Kijk, 2018 wordt een topjaar voor youngtimers

Auteur: , 64 Reacties

Tegen 35% van de dagwaarde kun je in deze toppers rijden!

Volvo S60R & V70R

Wie zijn leaseauto ook gebruik voor privé-doeleinden, dient daar bijtelling over te betalen. De afgelopen jaren was er nog wat ophef over. Er waren allerlei tarieven waardoor sommige auto’s ineens veel interessanter waren dan anderen. Soms terecht, vaak onterecht. Enfin, tegenwoordig is het allemaal een hoog tarief, tenzij je een elektrische auto wil leasen, dan is het nog 4%. Dus op die paar havermouthelden na moet iedereen flink aan de bijtelling.

Je kan er voor kiezen om privé niet met je leaseauto te rijden. Als je je kilometerregistratie goed bijhoudt, dan hoef je helemaal geen bijtelling te betalen. Kijk, dat kan natuurlijk ook. Dan is er ook nog een derde optie. Stel, je bent ondernemer en je wil een auto op de zaak en daar ook privé mee rijden. Dan moet je normaliter ook bijtelling betalen, of het nu een gebruikte of nieuwe auto is. Tenzij de auto 15 jaar of ouder is. Dat is d zogenaamde youngtimer-regeling. Dan betaal je 35% over de dagwaarde. Maar als je er wel een beetje modern bij wil rijden, moet je kijken naar de meest verse modellen. Dit zijn 13 toppers die komend jaar (2018) 15 kaarsjes mogen uitblazen.

Wat is het?
Cadillac CTS
Wat is er zo bijzonder aan?
Dit was de eerste Cadillac met bovengemiddelde rijeigenschappen. Het is in feite de vader van alle moderne Cadillacs. Om te rijden leek het meer dan een beetje op een BMW 5 Serie. Het uiterlijk is nog altijd bijzonder, alhoewel het niet heel erg mooi lijkt te rijpen. Tip: kies een zwarte of grijze met goede wielen. Dat blauw en beige staat de auto niet zo.
Welke uitvoering moet ik nemen?
De CTS is enkel met zescilinders geweest (op de CTS-V met Corvette Z06 motor na), een 2.8. en een 3.2. Ga voor de 3.2 Sport Luxury.
Wat kost een redelijk exemplaar?
Voor 4 duizend staan er uitstekende CTS’en te koop. Dan moet je nog gaan afdingen.

Cadillac CTS

Wat is het?
Honda Accord (CL)
Wat is er zo bijzonder aan?
Het meest bijzonder aan de Accord is dat niemand door had hoe goed de Accord was. De bouwkwaliteit was ongeëvenaard. De motoren waren uitstekend. Dankzij het hoogwaardige onderstel was het ook een goede rijdersauto. Koppel dat aan Japanse betrouwbaarheid en je hebt een topper. Maar ja, er staat een ‘H’ op en dat is niet premium of cool. Kan zich makkelijk meten met de Volvo S60, Audi A4 of Saab 9-3 die iedereen wél wil.
Welke uitvoering moet ik nemen?
Er zit geen verkeerde bij. Maar de diesel is uitstekend en de 2.4 Type-S is de leukste. 200 pk uit een atmosferische viercilinder. Waar zie je dat nog?
Wat kost een redelijk exemplaar?
5.000 euro. Dan heb je een van de mooiere van het land. Waarschijnlijk van een oude heer geweest. Klopt in dit geval wel.

Honda Accord

Wat is het?
Opel Signum (A)
Wat is er zo bijzonder aan?
Dit is een extra ruime hatchback waar werkelijk niemand op zat te wachten. Opel merkte 15 jaar geleden dat het rap marktaandeel aan het verliezen was. De Opel Omega kreeg geen opvolger. Om het ontstane gat (in de showroom waarschijnlijk) op te vullen, kwam Opel met dit op de proppen: de Signum. De Signum stond op het platform van de Vectra, maar heeft een grotere wielbasis. Hierdoor had de Signum een aangenaam interieur, vol met met bakjes en vakjes, echt overal kon je wel iets opruimen. Natuurlijk is de auto compleet geflopt, maar dat wil niet zeggen dat het een slechte auto was. Integendeel. Als je een normale auto zoekt die zeer ruim is, ook op de achterbank, is de Signum onverslaanbaar.
Welke uitvoering moet ik nemen?
De 2.2 is prima. Diesels kun je beter vermijden. De 2.2 was lawaaiig en traag, de V6 diesel kende nogal wat issues.
Wat kost een redelijk exemplaar?
Voor 5 mille ben je spekkoper.

Opel Signum Irmscher

Wat is het?
Audi A3 (8P)
Wat is er zo bijzonder aan?
Chique vervoer voor de betere smartphone-fixer. Het is een compacte auto met klasse. De A3 was de eerste in de Volkswagen familie die het nieuwe platform meekreeg. De rijeigenschappen waren daardoor drastisch verbeterd. Het is een fijne auto om je dagelijkse kilometers mee te maken, terwijl de onderhoudskosten betaalbaar blijven. Restwaarde technisch ook interessant. Interieur is ook uitstekend voor elkaar.
Welke uitvoering moet ik nemen?
Een originele, graag. Het is nog een hele kunst om een A3 te vinden die op zijn eerste velgen staat. Qua motoren zijn de instappers het meest bedrijfszeker. De 1.6 achtklepper en de 1.9 TDI zijn rouwdouwers.
Wat kost een redelijk exemplaar?
Zo rond de 5 tot 6 mille heb je een redelijk nette A3.

Audi A3

Wat is het?
Jaguar XJ (X350)
Wat is er zo bijzonder aan?
Het is een aluminium anachronisme met lederen bekleding. De auto is veel moderner dan deze eruit ziet. Deze generatie XJ leek enorm veel op zijn voorganger, maar was totaal anders. De auto maakte gebruik van een slim aluminium chassis. Het resultaat is dat de XJ erg licht is en daardoor erg prettig rijdt.
Welke uitvoering moet ik nemen?
Omdat de XJ zo licht is, kom je met de 3.0 V6 uitstekend uit de voeten. De 3.5 V8 is leuk, maar nauwelijks sneller. Ga dan voor de 4.2, die past uitstekend bij het majestueuze karakter van de auto. Check ook ons aankoopadvies.
Wat kost een redelijk exemplaar?
Voor 6 mille kom je exemplaren tegen met achterstallig onderhoud en hoge kilometerstanden. Voor het dubbele heb je een uitstekend exemplaar waar je nog jaren mee vooruit kan.

Jaguar XJ8

Wat is het?
Lexus RX300 (XU30)
Wat is er zo bijzonder aan?
Een van de weinige SUV’s zonder kapsones. De RX300 is gewoon een ruime, praktische en comfortabele auto. De looks zijn zeer behoudend en dat was destijds bij een Lexus de bedoeling. Dit is wel de tweede generatie. De eerste was nogal ge-ent op de Amerikaanse en Japanse markt. Dit was meer een mondiale auto. Met name het raffinement valt op: de RX300 is zeer gecultiveerd. Verder zo seksloos als Clairy Pollack.
Welke uitvoering moet ik nemen?
Er was er maar eentje bij introductie. Een President is wel de moeite waard: die zitten rammetjevol met uitrusting.
Wat kost een redelijk exemplaar?
Vanaf 7.000 euro vind je de mooiere uitvoeringen.

Lexus RX300 (XU30)

Wat is het?
Saab 9-3 Cabriolet
Wat is er zo bijzonder aan?
Het prototype verantwoorde ‘sportwagen’ voor de vader van Anne-Fleur en Bob Jan.. Het is een bijzonder tijdloze auto met klasse. Een begrip op zich. Eigenaren herken je van meters afstand: ribbroeken, brogues, Paul & Shark trui over de schouders en een labrador die Dommel heet. En natuurlijk de Saab Cabrio die fout geparkeerd staat. De derde generatie was veruit de beste generatie. De tweede had nogal last van een torderend chassis. Dat was bij de derde generatie aanzienlijk beter. Ook stond het kwaliteitsniveau op een hoger plan.
Welke uitvoering moet ik nemen?
De 2.0 T in Linear uitvoering met automaat past het beste, maar een handgeschakelde 1.8t Vector is ook prima.
Wat kost een redelijk exemplaar?
Zo’n 9.000 euro is voldoende.

Saab 9-3 Cabriolet

Wat is het?
Alfa Romeo GT
Wat is er zo bijzonder aan?
Kijk er alleen al naar! De Alfa GT is een bijzondere auto. Een hip statement voor de betere internet-entrepeneur. Het is in feite een door Bertone ontworpen coupé op basis van de 147. De auto doet zijn naam eer aan, want het is meer een GT dan een sportwagen. Het bijzondere eraan is dat je de auto eigenlijk prima kan gebruiken als dagelijks vervoersmiddel. Je hebt een krappe (maar bruikbare) achterbank en kofferruimte.
Welke uitvoering moet ik nemen?
De 1.9 JTD was destijds een van de fijnste diesels op de markt. Soepel, krachtig en relatief zuinig. Als je een benzinevariant wil, ga voor de 3.2 V6. Ja, die zuipt als een malle. Maar het geluid en de prestaties passen perfect bij de auto. Restwaarde-technisch ook de beste keuze. Tip: laat even een Q2-diff monteren bij de Alfa dealer.
Wat kost een redelijk exemplaar?
Voor 10 mille kun je uitstekende exemplaren vinden van de V6, de rest vind je al voor 4.000 euro. Lees wel even ons aankoopadvies.

Alfa Romeo GT

Wat is het?
BMW 5 Serie (E60)
Wat is er zo bijzonder aan?
Zakensloep voor linkerrijbaan-abonnee’s. De BMW E60 had de onfortuinlijke taak om de geliefde E39 op te volgen. Dat ging niet van harte. De looks waren destijds erg controversieel en het rijgedrag minder uitgebalanceerd. Dat kwam mede door run-flat banden die toen nog niet zo goed waren als tegenwoordig. Een setje gewone banden doet wonderen. Daar staat tegenover dat het een hele moderne auto is. Als je in een E39 stapt, merk je dat je in een oude auto zit. De E60 komt over als twee generaties nieuwer in plaats van één.
Welke uitvoering moet ik nemen?
Maak je weinig kilometers: 530i. Voor de veelrijder: 530d.
Wat kost een redelijk exemplaar?
Je vind ze al voor 5 mille, maar mooie 530’s met minder dan 2 ton op de klok vind je voor zo’n 7.000 tot 10.000 euro.

BMW 545i (E60)

Wat is het?
Volvo V70 R
Wat is er zo bijzonder aan?
Het is een snelle Volvo stationwagon en iedereen is daar gek op, toch? Een tijdlang was de V70 T5 het topmodel, maar dat was toch meer een snelle V70 dan een Powerwagon. Dat maakte men goed met de V70 R. Deze had een 2.5 liter turbomotor onder de kap, goed voor 300 pk en 400 Nm. Ondanks de nieuwprijs was de V70 R niet zo snel als een S4 of M3, maar wel een stuk ruimer en cooler. Zeker zo’n lichtblauwe met oranje leder. Of we ook een aankoopadvies hebben? Maar natuurlijk: check hem hier.
Welke uitvoering moet ik nemen?
De handbak. De Geartronic was niet denderend.
Wat kost een redelijk exemplaar?
Voor 10 mille heb je een redelijke met kilometers, voor 15 heb je een uitstekende V70 R.

Volvo V70R

Wat is het?
Bentley Continental GT
Wat is er zo bijzonder aan?
Het is de auto die Bentley er bovenop heeft geholpen. De auto zat qua prijsniveau flink onder de epische Arnage, maar boven de gemiddelde Mercedes S-Klasse. Dankzij de vierwielaandrijving kun je er altijd hard mee gaan. Dat moet wel lukken met 560 pk. Omdat het in basis een Volkswagen Phaeton is, blijft alles heel. Maar omdat het een Bentley is, heb je wel zacht leer of alcantara. Hoe zo’n auto bevalt kun je zien in deze aflevering van in deze aflevering van Mijn-Auto.
Welke uitvoering moet ik nemen?
In 2003 was er maar één uitvoering.
Wat kost een redelijk exemplaar?
Voor 45.000 zijn er zat exemplaren te vinden.

Bentley Continental GT

Wat is het?
Mercedes G55 AMG
Wat is er zo bijzonder aan?
Pfanzertank op EPO. Het was niet de eerste AMG-variant van de G-Klasse, maar wel de leukste. Dat komt ten eerste door het uiterlijk. Ja het is een dikke G-Klasse, maar hij ziet er niet wezenlijk anders uit dan een gewone G500. De motor paste uitstekend bij de G-Klasse. De 5.4 liter V8 met compressor klinkt geweldig en zorgt voor behoorlijk wat vaart. Het verbruik is desastreus, maar dat maakt niet uit. Je betaalt immers minder bijtelling. Oh, het is ook nog eens een terreinwaardige auto.
Welke uitvoering moet ik nemen?
Er was er maar eentje en die was perfect.
Wat kost een redelijk exemplaar?
Tussen de 50.000 en 60.000 euro kun je er eentje uit Duitsland halen.

Mercedes-Benz G55 AMG

Meer lezen? Check ook de youngtimers die we vorig jaar aanbevolen.



64 reacties

Ik houd het nog zeker een jaartje bij mij Lexus Gs300 uit 1998, vorige maand een apkaatje gehad van 80 euro waarbij een nieuwe sleutel bijzat.

Maar zo’n Cadillac is wel een zeer gave wagen!
@monsieurleloure: Ik snap die G55 niet helemaal, als je daar 35% over moet bijtellen ben je nog flink de KLOS!
Verder mis ik mijn Range Rover III. De L322 is best wel goed, heeft een exorbitant lage restwaarde en kan dus heel gunstig de boeken in…. Ik ben behoorlijk netjes met mijn onderhoud en hij kost me al 6 jaar lang, maximaal 1500 euro per jaar aan onderhoud. Duurst wat ik heb gehad was een koppelomvormer van 700 euro. Hij is netjes met banden, electra valt me echt mee en ook de luchtvering is bijna feilloos!
Een dergelijke Accord voor 5000 euro? Zeker met de krukas in drie stukken onder in de carterpan.
@munchburg:

Valt wel mee, hoor. Het is een goede auto, maar ook best wel een incourante:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=316144612

Toch best een plaatje voor dat geld?
@willeme: zeker een goede auto, zo zouden er meer moeten zijn. Ik ben er zelf naar op zoek geweest. Voor 5000 euro heb ik echter nog geen kanshebbers gevonden.
@willeme: Natuurlijk wel met de belangrijkste optie, de 2.4, zodat het ook nog een beetje vooruitkomt natuurlijk.
@alcantara: de 2.0 heeft 155 pk. Is voor NL voldoende. Er staat: “wat kost een redelijk exemplaar”. 155 pk, aircootje, 160k op de klok is m.i. redelijk ;)
@willeme: Een 2.0 comfort zal aardig lukken voor dat geld. Maar dan heb je het basis model en dus onder andere geen cruise control. Eigenlijk wil je minimaal een ‘sport’. Ook die zal je rond het genoemde bedrag nog wel kunnen vinden, maar dan heb je zeker niet de mooiste van Nederland. Wil je echt een fijne accord dan moet je opzoek naar 2.4 executive. Dan wil je eigenlijk ook de volgende opties: leren bekleding (want dan krijg je stoelverwarming en elektrische stoelen), automaat en navigatie (want premium audio). Als je deze speld in de hooiberg vindt, ben je zeker niet voor €5000,- klaar, eerder het dubbele.
@yupyup: er staat: “wat kost een redelijk exemplaar?” Niet: “wat kost de snelste, meest luxe en mooiste van NL?” ;-)

Een redelijke Accord heb je voor 5 mille. Het zijn Accords, geen rijdende diamantkluizen… ;-)
@yupyup: Vroeger, toen mensen nog slim waren, was leder voor de armoedzaaiers en stof voor de rijken. Omdat stof veel lekkerder zit, omdat je bij stof geen onzin zoals stoelverwarming nodig hebt.
@munchburg: die accords zijn onverwoestbaar. Wij hebben een Accord Tourer 2.0 uit 2004, nooit problemen mee gehad. Verder heb je alles wat je nodig hebt. Ook heb je een op afstand bestuurbare achterklep (2004!). De materialen in het interieur zijn niet echt ‘premium’ maar alles voelt stevig en er ratelt niks. Tot slot heb je een berg ruimte. Hij is die 5000 dus dik waard.
@banaan7: Ik heb een E-klasse uit 1997 die dat ook gewoon standaard heeft hoor.
Ik heb een Accord 2.4 handbak, schakelt mooi en door balansassen draait de motor zijdezacht. Het leukst: met VTEC gaat ie ineens grommen van 6 tot 7duizend toeren. Dat slaat natuurlijk nergens op in zo’n ouwe lulle bak, maar ik vind het elke dag weer genieten. Alleen heb ik wel iets meer dan 5000 euro betaald.
Heb een LCI 540i, fijnste auto die ik ooit gehad heb en zonder runflats rijdt ‘ie heerlijk. Zit net over de 80K km’s, dus ik kan nog wel effe vooruit. Het leuke van de E60 vind ik dat ‘ie er nog steeds niet gedateerd uit ziet, heeft Bangle prima gedaan!
Een echte autofiel kan niet om Alfa Romeo heen. En veel eleganter en tijdlozer dan een GT wordt het niet. De beste Alfa ooit? Vast niet. Waardevast evenmin, en een “moneypit” met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, zeker met V6 al was het alleen al om reden van verbruik. Maar man wat is zo’n ding ontstellend sexy en tijdloos… als je het mij vraagt is dit toch redelijk carp*rn… en nee, ik heb er zelf niet een. Heb een MiTo JTD. Foutloze en tijdloze middenklasser die elke polo met het schaamrood op de kaken naar huis stuurt. Waarvan akte. 😉
Ik had zo’n E60… gekocht voor 17.000 euro en in 4 jaar bijna 14.000 euro onderhoud… Of dat dus een goede tip is. ;-)
@iborisch: dan heb je die toch minstens 2 jaar en 7000 euro te lang gehouden….
@iborisch: 14k is vast niet alleen onderhoud…
@iborisch: mafketel, elk seizoen gaan circuit reden met dat ding ofzo? Motorolie met goudschilfers gebruikt?
@iborisch: laat me raden; vooral elektronisch gerelateerde zaken…? ;)

Is ook precies de reden waarom ik de E60 pre-LCI links laat liggen…

Doe mij uit dit rijtje de XJ maar; “because it’s a Jaaagggggg”…
@e1000bmw523i: Helaas wel 14.000 euro onderhoud… onder andere:
– navigatiecomputer
– MULF (van de telefoon)
– katalysator
– draagarmen
– duuzend motorstoringen
– vele liters olie
– VANOS
– elektronische waterpomp
– dynamo
– stuurkogels
– zo’n 18 bobines
– enz enz…

Tja… Elke keer denk je, dit zal wel het laatste zijn. 😇
Uit dit rijtje is bij mij de V70 R toch echt de favoriet.
@rufctr01: Ik zou m lekker links laten liggen ivm mogelijk gescheurde cilinderwanden, achterstallig onderhoud op onderstel en aandrijving. Een summum v70 t5 2005 model is toch echt een duurzamere auto en motor.
@werf76: gast, klets niet… die cilinderwanden is een potentieel risico, maar bij de eerste start direct duidelijk. Het onderstel is nagenoeg probleemloos, sterker, door de elektronische aansturing gaan de dempers veel langer mee dan normaal.

En ja, ik heb er zelf 1.
Die duitse youngtimers hebben 1 nadeel en dat is de hoge nieuwprijs. Dat dan weer nadelig is voor de “BTW privegebruik”. Dat staat nooit in die advertenties van die verkopers. Dus naast je 35% dagwaarde bijtelling heb je die hoge btw correctie van 2.7% of 1.5% ( marge auto ) bij een auto van 1 ton komt we toch behoorlijk wat bij.
@rovadepo: voor de btw prive rijden, gescheiden aangifte. Btw als kosten opvoeren.
@aarsgewei: kan je dit iets verder toelichten misschien?
@carloadan: je kan de auto voor de btw prive rijden en voor de ib zakelijk. Je mag dan de btw op de aankoop en alle kosten niet aftrekken maar je hoeft ook niet de correctie voor privegebruik toe te passen. De btw op de kosten kan je vervolgens wel aftrekken van je inkomen.

Dit is bij auto’s met hoge nieuwwaarde wellicht interessant.

Voor details moet je bij je boekhouder zijn.
@aarsgewei: toptip
@rovadepo: dan heb ik een betere tip, koop gewoon een fatsoenlijke dikke Duitser van pakweg 5 jaar oud, bijvoorbeeld een F10, maar dan privé , koop daarbij een oud barrel van 500 euro, deze zet je op je bedrijf, en alle kosten boek je op je oude bak…..geen geneuzel met die youngtimers
@slickrick: rij al in een F11 2015 . Heb ook een youngtimer r129 maar dan prive door dat het zakelijk gewoon duurder is dan prive.
@slickrick: dit is een hele lekkere geheimtip!
@slickrick: dat heet gewoon fraude, vriend
Als we zo gaan beginnen zijn er nog wel goedkopere manieren.. totdat je bij controle met je bek vol tanden staat.
@aarsgewei: Thks!
Uit t lijst, zou ik voor de CTS, Accord of RX gaan
Ik heb al twee jaar een BMW e46 cabrio uit juli 2000 op de zaak staan. Ik hoop dat de youngtimer regeling nog lang blijft bestaan maar vrees het ergste. Te populair, dan gaat het er aan.
Ik hoef na mijn advies waarschijnlijk niets meer te zeggen maar die XJ is toch een plaatje.

Als de kids groter zijn komt die er nog een keer, mijn pa & ik vinden hem allebei prachtig dus kunnen we nog lekker eens toeren.
Ik rij een heerlijke bmw 328i e36 op de zaak. Dagwaarde 3000 euro. Dus ongeveer 1000 euro bijtelling per jaar. Das nou eens lekker rijden!
@mark997gt3: Met een dagwaarde van €3000 nog eens €1000 aan bijtelling betalen.. Dan heb je wel een beste boekhouder..
@silenro: 35% over de dagwaarde.
Dagwaarde is 3000,-
3000 x 0,35 = 1050,- aan bijtelling.
@e1000bmw523i: Jullie betalen toch geen 100% belasting hoop ik? Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, alleen dat is niet het bedrag wat je ook echt moet betalen.
@silenro: Je hebt daadwerkelijk 1000 euro bijtelling. Waarover je vervolgens een nader te bepalen percentage belasting over moet betalen.
Jumjum, Alfa GT met de V6 uiteraard. Jammer dat die misplaatst is hier. 2018 – 15 = 2003. De GT was pas vanaf 2004 leverbaar
“Zeker zo’n lichtblauwe met oranje leder.”

Voor de kleurendoven onder ons… Deze kleur op een S60R of V70R heet flashgreen. Groen dus ;)
@tymo: Volvo heeft waarschijnlijk kleurendoven indienst. Mijn pa heeft een zwarte XC90, maar Volvo noemt die kleur ‘Inscription Brown’.

Ik heb ooit een Volvo V40 ingeruild. De kleur heette: Autumn Gold, maar het was babydiarree metallic ;-).
@willeme: inscription brown bestaat bij mijn weten niet, bedoel je maple brown?

Bij babydiarree-bruin of -geel denk ik altijd maar dat het toch prettiger is dan het zoveelste zwart, wit of grijs. *yawn*
@tymo: Ja, Maple Brown. Die kleur die er alleen voor de Inscription is. Dat is gewoon zwart.

Over die kleuren kan ik kort zijn. Ja, het is leuk om een bijzonder kleurtje te zien. Maar er zijn drie categorieën aan kleuren.

1. Mooie kleuren
2. Saaie kleuren
3. Lelijke kleuren

In principe interesseert een kleur mij niet, maar afwalwaterbruin of lotsgroen is mijn ding niet. Dat gaat storen op den duur. En het is lastiger verkopen. Een saaie kleur is niet spannend, maar het stoort minder.
@willeme: blauw is bijna altijd goed :)
Heb een RX350 gehad. Inderdaad seksloos, maar je waant je in een herensalon met een whisky en een sigaar in je hand. Man, wat is dat sereen zoeven in je relaxfauteuil.
Mijn Audi Allroad uit januari 2004 moet nog een jaartje. Iemand nu al interesse misschien?
Wat is er mis met honden die Dommel heten?
Ik wil graag een rekenvoorbeeld zien waar die Bentley of G55 goedkoper is dan privé rijden tegen 19 cent per kilometer. Geloof er vrij weinig van dat het zakelijk goedkoper rijden is.
@smulders: Het is sowieso overdreven. Onderhoudskosten bij XJ en dergelijke exoten zijn dermate hoog dat je hier per jaar makkelijk 3000 euro op stuk slaat (alleen onderhoud!).
Heb zelf eentje (XJ 2004 3.0 V6) en als je deze piekfijn wil houden, dan kost het serieus een vermogen.
Daarom rij ik privé een nieuwe Auris (*piep* auto, maar waardevast, onderhoudsvrij en privé betaald) en op de zaak de XJ. Terwijl het net omgekeerd is. Tja, belastingen……..
@st220: Als je alleen privé rijdt in je zakelijke auto dan heeft het vervallen van de kilometervergoeding geen impact nee. Dan is het een kwestie van kijken of je bijtelling lager uitkomt dan je werkelijke kosten. Maar op bovenstaande G55 AMG betaal je €17.000 euro bijtelling per jaar, dan mag je heel wat zakelijke kosten opdragen voordat dat interessant wordt. Zeker gezien je amper afschrijving hebt (in tegenstelling tot een nieuwe zakelijke auto).
Bijzonder tijdloos model die E60.. Ik moest echt even twee keer denken toen ik hem ertussen zag staan.. 15 jaar?!? Huh.. Ohja.. 15 jaar… 😳
@ontploffer: ah! Dat had ik ook!
Bedoelen jullie niet 3.2 signum of vectra? De v6?
Een van mijn favorieten voor 2018 (waarom staat die er niet bij?): een BMW Z4. Geen uitleg nodig.
De GT met idd een Q2 diff, heerlijk apparaat word het dan. En om het diff te complimenteren nog een eibach-bilstein set ‘sportiva’ eronder. Rijdt fantastisch
Een bentley gt uit 2003. Er staan er 0 nul te koop.
@Willeme: De G55 met Kompressor is pas vanaf 2004 geleverd.
Daarvoor was het de versie zonder Mechanische Kompressor, goed voor 354 PK.
Leuk die 35% bijtelling over de dagwaarde, maar als je 50k neer telt voor de auto dan zal de dagwaarde daar ook in de buurt zijn. Beter nieuw voor 60k met 22% bijtelling.

Daarnaast is met het onderhoud, verbruik en betrouwbaarheid ook iets te zeggen om een nieuwe auto van 30k zakelijk aan te schaffen in plaats van paar tientjes besparen met een 15 jaar oude auto van 10-15k.
Mocht je nou geen zakelijke rijder zijn, en een my 2006 of 2007 V70R of S60R op de korrel hebben, dan kan je rustig een geartronic nemen: dat is dan namelijk de 6-speed die ook in de XC90 V8 zat. Prima bak, snel en betrekkelijk bulletproof.
Moet toch even een lans breken voor de accord ben vervent accord rijder,al mijn rijders jaartjes (heleboel)rij zelf een 2.0 super fijne auto heb een piggybag laten plaatsen dubbel uitlaatje ietsje minder luxe als de 2.4 maar good enough.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).