• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een dure Porsche stelen is niet meer zo eenvoudig

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 21 december 2018 om 14:57 – 25 Reacties

Een oude Porsche stelen is niet meer zo eenvoudig


Niet dat wij weten dat het makkelijk was!

Omdat de prijzen van klassieke Porsches vandaag de dag nog altijd moeilijk hoog zijn, is het niet vreemd dat de auto’s ook in het criminele circuit goed in de smaak vallen. Om dergelijke auto’s niet op grote schaal in handen van boeven te laten vallen, heeft Porsche deze week een nieuw systeem gepresenteerd, waarmee eigenaren hun bezit tegen de grijpgrage klauwen van het dievengilde kunnen beschermen.

In het specifiek is het Porsche Classic geweest die een nieuw satellietsysteem heeft ontwikkeld, waarmee zowel moderne als klassieke voertuigen in de gaten gehouden kunnen worden. De sportwagenfabrikant zegt een systeem te hebben ontwikkeld dat op ieder van zijn klassieke auto’s moet passen. Het maakt niet uit of het verbonden wordt aan het elektrische systeem van de Porsche 356 of in de Carrera GT wordt verwerkt – overal moet het passen én werken. Het hoofd van Porsche Classic legt het als volgt uit:

“In future, the new tracking system will allow us to offer our customers anti-theft functionality that will trigger an alarm for tracking the vehicle if someone tries to steal it. In an ideal scenario, this intervention will stop the vehicle from disappearing right from the outset”

Een dure Porsche stelen is niet meer zo eenvoudig

Overigens maakt het bij dit systeem niet uit of de dieven eerst de batterij ontkoppelen, zodat de elektrische alarmsystemen niet werken. Wanneer het zogenaamde ‘Vehicle Tracking System‘ in de gaten heeft dat het geen stroom meer krijgt, dan is het alsnog in staat om een melding te maken van het voorval bij het internationale veiligheidscentrum. Daarbij wordt de eigenaar ook via zijn app op de hoogte gebracht. Hier kan de eigenaar een eventuele foute melding ongedaan maken. Zij die het systeem op hun auto willen hebben, kunnen dit alleen voor elkaar krijgen bij een officieel Porsche Centrum. Het apparaat kost ongeveer 1.000 euro. Maandelijks dient er 20 euro betaald te worden.

Is het installeren van dit systeem nog niet voldoende, dan heeft Porsche nog een extra optie verzonnen. Samen met het in Berlijn gevestige Bear Lock hebben ze een eigen versie van het handige systeem ontwikkeld. De Bear Lock is een mechanisch slot waardoor de schakelpook simpelweg niet meer kan bewegen. Het systeem is er zowel voor handgeschakelde als automatische transmissies en is relatief eenvoudig te installeren. Deze kost 250 euro.

Een dure Porsche stelen is niet meer zo eenvoudig

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer
  • Nieuwe officiële onderdelen voor je oudere Porsche
  • Nederlandse gelimiteerde Porsche 992 Special!

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

alarm, diefstal, Klassiekers, Porsche, Techniek

Vorig bericht: « Red Bull: “nieuwe aero-regels kunnen roet in eten gooien”
Volgend bericht: Dit kost de Lexus UX 250h in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. loserboi932 zegt

    21 december 2018 om 14:59

    Ik snap niet dat Porsche ingenieurs nog nooit hebben gehoord van gsm en GPS jammers. Standaard kit van elke professionele autodief.

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      21 december 2018 om 15:05

      @loserboi932: prima, contacteer ze dan maar eens vanuit de gevangenis

      Login om te reageren
      • loserboi932 zegt

        21 december 2018 om 15:09

        @nasty: wat lul jij nou weer zielige idioot. Ik heb er verstand van omdat ik mensen ken bij wie S en RS Audi’s op deze manier zijn gestolen. Vehicle trackers doen geen ene moer.

        Login om te reageren
        • momo zegt

          21 december 2018 om 17:02

          @loserboi932: het valt toch wel op als er ergens een jammer aan staat? Twee maanden terug op de voetbalclub, hadden ze er een aangeschaft(zodat mobiele telefoons en dergelijke het speakersysteem niet storen). De speakers hadden voorheen nauwelijks bereik en ondanks zo een hypermodern systeem, moesten clubleden rondlopen met megaphones. De politie was na een kwartier al ter plaatse.

          Er reden meerdere wagens langs die opeens geen bereik meer hadden. Dat viel nogal op en toen zijn ze dat ding op komen halen.

          Vraag me af of dat niet opvalt als er een auto gejat wordt ergens.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            21 december 2018 om 19:42

            @momo: bij een voetbal club heb je een berg verveelde ouders langs de lijn, die merken het meteen als het interessant het niet doet. En sommigen zijn zo Facebook verslaafd dat ze meteen de politie bellen. Midden in de nacht in een woonwijk valt dat toch wat minder op.

            Login om te reageren
        • bfvo zegt

          21 december 2018 om 17:02

          @loserboi932: beetje teveel coke gesnoven of zo? Wat een overdreven reactie.

          Login om te reageren
          • e36m3gt zegt

            22 december 2018 om 02:45

            @bfvo: ach zijn naam “LOSERboy ?zegt al genoeg toch?

            Login om te reageren
        • elemento zegt

          21 december 2018 om 21:08

          @loserboi932: alarm defa en bearlock op versnelling bak is de enige manier

          Login om te reageren
      • dees zegt

        21 december 2018 om 15:19

        @nasty: Daarvoor hoef je geen crimineel te zijn.
        Dat is een zeer bekende methode van auto dieven. Ze gebruiken een jammer, waardoor ze de tijd hebben om de auto naar een veilige plek te brengen of om ter plekke het gps/alarm uit te zetten.

        Met dit apparaat word al een deel van het probleem gefixed, het loskoppelen van de accu helpt de criminelen namelijk niet.
        Maar ik vraag me af hoe ze rekening houden met een jammer. Of er dus ook een alarm afgaat bij Porsche wanneer auto x geen contact meer heeft met het netwerk.

        Ik ga er vanuit dat dit apparaat op een standaard plek komt. Mocht deze plek makkelijk toegankelijk zijn dan zullen dieven er echt niet van schrikken.

        Login om te reageren
    • bennyblisto zegt

      21 december 2018 om 15:47

      @loserboi932: jammer, zo’n jammer..

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      21 december 2018 om 21:07

      @loserboi932: whaha dacht ik ook. 1 jammer in de aansteker je bent klaar. Daarentegen bearlock systemem zijn goed. Alleen elke keer moet ke met apart sleutel openen .

      Login om te reageren
    • sprankel zegt

      24 december 2018 om 14:09

      @loserboi932: Dit systeem is een always connected systeem, als die connectie wegvalt krijgt de controlekamer een melding. Als zij zien dat de wagen voor verlies van connectie aan het rijden was doen ze niets maar als hij stil stond en plots is de connectie weg slaagt men alarm. Probleem is dat men enkel de locatie kent waar hij geparkeerd stond, de vraag is dan vooral hoe snel de eigenaar ter plaatste kan zijn en hoe snel de politie reageert op een dergelijk alarm.

      Login om te reageren
  2. bmw2coupeeigenaar zegt

    21 december 2018 om 15:05

    Hoe eenvoudig is het om een bearlock systeem te kraken?

    Login om te reageren
    • loserboi932 zegt

      21 december 2018 om 15:11

      @bmw2coupeeigenaar: reciprozaag of haakse slijper en het niet erg vinden als je de volledige middenconsole uit elkaar zaagt/slijpt. Dan kom je een heel eind

      Login om te reageren
    • dees zegt

      21 december 2018 om 15:23

      @bmw2coupeeigenaar: Dit bearlock systeem maakt het moeilijker maar dit systeem is dan weer net voor een groep autos met een hoge waarde. Waardoor bepaalde dieven echt wel bereid zullen zijn om de tijd en moeite te investeren.

      De auto op wieletjes zetten, en dan wegslepen naar een stille veilige plek en het ding eraf slopen. Uiteraard savonds laat zonder dat mensen het kunnen zien.

      En aangezien zo ongeveer alles via electrische signalen gaat vraag ik me af of dieven de pook niet kunnen uitschakelen.

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        22 december 2018 om 02:15

        @dees: jij hebt te veel Amerikaanse repo video’s gekeken…

        Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    21 december 2018 om 15:23

    Anders even een belletje naar deze meneer? Die kan vast iets leuks verzinnen tegen dievenboefjes. https://youtu.be/xoxhDk-hwuo

    Login om te reageren
  4. posthumus zegt

    21 december 2018 om 15:43

    Maar ja, de onderdelen zijn er nog wel makkelijk van af te jatten

    Login om te reageren
  5. Volvo_440_turbo zegt

    21 december 2018 om 16:06

    Domme vraag, maar als je hem in een metalen container steekt, eventueel met nog wat alufolie of andere shielded metalen afgewerkt en zo, dan kan je de auto toch niet traceren of connectie mee maken? Dan kunnen ze die elektronica er toch gewoon uitprutsen achteraf? Als ik een Porsche zou stelen zou ik het direct goed doen, me voordoen als een wegsleepdienst, met gele hesjes uiteraard, dan kan je dat Bear Lock ding misschien ook omzeilen?

    Login om te reageren
    • porscheboy zegt

      21 december 2018 om 16:25

      @Volvo_440_turbo: klink alsof je ervaring hebt hahaha

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        21 december 2018 om 17:08

        @porscheboy: Ik ben in mijn dagelijkse leven wat met elektriciteit en computers bezig, dus een beetje ja ;) En met een beetje lef kom je ook ver hoor, zo ben ik ergens in Polen op een motorevenement, door me als journalist voor te doen, gratis binnengeraakt :p (heb ik nog foto’s van als bewijs) . Nog een straffe stoot uit mijn verleden, twee jonge gastekes passeerden met hun brommerke en staken zonder enige reden hun middelvinger uit, erachtergegaan met mijn auto, een van de twee kunnen doen stoppen, mij als medewerker van de rechtbank van… voorgedaan en degene die ik heb kunnen doen stoppen ondervraagd. Bleek dat de andere die gevlucht was net uit de jeugdgevangenis was ontslagen. Mijn telefoonnummer meegegeven omdat ik excuses eiste, anders zouden er gevolgen zijn. Later op de dag heeft hij mij opgebeld om zich effectief te excuseren :D Ik spreek hier wel over vele jaren geleden toen ik zelf nog vrij jong en onbezonnen was….

        Login om te reageren
        • theblazerunner zegt

          22 december 2018 om 11:45

          @Volvo_440_turbo: ik vind het prachtig, maar je kan er wel gezeik mee krijgen als je je voordoet als rechtspersoon/politie/defensie

          Login om te reageren
          • Volvo_440_turbo zegt

            22 december 2018 om 13:46

            @theblazerunner: Ik weet het, nu, strikt gezien, als medewerker van het gerecht, kon ik gewoon ook bij het kuispersoneel gewerkt hebben op het gerecht… De jongen heb ik wel een valse naam gegeven, mijn gsm nummer was toen een prepaid geval, niet geregistreerd en vulde ik aan met bijvulkaartjes die ik in een krantenkiosk kocht… nu moet een nummer op een naam staan hier tegen terrorisme. Moest ik via het kenteken van mijn auto toch in de problemen zijn geraakt zou het gewoon woord tegen woord geweest zijn. Wat betreft mijn journalistenstunt in Polen, daar vroegen ze mijn perskaart, had ik dus niet, ik gaf mijn identiteitskaart en dat was ok (was wel een zweetmomentje), toen kenden ze nog geen identiteitskaarten in de vorm van een creditcard daar (= 20 jaar geleden), en die oude mannen konden enkel Pools, dus konden niet lezen wat er op mijn id-kaart stond, Polen was nog geen EU trouwens. Ik heb toen nog de Pools kampioen speedway van dat jaar geinterviewd en de persconferentie na de cross meegemaakt. Maar goed, dit zou ik heden ten dage niet meer durven eerlijk gezegd. Kan inderdaad gezeik van komen…

            Login om te reageren
    • elemento zegt

      21 december 2018 om 21:12

      @Volvo_440_turbo: In turkije(jaja) schuiven ze twee lepels eronder van de zijkant en binnen 40sec.is.je. op de trailer

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    21 december 2018 om 21:20

    Een wielklem werkt toch het beste. Maar het is voor Porsche weer een mooi stukje marketing en een optie met leuke marge.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North