• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít zijn de vakantieauto’s van het Jaar 2019

Auteur: willeme, gepost 15 juli 2019 om 15:30 – 40 Reacties

Afbeelding Dít zijn de vakantieauto’s van het Jaar 2019Afbeelding Dít zijn de vakantieauto’s van het Jaar 2019Afbeelding Dít zijn de vakantieauto’s van het Jaar 2019Afbeelding Dít zijn de vakantieauto’s van het Jaar 2019Afbeelding Dít zijn de vakantieauto’s van het Jaar 2019Afbeelding Dít zijn de vakantieauto’s van het Jaar 2019Afbeelding Dít zijn de vakantieauto’s van het Jaar 2019Afbeelding Dít zijn de vakantieauto’s van het Jaar 2019

Vakantieauto
Met welke auto moet je deze vakantie op pad?

Met de zomervakantie voor de deur was het natuurlijk de ideale timing voor de Autoblog Vakantieauto van het Jaar 2019 verkiezing. De hele week stond in het teken van fantastische auto’s die bij uitstek geschikt zijn voor vakantie.

Tijdens de testdagen waren het de gelauwerde autojournalisten Casper Heij en Wouter Karssen die hun deskundige blik wierpen op de finalisten. Er waren twee categorieën: Familie en Fun. De eerste categorie is natuurlijk een belangrijke voor veel mensen die op vakantie gaan met kinderen en alle bagage die daarbij komt kijken. De fun-categorie is meer gericht op stellen die op vakantie gaan en daadwerkelijk lol willen beleven met de auto.

Vakantieauto

Familie: BMW 330i (G30)
In de Familie-categorie was het de spiksplinternieuwe BMW 3 Serie die aan het langste eind trok. De Zuid-Duitse sedan scoorde verrassenderwijs met een ruime bagageruimte en handige opbergmogelijkheden. Uiteraard stonden de rijeigenschappen op een zeer hoog niveau en scoorde de auto uitstekend bij de nu al legendarische ‘Tolpoort-challenge’. De BMW 3 Serie won van de medefinalisten als de Seat Tarraco, Range Rover Evoque en Skoda Scala. De Seat maakte overigens indruk met de hoeveelheid bagageruimte en de Range Rover Evoque won het onderdeel ‘King of the Camping’.

BMW 330i (G30) '19

Fun: Porsche 911 Carrera S Cabriolet (992)
Dan het onderdeel fun! Hierbij waren er drie finalisten: de Ford Mustang Bullit, BMW Z4 en Porsche 911 Carrera S Cabriolet. de winst ging nipt naar de Porsche. De rijkwaliteiten van deze sportwagen staan op een zeer hoog niveau. Ook wist deze auto de volle winst te pakken bij de ‘Tolpoortchallenge’. De Ford Mustang Bullitt pakte de tweede plaats met een punt achterstand, de BMW Z4 Roadster kwam 2 punten te kort. Het lag dus erg dicht bij elkaar.

Porsche 911 Carrera S Cabriolet

Reacties:

Andrew Mason, BMW Nederland

Heel bijzonder om in de eerste “Autoblog Vakantieauto van het Jaar”-verkiezing meteen in de prijzen te vallen! We vermoeden dat de grootste Autoblog-vakantieautokwaliteit van de nieuwe BMW 330i Sedan zit in het mechanische sperdifferentieel, waarmee ook op vakantie elke rotonde op Autoblog-waardige wijze kan worden genomen. Dat de BMW 3 Serie dankzij de nieuwe dempertechnologie ook zeer comfortabel is, voldoende ruimte biedt voor een gezin op vakantie, efficiënt met brandstof omgaat, zodat de stops tot een minimum worden beperkt én als snelste weg is bij de tolpoort, zijn extra kwaliteiten die alle vakantiegangers zullen aanspreken.

Jasper Koek, PR Manager Pon Porsche Import:

Wat een eer om met de net nieuwe 992 Cabriolet meteen in de prijzen te vallen. En ook nog eens in een categorie die voor Porsche erg belangrijk is: fun. Jullie verkiezing laat mooi zien waar de 911 allemaal toe in staat is, of het nou op het circuit, op de autoroute of op een bergpas is. Het is niet voor niets al decennia de sportwagen voor alledag.

Ook interessant!

  • BMW heeft toffe dingen in petto voor 50 jaar M
  • Bestelauto van het Jaar 2022
    Dít is de Bestelauto van het Jaar 2022
  • Tesla tóch niet dit jaar volledig zelfrijdend
  • Video: 70 jaar Tiff Needel - alle hoogtepunten
    Video: 70 jaar Tiff Needell - alle hoogtepunten

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, 911, BMW, bullitt, Cabriolet, Ford, g30, mustang, Porsche, scala, Skoda, vakantieauto, vakantieauto-van-het-jaar-2019

Vorig bericht: « Deze superluxe SUV heeft twee interieurs
Volgend bericht: 707 pk sterke Jeep Trackhawk: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. emping zegt

    15 juli 2019 om 15:48

    Porsche is de terecht winnaar.

    Login om te reageren
  2. royaledeluxe zegt

    15 juli 2019 om 15:54

    Nu de kinderen niet echt meer meewillen zou ik toch voor de BMW Z4 gaan… hoe meer je hem ziet hoe knapper hij wordt.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      15 juli 2019 om 17:28

      @royaledeluxe: nee sorry, achterkant blijft lelijk

      Login om te reageren
  3. T16 zegt

    15 juli 2019 om 15:55

    Een Alfa Romeo Giulia laat de BMW 330i alle hoeken van de kamer zien.
    Gemiste kans.

    Login om te reageren
    • bisazza zegt

      15 juli 2019 om 15:57

      @T16: haha leuke trol

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        15 juli 2019 om 16:22

        @bisazza: Trol of niet, de Giulia mocht sowieso niet meedoen. De auto moet z’n marktintroductie in 2019 gehad hebben om in aanmerking te komen

        Login om te reageren
      • 911targa zegt

        15 juli 2019 om 17:30

        @bisazza: hij bedoelt sleutelkamer.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 juli 2019 om 16:08

      @t16: klopt, in die kamer is de Giulia duidelijk de mooiere auto, maar haal je de wagens uit de kamer en ga je de weg mee op dan wordt het een heel ander verhaal.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        15 juli 2019 om 16:41

        @mashell: Hangt er natuurlijk vanaf voor welk verhaal je gevoelig bent.

        Als je op zoek bent naar zachte premium plastics en met een microscoop de naadjes tussen het dashboard ga verkennen heb je een punt. Maar dan kan je net zo goed een Audi kopen.

        Dynamisch moest zelfs de directeur van de M-divisie toegeven dat Alfa goed werk heeft afgeleverd. Die vertrouw ik eerder op z’n woord dan de eerste de beste premium-clown.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          15 juli 2019 om 17:05

          @karaya: of Alfa-likkert

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            15 juli 2019 om 18:45

            @str8six: Ik lik liever aan andere dingen.

            Login om te reageren
            • str8six zegt

              15 juli 2019 om 20:01

              @karaya: anders ik wel!

              Login om te reageren
        • mashell zegt

          15 juli 2019 om 17:52

          @karaya: het is natuurlijk gewoon standaard professioneel gedrag de concurrent een compliment te geven, daar hecht ik niet zoveel waarde aan.
          En uiteraard zijn die zachte premium kunststoffen en millimeter nauwe naden wel degelijk van belang, dat zijn duidelijke merkbare kenmerken van het niveau van verfijning. Omdat je voor die verfijning een berg geld betaalt mag je dat ook gewoon van zo’n premium auto verwachten. Ik denk dat dit de reden is dat verkopen van de Alfa achter blijven bij Audi en BMW, design is goed, het is een strakke 3 serie kloon. Prijs is niet gek. Rijden is gewoon goed. Maar interieur design en kwaliteit is onvoldoende om in de top mee te kunnen. Je voorbeeld van Audi geeft aan hoe belangrijk dat is, zonder de bij puristen zo gewaarde achterweilaandrijving verkoopt Audi heel veel meer auto’s, ze bieden namelijk wel de beleving van kwaliteit en luxe.

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            15 juli 2019 om 18:49

            @mashell: Je denkt toch niet dat het hoofd van de M-divisie de rijdynamiek van een Audi gaat aanprijzen? Die man hoeft dat helemaal niet uit beleefdheid te zeggen.

            Misschien zijn de ingenieurs van de grote Duitse drie ietsje minder kinderachtig dan de het merendeel van de klanten die ze bedienen.

            Login om te reageren
            • bisazza zegt

              15 juli 2019 om 20:31

              @karaya: kinderachtig? Waar komt dat ineens vandaan? Ik vind de onderbouwingen alles behalve kinderachtig. Zoals hierboven reeds aangegeven; de Giulia is absoluut geen slechte auto maar de 3 serie (en zelfs de F30 is werkelijk beter) verslaan is gewoon niet reëel.

              Login om te reageren
              • karaya zegt

                15 juli 2019 om 21:22

                @bisazza: https://www.motortrend.com/cars/alfa-romeo/giulia/2018/2019-bmw-3-series-vs-2018-alfa-romeo-giulia-comparison-test/

                Ik denk ik zoek eens een vergelijkende test. Bingo. (niet gesponsord door VAG of BMW Nederland zoals bovenstaande test)

              • bisazza zegt

                15 juli 2019 om 23:34

                @karaya: grappig, ik dacht ik zoek eens een vergelijkende test en ene topgear? beweert juist weer het tegenovergestelde. Let’s agree to disagree en veel plezier met je Giulia. https://www.google.nl/amp/s/www.topgear.com/car-reviews/3-series-saloon-2018/first-drive%3famp

              • karaya zegt

                15 juli 2019 om 23:53

                @bisazza: Jouw Top Gear artikel is geen vergelijkende test. Een rondje over de ring met een pre-productie model. Overigens stelt ook Top Gear dat de Giulia en de Jag dynamisch beter zijn dat het uitgaande model 3-serie.

              • karaya zegt

                16 juli 2019 om 00:23

                @bisazza: https://www.bmwblog.com/2019/05/30/comparison-test-2019-bmw-330i-xdrive-vs-2018-alfa-romeo-giulia-ti-q4/

                Als je deze test lees uit onverdachte hoek dan is er maar één conclusie mogelijk. Qua rijdynamiek is het BMW niet gelukt om een betere auto te maken dan de Giulia. Dat is ook logisch, het concept van de Giulia is veel compromislozer.

                De BMW is het beste totaalpakket, dat geef ik je na.

              • willeme zegt

                17 juli 2019 om 09:51

                @karaya: Er is geen sprake van sponsoring. Als dat het geval is, wordt het uiteraard aangegeven middels ‘Brandend Content’ of ‘Advertorial’.

                Betreft Motor Trend: topblaadje! Ik lees het heel erg graag. Al jarenlang het beste Amerikaanse automagazine, alhoewel; Car & Driver en Road & Track ook zeker de moeite waard zijn.

                Betreft de Alfa: Die zou ik ook kiezen. Als ik het geld had voor een fatsoenlijke Giulia, kwam ‘ie er meteen. Briljante auto. Doet echt alles precies goed. De Britse en Amerikaanse media neigen wat meer naar de Giulia: de rijeigenschappen staan op een hoger peil. De motoren zijn krachtiger. En het is een Alfa! Onderaan aan de streep is de BMW wel beter (als je dat Duitse punten systeem aanhoudt), maar who Caresto? Rijkwaliteiten zijn belangrijker dan infotainment en plastic afwerking rond de automaatknop. Het is net wat je belangrijk vind :-D

              • T16 zegt

                23 juli 2019 om 00:42

                @karaya: Precies die test bedoelde ik. Daar wint de Giulia de titel beste sportsedan.
                .
                With new players in the game, BMW must examine how and why the competition has surpassed its 3 Series in ways implausible a few years ago. To us, the Alf Romeo Giulia is simply a better driver’s car. The Alfa is “the best, most satisfying, most visceral sport sedan—even in this lower-rung version,” Reynolds said. “It’s the modern 3 Series.”
                .
                Met nieuwe spelers in de game moet BMW onderzoeken hoe en waarom de concurrentie zijn 3-serie heeft overtroffen op een manier die een paar jaar geleden ongeloofwaardig was. Voor ons is de Alf Romeo Giulia gewoon een betere chauffeurswagen. De Alfa is “de beste, meest bevredigende, meest sportieve sport sedan, zelfs in deze lager-sportieve versie”, zei Reynolds. “Het is de moderne 3-serie.”

    • str8six zegt

      15 juli 2019 om 16:40

      @t16: auto’s horen dan ook niet in een kamer.

      Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      15 juli 2019 om 19:57

      @T16: Enlighten us!

      Login om te reageren
    • mwti zegt

      22 juli 2019 om 20:21

      @T16: hou vol gast!!

      Login om te reageren
  4. antoonniels zegt

    15 juli 2019 om 16:07

    Een 3-serie sedan familie vakantie auto van het jaar. Ik zal eens goed turven onderweg naar de vakantiebestemming hoeveel mensen dit advies hebben overgenomen.

    Login om te reageren
    • michelF zegt

      15 juli 2019 om 16:08

      @antoonniels: inderdaad.. Neem dat de station versie voor meer laadruimte!

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        15 juli 2019 om 17:27

        @michelfreund: die is er dus nog niet… Maar het verbaast me hoe veel makkelijker al die bagage in de 3-serie gat ten opzichte van de evoque. En nog een mooie auto. Als ik ’t geld/leasebudget had zou ik zo’n 3-serie sedan zeker overwegen

        Login om te reageren
        • jpoers zegt

          15 juli 2019 om 18:37

          @thijsj: alleen nog die rare puist in de koplampen weghalen, een strijkijzer over de zijkant. En een bak plamuur voor de gaten in de bumper.

          Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        15 juli 2019 om 17:30

        @michelfreund: of neem gewoon wat minder mee

        Login om te reageren
  5. Gulli zegt

    15 juli 2019 om 16:09

    Ok en nu een verkiezing met auto’s die de gemiddelde autobloglezer wél kan betalen.

    Ik nomineer de 1999 Megane Scenic in de categorie familie en de 1997 Opel Tigra in de categorie fun

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 juli 2019 om 16:22

      @gulli: Dat is nog best een leuk idee, zo’n verkiezing met occasions. Autoblog, lezen jullie mee?

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        15 juli 2019 om 16:24

        @edge: Had ik ook al voorgesteld tijdens het eerste draadje. @willeme gaf toen aan met zijn Alfa op vakantie te gaan!

        Login om te reageren
        • michaelras zegt

          15 juli 2019 om 17:25

          @vonklausenburg: Misschien een leuk idee als we de Wintersportauto van het jaar gaan doen ;-)

          Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      15 juli 2019 om 16:24

      @gulli: de 2005 Volvo V70, 2010 Renault Megane, 2008 Hyundai Santa Fe, 2009 Skoda Octavia…

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      15 juli 2019 om 17:13

      @gulli: Mazda MX-5 for the win!

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        15 juli 2019 om 18:51

        @viezefreddyw: Het mooiste is nog dat 3 van de 4 versies dit nog kunnen winnen ook.

        Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      15 juli 2019 om 17:29

      @gulli: laatst nog met m’n ’87 Colt naar de ardennen geweest, binnenkort miss nog naar de Eifel. Over een paar weken nog een roadtrip door Europa, maar dat doen we wel met een auto met airco?. Leuk idee dus! Ik ben wel benieuwd.

      Login om te reageren
  6. dunhozzie zegt

    15 juli 2019 om 17:57

    Eerlijk gezegd had ik de Tarraco laten winnen voor 3 & meer mensen. Met 2 kun je prima met de 3-er uit te voeten, maar met meer kom je bagageruimte te kort voor een vakantie die langer duurt dan een weekend.

    Login om te reageren
  7. gandini zegt

    15 juli 2019 om 18:54

    Ik ben niet de grootste fan van Pon, maar die reactie is wel echt top.
    Het komt bij mij in ieder geval over alsof ze echt oprecht waarderen dat de Porsche verkozen is.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    15 juli 2019 om 22:40

    De krappere 3 serie voor de familie, en de stervensdure 911 voor de fun. Logisch…. De Skoda en de Z4 zijn mijn winnaars.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North