• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Laatste 991-Porsche 911 rolt van de band

Auteur: hayte, gepost 20 december 2019 om 22:55 – 19 Reacties

Laatste 991-Porsche 911 rolt van de band


De bestverkochte 911-generatie stopt met de Speedster.

Hoewel de nieuwste Porsche 911 van de 992-generatie al sinds dit voorjaar aan Nederlandse klanten wordt geleverd, bouwde de Duitse autofabrikant ook nog auto’s van de oude generatie. De 911 Speedster om precies te zijn, het 70ste verjaardagscadeau van Porsche (aan Porsche). Maar nu valt toch echt het doek voor de oude generatie, want na 233.450 991’s is de laatste Speedster van de band gerold.

Laatste 991-Porsche 911 rolt van de band

Het gaat hier om een wit exemplaar met grijze tinten op onder meer de motorkap en wat lijkt op een cijfer of tekst boven de handgreep van de bestuurdersdeur. De motor is natuurlijk dezelfde als die van de GT3 RS, namelijk een atmosferische 4.0 liter-boxer met 510 pk. Daarmee haalt de auto de 100 km/u in vier seconden en blijft de auto accelereren tot aan 309 km/u. De auto had in Nederland een verkoopprijs van 357.000 euro.

Laatste 991-Porsche 911 rolt van de band

De 991-generatie werd getoond in 2011 en bestond voor bijna 90% uit compleet nieuwe of doorontwikkelde onderdelen. De carrosserie was van een mengsel van aluminium en staal gemaakt, waardoor deze generatie voor het eerst lichter was dan de generatie die ervoor kwam. De auto had daarnaast ook een iets langere (100 mm) wielbasis dan de voorganger.

Laatste 991-Porsche 911 rolt van de band

Met de 991-generatie bracht Porsche voor het eerst sinds de jaren ’90 weer een échte Targa op de markt. Sinds de 993-generatie had de Targa namelijk alleen een glazen dakpaneel dat naar achteren schoof, maar bleven de twee dakbalken boven je hoofd. De 991-Targa (rijtest) had echter weer die iconische zilveren hoepel en een softtop dakdeel. De glazen achterruit gaat omhoog en iets naar achter, zodat het dakdeel daaronder geschoven kan worden. Zo rijd je rond in een echte open dak en zonder een veredeld schuifdak zoals bij de voorgaande generaties het geval was. Het enige nadeel was dat de Targa wel 40 kilo zwaarder was dan de Cabrio. Gelukkig lijkt Porsche het systeem van de Targa ook mee te nemen naar de 992-Targa.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Targa doet halve koprol in Gelderland
  • De Porsche 911 Targa politieauto is terug!
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint
  • Eerste Porsche 992 Sport Classic van NL

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 911-targa, 991, 991-II, 992, fabriek, Porsche, targa

Vorig bericht: « Nieuwe Volkswagen Caddy voor het eerst in beeld
Volgend bericht: Autoblog garage: Alfa Romeo 159 krijgt wéér nieuwe updates »

Lees Interacties

Reacties

  1. flatsixx zegt

    20 december 2019 om 23:21

    Dag schoonheid ?

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      21 december 2019 om 06:16

      @flatsixx: Wat is die fraai inderdaad. Een stapje terug met de nieuwe generatie ?

      Login om te reageren
  2. sander1980 zegt

    20 december 2019 om 23:58

    Doe mij maar een 991 targa ? Super mooi en ook nog eens de mogelijkheid om open te rijden en extra van de sound te genieten. ?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      21 december 2019 om 01:07

      @sander1980: Zo mooi vind ik hem niet klinken. Speedster daar in tegen heeft denk ik nog wel een Porsche waardige sound met dat GT3 blok??

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        21 december 2019 om 06:14

        @kennone: jammer dat ze de targa niet hebben voorzien van het gt3-blok (als dat zou passen dan). Zou ‘ultimate’ zijn, hoewel aan de zware kant.

        Login om te reageren
      • joris1988 zegt

        21 december 2019 om 11:55

        @kennone: weleens in een 991 S of 4S met sportuitlaat gereden? Een van de best klinkende auto’s ooit.

        Login om te reageren
        • dragspert zegt

          21 december 2019 om 16:12

          @joris1988: Wel eens met een luchtgekoelde Porsche gereden? Daar kan dat nieuwe spul geeneens bij in de buurt komen.

          Login om te reageren
          • joris1988 zegt

            31 december 2019 om 16:41

            @dragspert: bijna dagelijks ?

            Login om te reageren
    • mwti zegt

      21 december 2019 om 01:09

      @sander1980: ik vind te Targa heel mooi maar je kunt de kap alleen bedienen als je stil staat en boven de 80km/u maakt hij meer herrie dan een cabrio. Een cabrio kun je tot 50km/u bedienen en dat is super handig in de praktijk.

      Login om te reageren
  3. tom307 zegt

    21 december 2019 om 00:40

    Wow bijna 250000 gebouwd, imposant!

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      21 december 2019 om 06:15

      @tom307: dat is ook mooi voor de tweedehands markt, veel keuze! Het zal mss wel helpen dat de economie sinds 2011 doorgroeit, velen die goed boeren en zich op een Porsche trakteren.

      Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      21 december 2019 om 06:32

      @tom307: Ja. Dan rust mij de vraag. Waarom jij er dan niet 1 hebt? Als er zoveel rijke mensen zijn. Moet jij er vast deel van uitmaken. :) vertel hoe rijdt hij?

      Login om te reageren
  4. flyerbunch zegt

    21 december 2019 om 04:18

    Ik zie hier een grijze met witte accenten ipv andersom, oftewel de Speedster met Heritage Design package.? Feit is wel dat dit de lekkerste 991 is als je de wind door je haren wilt voelen!

    Login om te reageren
  5. hotze zegt

    21 december 2019 om 06:18

    € 357.000, oink.

    Login om te reageren
  6. cossiekiller zegt

    21 december 2019 om 07:55

    Gisteren kwam ik zo een recente 911 tegen. Ik dacht dat het een Panamera was. Wat zijn die dingen gigantisch geworden!

    Login om te reageren
    • 114i210pk zegt

      21 december 2019 om 12:58

      @cossiekiller: Overdrijven is ook een vak.

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        25 december 2019 om 10:03

        @114i210pk: Dank je, maar ik zie het meer als een hobby ;-)

        Nee, ik dacht het eerst echt. Alleen de ronde koplampen deden me onmiddellijk twijfelen.

        Login om te reageren
        • 114i210pk zegt

          25 december 2019 om 11:08

          @cossiekiller: Hehe.

          Login om te reageren
  7. fconderkantlat zegt

    21 december 2019 om 15:37

    zijaanzicht van de speedster is gewoon alsof ze een kap van de boxster erop hebben gepleurd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North