• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën ë-Berlingo Van is fluisterstille bezorgbus

Auteur: willeme, gepost 14 januari 2021 om 12:00 – 11 Reacties

Citroën ë-Berlingo Van

Met de Citroën ë-Berlingo Van kun je perfect calzones, hamburgers en lahmacuns bezorgen. Of je kan ‘m gebruiken als securitybus.

De Citroën Berlingo is een groot succes voor het Franse merk. De auto is de eerste in zijn soort. De Berlingo werd namelijk als ‘Ludospace’ ontworpen. Enerzijds als volwaardige bedrijfsauto, anderzijds als praktische familieauto. Daarvoor waren het vaak B-segment hatchbacks met een laadbak erachter geplakt.

Derde generatie

De nieuwe Berlingo is er al weer sinds 2018. Naast een 1.2 ‘PureTech’-benzinemotor en een 1.5 ‘BlueHDI’ diesel is er nu ook een elektrische Berlingo. Deze heet uiteraard de Citroën ë-Berlingo Van, met de kenmerkende puntjes boven de ‘e’.

Citroën ë-Berlingo Van

Citroën ë-Berlingo Van

De Citroën ë-Berlingo Van heeft een elektromotor met 136 pk (100 kW) aan vermogen en 260 Nm aan trekkracht. Dat vermogen kun je aanspreken in de ‘Power’-modus. In Normal heb je 109 pk en 180 Nm tot je beschikking. Zet je ‘m op de ‘Eco’-modus, dan is er 82 pk en 160 Nm voorhanden.

De actieradius is dan wel een stukje groter. Volgens de WLTP is maximaal 275 km mogelijk. De topsnelheid van deze relaxte Citroën is begrensd op 130 km/u. Voor de range moet je de ‘Eco’-modus aanzetten, voor de extreme V-max heb je de ‘Power’-modus nodig

  • Zijkant
  • Busje

Snelladen

Snelladen is mogelijk, met een maximum van 100 kW. Daarmee zit de accu van de Citroën ë-Berlingo Van in 30 minuten op 80%. Aan een wallbox thuis kun je de bestelauto in 7 uur en 30 minuten tot 100% volladen met een monophase lader of 5 uur met driefase wallbox.

Mochten de specificaties je bekend voorkomen, dan kan dat kloppen. Deze motor plus accu is ook leverbaar in de grotere PSA/Toyota bestelbussen. Qua opbouw kun je kiezen uit vier carroserievarianten. inbouw en betimmering kun je achteraf laten regelen.

Citroën ë-Berlingo Van

Zustermodellen Citroën ë-Berlingo Van

Reken maar dat deze elektrische bedrijfswagen ook onder andere merknamen verkocht gaat worden. Zeker nu PSA en FCA samen gesmolten tot Stellantis. Een Opel Combo-e, Peugeot e-Partner, Toyota ProAce City Electric zijn een zekerheidje. Een Fiat-versie (Doblo-e) lijkt aannemelijk. Hopelijk behoort een Lancia Brutto of Alfa Romeo Lento niet tot de mogelijkheden.

De Citroën ë-Berlingo Van staat in de tweede helft van 2021 bij de betere Citroën-dealer.

Ook interessant!

  • Citroën ë-Berlingo
    Citroën ë-Berlingo is de handigste auto van vandaag
  • Zo wil België alleen nog maar elektrische bedrijfswagens
  • Goedkoopste elektrische bedrijfswagen
    Goedkoopste elektrische bedrijfswagen heeft lage km-stand
  • Citroën Ami Cargo is charmant bedrijfswagentje

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, berlingo, Busjes, Citroen, Elektrisch

Vorig bericht: « Renault 5 Prototype is officieel een hippe EV
Volgend bericht: ABT 1.5 TSI tuning: sportwagenmotor voor 999 euro? »

Lees Interacties

Reacties

  1. dotternetta zegt

    14 januari 2021 om 12:10

    Doe mij maar weer 1: 3 zits, 6 deurs, achterramen, airco. Heerlijke auto! Gebruik hem dagelijks voor ww-verkeer

    Login om te reageren
  2. raoufff zegt

    14 januari 2021 om 12:48

    ‘De Citroën ë-Berlingo Van staat in de tweede helft van 2021 bij de betere Citroën-dealer.’ Zijn er ook minder betere Citroën-dealers dan?

    Login om te reageren
    • koeberg zegt

      14 januari 2021 om 13:13

      Blijkbaar. Daar kun je dan later dit jaar mooi je dealer op selecteren.
      “Heeft u ook de ë-Berlingo?”
      “Jazeker, loopt u maar even mee naar onze bedrijfswagens.”
      “Mooi. Nee hoeft niet. Ik kom voor een nieuwe C3.”

      Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    14 januari 2021 om 13:24

    En de motor zit ook nog in de Corsa en de 208…

    Login om te reageren
    • The Stig NL zegt

      14 januari 2021 om 19:39

      @cossiekiller: Yup… In letterlijk alle elektrische auto’s van PSA…

      Login om te reageren
  4. Robert zegt

    14 januari 2021 om 13:25

    Als de arbeidsinspectie ziet dat er zo’n lange, rondslingerende kabel op de grond ligt, terwijl er omheen gewoon gelopen en geladen wordt, dan heeft de eigenaar wel wat uit te leggen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 januari 2021 om 06:45

      @RRRobert: Franse arbeidsinspectie werkt anders, die lijkt alleen of je wel voldoende staakt.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        15 januari 2021 om 08:39

        🤣

        Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      15 januari 2021 om 11:03

      maar…dat is de toekomst!!!!!!

      Login om te reageren
  5. dhrr zegt

    14 januari 2021 om 14:03

    Goed gezien RRRobert.

    Login om te reageren
  6. acizane80 zegt

    17 januari 2021 om 00:54

    Alles hangt af van de prijs, de gewone Berlingo van is in België verkrijgbaar vanaf een 10500euro. Als je de ë van het dubbele moet betalen en nog eens moet investeren in de snelladers aangezien bestelbusjes redelijk wat km’s maken kan het soms duurder uitkomen dan een lpg installatie in te bouwen. Zeker nu de subsidies voor electrische auto’s wegvallen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North