• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 7 auto’s tekende de Giulia-ontwerper ook

Auteur: Author, gepost 6 januari 2016 om 22:10 – 49 Reacties

Alfa Romeo Giulia


U zit al maanden schuimbekkend te wachten tot die Giulia eindelijk eens een keer bij de Alfa-dealer staat? Geen stress, dit lijstje houdt je in elk geval de komende 4 minuten zoet.

Lorenzo Ramaciotti pakte laatst wat kostbare AB-zendtijd door met een geheimzinnige grijns achterin een grote auto plaats te nemen. De Italiaan heeft de touwtjes stevig in handen als designbaas bij Fiat Chrysler en dus doken we eens in het goedgevulde curriculum vitae van de tekenaar, die hiervoor werkzaam was bij het wereldberoemde designhuis Pininfarina.

Ja, hij heeft bij het ontwerp van de Alfa Giulia een vinger in de pap gehad, maar die auto kreeg de afgelopen maanden al genoeg aandacht. Tijd dus voor wat andere pareltjes die tot stand kwamen onder leiding van Ramaciotti, het zou je best nog weleens kunnen verbazen wat voor moois de man (mede) heeft gemaakt. Ja, hij heeft er meer ontworpen, maar deze vonden we het gaafst.

Ferrari Mythos (1989)

Ferrari Mythos

Een zéér karakteristiek vormgegeven conceptcar, die helaas het productiestadium nooit haalde.

Alfa Romeo 4C (2013)

Alfa Romeo 4C

Het lichtgewicht speeltje (rijtest) oogt best lekker, maar dan wél met de koplampen zoals op de foto.

Ferrari 550 Maranello (1996)

Ferrari 550 Maranello

De meest evenwichtig vormgegeven moderne Ferrari? Ik vind van wel, hoe dat rijdt check je hier.

Maserati Birdcage 75th Concept (2005)

Maserati Birdcage 75th Concept

Geïnspireerd op de oude Birdcage kwam het merk met de drietand ruim 10 jaar geleden met deze geweldige conceptcar op de proppen.

Peugeot 406 Coupé (1997)

Peugeot 406 Coupé

Een Ferrari voor de liefhebber met de iets krappere beurs. Werd er na de facelift niet per se mooier op, heeft wel klassiekerpotentie.

Ferrari 456 GT (1992)

Ferrari 456 GT

Oei oei oei wat bouwde Ferrari in de jaren ’90 toch prachtige auto’s. Gewaardeerd collega Lars zette al eens uiteen waarom deze 456 z’n stekkie in de geschiedenisboeken verdient.

Maserati Quattroporte (2012)

Maserati Quattroporte

Heerlijke zakensedan die ondanks of dankzij z’n onderscheidende uiterlijk maar bar weinig wordt verkozen boven het Duitse directieauto-geweld. Hoe dat rijdt? Clique!

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden
  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen
  • De gaafste Alfa van dit moment is stiekem Duits

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

406, 456, 4C, 550, Alfa Romeo, Birdcage, concept, Coupe, Ferrari, Giulia, lijstjes, maranello, Maserati, Peugeot, quattroporte

Vorig bericht: « Deze McLaren-concept heeft een debiele naam
Volgend bericht: De elektrische Chevrolet Bolt is onthuld »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwalpina zegt

    6 januari 2016 om 22:15

    Wauw, wauw, wauw!!1!!
    Een streling voor mijn ogen, this makes my day!

    Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    6 januari 2016 om 22:18

    Ik snap t sentiment van een 406 coupe niet zo. Vind het niet veel mooier dan een 91er Regal Coupe.

    Een 550 Maranello of de 456 daarentegen: dat is pas mooi!

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      6 januari 2016 om 22:26

      @toyotafortuner:
      406 = ?
      Regal Coupe = ?

      Login om te reageren
      • lacker zegt

        6 januari 2016 om 22:43

        @thomcarspotter: kijk hier dan eens naar? : http://www.autotribute.com/6575/buick-coupe-convertible-and-wagon/ Dat is toch een prettig karretje?

        Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          7 januari 2016 om 08:24

          @lacker: ja zeker, maar dat heeft toch niks te maken met bovenstaande reactie?

          Login om te reageren
          • lacker zegt

            7 januari 2016 om 14:42

            @thomcarspotter: jij vindt de regal coupe niet mooi. Deze Buick behoort ook tot de regal coupés. Die is toch erg mooi! Vandaar, mijn antwoord.

            Login om te reageren
    • jpoers zegt

      6 januari 2016 om 22:48

      @toyotafortuner: eens even aan het voorhoofd voelen. Jeps duidelijk veel te warm, kruip maar gauw je bedje in en slaap maar een goed nachtje want blijkbaar ben je een beetje ziek….

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        7 januari 2016 om 00:04

        @jpoers: leuk hé, een andere mening hebben. Wat mijn ab-avatar met mijn mening te maken heeft ontgaat me echter.

        Login om te reageren
        • jpoers zegt

          7 januari 2016 om 06:30

          @toyotafortuner: Helemaal gelijk, als je op autoblog niet je eigen mening kan hebben, kan de site net zo goed uit de lucht. Blog ze, lees je reacties graag.

          Login om te reageren
    • leemster zegt

      7 januari 2016 om 00:05

      @toyotafortuner: de film taxi

      Login om te reageren
      • thowmas97 zegt

        7 januari 2016 om 00:50

        @leemster: dat was een gewone 406

        Login om te reageren
    • beetec zegt

      7 januari 2016 om 00:12

      @toyotafortuner: mee eens. Een 406 coupé vind ik een mooie strak gelijnde coupé zonder poespas maar ook niet meer dan dat.

      Login om te reageren
    • sjoerd95 zegt

      7 januari 2016 om 06:24

      @toyotafortuner: mee eens! Beide wagens hebben zo hun eigen stijl maar ik vind de Regal ook wat mooier inderdaad. Een 406 Coupé vind ik alleen mooi mits in een goed samengestelde uitvoering.

      Login om te reageren
    • michaelb zegt

      7 januari 2016 om 07:44

      @toyotafortuner: Ik snap heel het sentiment voor die Giulia überhaupt niet.

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      7 januari 2016 om 10:27

      @toyotafortuner: is het omdat het Peugeot is ? De 406 coupé is voor zijn tijd en destijds nieuwprijs meer dan geslaagd. Zelfs vandaag Is het nog een mooie wagen. Puur esthetisch gezien dan wel. Kwaliteit weet ik eigenlijk niet…

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        7 januari 2016 om 10:35

        @boomhauwer: Nope, niet omdat t een Peugeot is. Goed, ik ben geen Peugeot fanboy, maar ze hebben wel zeker erg leuke wagens gebouwd. 205 (GTi), RCZ, 404 enz enz gebouwd. Maar een 406 (coupe) vind ik dan weer niet super spannend/prachtig. Ik kijk meerdere keren per week tegen een 3-tal 406en aan. En t design laat me koud. De coupe vind ik maar een anonieme wagen.

        Login om te reageren
  3. maseratizzzzzzzz zegt

    6 januari 2016 om 22:19

    Voor de 4c en 550 wil ik hem voor bedanken, de rest had wat mij betreft anders gemogen.

    Login om te reageren
  4. papa zegt

    6 januari 2016 om 22:20

    De mythos voor mij epische auto, jammer dat er maar 3 bestaan

    Login om te reageren
    • papa zegt

      6 januari 2016 om 22:21

      @papa: waarvan 2 in een beroerde staat vrees ik

      Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      6 januari 2016 om 22:54

      @papa: Zeker.

      En wat wás ie vet in TD3….

      http://www.igcd.net/images2/010/268.jpg

      Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    6 januari 2016 om 22:21

    De sultan van Brunei heeft of had zo’n Mythos. Vond ik altijd wel een prachtige concept.

    Login om te reageren
    • papa zegt

      6 januari 2016 om 23:02

      @Rick-dos: die heeft er 2…

      Login om te reageren
  6. hummer95 zegt

    6 januari 2016 om 22:23

    Ik vind alle 8 de auto’s mooi. Ik vond de Giulia eerst niet zo mooi. Maar ik vind hem steeds mooier worden

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    6 januari 2016 om 22:23

    Wat een pareltjes heeft deze vent gemaakt! Diepe buiging!

    Login om te reageren
  8. mout zegt

    6 januari 2016 om 22:24

    Fijn om ze zo eens op een rij te zien.
    De 406 boven de 456 bijvoorbeeld: Nu ze zo naast elkaar staan begrijp ik beter dat mensen de 406 op een Ferrari vinden lijken.

    Login om te reageren
  9. ej20g zegt

    6 januari 2016 om 22:25

    Ik vind het nogal knap dat één man zoveel mooie auto’s kan ontwerpen (Peugeot 406 Coupé, Maserati Birdcage 75th Concept, Ferrari 456 GT etc.) maar daarnaast ook een niet zo heel mooie auto (Maserati Quattroporte) en een ronduit lelijke auto (Alfa Romeo 4C) weet te ontwerpen.

    Dat is uiteraard persoonlijke smaak maar gelukkig ontwierp hij vooral veel mooie auto’s.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    6 januari 2016 om 22:28

    Ontwerpen kan de man wel ja. Nu nog bouwen….

    Login om te reageren
  11. markjor zegt

    6 januari 2016 om 22:36

    Hij moet meer gaan tekenen!

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      6 januari 2016 om 23:53

      @markjor: alfa moet harder werken?

      Login om te reageren
  12. rolov zegt

    6 januari 2016 om 22:39

    Ja die birdcage was een prachtige wagen. Jammer dat ze die nooit gemaakt hebben. Iets te ruig voor maserati.

    Login om te reageren
  13. agera zegt

    6 januari 2016 om 22:51

    Wat mij betreft is zijn hoogtepunt de 406 coupé

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      6 januari 2016 om 23:06

      @agera:

      Simpel ding, maar zo mooi.
      Nu is de moment om er een te kopen.
      In mijn denkbeeldige garage staat die vlak langst de avantime bij de afdeling bijzonder frans spul.

      Login om te reageren
      • pieterpoes zegt

        6 januari 2016 om 23:15

        @Hupke: “De moment”… Jammer.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          7 januari 2016 om 07:07

          @pieterpoes:

          1) dat is correct Vlaams
          2) als het niet correct zou zijn ben jij een taalconservatief die van de wereld een slechtere plaats maakt. Wat als de eerste girafe die een kop groter was, direct een kopje kleiner werd gemaakt, wat als de eerste galapagos vink die een aangepaste bek had om cactus te vreten de mond werd gesnoert, wat als die eerste cellen die met een ander gingen samenwerken terug uiteen waren geplukt, … dan zou iedereen zo’n zielige microbe zijn als diegene die op een anders taal zitten te vitten.

          Login om te reageren
          • jerudo zegt

            7 januari 2016 om 08:22

            @Hupke: Correct Vlaams?
            Had het graag gezien dat je deze taalfout aan je eigen toeschreef en het niet veralgemeende naar je mede landgenoten.

            Login om te reageren
          • pieterpoes zegt

            7 januari 2016 om 09:59

            @Hupke: Aha, dus omdat ik u op een veelgemaakte Nederlandse Taalfout wijs. En daarbij zeg dat ik het jammer vind. En u vervolgens voor niks uit maak of beledig ben ik tegen vooruit gang? Aparte conclusie. Die ik daarom al weer jammer vind. Nu hoop ik niet dat ik heel België heb beledigd door een nogal snel en foutief getrokken conclusie vreemd te vinden. Maar als dat zo is hoor ik het graag van u! Ik heb immers al gemerkt dat u niet snel op uw teentjes bent getrapt.

            Login om te reageren
  14. mrbilzerian zegt

    6 januari 2016 om 23:32

    Deze mannnn!

    Login om te reageren
  15. roppp zegt

    6 januari 2016 om 23:54

    Is dat die toevallig de 407 die bij AW de barrelwedstrijdfinale niet haalde?

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      6 januari 2016 om 23:54

      @roppp: 406 dus ;-)

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        7 januari 2016 om 08:13

        @roppp: dat je 407 dacht is niet zo gek, die Ferrari 550 was immers de inspiratie voor de enorme overhang voor van de 407.

        Login om te reageren
  16. 367pk zegt

    7 januari 2016 om 00:15

    Volgens mij is de 406 coupe een ontwerp van Davide Arcangeli, de latere ontwerper van de BMW E60 5-serie

    Login om te reageren
  17. Calimero zegt

    7 januari 2016 om 00:37

    Hoewel ik de Quattroporte een geweldige auto vind geef ik toch de voorkeur aan de generatie voor deze, de Quattroporte 5. Vroeger zag je nog wel eens een Quattroporte 3 rijden, wat eigenlijk een “foute auto”was. Maar wel bijzonder. Niet mooi, wel bijzonder dus.
    De 406 Coupé blijft een mooie verschijning. Ook nu nog. Een heel stuk beter dan her gedrocht war er na kwam ( 407)
    Ik kan mij voorstellen dat een Ferrari liefhebber zijn vingers aflikt bij één of meerdere van bovenstaande Ferrari’s maar ik heb er niet zoveel mee.Niet met deze modellen in ieder geval.
    Ik heb de Alfa 4C op Zandvoort gezien tijdens Italia a Zandvoort. Een rode met Belgisch kenteken en gekke koplampen. Ik vond die koplampen echt afschuwelijk. Met de koplampen zoals op de afbeelding hierboven ziet de auto er een stuk beter uit.

    Login om te reageren
    • aramae zegt

      7 januari 2016 om 01:01

      @milan0: Met de introductie van de Spider kwamen deze, wat conventioneler vormgegeven koplampen beschikbaar.

      Login om te reageren
  18. Ram-G-maN zegt

    7 januari 2016 om 00:52

    En ik maar denken dat Ralph Gilles achter het ontwerp van de Giulia zat… Oh, what was I wrong.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    7 januari 2016 om 08:15

    406 en 456… Het hoogtepunt van zijn designtalent was dus in de jaren negentig al bereikt en daarna weer ingezakt.

    Login om te reageren
  20. clarkson zegt

    7 januari 2016 om 09:33

    Wel een reeks van prachtige ontwerpen als je dit zo ziet.

    De 550 blijft toch wel één van mijn favorieten hoor. Een perfecte combinatie van luxe en sportiviteit als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  21. RazorHead zegt

    7 januari 2016 om 14:07

    Maserati Birdcage is ontworpen door Lowie Vermeersch (Belg), lang hoofdontwerper geweest bij Pininfarina.

    Login om te reageren
  22. kowalsk zegt

    7 januari 2016 om 15:39

    Overigens is de Giulia van de hand van Andrea Loi, Ramaciotti was teamleider (samen met Tencone).

    Login om te reageren
  23. 367pk zegt

    7 januari 2016 om 18:04

    Oké, hij heeft dus de Birdcage niet ontworpen, de Gulia niet, de 406 niet…
    Leuke topic!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North