• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW Vision Driving Experience is stiekem nieuwe elektrische M3

Auteur: jaapiyo, gepost 16 februari 2025 om 19:58 – 21 Reacties

BMW Vision Driving Experience

De BMW Vision Driving Experience blijkt stiekem de nieuwe elektrische BMW M3 te zijn. Gave neus wel.

BMW noemt het niet met zoveel woorden, maar de BMW Vision Driving Experience (VDX) waar we het gisteren over hadden, blijkt stiekem de nieuwe elektrische M3 te zijn. Gisteren dachten we nog dat het model een soort grote coupé of sportwagen was. Nou ja, dat laatste is het dus ook in zekere zin, maar met een wat kleiner formaat.

BMW Vision Driving Experience

We weten al een tijdje dat BMW de kansen gaat spreiden met de M3 in de toekomst. Waar Audi en Mercedes hybrides maken van de C63 en RS5, volgt BMW een tweesporenbeleid. Je kan straks nog steeds een traditionele BMW M3 krijgen met zes-in-lijn. Maar je kan ook een vol elektrische M3 krijgen. Dat wordt dan een variant van de (nieuwe) ‘Neue Klasse’ BMW’s.

Intern krijgt de nieuwe ‘i3’ de code ‘NA0’ en de elektrische M3 de code ‘ZA0’. Er is BMW natuurlijk veel aan gelegen om te bewijzen dat je ook elektrisch een beleving kan bieden die ‘M3-waardig’ is. Met het Heart of Joy moet de rij-ervaring iets speciaals worden. Een brommende motor zit er natuurlijk niet in, helaas.

Qua uiterlijk zijn er geen echte verrassingen. Het lijkt allemaal erg op het eerste Neue Klasse concept, maar dan lekker dik gemaakt. Wild uitgeklopte wielkasten en een forse luchthapper onder de koplampen en nieren doen het krachtspotentieel vermoeden. Net als bij de ‘normale’ doet de Neue Klasse een beetje denken aan de tijd van de E30, zonder daarbij echt retro te zijn. Alleen de achterkant met die hoge lampen…Dat weten we nog niet. Het lijkt haast een beetje Japans, als in Lancer EVO.

Bij de concept geven de wielen licht. Maar dat zien we het productiestadium niet halen. Het interieur is Teslaësque minimalistisch, met een groot scherm en niet veel meer. Op de ruit zien we iDrive geprojecteerd worden, iets wat BMW introduceerde op de Consumer Electronics Show.

We zijn dus een beetje intern verdeeld. Met name de neus en de zijkant van de auto zien er best gaaf uit. De achterkant moeten we nog even laten inwerken. Het interieur is niet per se iets om warm van te worden. Een mixed bag dus. Alles zal afhangen van de Freude am Fahren, oftewel de *kuch* Driving Experience dus. Slaagt BMW erin om dat speciaal genoeg te maken? Of blijft dat bij het gemis van dinosap een onmogelijk visioen? De tijd, zal het leren.

Ook interessant!

  • HEET! Eerste blik op de nieuwe BMW M3
  • Officieel: nieuwe BMW M3 behoudt zes-in-lijn: geen PHEV!
  • Gespot - Nieuwe BMW M5 heeft heerlijk interieur
  • BMW M3 CS Touring is bijna klaar

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, M3, Neue-Klasse, vision-driving-experience

Vorig bericht: « Koop deze Maserati op Marktplaats met 450.000 kilometers achter de rug
Volgend bericht: Neue Klasse prototype heeft 18.000 Nm (!) koppel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    16 februari 2025 om 20:03

    Misschien moet er ook een plaatje van die achterkant bij

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      16 februari 2025 om 20:09

      U vraagt wij draaien

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        16 februari 2025 om 20:29

        Kun je hem weer verwijderen? Jeetje, wat een contrast met die gave voorkant. Die achterlichten zouden eigenlijk ondersteboven moeten zitten zoals dit https://i.imgur.com/1vJHzwi.png
        Misschien de knik wat minder scherp maken, maar zo goed zijn mijn photoshopskills niet op een laptopje met alleen paint.

        Login om te reageren
      • iphonistvongates zegt

        16 februari 2025 om 21:14

        Volgende keer eerst een Disclaimer/Waarschuwing plaatsen want ik heb nu 2 ingebrande retina’s en moet morgen dus nieuwe exemplaren bestellen bij OogBol.org 🫣

        Login om te reageren
  2. O plaat zegt

    16 februari 2025 om 20:22

    De voorkant en zijkant zijn mooi, de achterkant is lelijk maar minder lelijk dan dat de neus van de huidige M3.

    Login om te reageren
  3. audirs3 zegt

    16 februari 2025 om 21:03

    Zooo veel mooier dan de benzine M3. Ik zou danwel deze kopen, danwel voor de E46 M3 gaan. De rest is ruk.

    Login om te reageren
  4. degrotemuis zegt

    16 februari 2025 om 21:10

    Die 84 Camaro Iroc-Z / peugeot 508 achterlichten en de hoge plaatsing ervan waardoor de achterkant relatief hoog en smal lijkt zijn even wennen, maar niet zo erg als wat door moet gaan voor het interieur. Ik mag toch hopen dat BMW in het productiemodel wel een interieur plaatst in plaats van wat ledjes, een lcd stripje en een scheve tablet.

    Login om te reageren
  5. shibby zegt

    16 februari 2025 om 21:37

    Zou dit niet de nieuwe M4/i4 moeten zijn gezien het gebrek aan achterdeuren?

    Login om te reageren
  6. Fernando zegt

    16 februari 2025 om 22:11

    Smaken zijn verschillend (gelukkig) maar ik vind hem eerlijk gezegd GAAF.
    Nu nog een deftig interieur ipv zo´n IKEA gedoe

    Login om te reageren
  7. Motomoto zegt

    16 februari 2025 om 22:20

    De achterkant is beetje wennen maar de lichtgevende velgen zijn écht aanstootgevend 🤢

    Login om te reageren
    • drsjeroen zegt

      16 februari 2025 om 22:56

      Lichtgevende velgen, een antwoord op een ingestelde vraag. Zijn er beelden hoe deze velgen er uitzien als de auto in beweging is?

      Login om te reageren
      • rwdftw zegt

        16 februari 2025 om 23:57

        Nou zoiets : https://www.youtube.com/watch?v=nzDUHn9JnIo

        Denk ik dan…. :)

        Login om te reageren
  8. bietje zegt

    16 februari 2025 om 23:08

    Deze snoet is beter te verteren dan die varkenssnuit op de huidige modellen.

    Login om te reageren
  9. Exit Luminar zegt

    17 februari 2025 om 01:53

    Knaken tuning. Moet je die achterbumper ns zien. Meh…

    Login om te reageren
  10. harrie zegt

    17 februari 2025 om 07:11

    Ah de varkensneus zit nu aan de achterzijde.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    17 februari 2025 om 07:24

    Een BMW voor Alfa mannetjes…

    Login om te reageren
  12. 2scan zegt

    17 februari 2025 om 07:35

    Leuk hoor zo’n Mitsubishi Galant

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      17 februari 2025 om 09:28

      Die opmerking had ik eerder van Johanneke verwacht 😉 maar ik snap je punt helemaal.

      Ik vind dit overigens niet lelijk; die achterkant is wellicht nog even wennen.

      Login om te reageren
  13. acavs zegt

    17 februari 2025 om 11:23

    Haal de hangbuik eronder vandaan, geef hem kleinere wielen, versimpel die idiote achterkant, geef hem een V8 met ca. 500pk en de mogelijkheid tot een handbak, houd het gewicht onder de 1800 kg, en focus op de wegligging. Paar kleine ingrepen, maar dan heb je een prima auto.

    Login om te reageren
  14. Brigadier Broekhoest zegt

    17 februari 2025 om 17:36

    Die achterkant: dat meen je niet.
    De voorkant: oké iets minder lelijk dan nu.

    Login om te reageren
  15. RobTWo zegt

    17 februari 2025 om 19:37

    Bij deze neus moest ik toch even denken aan een Mitsubishi Galant uit 1995.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North