• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lanceert Porsche nog dit jaar een viercilinder boxermotor? [updated]

Auteur: robbie, gepost 8 april 2013 om 23:10 – 116 Reacties

Viercilinder boxer


Geruchten over de terugkeer van een Porsche met minder dan zes cilinders horen we al tijden, maar het lijkt nu dichterbij dan ooit. Eind dit jaar zou Porsche namelijk een 2.5-liter grote viercilinder boxermotor onthullen die achterin de Boxster en Cayman moet komen.

Porsche zou op basis van de 3.8-liter zescilinder boxermotor van de 911 Carrera S een versie met vier cilinders ontwikkeld hebben. Die viercilinder zou volgens de fanboys van flat6news.com een vermogen van zo’n 350 pk/490 Nm krijgen (mede dankzij een turbo) wat fors meer is dan de huidige Boxster S/Cayman S.

Zou Porsche er dan voor gekozen hebben om de Cayman GT3 (waar geruchten over gaan) een viercilinder te geven? Een turboloze versie van deze motor zou eventueel ook te vinden moeten zijn in een model onder de Boxster/Cayman. Al lijkt het erop dat die auto op de lange baan is geschoven.

De Porsche Macan (aka Cayenne junior) krijgt ook viercilinders, maar die komen gewoon bij VW/Audi vandaan.

Een Boxster/Cayman met viercilinder zouden we volgens de geruchten in Frankfurt tijdens de IAA kunnen verwachten. (via: jalopnik.com)

Update 10-04: Porsche zegt ‘NEIN!‘ Die viercilinder komt wel, maar niet voor 2016, als de Cayster een facelift krijgt.

Ook interessant!

  • Dit kost een jaar Porsche 911 rijden
    Dit kost een jaar Porsche 911 rijden
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer
  • Nieuwe officiële onderdelen voor je oudere Porsche

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

boxster, cayman, iaa-2013, motor, Porsche, Techniek

Vorig bericht: « Zo rijden auto’s gewoon rond in Rusland
Volgend bericht: Maserati Ghibli: dit is hem! [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. stefanos zegt

    8 april 2013 om 23:12

    Lame

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      8 april 2013 om 23:32

      @stefanos: héérlijk onderbouwde reactie van jou!

      Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        8 april 2013 om 23:34

        @sebasjuhh: die van jou ook. En die van mij ook.

        Login om te reageren
    • ej20g zegt

      9 april 2013 om 00:13

      @stefanos: 4-cilinder boxer lame? Subaru *kuch* Subaru

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        9 april 2013 om 00:38

        @ej20g:

        Tuurlijk joh.
        Als je even Porsche, VW en Alfa buiten beschouwing laat, was Subaru de eerste…

        Login om te reageren
        • timmr2 zegt

          9 april 2013 om 02:48

          @Hubert:
          Want hij zegt in zijn post ook echt dat subaru de eerste is….

          Anyway, niets mis met 4 cilinder boxers, kunnen lekker klinken :-D

          Login om te reageren
        • boxster zegt

          9 april 2013 om 07:00

          @Hubert: vergeet Ferrari niet, nl. de 512 B(erlinetta) B(oxer)

          Login om te reageren
          • ropbp zegt

            9 april 2013 om 10:21

            @boxster: en dat was technisch geen echte boxer

            Login om te reageren
          • adii zegt

            9 april 2013 om 13:59

            @boxster: de eerste boxermotor is om 1912 gebouwd mister boxster…. Door wie ??????

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              9 april 2013 om 14:11

              @adii:
              De eerste boxer werd gebouwd door Karl Benz in 1896.

              Login om te reageren
              • adii zegt

                10 april 2013 om 08:41

                @jrk68: ja hoor die van Karl het een contramotor .

        • boxster zegt

          9 april 2013 om 07:01

          @Hubert: al was dat natuurlijk geen 4 cilinder ;-)

          Login om te reageren
          • baasbas zegt

            9 april 2013 om 07:50

            @boxster: dat was een 3 in lijn, als je het zo wil zien :-)

            Overigens, mocht je willen mierenneuken, dan heeft die Ferrari geen boxer motor…

            Login om te reageren
            • kaspertje zegt

              9 april 2013 om 08:59

              @baasbas:
              Het is miereneuken; niet mierenneuken.

              Login om te reageren
              • renezzzz zegt

                9 april 2013 om 09:55

                @kaspertje: Is het nou muggenziften of muggeziften….

              • baasbas zegt

                9 april 2013 om 10:02

                @kaspertje: Goede poging, maar helaas. Ik had het goed. :-)

                Over het gebruik van de puntkomma valt er wel weer iets te zeuren. Na een puntkomma moet in principe een volledige zin volgen, met een persoonsvorm. Je had beter een gewone komma kunnen gebruiken. ;-)

              • Esprit_de_Flandre zegt

                9 april 2013 om 12:35

                @kaspertje: Niet meer toch? Was dat niet aangepast de laatste keer?

                Ik herinner mij dat de regel een “-n” voorschrijft (koeienstal), behalve voor soortnamen (paardebloem), versterkingen (beresterk) en uitdrukkingen (idd miereneuken). Maar ik dacht dat ze die uitzonderingen hebben laten vallen bij de laatste revisie.

                Weet niet zeker hoor…

        • ej20g zegt

          9 april 2013 om 11:14

          @Hubert: hoor je mij niet zeggen. Wel de beste in dit concept.

          Login om te reageren
        • adii zegt

          9 april 2013 om 13:56

          @Hubert: wanner is de eeste boxermotor gebouwd Hubert ??????

          Login om te reageren
    • tborre zegt

      9 april 2013 om 09:17

      @stefanos: niets te lame.. gewoon terug een oude vw kever motor erin… niets verkeerd mee …

      Login om te reageren
  2. autobart zegt

    8 april 2013 om 23:12

    Een lichtere motor met meer pk’s in de Cayman, nog meer rijplezier!

    Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      8 april 2013 om 23:14

      @autobart: maar geen mooi geluid.

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        8 april 2013 om 23:18

        @maseratizzzzzzzz: mooi geluid neem ik wel mee op mijn iPod.

        Login om te reageren
        • felix95 zegt

          8 april 2013 om 23:24

          @Donstil: Alsof uit een ipod goed geluid komt, met van die crap oortjes. Dikke Bose speakers in je wagen klinken pas lekker;)

          Login om te reageren
          • sebasjuhh zegt

            8 april 2013 om 23:34

            @felix95: Heb ook Bose , is prima maar dat Harman Kardon blijft toch wel zwaar koning!

            Login om te reageren
            • undifined1 zegt

              9 april 2013 om 06:54

              @sebasjuhh: Zeker Becker + Herman Kardon is dikke prima!

              Login om te reageren
          • henrie zegt

            9 april 2013 om 00:00

            @felix95: Bose maakt echt rommel. Je kunt beter een paar goede AKG- of Sennheiser-oordoppen op de iPod aansluiten dan via een paar Bose-speakertjes naar je muziek luisteren…

            Login om te reageren
            • nooffence zegt

              9 april 2013 om 16:08

              @henrie: B&O!

              Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      8 april 2013 om 23:17

      @autobart: Kapotte 4 cilinder turboblokjes na een aantal jaar, nog meer rijplezier!

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        8 april 2013 om 23:34

        @bsxc2: Ja want Porsche en kapotte motoren, je hoort niet anders…

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          9 april 2013 om 12:36

          @SimonMc: Je denkt toch niet dat ze dat aan de grote klok gaan hangen… ?

          Met hun belachelijke “90% van alle Porsches rijdt nog steeds rond”…

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            9 april 2013 om 20:55

            @Esprit_de_Flandre: Je bedoelt 70 %.

            Login om te reageren
  3. norge zegt

    8 april 2013 om 23:19

    Kunnen ze nooooit zo goed als Subaru.

    Login om te reageren
    • RobertJ zegt

      8 april 2013 om 23:28

      @norge: Gebaseerd op jouw Koreanenfetisj… die kunnen dat inderdaad niet zo goed, maar toevallig heeft Porsche al enige jaren turbo- en boxerervaring. Volgens mij komt dat wel goed dus.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        9 april 2013 om 09:40

        @RobertJ:
        Subaru is op en top Japans.
        En ja, in mijn wereld is er geen enkele blaf-boxer kwalitatief zo goed en betrouwbaar als die van de Subaru.
        En ik heb hele volkstammen die dat gewoon met me eens zijn.
        Hele series Porsche 6 cilinder boxers waren dood gewoon krengen van motoren, met de 2.7 liter als triest dieptepunt.
        Daarnaast zijn de onderhoudskosten en de onderdelen van de Porsche boxers gewoon stervensduur en is er van Subaru een levendige aftermarket handel.

        Ik heb er eentje gehad met 340 pk, zo’n WRX STi en die ging gewoon niet kapot en gebruikte geen olie (iets wat des boxers is)
        Zet ik die af tegen mijn ex-911’s dan never nooit meer een Porsche boxer.
        Met 1 reparatie die op € 13000 werd begroot !

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 april 2013 om 23:40

      @norge: Porsche heeft al 4-cilinder boxer motoren gehad hoor. Maar ik vermoed dat je vooral het turbo-geblazen, 4-cilinder boxer aspect bedoelt van Subaru?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        8 april 2013 om 23:43

        @SimonMc: Jep, en ik geloof dat Subaru zichzelf wel redelijk goed bewezen heeft.

        Login om te reageren
    • ej20g zegt

      9 april 2013 om 00:14

      @norge: u riep mijn naam?;)

      Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      9 april 2013 om 13:18

      @norge: Nee natuurlijk niet… er zijn in het verleden nooit 4-cilinder boxer motoren ontwikkeld en geproduceerd door Porsche. De 356, 912, 914 reden allemaal met 6 cilinders rond…

      Login om te reageren
      • norge zegt

        9 april 2013 om 14:02

        @911GT2: Pssst, http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_912

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          9 april 2013 om 14:51

          @norge: Euh ben je nou zo dom of snap je sarcasme niet?

          Login om te reageren
          • norge zegt

            9 april 2013 om 15:31

            @911GT2: Sarcasme of domheid is moeilijk te onderscheiden…..

            Login om te reageren
            • 911GT2 zegt

              9 april 2013 om 15:39

              @norge: Haha okey… ik moest lachen. Je hebt een punt.

              Login om te reageren
  4. felix95 zegt

    8 april 2013 om 23:21

    Geluid is veel belangrijker bij een sportwagen dan wat extra pk’s. Zonder een lekker geluid heb je de kick niet…

    Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      8 april 2013 om 23:24

      @felix95: zo is het maar net!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 april 2013 om 23:26

      @felix95: je kunt heus wel een radio krijgen in combinatie met een 4 cilinder…

      Login om te reageren
    • Goed_Koopman zegt

      8 april 2013 om 23:26

      @felix95: ooit een Impreza WRX gehoord? Nee? Verklaart wel je gezwets.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        9 april 2013 om 00:15

        @Goed_Koopman: niet alleen WRX. Alles van een Impreza 2.0 GL tot een Forester S-Turbo roffelt!

        Login om te reageren
      • felix95 zegt

        9 april 2013 om 08:36

        @Goed_Koopman: Heb weleens sportwagens gereden ja, dat is mijn verklaring.

        Login om te reageren
        • Goed_Koopman zegt

          9 april 2013 om 11:09

          @felix95: oh ja de 911 van je papa die je kapot gereden hebt. Nou gozer, toen jij in je luiers lag te schijten reed ik al sportwagens. Je hebt echt geen idee waar je over praat. Een viercilinder boxer past prima in een Porsche. Ook qua geluid.

          Login om te reageren
          • felix95 zegt

            9 april 2013 om 13:33

            @Goed_Koopman: Dat kan inderdaad kloppen, maar over het algemeen roffelt een 4-cilinder, bij de meeste auto’s dus, minder lekker dan een 5/6-cilinder. Maar jij zal er inderdaad wel wat meer verstand van hebben. De 4s heeft iig een heerlijk geluid.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              9 april 2013 om 13:38

              @felix95:
              Het geluid van de huidige 911’s kan helaas niet in de schaduw staan van de oudere luchtgekoeld 911’s.

              Login om te reageren
              • felix95 zegt

                9 april 2013 om 13:58

                @jrk68: Dat klopt, mijn pa heeft al meerdere generaties 911’en gehad; volgens hem wordt de wegligging steeds beter, het geluid helaas minder. Maar dat maakt ze niet minder goed.

    • ropbp zegt

      9 april 2013 om 10:25

      @felix95: laat je niet voor de gek houden. Die geluidspecialisten kunnen zelfs een koffiemolen laten klinken als een V12

      Login om te reageren
      • felix95 zegt

        9 april 2013 om 13:31

        @ropbp: hahahah +1

        Login om te reageren
  5. mashell zegt

    8 april 2013 om 23:28

    Hèhè. Eindelijk een echte 356 opvolger.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      8 april 2013 om 23:29

      @mashell: 912?

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        8 april 2013 om 23:43

        @norge: een Porsche met een 4-cilinder boxer… riep daar iemand [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Porsche_912]912[/url]?

        Login om te reageren
      • Robert zegt

        8 april 2013 om 23:44

        @norge: argh…

        912

        Login om te reageren
        • norge zegt

          8 april 2013 om 23:51

          @RRRobert: Grappig om te zien dat ieder weer dezelfde reactie heeft :)

          Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        9 april 2013 om 08:44

        @norge: 914 ?

        Login om te reageren
        • timdrogt zegt

          9 april 2013 om 09:29

          @lemans96: een 914 heeft een VW boxer motor :)

          Login om te reageren
          • lemans96 zegt

            9 april 2013 om 10:07

            @timdrogt: LOL, nee, een VW(Kever) heeft een Porsche motor. ;-)

            Login om te reageren
  6. garp zegt

    8 april 2013 om 23:29

    Gadverdamme.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      8 april 2013 om 23:35

      @garp: want

      Login om te reageren
  7. LookMyCar zegt

    8 april 2013 om 23:30

    Een 4-Cilinder benzine met 495 NM?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 april 2013 om 23:41

      @LookMyCar: Want alleen diesel kan veel koppel hebben?

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        9 april 2013 om 09:51

        @SimonMc: t.o.v. het vermogen levert een diesel meer koppel dan een benzine. Maar t.o.v. de cilinderinhoud wint de benzine inderdaad altijd zowel in koppel als vermogen.

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 april 2013 om 23:47

      @LookMyCar: Moest je het niet geloven, kijk dan maar eens naar de specificaties van de Mercedes A45 AMG, ook een 4-cilinder turbomotor, met weliswaar 450 Nm ipv 495 Nm, maar dat is een 2.0 liter, en de Porsche boxermotor, zou een 2.5 liter worden.

      Moest mercedes ook een 2.5 liter gebruiken, zegt een eenvoudig rekensommetje ons dat ze daar 562 Nm koppel zouden bekomen, dus in dat opzicht is het perfect mogelijk.

      Login om te reageren
      • LookMyCar zegt

        9 april 2013 om 00:21

        @SimonMc: Kijken of VAG dit 4-cilinder-turbo-blok wel heel weet te houden..

        Grapje jongens…

        Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    8 april 2013 om 23:41

    als er een 4 boxer komt dan zeker geen 350plaats en 490BMW koppel want? Duits, dus hiërarchie…

    Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      8 april 2013 om 23:52

      @w0o0dy: Waarom niet? Vorig model Cayman R had al 330 pk. Als deze motor idd voor de “GT3” wordt gebruikt is het niet meer dan logisch dat hij wat meer krijgt.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        9 april 2013 om 19:56

        @Rick-dos: omdat duitsers een 6cilinder boven de 4cilinder zullen positioneren… dus of de 6boxer eruit en een 4 (met turbo) met meer pk dan de 6 (unlikely in this case) OF de 6 moet nog ruimschoots meer pk krijgen… en da’s ook niet waarschijnlijk want dan blaast de cayman de 991 aan de kant…(even more unlikely). 4>6+duitsers = not going to happen my friend.

        Login om te reageren
        • Rick-dos zegt

          9 april 2013 om 20:13

          @w0o0dy: Als het inderdaad op 350 pk uitkomt dan zou het betekenen dat het topmodel van de Cayman naadloos aansluit op de basis 911 die ook 350 pk heeft. In Porsche logica is dat logisch. I think it’s more realistic than you think my friend…

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            9 april 2013 om 20:21

            @Rick-dos: met een 4 boxer met turbo blaast een Cayman de 991 compleet van de baan… verkopen Carrera S kun je dan zo goed als vergeten… net aks de gts…

            Ein 4rer ist untergestellt an einen 6er…. duitsers remember?

            Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    8 april 2013 om 23:43

    350pk /490Nm dus %©$€¥£¢± autocorrect

    Login om te reageren
  10. svenbmw zegt

    8 april 2013 om 23:50

    Dat is geen porsche blok op die afbeelding.
    Maar een subaru blok

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      9 april 2013 om 00:17

      @svenbmw: jep. Maar dat is het punt niet. Foto’s van Porsche 4-cilinder boxermotoren lijken mij wat moeilijker te krijgen.

      Login om te reageren
  11. ej20g zegt

    9 april 2013 om 00:21

    Ach waarom niet. Subaru bewijst al meer dan 20 jaar dat 4-cilinder boxer (turbo)motoren erg goed kunnen klinken en bovengemiddelde prestaties neer kunnen zetten. Bij Porsche weten ze als de beste hoe ze een motor moeten bouwen dus ik heb er het volste vertrouwen in.

    Login om te reageren
  12. ezrider zegt

    9 april 2013 om 00:36

    In mijn ogen niet meer dan logisch. Fun binnen redelijke marges kan tegenwoordig heus wel met een ouderwetse viercilinder. Het is tegenwoordig allemaal +550Pk, wat is daar leuk aan op de openbare weg? Een viercilinder-Porsche waarmee je nog gas kan geven en kan spelen is voor de echte liefhebber van het rijden, poseurs die hun geld willen etaleren kopen maar een LaFerrari. Laat maar komen, dus.

    Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    9 april 2013 om 06:08

    Klinkt op zich niet verkeerd een viercilinder boxer. Alleen, zou ik nooit een Porsche kopen met een VAG viercilinder. Is hetzelfde als een Ferrari met Lada motor, komt niet echt over.

    Login om te reageren
    • hu1n zegt

      9 april 2013 om 08:03

      @rufctr01: Deze viercilinder wordt door Porsche gemaakt. Maar Porsche is onderdeel van VAG dus in zekere zin klopt het, alleen geld dat voor elke Porsche.
      Of had je het idee dat er in een Golf een viercilinder boxer ligt?

      Login om te reageren
  14. undifined1 zegt

    9 april 2013 om 06:52

    Nieuwe 912?

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      9 april 2013 om 08:52

      @undifined1: 914 eerder denk ik.

      Login om te reageren
  15. lemans96 zegt

    9 april 2013 om 08:51

    Laat maar komen. In haar geschiedenis heeft Porsche laten zien uitstekende boxer 4’s te kunnen maken dus als ze nu met een moderne variant daar op komen, met daar op ook nog ‘ns een turbo geschroeft, dan kan dat niet anders dan iets heel sappigs worden.
    Voor hen die vrezen dat VAG hier iets mee te maken krijgt: Vergeet ’t maar. Porsche kennende, zullen ze dit blok inhouse ontwikkelen. In het ergste geval zou je deze nieuwe motor later eventueel ook in Volkswagen, Audi, SEAT of Skoda sportautootjes kunnen tegenkomen…

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      9 april 2013 om 08:58

      @lemans96: wat is daar erg aan?

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        9 april 2013 om 09:49

        @melkkoe: In mijn ogen niks. Maar je weet hoeveel van die VAG-haters er hier rondhangen…

        Login om te reageren
  16. Svda zegt

    9 april 2013 om 09:23

    Cayman ( of gayman ) en boxter zijn vrouwenwagens dus een 4 cilinder past daar goed bij

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      9 april 2013 om 13:21

      @dahlback: Hahaha ja man… zeker nog nooit in gereden. Rijden rondjes om het grootste deel van de competitie…
      Los van dat vraag ik me trouwens of waarom gay als iets slechts wordt beschouwd hier…. zit je vaak in de kerk of zo?

      Login om te reageren
      • Svda zegt

        9 april 2013 om 14:55

        @911GT2: Ik heb zelf een dagje gereden in de Cayman S Sportec sc380 voor fotoreportage, het is een grappig wagentje maar vind het niet echt een Porsche. Dat is hetzelfde als dat je BMW wilt rijden maar een 1 serie rijd.
        Gelukkig geen kerk voor mij ;) maar zo worden ze algemeen genoemt.
        Het is gewoon een auto voor de vrouw vind ik, maar als ik toch mag kiezen dan de 959 voor in de garage.

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          9 april 2013 om 21:45

          @dahlback: naast je 911 rsr?

          Login om te reageren
  17. desjonnies zegt

    9 april 2013 om 09:44

    Nooit begrepen dat er geen enkele Europese fabrikant is die niet met Subaru is gaan onderhandelen over het gebruik van hun boxer.
    Behalve Saker van de racewagens.
    Persoonlijk zou ik als Porsche AG zeker met Subaru gaan praten, een door en door ontwikkelde 4 cilinder boxer die zijn betrouwbaarheid menig maal heeft bewezen.
    Waarom opnieuw het wiel proberen uit te vinden?

    De betrouwbaarheid van de Porsche boxer vind ik zelf zwaar overdreven enik heb er een paar gehad.
    Die van Subaru is zwar ondergewaardeerd en in mijn wereld kan de Porsche boxer niet aan die van Subaru tippen.

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      9 april 2013 om 09:48

      @desjonnies: misschien omdat de boxers van Subaru nog meer CO2 uitstoten dan een oude amerikaanse V8?

      En CO2-uitstoot staat vandaag de dag boven prestaties en betrouwbaarheid.

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        9 april 2013 om 09:51

        @melkkoe: Tsja, hoe dom kan men wezen…

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          9 april 2013 om 09:56

          @lemans96: is een tijdelijke hype die CO2-uitstoot.
          Als het straks echt slecht gaat met de economie hoor je er niemand meer over.

          Login om te reageren
          • lemans96 zegt

            9 april 2013 om 10:01

            @melkkoe: Dat denk ik ook niet maar ondertussen zal de (r)overheid alle CO2 mytes in stand houden zodat ze de automobilist nog meer uit kunnen zuigen…

            Hoe dan ook, we hadden het hier over een veel fijner onderwerp, namelijk een nieuwe Porsche motor ! ;-)

            Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        9 april 2013 om 10:02

        @melkkoe:
        A challenge for our engineering-department zei mijn oude chef altijd !

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          9 april 2013 om 10:56

          @desjonnies: altijd leuk zo’n chef ja, zeker als ie zelf geen verstand van het engineering-department heeft.

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            9 april 2013 om 11:58

            @melkkoe:
            Daar was’ie ook niet voor.

            En dat wist’ie
            En ik heb iets heel belangrijks van die man geleerd : Laat de problemen waar ze thuis horen.

            Login om te reageren
            • melkkoe zegt

              9 april 2013 om 13:54

              @desjonnies: als je het zo bekijkt, dan kan iedereen wel chef worden.

              Login om te reageren
  18. notsobig zegt

    9 april 2013 om 09:59

    Dan het dak weer omhoog kloppen en dan heb je weer een kever, cirkeltje rond…

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      9 april 2013 om 12:38

      @notsobig: De nieuwe Beetle lijkt nu al helemaal Porsche…

      Login om te reageren
  19. t1samba zegt

    9 april 2013 om 10:57

    Yeeeeehoe !! Dan is er eindelijk weer een nieuwe, moderne, Boxer die (waarschijnlijk) in de kont van m’n T1 past…. **doet spaarrekening plunderen**

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      9 april 2013 om 11:18

      @t1samba: Subaru blokken voldoen toch ook? Genoeg keuze van een atmosferische 1.6 van 90 pk tot een turbogeblazen 2.5 met 320 pk. Al is die laatste wel erg prijzig…

      Login om te reageren
      • t1samba zegt

        9 april 2013 om 11:55

        @ej20g: Niets mis mee idd. Maar dat ‘voelt’ toch anders…. klopt iets niet..
        En gelukkig kunnen we allemaal ons eigen ‘gevoel’ kwijt in onze auto’s ;-)

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          9 april 2013 om 15:51

          @t1samba: dat moet ik je inderdaad nageven. Het is juist ook wel fijn dat je niet alleen Subaru motoren in de VW’s ziet naast de originele.

          Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      9 april 2013 om 12:14

      @t1samba:
      Precies waar ik ook aandacht. Hoe leuk zou zo’n blok zijn in een oude kever of T1.
      Gewoon zonder blaasapparaten, dan heb je nog verwogen zat.

      Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      9 april 2013 om 13:23

      @t1samba: Volgens mij komt jouw T1 prima vooruit met een 2.0 uit een 914 of zo… of ga je een gril zagen voorop je T1 voor de waterkoker? ;)

      Login om te reageren
      • t1samba zegt

        9 april 2013 om 13:49

        @911GT2: Kan inderdaad ook. Nu is de Samba niet meer als een kale schaal en een paar dozen onderdelen. Motor is nog niet aanwezig, die moet nog worden aangeschaft.
        Maar dit is weer een optie d’r bij .. ;)

        Login om te reageren
      • t1samba zegt

        9 april 2013 om 13:51

        @911GT2: En trouwens, hoeft geen gat in de voorkant te komen, dat kan ook anders:
        Kijk maar eens hier : http://www.race-taxi.ch/
        Onder het kopje ‘Fotos’. Ik geloof dat deze al eens hier voorbij gekomen is, maar dit gaat nooit vervelen. :D

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          9 april 2013 om 14:53

          @t1samba: Haha nee, misschien begrijp je me verkeerd, als kever eigenaar (2) heb ik een zwak voor T1’s maar ik vind een 914 blok nog wel kunnen, maar een subarublok of een nieuwe waterkoker… neuh niet echt ;)

          Login om te reageren
          • t1samba zegt

            9 april 2013 om 15:09

            @911GT2: Nee, ik ben het met je eens dat een luchtgekoelde, eigenlijk, wel een ‘must’ is. Zat zelf ook te denken aan een 2.0 uit de T2, die zijn, vooral in Duitsland, wat makkelijker te krijgen dan de het 914 blok en van wat ik begreep is het basis motor blok sterker als een 914 blok. Misschien een betere basis ( ???? ) voor een turbo conversie of iets dergelijks. Maar zoals gezegd, de motor moet nog aangeschaft worden, dus het zal er ook aan liggen wat er op mijn pad komt. De T1 is mijn tweede ‘hobby’ auto en ik ben bang dat deze pas werkelijk aan beurt komt als de eerste écht klaar is. Ook aan mijn budget zit een limiet.. :-P

            Login om te reageren
            • 911GT2 zegt

              9 april 2013 om 15:42

              @t1samba: Tja dat snap ik… ik zou ook liever voor een T2 blok dan een 914 blok gaan. Temeer omdat 914 meteen twee keer zo duur is terwijl het verschil in een bus te verwaarlozen is. Bovendien als je inderdaag gaat upgraden is een bus-blok een betere optie idd.
              Is je eerste ‘hobby’ auto ook luchtgekoeld?

              Login om te reageren
              • t1samba zegt

                9 april 2013 om 16:33

                @911GT2: Nee, dat is een watergekoelde. Een Passat 3BG 4.0 W8 4-motion uit 2001.
                Die moet er eerst aan geloven. Maar ik heb altijd al een luchtgekoelde VW willen hebben. Nu kwam ik bij een klant van me, in de U.K., een 12-window samba carrosserie tegen met nog wat losse onderdelen. De auto is verre van compleet en er zit **ahum** best wel wat werk aan de schaal. (Lees: de bodem is bijna volledig vergaan). Dit was vooral te danken aan het feit dat de auto, zonder assen, met de bodemplaat, plat op de koude grond in een boerenschuur neer gezet was. Maar omdat originele 12-window body’s erg zeldzaam zijn en de prijs erg mee viel , ben ik toch tot koop overgegaan.
                Nu aan het kijken welke alternatieven ik heb om deze weer in ere te herstellen.
                Ik heb geen haast, kan best een 10-jaren project worden. Heerlijk, pas een paar maanden bezig en er nu al een hoop plezier aan.

  20. desjonnies zegt

    9 april 2013 om 11:59

    Het is trouwens wel ronisch dat de foto van een …………….Subaru WRX Boxer is.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      9 april 2013 om 15:53

      @desjonnies: maar niet minder lekker…toch?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North