• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Macan is de eerste Porsche ooit met een EuroNCAP-score

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 december 2014 om 11:04 – 28 Reacties

Afbeelding Macan is de eerste Porsche ooit met een EuroNCAP-scoreAfbeelding Macan is de eerste Porsche ooit met een EuroNCAP-scoreAfbeelding Macan is de eerste Porsche ooit met een EuroNCAP-scoreAfbeelding Macan is de eerste Porsche ooit met een EuroNCAP-scoreAfbeelding Macan is de eerste Porsche ooit met een EuroNCAP-scoreAfbeelding Macan is de eerste Porsche ooit met een EuroNCAP-score

Macan crasht
De middelgrote SUV uit Stuttgart pakte overigens wel de volle mep aan sterren, 5 stuks. Es genagelt!

Vandaag werd er een nieuwe ronde EuroNCAP-crashresultaten bekend, en wat bij ons nog het meest de wenkbrauwen deed fronsen is de mededeling dat er voorheen nog nooit een Porsche in het EuroNCAP-lab tegen de muur is gereden of om een paal is gevouwen. Sakkerloot!

En inderdaad, zoek maar na, je gaat nergens resultaten vinden van de Cayenne of de Panamera in het EuroNCAP-archief. Apart.

Als gezegd, de Macan ontving 5 sterren, net zoals de Ford Mondeo, Kia Sorento, Land Rover Discovery Sport, Lexus NX, Scooby Outback en VW Passat.

4 sterren waren er voor de MINI Cooper, Opel Corsa, Smart Fortwo en Forfour. Hekkensluiter was de Dacia Logan MCV, net als Ajax met 3 povere sterren. Het mag dan een ideale auto zijn om Macans mee uit het zand te trekken, qua crashveilgeheid zit je toch beter in een dure Duitser dan in een budget-Roemeen. Wat betreft de Macan: filmpje!

Ook interessant!

  • Video - Porsche Macan hangt over het randje
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper, corsa, crash, Dacia, discovery-sport, euroncap, Ford, forfour, fortwo, Kia, Land Rover, Lexus, logan, macan, MINI, mondeo, nx, Opel, outback, passat, Porsche, Smart, sorento, Subaru, Volkswagen

Vorig bericht: « Kijk en luister hoe een 28,5 liter Fiat-motor gestart wordt
Volgend bericht: Officieel: LaFerrari FXX K is een 1.050 pk BEEST! »

Lees Interacties

Reacties

  1. screamer zegt

    3 december 2014 om 11:10

    Huh? dus een EuroNCAP test is vrijwillig? Een auto hoeft dus geen score te hebben om verkocht te mogen worden in Europa?

    Want ik heb het vage vermoeden dat dat wel een eis is bij de amerikaanse tegenhanger

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      3 december 2014 om 11:19

      @screamer: Behalve bij die pick-ups. Die zijn vrijgesteld. En wat wordt er grote aantallen deze kant op gehaald?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        3 december 2014 om 12:43

        @RickB: Zijn niet vrijgesteld maar vallen onder (Light)Trucks en hoeven derhalve enkel aan die eisen te voldoen. Niet aan die van personenauto’s.

        Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      3 december 2014 om 11:53

      @screamer: Fabrikanten mogen hun eigen auto’s testen en moeten dit ook doen voor een auto verkocht mag worden. Aan het resultaat worden ook minimale eisen gesteld.

      NCAP maakt het makkelijker auto’s met elkaar te vergelijken.

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        3 december 2014 om 11:59

        @sketcher: Voorbeldje: Ik denk dat Porsche zelf geen Crashlab heeft dus gebruikt maakt van de TUV
        http://i-cms.linternaute.com/image_cms/original/300633-la-securite-comme-argument-de-vente.jpg

        Login om te reageren
        • baars1992 zegt

          3 december 2014 om 13:46

          @sketcher: nope, Porsche heeft wel degelijk een Crashlab. Gelocaliseerd in het EZW in Weissach ;)

          Login om te reageren
  2. Dimglor zegt

    3 december 2014 om 11:18

    Was volgens mij een Dacia Duster waarmee ze een Macan uit de nood hielpen… En geen Dacia Logan Mcv…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      3 december 2014 om 12:07

      @Dimglor: Tomato tomato :)

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        3 december 2014 om 17:18

        @sir_smokalot: Voor een keer dat ik de puntjes op de i kon plaatsen :-)

        Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    3 december 2014 om 11:18

    “Es genagelt” …. moet dat niet zijn “Ist genagelt“?

    Maar afgezien daarvan, ik had niet anders gedacht van een omgebouwde Audi.

    En wat betreft die Dacia: dat is in de basis een oude Renault Clio. Nou heeft Renault een naam hoog te houden als het gaat om het behalen van maximale NCAP scores, maar die oude Clio’s zouden tegenwoordig ook geen 5 sterren meer halen. Bij de Logan MCV zijn er echter nog een paar zaken fout gegaan bij de montage; ik neem aan dat ze die nog gaan corrigeren in de fabriek en de wagen laten hertesten want dit is bepaald geen goede reclame (text van een andere website):

    Bij de botsing kwamen er scheuren in de voetenruimte en schoten de pedalen ver naar achteren. Daardoor laat de bescherming van benen te wensen over. In de zijdelingse botsing bleek dat de zij-airbag het hoofd van de bestuurder niet goed afschermde. Verder verschoof de stoel van de bestuurder waardoor de sluiting van de gordel bekneld raakte en niet meer was te openen. De gordel moest worden opengesneden om de testdummy te bevrijden.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      3 december 2014 om 12:07

      @potver7: Als je ’t in de zin van ‘zit gebeiteld’ doet wellicht. Ik ging meer voor een letterlijke vertaling.

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      3 december 2014 om 22:20

      @potver7: die vorige Logan kreeg ook maar drie sterren. Alleen is er niemand die erin rijdt die daarom maalt. Goedkoop nieuw rijden, is belangrijker.

      Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    3 december 2014 om 11:29

    Ik ben trots op die 3e ster. Daar deden we het allemaal om. Kunnen die lampjes en die kakkerlakken (nog lang) niet zeggen!

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      3 december 2014 om 11:39

      @gregorius: ;)

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      3 december 2014 om 12:01

      @gregorius: Dat zou ik ook zijn. 3 sterren halen, dan ben je wel wat meer dan een simpele pannekoek.

      Login om te reageren
    • markietwo zegt

      3 december 2014 om 13:25

      @gregorius: eerste en laatste met europeese prijs….

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        3 december 2014 om 14:53

        @markietwo: eigenlijk zou je, als je Europees speelt, alleen sterren mogen dragen alle Europa Cups 1 & Champions Leagues die je hebt gewonnen.
        4 sterren jonguh.. ; 2x zoveel als alle andere NLse clubs bij elkaar.

        Login om te reageren
        • markietwo zegt

          3 december 2014 om 15:53

          @gregorius: maar dat is niet zo dus helaas…. maar ga een taart kopen en ga het vieren. Het is AUTOBLOG … dus he voetbalpraatjes doe je maar lekker in een voetbalforum.

          Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      3 december 2014 om 13:53

      @gregorius: kan heel nederland trots op zijn.

      Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    3 december 2014 om 11:36

    Porsche vond het blijkbaar niet nodig om eerdere modellen te laten testen. Maar nu ze ook auto’s voor moeder de vrouw maken, die hun kinderen graag veilig vervoeren is het slim om de tests te laten doen.
    Overigens zeggen de sterren al lang niet meer puur iets over de crashbestendigheid. Ook actieve veiligheidssystemen spelen mee.

    Login om te reageren
  6. faalhaas zegt

    3 december 2014 om 11:46

    Binnenkort te vinden bij uw dichtstbijzijnde Jet-cars vestiging.

    Login om te reageren
  7. sydney zegt

    3 december 2014 om 11:46

    En ik maar denken dat buiten grijs geïmporteerd spul alle auto’s tegen de muur werden gezet.Ik wist wel dat niet van elke auto de testgegevens meteen bij introductie bekend waren, maar dit niet.Hou het eerlijk gezegd ook niet bij, en in een verkoopgesprek heb ik het nog nooit hoeven gebruiken.Bij een introductietraining komt het wel voorbij, maar wordt vooral de nadruk gelegd op usp’s (zo ver dat mogenlijk is) op veiligheidsgebied.

    Login om te reageren
  8. neal zegt

    3 december 2014 om 15:09

    Eerste generatie Cayenne is grotendeels samen met de Touareg gehomologeerd.

    Login om te reageren
  9. stanny zegt

    3 december 2014 om 15:11

    Wist (als Belg) niet dat het lab in België was. Weer wat bijgeleerd vandaag!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      3 december 2014 om 15:24

      @stanny: Ik moet je bij nader inzien teleurstellen. Het hoofdkantoor staat in Brussel, maar de tests zelf gebeuren verspreid over Europa, in een zestal labs.

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        3 december 2014 om 15:57

        @sir_smokalot: Waaronder in Nederland, bij TNO in Helmond.

        Login om te reageren
  10. neal zegt

    3 december 2014 om 16:35

    Ik heb voor Johnson Cotrls gewerkt (zetel/interieurbouwer voor veel merken en was destijds regelmatig in Bochum waar de ontwikkeling werd gedaan. Zij hadden ook een eigen testrig waarop alles getest werd op impact. En de Cayenne carros heb ik er zelf zien op staan en afgeschoten worden dus…. ;-)

    Login om te reageren
  11. neal zegt

    3 december 2014 om 16:35

    Johnson Controls dus

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North