal vlot en zuinig in de stad… En je kunt mooie parkeerplekjes pakken in de stad, bij ikea ?.. Etc. Was het niet jou artikel @willeme dat aantoonde dat de GTE de goedkoopste keuze was t.o.v. GTI & GTD? Of zijn deze nog te prijzig in aanschaf… Wellicht?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      19 september 2020 om 15:00

      @goodvibrations: er moest een fatsoenlijke motor in ;-).

      PHEV in dit segment is stiekem best duur. En ook vallen niet alle PHEV’s in het half-tarief.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        20 september 2020 om 11:11

        @willeme: de Passat GTE, c350e en misschien zelfs de 330e zijn leuke auto’s en erg betaalbaar.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          20 september 2020 om 11:34

          @flutterby: Wel erg klein in dit vergelijk. En zo’n ding ga je niet voor de lol rijden. Die drie zijn de beste optie als geëlektrificeerd MOET rijden, niet als je een fijne auto zoekt. Prima kwaliteiten in hun specifieke segment, maar qua rijden komt geen een in de buurt bij de rest van het bejaarde lijstje dinosauriërs in dit overzicht ;-).

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            20 september 2020 om 13:15

            @willeme: Dat is persoonlijk denk ik, maar het trio wat ik noem is wel 5 jaar nieuwere dan deze opties. Met een oprijpad is laden ook geen probleem en is het op lange termijn ook veel voordeliger.

            Als je het mij vraagt rijdt elektrische voor dagelijks gebruik altijd fijner dan brandstof. Niets verslaat instant torque. Juist op brandstof rijd ik niet voor mijn plezier, gelukkig vallen de beperkingen op de snelweg mee.

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              20 september 2020 om 13:40

              @flutterby: het zijn goede doch saaie opties voor een ander vraagstuk ;-).

              Login om te reageren
              • flutterby zegt

                20 september 2020 om 14:57

                @willeme: en ik maar denken dat het aan Niels was. Zo vergezocht vind ik de plugins niet. Vermogen en ruimte komen ze niet te kort (maar kan altijd meer). Niels heeft zelf ook de 330e gereden dus kent de techniek. Die rijdt we het leukste, maar vergeleken met de Passat lijkt het wel een segment kleiner in alle dimensies.

              • willeme zegt

                20 september 2020 om 15:38

                @flutterby: tsja. Iedereen moet kiezen wat ‘ie zelf leuk vindt. Een 1.4 DSG semi-elektrowaggie na een superieure RWD-auto zou ik niemand durven aanraden (die een leuke dikke auto zoekt, wel als je je per ongeluk 2x te vaak hebt voortgeplant en moet bezuinigen).

                In dit geval was het meer een zoektocht naar een dikke auto voor de familie. Iets met wat cachet, veel cilinders en een prettige rijervaring. Daar vallen die drie niet echt onder, vind ik.

                Maar hey: daarom zijn er comments! Misschien denkt Niels bij het lezen dat ik teveel CO2 wil creëren en vond hij jouw suggestie een veel beter idee! Het zou niet de eerste keer zijn dat ik er naast zit.

              • flutterby zegt

                20 september 2020 om 16:36

                @willeme: Lezen wij wel hetzelfde advies? Ik lees leuke auto, groot, luxe en een 6 cilinder met 250-300pk is voldoende.

                2 cilinders inleveren voor hetzelfde vermogen en 5 jaar nieuwer rijden voor aanzienlijk minder zou ik wel overwegen, ongeacht de co2 uitstoot.

              • willeme zegt

                20 september 2020 om 17:22

                @flutterby: godzijdank: ja! We lezen hetzelfde. Een 1.4 knaken-TSI met faal-DSG is niet premium of dik. Dat heeft gewoonweg niet de kwaliteit, klasse en beleving van een RX450 of BMW 535i.

                Als je goedkoop wil rijden is het wellicht een optie en als je stekkert kan het best duurzaam zijn. De Passat is als Brinta. Best ok en je bent niet gestraft als je het krijgt. Maar je wilt gewoon een lekkere tournedos ;-).

                Ja, het is jonger. Een jongere auto is niet per se beter. Van 330e naar een Passat GTE is ook een behoorlijke downgrade qua auto.

              • flutterby zegt

                20 september 2020 om 20:38

                @willeme: de 330e valt ook binnen budget, al vond ik hem met kinderen erg krap. Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de ruimte. Ik heb beide (langdurig) gereden, maar hoewel de BMW duidelijk sportiever rijdt en wat “dikker” is vind ik de GTE niet traag, minder luxe of minder “premium”.

                Tenslotte zijn het beide geen Model 3’s ;-)

              • willeme zegt

                20 september 2020 om 21:16

                @flutterby: Model 3, 330e en Passat zijn allen niet de gewenste als je iets gaafs en ‘diks’ wil. Verstandige keuze als je aan bepaalde parameters vast zit. Maar geen van de drie geven je het gevoel dat je een lekker luxe slagschip hebt gekocht. En dat was voor nu wel de bedoeling ;-)

  3. laarhovenn zegt

    19 september 2020 om 14:52

    CLS dus

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      19 september 2020 om 14:56

      @laarhovenn: gezien zijn vorige auto’s en de wens om iets diks en representatiefs te rijden, denk ik dat je het uit dit rijtje de beste keuze is! Elegante verschijning, mooie afwerking in t interieur, iets specialer dan een A6 Avant.

      Login om te reageren
      • ar156sw zegt

        19 september 2020 om 15:39

        @ouwedibbes83: Die of de Jaguar inderdaad… vind persoonlijk de eerste CLS wel mooier, maar die is te oud. Als het wel wat ouder mag, zou een mooie “ouderwetse” XJ ook weer een leuke optie zijn.

        Login om te reageren
  4. henkp1 zegt

    19 september 2020 om 14:58

    Van dit rijtje: Infiniti of Jaguar.

    Of een Renault Talisman: goed, compleet, groot en voordelig.

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      19 september 2020 om 16:44

      @henkp1: Hahaha, allemaal dikke bakken met flinke motoren en jij komt met een Talisman? Prima auto hoor maar komt niet in de buurt van hetgeen hierboven voorgesteld wordt.

      Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        19 september 2020 om 21:26

        Talisman is net zo groot als de meeste genoemde ‘dikke bakken’ en ook met 225pk motor verkrijgbaar. Daarbij beschikt zo’n wagen over alle mogelijke luxe en opties, is voordelig en betrouwbaar. Meer dan uitstekende gezinswagen.

        Login om te reageren
        • bbfix zegt

          21 september 2020 om 00:02

          @henkp1: Ah, de Taliban.. was dat niet dat ding dat massaal stil bleef staan bij-1 graad Celsius afgelopen winter??

          Login om te reageren
          • henkp1 zegt

            27 september 2020 om 00:06

            Nee.

            Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    19 september 2020 om 15:05

    Als het een SUV moet zijn: de Infiniti.

    En mocht dat nog te gewoontjes zijn, van deze FX die door Lorinser onder handen genomen zal je niet snel een tweede tegen komen, erg gave bak. Wel een iets hogere kilometerstand, maar zou daar zelf geen probleem mee hebben.

    Infiniti FX 3.0d S by Lorinser
    € 22.950,00
    https://link.marktplaats.nl/m1600266180?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

    Login om te reageren
    • Knoopie zegt

      19 september 2020 om 15:12

      @moveyourmind: over smaak valt te twisten, maar wat doet dit pijn aan je ogen zeg! Dan toch liever een normalen Infiniti..

      Login om te reageren
      • Jochen zegt

        19 september 2020 om 22:17

        @knoopie: dit gaat verder dan pijn alleen, er loopt bij mij bloed uit.

        Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      19 september 2020 om 15:35

      @moveyourmind: ik zou er dan toch een zoeken zonder al dat plakplastic… ook niet heel representatief zo, tenzij zijn zakenrelaties in de private pharmaceutische industrie werken.

      Login om te reageren
    • klaasjevaak zegt

      19 september 2020 om 17:29

      @moveyourmind: U bent voetballer van beroep?

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        19 september 2020 om 17:58

        Nee, maar heb ook niks met de Nederlandse middelmatige smaak waarbij je vooral niet buiten de lijntjes mag kleuren.

        En dan druk ik me nog zwak uit, eigenlijk vind ik die middelmatigheid ronduit verschrikkelijk.

        Login om te reageren
  6. tvklarenbosch zegt

    19 september 2020 om 15:05

    Oehh de Jolo is wel een hele fijne optie in dit rijtje!

    Login om te reageren
  7. tvklarenbosch zegt

    19 september 2020 om 15:07

    Oehh de yolo is wel een hele fijne optie in dit rijtje!

    Login om te reageren
  8. povel zegt

    19 september 2020 om 15:07

    De jaguar! Is dan wel een v8 en zal wel aardig zuipen, maar ik heb juist ervaren dat reparaties aan de jag wel meevallen qua kosten.

    Login om te reageren
  9. schreute01 zegt

    19 september 2020 om 15:19

    Lang leve de Yolo!

    Login om te reageren
  10. iphonistvongates zegt

    19 september 2020 om 15:28

    Ik wacht met nieuwsgierigheid op het artikel met de dunne of karig uitgevoerde gezinsauto. Dik is een ongezonde status zeggen ze.

    Login om te reageren
  11. net10 zegt

    19 september 2020 om 15:34

    De Jaguar vind ik erg gaaf, en ze zijn beter dan veel mensen denken. Verstandig lijkt mij meer een gewone grote middenklasse auto zoals de Opel Insignia van de 2e generatie, Renault Talisman, Ford Mondeo of Mazda 6. Of kijk eens naar de snelle hybride Mercedes C, die koop he nu voor weinig geld.

    Login om te reageren
  12. grasvreter zegt

    19 september 2020 om 15:42

    Oeh zo’n lexus of infiniti. Niet dat ze nou beter of slechter zijn dan duitsers, maar man, er rijden zo ontzettend veel duitsers rond, is geen drol meer aan. BMW’s zijn lelijk, audi’s saai. Die japanse wagens zijn iig erg leuk voor het straatbeeld.

    Ja ik was lexus gegaan.

    Login om te reageren
  13. dunhozzie zegt

    19 september 2020 om 15:42

    De Jag, maar dat ik die kies zal niemand verrassen denk ik. De leeftijd van de kids staat er niet bij, noch of je bijvoorbeeld hobbies hebt waar kofferruimte voor gewenst is. Beiden redenen houden mij vooralsnog in de SUFfe auto, want die Jag heeft een echt kleine kofferbak in de praktijk. Gezien het feit dat je eigenlijk weinig rijdt en ik weinig toe te voegen heb aan Willem zijn keuze even een ander idee, waarom geen geld in de zak houden en zoiets rijden: https://www.autotrack.nl/a/skoda-superb-50042249 en dan een leuke klassieker erbij voor de zomermaanden? Moet vast nog iemand in het oosten zijn met een schuur oid.

    Login om te reageren
  14. karaya zegt

    19 september 2020 om 16:01

    Heb het niet zo op Duits maar er zijn uitzonderingen.

    Voor mij de CLS.

    Login om te reageren
  15. kniesoor zegt

    19 september 2020 om 16:08

    Even vanuit de heup geschoten : is een recentere X3 met 6-cilinder haalbaar in het gestelde budget ? Dan is dat misschien een optie.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      19 september 2020 om 16:17

      @amghans: ik heb een X3 (G01), inderdaad een erg prettige auto!

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      19 september 2020 om 17:32

      @amghans: geen gek idee. Of een Q5 met 3.0 TFSI.

      Login om te reageren
  16. jometdebanjo zegt

    19 september 2020 om 16:30

    Die XC60 hahhaha. Aanfluiting 1e klas

    Login om te reageren
  17. thomasthomas zegt

    19 september 2020 om 16:32

    Een XC60 die koop je over de grens veel goedkoper. In Nederland denken ze dat het een Mercedes is maae de rest van de wereld een Ford, snap je…

    Login om te reageren
  18. sabrerator zegt

    19 september 2020 om 16:33

    De Jaguar, maar dan met atmosferische V8. Of de V6.
    Drukt het verbruik aardig, lijkt me.

    Ik ga die XJ’s van deze generatie steeds mooier vinden.
    Om een of andere reden werkt voor mij de designtaal van de huidige Jags wél op de XJ, misschien omdat die zich juist onderscheidt van het gebruikelijke in het segment.
    Dat heb ik bij de XE en XF niet, die zijn te weinig onderscheidend.

    Login om te reageren
  19. balboni zegt

    19 september 2020 om 16:44

    Jaguar XJ!

    Login om te reageren
  20. johnhert zegt

    19 september 2020 om 16:45

    Simpel, de Jag of anders de a6 allroad. Die Xc60 ziet er wel hopeloos verouderd uit zeg…

    Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    19 september 2020 om 17:31

    Een A6/A7 3.0 TFSI. De S-tronic kan tuning prima aan. Sterker, met andere automaat software knapt hij enorm op! Multitronic daarin tegen is een dramabak.

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      19 september 2020 om 22:04

      @dutchdriftking De 3.0TFSI (compressor) is heel erg goed te tunen inderdaad. Bij JD hebben ze daar best vaak 500pk+ uit gehaald.
      De multitronic staat inderdaad niet echt bekend als een goede versnellingsbak, maar sinds de multitronic met 8 trappen is uitgekomen gaat het een stuk beter.

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        25 september 2020 om 12:47

        Een multitronic heeft geen trappen, hooguit softwarematig. Dit is namelijk een continue variabele transmissie. Die worden ondertussen ook niet meer gebruikt bij Audi. Er worden alleen nog DSG(s-tronic) en tiptronic automaten gebruikt

        Zelf heb ik momenteel een A6 met 3.0TFSI, en die is alleen dmv software op 400pk gezet.

        Login om te reageren
  22. kennone zegt

    19 september 2020 om 18:00

    De Jag! Dat type van voor de facelift is opzich prima. Wijnig elektronisch gezeur en die motor is echt een monster! Nooit voor de verlengde gaan want die knakken letterlijk als je schuin een drempel op rijd.

    Login om te reageren
  23. 406_v6 zegt

    19 september 2020 om 18:01

    Ik mis de Lexus GS…

    Login om te reageren
  24. mopar70 zegt

    19 september 2020 om 18:28

    De 5 GT is denk ik by far de fijnste. En ja, ik vind het best een visuele tractatie.

    Login om te reageren
    • gelatobm zegt

      20 september 2020 om 09:03

      @mopar70: inderdaad, het stuurt zo mooi, is erg stabiel en comfortabel. En als toetje die smeuïge 6 in lijn. O ja, onderstel van een 7.

      Login om te reageren
    • baf07 zegt

      20 september 2020 om 09:06

      @mopar70: eens! Comfort, ruimte, 6 in lijn, luxe, etc etc

      Login om te reageren
  25. faalhaas zegt

    19 september 2020 om 18:28

    Een Mazda CX9

    Login om te reageren
  26. phaeton zegt

    19 september 2020 om 18:34

    De XJ met een zescilinder.

    Login om te reageren
  27. soundgarden zegt

    19 september 2020 om 18:51

    Zodeknetter wat een belabberd advies. Dit gaat nergens meer over

    Login om te reageren
  28. drrossi zegt

    19 september 2020 om 19:20

    Wat is er met jullie aan de hand ?
    Je gaat toch geen 25k stuk slaan op een 9 jaar oude auto ?
    Dit gaat echt nergens over.
    Na 3 jaar is een auto de helft waard.
    Naar 9 jaar is de waarde nihil.

    Login om te reageren
    • bottestudent zegt

      19 september 2020 om 19:31

      @drrossi: Daar denkt de markt anders over

      Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      20 september 2020 om 07:54

      @drrossi: zoals al aangegeven is de markt.
      Maar koop die Jag voor 25k, rijd er zelf 4 jaar in en bij verkoop krijg je nog 10k. Afschrijving slechts 3.750 per jaar. Voor het rijden van een dergelijke auto is dat niet veel.

      Login om te reageren
  29. schreute01 zegt

    19 september 2020 om 20:55

    Enfin. We zijner uit met z’n allen. Het wordt dus de Jag.
    Gefeliciteerd!

    Login om te reageren
  30. timdawg zegt

    19 september 2020 om 21:24

    Daar woon je dan. Met je dikke allrounder. En je droombaan. In Zoetermeer…
    Niels, lekker in Drenthe blijven jongen. In de randstad ga je niet gelukkig worden.

    Login om te reageren
  31. wheresmycossie zegt

    19 september 2020 om 23:18

    F11 535i enige juiste antwoord

    Login om te reageren
  32. michiel_vandelft zegt

    20 september 2020 om 00:14

    Ik zou zeggen BMW 6 Gran Coupé!

    Login om te reageren
  33. vonklausenburg zegt

    20 september 2020 om 00:20

    Er zijn maar twee keuzes: de Yolo Jag of de CLS350. Over die laatste kan ik motorisch wat vertellen:
    Wat. Een. Fijn. Blok. Geluid is mooi, brengt de juiste hoeveelheid decibel als je gas geeft maar is nog smeuïger dan die aardappelpuree van oma vroeger (je weet wel, die met veel roomboter want dat kon toen nog).
    Qua vermogen is het adequaat en qua verbruik is met echt voorzichtig doen een 1:18 mogelijk (al heb ik ‘m in een hybride configuratie dus: slag om de arm). Snelwegkilometers zijn een feestje vanwege en voldoende snelheid en de rustige loop. In de stad zuipt ‘ie meer dan een matroos, maar het geluid maakt het goed.

    Login om te reageren
  34. saxoke zegt

    20 september 2020 om 08:28

    Is een 6gran coupé geen mogelijkheid? Of als het wat sportiever mag, een S4 avant, of Leon Cupra ST, dan heb je voor t geld zelfs een redelijk nieuwe auto met 300pk waar voor n beetje extra geld makkelijk richting 400pk gegaan kan worden. Moest t een SUV worden, zou ik voor dat geld eens shoppen bij Audi voor een Q5, of bij BMW voor een X3 (als dat design je aanspreekt) lijkt me ook niet onmogelijk

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      20 september 2020 om 11:04

      Wanneer men in het premium E-Segment wat zoekt omdat het een maatje kleiner mag is de stap naar een Seat Leon toch wel echt een segment of twee/drie te ver naar beneden. Daar lever je enorm in op luxe en comfort.

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        20 september 2020 om 12:12

        @karhengst: vergeleken met de 10jr oude grotere segmenten valt het allemaal wel mee. K heb geen idee of de jag of A6 allroad bv Apple carplay of Android auto heeft.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          20 september 2020 om 14:19

          De vraag is heeft de nieuwe Leon een zescilinder, RWD/AWD, het rijcomfort en de stilte en luxe van het interieur van een 10 jaar oude luxe E-segmenter.

          Login om te reageren
  35. EJS zegt

    20 september 2020 om 09:15

    Ik zou een iets bescheidener gemotoriseerde XJ zoeken denk ik, of een LS..

    Login om te reageren
  36. rogerzz zegt

    20 september 2020 om 17:35

    Wil je een ‘leuke’ auto en dan zeg je SUV? Je moet eerst de stad uit, inparkeren/uitparkeren.. zelfs een 5-serie of A6 parkeren kan ik de stad vaak al lastig zijn.

    Mercedes interieur van 5 jaar oud is extreem lelijk, dat doet Audi/BMW toch veel beter. De 5-serie of A6 dus, de andere opties zijn toch een beetje matig. De Allroad is wel redelijk schaars in Nederland, mogelijk ook duurder? De ‘normale’ A6 is misschien iets rationelere keuze.

    Login om te reageren
  37. e1000bmw zegt

    20 september 2020 om 21:19

    Ik zou de JAG of CLS kiezen.

    Login om te reageren
  38. bbfix zegt

    21 september 2020 om 00:10

    S80 V8. Als jij wat smokkelt met de kilo’s, smokkel ik wat met het aantal cilinders?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North