• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ducati Hypermotard 950 is kunst op twee wielen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 27 mei 2019 om 19:04 – 36 Reacties

Afbeelding Ducati Hypermotard 950 is kunst op twee wielenAfbeelding Ducati Hypermotard 950 is kunst op twee wielenAfbeelding Ducati Hypermotard 950 is kunst op twee wielenAfbeelding Ducati Hypermotard 950 is kunst op twee wielenAfbeelding Ducati Hypermotard 950 is kunst op twee wielenAfbeelding Ducati Hypermotard 950 is kunst op twee wielenAfbeelding Ducati Hypermotard 950 is kunst op twee wielenAfbeelding Ducati Hypermotard 950 is kunst op twee wielen

The Duke
Laat die uitlaat knetteren als een dadaïstisch gedicht.

Terwijl autosportliefhebbers verdronken in het spektakel van de Grand Prix van Monaco en de Indy 500, was er aan het Comomeer juist een zeer sereen evenement aan de gang. Aldaar werd namelijk het Concorso d’Eleganza bij het luxueuze Villa d’Est gehouden. Ducati wist de concurrentie, waaronder deze magnifieke tweewieler van BMW, op te peuzelen met een sensationeel studiemodel: de Hypermotard 950.

De Hypermotard wordt gekenmerkt door zijn gruwelijke karakter, dat tot stand is gekomen door een combinatie van in het oog springende kleuren, scherpe en benadrukte vormen en een specificatielijst waarvan je de halve Amazone bij elkaar zou kwijlen.

Ducati heeft uiteraard opzettelijk gekozen voor een ontwerp dat zo opmerkelijk en opvallend is, zodat het design overeenkomt met de prestaties. Naast de door graffiti geïnspireerde kleurstelling en zijn bonkige doch behendige bouw, herkennen we ook een dikke LED-schijnwerper boven het voorste spatbord.

Over de specificaties doet Ducati geen concrete uitspraken, behalve dat het zegt dat zijn genen tot op zekere hoogte worden gedeeld met het apparaat dat momenteel wordt gebruikt in de MotoGP. Aan de hand daarvan zouden we geneigd zijn te zeggen dat de Hypermotard waarschijnlijk wordt aangedreven door een watergekoelde 1.000cc viertaktmotor met meer pk dan je nodig hebt. De racefiets schakelt middels de Ducati Seamless Tranmission (DST_EVO), remt met Brembo-materiaal en heeft een ophanging van Öhlins. Het bekende Ducati-gebrul wordt geproduceerd door een uitlaat van Akrapovic.

Maar laat de term proto je geen zand in de ogen strooien. De basis lijkt ons de Hypermotard 950sp die in 2019 gewoon bij de Ducati dealer in de showroom staat. Het is vooralsnog niet duidelijk of het merk ook daadwerkelijk van plan is de Hypermotard proto in deze configuratie op de markt te brengen. Stiekem hopen we van wel. Zoniet kan je altijd nog met deze foto’s in de hand met je ‘normale’ 950 naar de lokale motorspuiter.

Ook interessant!

  • ducati supersport 950
    Ducati Supersport 950 S op Vallelunga
  • ducati desertx
    Ducati DesertX is officieel en heerlijk!
  • 2x Ducati 748S Senna te koop in Nederland!
  • Deze Ducati Superleggera V4 past perfect bij deze Aventador SV

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, ducati, motoren, Motorfiets, villa-este

Vorig bericht: « Heeft deze lullige fout Max Verstappen de zege gekost?
Volgend bericht: 13 hoogtepunten uit de geschiedenis van de Audi TT »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    27 mei 2019 om 19:22

    Ducati mocht dus ook verschijnen op het BMW feestje (sinds de verkoop van husqvarna aan KTM) ..

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      27 mei 2019 om 21:24

      @lincoln: wat?

      Login om te reageren
  2. donald zegt

    27 mei 2019 om 19:23

    Als het tegen de 200pk is het al erg veel, Als ik kijk naar de wielbasis. Ook de zithouding i.c.m. de korte wielbasis nodigt niet uit voor veel pk’s . De ktm beast is bijvoorbeeld veel langer qua wielbasis en lager en doet het met 180pk. En daarmee slijt je voorwiel ook niet :)

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      27 mei 2019 om 21:24

      @donald: ik gok eerder op 120pk

      Login om te reageren
    • kalslasie zegt

      28 mei 2019 om 00:38

      @donald: ik heb de 821 die heeft 120 pk (ongeveer) en dat is echt meer dan genoeg op die fiets ??

      Login om te reageren
  3. dromedaris zegt

    27 mei 2019 om 19:26

    Als dit beest op de markt komt ben ik kandidaat-koper! Wel met max 130pk, anders ga ik niet lang meer meegaan ?

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      27 mei 2019 om 19:27

      @dromedaris: enfin, neem maar max 160pk.

      Login om te reageren
    • stefan82 zegt

      27 mei 2019 om 23:09

      @dromedaris: Ducati Hypermotard 950 SP Corse. Gewoon te kopen en met wat customizations ziet hij er zo uit. ~120 pk. Heerlijke fiets.

      Login om te reageren
      • stefan82 zegt

        27 mei 2019 om 23:12

        @stefan82: Oliekoeler van het origineel is er voor “het mooie” maar even van afgehaald :)

        Login om te reageren
  4. torsen zegt

    27 mei 2019 om 19:29

    Ziet er verdacht veel uit als het blok uit de Multistrada 950.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      27 mei 2019 om 19:54

      @torsen: nevermind, er is al een niet concept versie van de hypermotard 950 en het is inderdaad hetzelfde blok. 937cc met 114 pk @9000 tpm in normale trim.
      Die 250pk is in ieder geval een mooi staaltje uitdeduimzuigwerk.

      Login om te reageren
      • f31bmw320d zegt

        27 mei 2019 om 21:41

        @torsen: inderdaad of van de 959 Panigale

        Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    27 mei 2019 om 19:30

    Moet toch een fijn speeltje zijn.

    Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    27 mei 2019 om 19:46

    Als je dan toch dood wilt kun je maar beter een heldendood sterven op dit monster

    Login om te reageren
  7. kennone zegt

    27 mei 2019 om 19:46

    Termignoni er onder, cat er onder uit, blokje uit boren en de epron aanpassen. Dan is 280pk ook wel mogelijk,, omdat het kan!!

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      27 mei 2019 om 19:58

      @kennone: die genoemde 250 pk is een geintje zal eerder rond de 150 lighen met een berg koppel onderin. Maar reken maar dat je met 150 pk bang wordt op dit ding!

      Login om te reageren
    • supertjeduc zegt

      27 mei 2019 om 19:59

      @kennone: een termignoni is een kachelpijp vergeleken met een akra ( beide gehad onder mijn duc)
      En 280pk uit een 1 liter atmosferische blok zou wel heeeel speciaal zijn

      Login om te reageren
      • jollydodo zegt

        27 mei 2019 om 20:29

        @supertjeduc: Dan heb je het toch echt niet begrepen. Bij een Italiaanse motor hoort ook een Italiaanse uitlaat en laat Termignoni nou al een rijke geschiedenis hebben samen met Ducati. Vooral op de monsters wil je gewoon een Termignoni en ik weet ook niet waar je dat kachelpijp verhaal vandaan haalt.

        Ja, ze doen nu wat dingen met Akrapovic, maar voor het mooie diepe geluid van een Ducati wil je een Termignoni of een SC-project. Akrapovic is overhyped spul.

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          27 mei 2019 om 20:40

          @jollydodo: Verder ‘ze doen wat dingen met Akrapovic.’. Dingen zoals dit?

          http://arc-anglerfish-arc2-prod-bonnier.s3.amazonaws.com/public/INEZVNOQVGTDK5D62LK7SMNQ2Y.jpg

          Login om te reageren
          • jollydodo zegt

            27 mei 2019 om 22:55

            @torsen: Daar doelde ik ook op, maar ze hebben ook lang met Termignoni’s gereden. En er zijn genoeg teams die dat nog steeds doen. Ik zou zelf gewoon een italiaanse uitlaat op een italiaanse motor plaatsen en ik herken me ook totaal niet in de slechte lasnaden/verbrande pijpen van ‘supertjeduc’. (En ja, ik heb zelf ook een Ducati gehad met Termignoni pijpen en heb er nu 1 met stock en SC-project uitlaat.)

            Akrapovic is gewoon een stuk bekender. (Mede dankzij de goedkope aliexpress kapjes die je bij de McDonalds tegenkomt.)

            Login om te reageren
        • supertjeduc zegt

          27 mei 2019 om 21:02

          @jollydodo: Ducati verkoopt ook maar waar ze het meeste aan verdienen , een tijd geleden waren Ducati performance uitlaten van Remus
          Je hoeft alleen maar de verbrande Carbon pijpen en lelijke lassen van termignoni te bekijken om te zien dat had de gehypte pijpen zijn

          Login om te reageren
          • kalslasie zegt

            28 mei 2019 om 00:40

            @supertjeduc: ik heb zelf een termignoni onder m’n 821 maar weet bij god niet waar je t over hebt

            Login om te reageren
        • f31bmw320d zegt

          27 mei 2019 om 21:44

          @jollydodo: nou Akrapovic gehyped noemen en dan Termignoni gaan promoten, is dat niet meten met twee maten. Termignoni is links en rechts ingehaald, concurrentie genoeg.

          Login om te reageren
        • stalensnuitje zegt

          27 mei 2019 om 22:59

          @jollydodo: een Italiaanse Leo Vince dan maar ;) #hebmzellufook

          Login om te reageren
  8. geoyuri zegt

    27 mei 2019 om 19:57

    en dan gekocht worden door mensen die hun wielen vierkant rijden met schaam randjes ter grote van hun portemmonnee

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      27 mei 2019 om 20:02

      @geoyuri: ja. Want alleen jij kan dit echt rijden.

      Login om te reageren
      • geoyuri zegt

        27 mei 2019 om 21:13

        @pa045: groot verschil tussen echt kunnen rijden en je wielen vierkant rijden. Vaak genoeg meegemaakt, toen ik nog woon werk verkeer reed (lang leve de vele dijkweggetjes in NL) met mn licht aangepaste fireblade, dat je mensen tegen kwam met spiksplinternieuwe dikke supersports met duurste dainese pakken en dan als een oud dametje de bocht door gingen. Ieder zijn ding natuurlijk maar wel zonde van het potentieel van zo’n motor.

        Login om te reageren
        • tvr1974 zegt

          28 mei 2019 om 11:20

          @geoyuri: ach…vroeger reed ik ook vaak met knietjes aan de grond in bochten… Rij nu al dik 25 jaar supersport en doe t vrijwel nooit meer… Wordt ook een dagje ouder.. Vriend van mij geeft raceinstructies op circuits en gaat nog steeds regelmatig naar de Nordschleiffe voor een uitje met een groep maar ok hij zegt; ik rij niet meer op de max.. op een gegeven moment heb je dat gehad..
          Maar ja exact zelfde geldt voor auto’s.. 95% van de Porsches, Ferrari’s enz enz t wordt nooit (in de buurt) van de potentie gereden.. Dus niks nieuws..

          Login om te reageren
  9. supertjeduc zegt

    27 mei 2019 om 20:01

    Hij heeft wel een droge koppeling ( zoals het hoort bij een duc)
    Net zo als achterwiel aandrijving bij een BMW ) maar tijden veranderen

    Login om te reageren
    • hehe zegt

      27 mei 2019 om 22:20

      @supertjeduc: droge koppeling, ha ha. Duc’s zijn viercilinder tegenwoordig ;-)

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        27 mei 2019 om 22:45

        @hehe: ga er toch vanuit dat dit een 90° twin is. Want dat doet ducati ook al een tijdje en past een stuk beter bik dit type motor.

        Login om te reageren
        • stefan82 zegt

          27 mei 2019 om 23:10

          @kle500: Klopt, 937cc “V”-twin.

          Login om te reageren
        • hehe zegt

          27 mei 2019 om 23:17

          @kle500: ondanks de spannende tekst in dit artikel, ga ik er van uit dat dit gewoon een hypermotard 950 is zoals die al bij de dealers staat. Alleen wat accessoires en een andere livery.

          Login om te reageren
  10. Poulusma zegt

    27 mei 2019 om 23:17

    “behalve dat het zegt dat zijn genen tot op zekere hoogte worden gedeeld met het apparaat dat momenteel wordt gebruikt in de MotoGP.” Dan zou het dus een V4 moeten zijn. Maar gezien de uitlaat lijkt mij dat sterk.

    Wel een mooie fiets om zo te zien!

    Login om te reageren
  11. van1 zegt

    28 mei 2019 om 06:24

    Krijg je er een zaktelefoon ‘gratis’ bij?

    Login om te reageren
  12. cazzo046 zegt

    28 mei 2019 om 10:32

    Is gewoon een Testastrettablok volgens mij.
    In veel Ducs geleverd, van Diavel tot 1198.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North