Autoblog advies: vrouw zoekt ultieme weekendcruiser

Auteur: , 73 Reacties

Wat is eigenlijk de leukste cruiser onder 15 mille?

Mercedes-Benz 300-CE 24 (A124) '93

Het is mooi weer (al een tijdje, trouwens), dus de cabrio-kriebels komen naar boven. Sommige autoliefhebbers zweren bij een dichte auto, vanwege de afgenomen torsiestijfheid en het toegenomen gewicht van een ‘onthoofde’. Het is alleen de vraag hoe relevant dat is op het moment dat je een compleet nieuwe dimensie aan je auto kan toevoegen. Doe het dakje naar beneden en alles wordt beter. ‘Wegligging’, ‘apex’ en ‘overstuur’ zijn ineens zwaar overgewaardeerde begrippen. Zet Ice Cube’s enge banger Today was a good day aan en het aantal boetes neemt ook af. Voor te hard rijden althans.

Autoblog lezeres Hannah wil ook graag een cabrio. Een tijdje geleden had de in Duitsland woonachtige Nederlandse een BMW Cabrio op diesel, maar met de komst van een Ford Mondeo leaseauto was die auto een beetje overbodig geworden, dus heeft ze de Bimmer verkocht. Een diesel voor de fun-kilometers is een beetje te veel van het goede. Het liefste wilde Hannah een Amerikaanse cabriolet uit de jaren ’70. Zo’n meterslang slagschip met uiteraard een lekker lome en relaxte V8 in het vooronder.

Hannah is ook voor zo’n auto gaan kijken, maar tot nu toe valt de zoektocht behoorlijk tegen. Of de auto’s waren in een behoorlijk slechte staat, of ze moesten nog te veel geld kosten. Langzamerhand besloot Hannah zodoende om toch van het idee van ‘een gigantische Amerikaan’ af te stappen. Maar wat moet ze dan wel kiezen? Ze besloot gebruik te maken van de diensten van Team Autoblog. Kunnen wij te hulp schieten?

Het moet in ieder geval een gave weekendcruiser worden met een beetje ruimte, dus geen tweezitter of een faux-2+2 als een Peugeot 206 CC. De auto mag wat verbruiken, want er worden toch niet veel kilometers mee gemaakt. En de kilometers die er wel gemaakt worden, moeten natuurlijk zo leuk mogelijk zijn. Voor de rest ziet het wensenplaatje van Hannah er als volgt uit:

Huidige /vorige auto's:Ford Mondeo / BMW E93 330D
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:+/- €15.000,- (Kan eventueel iets opgerekt worden)
Jaarkilometrage:7.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine (LPG)
Reden aanschaf andere auto:Fun auto voor het weekend
Gezinssamenstelling:1
Voorkeursmerken /modellen:Grote (snelle) cruisers (voorkeur voor cabrio)
No-go modellen / merken:SUV's / Familie auto's

Jaguar XJS 4.0 Convertible
€ 14.500
1993
150.000 km

De Jaguar XJS was destijds de opvolger van de E-Type, maar had aanzienlijk meer moeite de handen op elkaar te krijgen dan zijn iconische voorganger. Dat wil niet zeggen dat de auto niet fraai is. Integendeel, het is typisch zo’n Jaguar die met de jaren fraaier en mooier wordt. In het budget kun je kiezen voor een hele late XJS in een behoorlijk fraaie staat. Er is een 4.0 zes-in-lijn of een 5.3 V12. Die laatste heeft vooral enorm veel meer dorst. Sterker nog, de 4.0 met handbak is gewoon sneller dan de V12 die altijd een automaat heeft. De XJS is geenszins een sportieve auto, daar nodigt ‘ie ook absoluut niet naar uit. Het is allemaal heel rustgevend en gemoedelijk om je voort te bewegen in deze edele Brit.

Jaguar XJS Convertible '94

Lexus SC430 (Z40)
€ 14.000
2002
170.000 km

Wat er met deze über-Toyota gaat gebeuren is vooralsnog niet duidelijk. De auto werd behoorlijk slecht ontvangen door de pers en volgens Jeremy Clarkson en James May is het de slechtste auto ooit gemaakt. Dat klopt natuurlijk niet, want DIT is de slechtste auto ooit gebouwd. De SC430 is vooral onbegrepen. Je zou denken dat de combinatie van een grote V8 plus achterwielaandrijving voor een sportieve rijbeleving zorgt. Dat is dus niet zo, alles draait om comfort en gerieflijkheid. Met deze auto kun je alleen maar cruisen, eigenlijk. Eventueel kan dat ook op hoge snelheid, want de 3UZ-FE motor is goed voor 282 pk. Ruimte op de ‘achterbank’ is er overigens niet, althans niet voor mensen met ledematen. Zie het meer als een handige plek voor bagage.

Lexus SC430 '02

Mercedes-Benz 300 CE – 24 (A124)
€ 15.000
1993
150.000 km

We zouden bijna het gehele advies kunnen vullen met producten van deze fabrikant uit Stuttgart. Zoek je een relatief ruime, relaxte en betaalbare cabriolet dan komt deze auto in de buurt. De meeste vierzits cabriolets zijn gebaseerd op een D-segment sedan, de E-Klasse Cabriolet van deze generatie is een E-segment auto. Dat betekent meer ruimte en meer comfort. Uiteraard is het nog altijd geen MPV, maar in zijn genre geldt de auto als redelijk praktisch. In het budget is er voldoende te vinden. Wel is het zaak goed te kijken, want er zit ook veel discutabele troep tussen. Ondanks de enorme reputatie van de 124-generatie op het gebeid van betrouwbaarheid, is het wel een 25 jaar oude auto. De leeftijd komt ook hier soms met gebreken. Met name roest wil nog weleens voorkomen. Verder een uitstekende cruiser: de zes-in-lijn is soepel zich krachtig, de automaat is schakelt zijdeacht en de wegligging is als een vliegend tapijt. In deze auto kun je het wel een tijdje volhouden.

Mercedes-Benz 300-CE Cabriolet (A124) '93

Ford Thunderbird
€ 13.900
2004
70.000 km

Als een echte klassieke Amerikaan vinden bijzonder lastig gaat worden, waarom dan niet een Amerikaan die eruit ziet als een klassieker? Deze Ford Thunderbird is een vreemde eend in de bijt. Het was een retro-auto, overduidelijk geïnspireerd op de eerste generatie Thunderbird. In technisch opzicht is de Thunderbird echter véél moderner en hoogwaardiger dan zijn opvolger (de Ford Mustang). De Thunderbird is kort gezegd een Jaguar S-Type. Het onderstel is van de S-Type en er zit een Jaguar V8 in. De rijbeleving is een stuk gerieflijker dan in een Mustang. Het onderstel kan zowaar uitstekend oneffen wegfilteren zonder dat de auto zompig aanvoelt. Het interieur is niet zo fraai als bij andere auto’s in dit lijstje, maar het is minder erg dan de meeste plastic-fantastic Mustangs. Omdat de Thunderbird bijzonder ongeliefd is, kun je in het budget hele mooie exemplaren uitzoeken.

Ford Thunderbird '02

Maserati Spyder Zagato (AM333)
€ 15.950
1991
100.000

Je kan natuurlijk ook een sprong in het héle diepe maken en kijken naar een Maser. Zo vanaf een afstandje lijkt het niet veel bijzonders. Je zou ‘m eenvoudig kunnen aanzien voor een BMW E30 3-serie. Maar de Maserati Spyder is veel exotischer. De Biturbo-motor is nog altijd een fraai staaltje techniek, als ‘ie werkt. Je hebt koppel en vermogen voldoende voor acceptabele prestaties, hoewel de exotische soundtrack iets te veel belooft. Een Skoda Octavia vRS zul je toch echt voor moeten laten gaan bijvoorbeeld. In tegenstelling tot de sedans lijkt de Spyder langzaam maar zeker iets in prijs te stijgen. Dit was de enige die konden vinden binnen het budget en er zaten er voldoende (ver) boven.

Maserati Spyder (AM333) '91

Saab 900 Turbo 16 Cabriolet
€ 15.000
1990
145.000 km

Nog een auto die redelijk prijzig begint te worden is de Saab Cabriolet, althans, Saab Cabriolets met niet al te veel kilometers. De eigenaren zijn er gek op en rijden ze het liefst helemaal op, zo lijkt het. Er staan er voldoende te koop met meer dan vier ton op de klok. Als deze auto’s goed onderhouden zijn, kan daar trouwens nog flink geld voor gevraagd worden, ook. Rond de vijftien mille kun je kiezen uit overwegend fraaie exemplaren. Het liefste ga je voor een Turbo, niet alleen voor de power en de restwaarde, maar ook vanwege de rijbeleving. Niets is leuker dan zo’n old-school turbogat. Het lijkt allemaal harder te gaan dan dat het daadwerkelijk gaat, maar dat doet niets af aan de lol die je erin hebt. Qua karakter is het ondanks de naam ‘Turbo 16’ absoluut geen sportieve auto. Integendeel, dit is een uiterst relaxte auto om mee te cruisen. De auto heeft wel een wegligging (om van richting te kunnen veranderen bijvoorbeeld, of om in te parkeren), maar meer moet je je er ook niet bij voorstellen.

Saab 900 Cabriolet '93

BMW 645Ci Cabriolet (E64)
2005
€ 14.500
105.000 km

Misschien wel de favoriet van ondergetekende. De BMW 6 Serie van deze generatie is op dit moment niet een chique cabrio. De betere raamexploitant, shoarmaboer of sportschoolhouder heeft nu een matzwarte 6 Serie op 21″ chromen spinners voor de deur staan. Dat of een eerste generatie Mercedes CLS. Dit doet niets af aan het feit dat het een briljante auto is. Het lijnenspel is spectaculair, zeker in een lichte kleur komt het uitstekend tot zijn recht. Het is wel zaak de ‘sportief’ uitgeruste 6 Series links te laten liggen. Als sportieve auto overtuigt de auto niet echt. De zestraps automaat van ZF is uitstekend, een handbak is wel geleverd maar erg zeldzaam. Alhoewel de zes-in-lijn uit de 630i bizar mooi loopt en snel genoeg is, is de 645Ci eigenlijk wat je wil in dit geval. De V8 gorgelt er lustig op los dan de iets bescheidener zescilinder. Qua trekkracht, met name onderin, is de V8 prettiger om te rijden. Je hoeft minder toeren te maken. Gaafste detail van de auto is het windschot, dat is een glazen achterruitje dat je afzonderlijk kan bedienen. Ook als de kap dicht is overigens. Bijzonder fraai. In dit aankoopadvies kun je ziet waar je op moet letten.

BMW 645Ci Cabrio (E64) '05

YOLO: Buick LeSabre Custom Convertible
15.000
1975
70.000 km

Het is rood met groene puntjes en het is géén aardbei. Inderdaad. Omwille van dezelfde reden hebben we uiteraard nog gezocht naar oude Amerikaanse slee met een gulzige V8. Er is veel keuze, maar dan moet je wel twee rechterhanden hebben plus tien mille voor extra onderdelen die missen. In sommige gevallen krijg je een perfecte motor met een hoop oud-ijzer erom heen. Probleem was ook dat we zochten op de bekende usual suspects: Cadillacs Eldorado en dergelijke. Ja, die zijn duur. Maar GM heeft meer gemaakt, zoals de B-Body Oldsmobiles. De B-Body is een simpel ladderchassis voor fullsize auto’s, waar onder andere deze LeSabre op gebouwd is. Natuurlijk, zo lekker excessief als een Cadillac is het niet, maar je komt heel dicht in de buurt. Deze generaties hebben achterwielaandrijving, terwijl de Cadillacs van deze tijd overgingen naar voorwielaandrijving. Verder heb je meterslang staal, enorm veel ruimte en een 7.5(!) liter grote V8. Zoals het heurt.

Buick LeSabre

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



73 reacties

Mercedes Sl 55 AMG
@kobus1967: vind je niet voor 15k een fatsoenlijke kost 35k
@kobus1967:
Ik zou zelf.voor 500sl of bmw.650i gaan
Alfa Romeo Spider?
@baserace: te weinig ruimte.
@ikleesookoverautos: tja een Thunderbird is natuurlijk veel groter….
@ikleesookoverautos: daar heb je inderdaad helemaal gelijk in…
@ikleesookoverautos: te veel roest
Die Thunderbird is best een grappig optie!
@mrbasa: ik weet niet waarom, maar vind hem echt heel tof, zeker tov de rest van dit lijstje!
@mrbasa: de leukste uit dit rijtje iedergeval, de rest is nogal saai.
Honda S2000.
@ffw88: te duur en te klein.
@ikleesookoverautos: en er moet ern beetje vermogen inzitten. Niet alleen tussen 8.870 en 8.920 toeren ;-).
@willeme: ik heb zoveel respect voor je kennis en als persoon! En ben zo blij dat je als reaguurder , schrijver bent geworden. Een zeer goede aanvulling op AB. Ik hoop dan ook stiekem dat je snel in review video’s zal shinen.
@willeme: boven de 5000 toeren trekt hij al serieus door, en bij 6500 komt de vtec er nog bij.
@techniekmeneer: VTEC komt erin bij 5.800 toeren. Daaronder gebeurt er nauwelijks wat. Dan heb je heel even power en vervolgens heb je weer niets.

Gaaf blok, zeker in een lichte circuitauto. Maar als cruiser is de S2000 absoluut niet geschikt. Te krap, te weinig comfort, veel te weinig koppel.
Volvo C70? Of is een 5-cilinder te min…
@broekhoest: De c70 is wel echt saai, zelfs in t5 uitvoering.
@jipino: Fair enough
SAAB, lijkt me geen lastige keuze
Die merc stijgt ook nog in waarde.
De Opel Cascada valt ook net binnen het budget. Toch wel een mooie auto ook.
@wza1979: “En de kilometers die er wel gemaakt worden, moeten natuurlijk zo leuk mogelijk zijn.”

Dan valt de Opel dus af…
Moet die Maserati niet in de YOLO categorie?
Ik denk dat ik een snaarstrakke E46 325 of 330 zou nemen, of een CLK 500 cabrio. Houd je nog een leuk centje over ook… Als het wat minder sportief mag is de laatste generatie Volvo C70 T5 prima.
@racerx: clk 430 kan ook nog
@rolov: mevrouw wilde wat meer ruimte, vandaar geen SLK
@rolov: excuus, niet goed gelezen. CLK430 is ook leuk :)
@racerx:

Zoiets dus, prachtig.

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/112414496/iOS?s=3-3-1-1-1-1
@racerx: ja dat is wel erg leuk. Maar achterin zitten is meer weggelegd voor kinderen in de clk
Voor mij zou het de A124 worden! Wij hebben er een en wat een heerlijke auto is dat! Ook vind ik het model prachtig!

Maar die BMW 645Ci is ook fantastisch. Dat blijft een mooi model!
@mercedesw140: precies zoals op het plaatje inderdaad. Donkerrood, ruitjesbekleding, niks meer aan doen.
Doe mij die 6serie maar, dan wel een de 630 want die 645 loop je op leeg…. die v8 lekt altijd aan alle kanten olie en je komt er niet bij!
Anders gewoon een 2013-14 mustang convertible, moet inmiddels ook wel lukken uit duitsland incl bpm taxatie voor 15-16k. Die 3.7v6 is probleemloos en lekker zuinig
@dutchneon: een 630i cabrio is wel echt een droombak inderdaad.
@timobac: Zeker… en niet blijven dromen: https://www.ebay.co.uk/itm/2006-BMW-6-Series-3-0-630i-Sport-2dr/123225647094?hash=item1cb0d227f6%3Ag%3AoYgAAOSw9jVbM3ZE&_sop=2&_sacat=0&_nkw=630i&_from=R40&rt=nc

Voor die prijs en kmstand en geen afschrijving meer neem ik dat stuur aan de verkeerde kant wel voor lief ;)
De 6 lijkt me toch verreweg de beste optie, mits hij bescheiden is uitgevoerd (geen 30 inch velgen).

EDIT:fixed
Yolo! Sowieso
Mis toch de bezem in dit rijtje. Heerlijk de haren los en gaan.
@kenner: autoblog advies voor je vrouw mag je zelf indienen ;-).
Ik vind de opvolger vd XJS ook goed opdrogen.
De Thunderbird. De enige beetje moderne vierzitter uit dit rijtje die óók nog een beetje origineel is. Unlike the bimmer.
Dat die Merc en Saab nog zo prijzig zijn had ik echt niet verwacht. Ik zou voor de BMW gaan. Als ik haar was zou ik de Thunderbird halen. Heeft ze toch een Amerikaan en iets apart.
Bij de (oorspronkelijke) wens van deze dame past natuurlijk het best de Thunderbird. Uiteraard is de YOLO-optie erg leuk, maar die valt natuurlijk wel af om de redenen die ze zelf al geconstateerd had.
@tenaci: oh ja, en als je nog iets exclusievers wil met de techniek en het dashboard van deze Thunderbird, kijk dan of je ergens een Qvale Mangusta kan vinden. Geen idee of je dat redt voor 15.000 of dat je er überhaupt een vindt.
Als de hier opgevoerde LeSabre uit 1975 in goede staat verkeert lijkt dat me de best op Hannah’s wensen aansluitende auto. Mocht het echter een gammel hok zijn, is de T Bird het beste alternatief, denk ik.
Jaguar XK en een ’90s Mercedes 300SK lijken mij erg fraaie alternatieven voor een dikke Amerikaan.

Zou er alleen niet teveel haast mee hebben, het lijkt wel of veel aanbieders een zonnesteek hebben opgelopen met de prijzen die ze er nu voor vragen omdat het zulk lekker cabrioweer is.
Op elke wagen in dit rijtje loop je compleet leeg op het onderhoud, met uitzondering van de Lexus.

Ik zou voor de Lexus gaan. Heerlijk zoeven met een muisstille V8 in het vooronder zonder de angst dat je bij elk hobbeltje een krukas breekt, een oliekeerkring van zn plek laat schieten of dat de lekkende turbo het carter helemaal leegtrekt.

De buitenkant is niet van de spannendste, dat is waar, maar het interieur is wonderschoon – zeker in een lichte kleur!
@frank2b:
Een platte schroevendraaier, steek sleutel 1/2 inch, olie en bougies meer heeft een Buick uit die tijd in (aanvaardbare staat) niet nodig op vlak van onderhoud.
@shiva:
En een gozert met ietwat gevoel voor techniek.
@desjonnies: nou, de gezinssamenstelling is “1”, dus who knows voor de vrijgezelle smeerkezen onder ons… ;)
@e1000bmw523i: Ah. Nu snap ik waarom die Lexus zo onderhoudsvrij is. Het is een must! Begrijp mij niet verkeerd, maar zelfs als Hannah er zou uit ziet als die dame bij die Lexus, dan nog bleef de gezinssamenstelling alsnog heel lang 1. Ook al draait Hannah zijn om. Dan heeft hannaH nog geen smaak. Maar Hannah ziet er niet zo uit hoor. Zet deze dame in het wit eens in gedachten in jaren 70 Amerikaanse sloep. Zie. Nou? Precies. Je kunt het je niet eens voorstellen. Zo’n witpak in een Amerikaanse bak. Nee. Hannah is kleurrijker hoop ik.
astra twintop (wel een 1.6t of 2.0 nemen voor een beetje power) of volvo c70 cabrio. klapdak in 3 delen, wat meer ruimte oplevert, met daarbij een achterkant die er minder bonkig uitziet dan de concurrentie met 2 delige daken. beide moet ruimschoots lukken voor 15k…
…. persoonlijk vind ik de eerste, vergeleken met 307, megane, eos en focus nog best een geslaagd ontwerp…
Een E46 330CI met een lage kilometerstand zou wellicht ook geschikt kunnen zijn. Waardevast, lekker pittig en die 6 cilinder is wel zóó lekker! Je zou toch denken.. als je eenmaal een BMW hebt gehad wil je toch niet meer anders?
@lovetopowerslide: het is eenmaal een Benz, altijd een Benz.
@lovetopowerslide: Zeker een goede optie inderdaad!
@lovetopowerslide: Dat zou je wel zeggen. Toch wil ik wat anders :-). Een BMW is fantastisch, toch heb ik gemerkt dat het ook voor mij een auto is waarin ik de behoefte heb om harder en sportiever te rijden. De drang tot absolute luiheid ontbreek in de auto’s, en dat is wat ik zoek.
Zooo, met de meid, met blonde lange haren, die de YOLO Buick LeSabre Custom Convertible kiest, wil ik wel eens een beschuitje eten.
Een Amerikaan in goede staat voor 15k moet te vinden zijn. Het zal idd geen Impala of Mustang zijn maar als je kijkt naar onpopulaire modellen zo als de Buick moet je op termijn zeker iets vinden. Zoeken naar een Amerikaan uit die tijd in Europa is altijd moeilijker dan om een recente grijze BMW te zoeken. Wekelijks verkoopsites afgaan en rekenen op een zoektocht van 6maanden zou ik zeggen.
@shiva: Dat dacht ik zelf ook, maar dat valt best tegen. Afgelopen jaar heb ik er best veel bekeken. En omdat ik er toch eentje moet hebben die al wel gerestaureerd is wordt best lastig. Of het is zoals hierboven geschreven technisch goed maar verpakt in oud ijzer of ze zijn voornamelijk mooi op de foto..
Of een SL500 R129.
@phaeton: geen probleem ook voor dat geld
2005 Mustang GT met de onverwoestbare 4.6 V8 en ik spreek uit ervaring ( bron : Autojunk).
Toevallig kom ik net het huis in na een flinke rit in een Jaguar XJ-S cabriolet. Nog van voor de facelift, dus met 5.3 V12. Heerlijke auto, weer enorm genoten.

Persoonlijk zou ik voor de aanvraagster de XK-8 aanraden. Allemaal net even wat praktischer en moderner, een XJ-S moet je echt als een klassieker zien.
En ja, die 4.0 is een geweldige motor, maar voor mijn gevoel hoort er nou eenmaal een V12 in zo’n ding.
Saab 900 Turbo 16S voor mij.
Als je er lief voor bent en genoeg reserveert voor (preventief) onderhoud dan gaat ie jaren mee. En ja, degenen die ik ken met zo’n uitvoering hebben hem vroeg gekocht, gebruiken hem dagelijks en doen hem nooit meer weg.
Ja een XK-8 zou ik proberen te vinden. De XJ-s is ook wel heel mooi, maar al wel een tandje oud aan het worden. De XK8 zit wellicht nu in de goedkope fase en als je hem netjes houdt en niet teveel kilometers maakt, schrijft hij weinig meer af, denk ik…
Een late Jag zou mijn voorkeur hebben.
De Maserati laten staan, want dat doet ‘ie met jou anders ook ;-)
Leuk dat mijn aanvraag zo snel in behandeling is genomen! Staan wel paar leuke opties bij waar ik zelf niet opgekomen was. Vooral de Ford Thunderbird. Ook in de reacties staan nog wel een paar leuke suggesties waar ik zelf toch niet zo snel opgekomen was. Een aantal ook wel. En hoewel dat soms best leuke auto’s zijn zoek ik toch een beetje iets ‘speciaals’. Daarom vallen een BMW E46 of E93 (zoals ik had) gewoon af.

Na dat ik ooit een huur Cadillac Eldorado had raakte ik verliefd op het luie vliegdekschip gehalte van de auto.
Maar hier kan ik absoluut wel mee verder!
XK8 convertible. Ruimte, vermogen en stijl!
“met een beetje ruimte, dus geen tweezitter of een faux-2+2 ” -> daarop volgt een lijstje met 2 zitters en faux 2+2 op de Buick&Benz&645 na.

Ik zou voor een Baur tc2 of tc4 kijken, heb je iets bijzonders en voldoende frisse lucht. Echte 4 zits cabrio’s zijn zeldzaam.
je zet een hoop leuke auto’s neer maar ja wat wil je ermee
sportief
nostalgisch
degelijk
patserig
opvallend

ik heb nog een mercedes sl 63 amg autotjuh staan
leuk cabrioletjuh om in het weekend een beetje mee te toeren
en als ik ff snel ergens naartoe moet of er staat weer eens een opdringerige man naast mijn vrouw als zij erin rijd tja dan is het ff gordels in je rug 4 handen aan het stuur half gas en je eigen afvragen wat er nou naast je stond.
Als de opdringerige mannen erg zijn dan vol gas en hun auto met een beetje asfalt bekleden.

De sl64 amg is niet veel voorradig en zijn kunnen wat prijzig zijn vanaf 75.000 zijn er wel mooie te koop en de nieuwe modellen vanaf 120.000 of gewoon nieuw kopen vanaf 200.000
Ik doe er niet graag afstand van maar wie weet komt er ooit iemand die mij een goed bod doet

succes met je zoektocht en aanschaf ik ben wel benieuwd waar je voor gaat

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).