• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: dit is de Mercedes-AMG GT4

Auteur: RubenPriest, gepost 25 juli 2017 om 19:54 – 14 Reacties

Afbeelding Officieel: dit is de Mercedes-AMG GT4Afbeelding Officieel: dit is de Mercedes-AMG GT4Afbeelding Officieel: dit is de Mercedes-AMG GT4Afbeelding Officieel: dit is de Mercedes-AMG GT4Afbeelding Officieel: dit is de Mercedes-AMG GT4Afbeelding Officieel: dit is de Mercedes-AMG GT4Afbeelding Officieel: dit is de Mercedes-AMG GT4Afbeelding Officieel: dit is de Mercedes-AMG GT4

Officieel: dit is de Mercedes-AMG GT4
En het nieuwe racemonster van Merc-AMG is dit weekend op Spa te zien.

In aanloop naar de Total 24 hours of Spa heeft Mercedes het doek getrokken van de nieuwe AMG GT4. Dit is een nieuw model, gebaseerd op de AMG GT R. Het is niet de eerste racer uit de AMG GT-serie. De AMG GT3 ging de GT4 al voor.

De AMG GT4 is qua uiterlijk en onderstel minstens zo heftig als de GT R. Op het gebied van performance is het vermogen naar beneden geschroefd vanwege regelgevingen. De 4.0 Hot V biturbo V8 is goed voor 510 pk en 600 Nm koppel. De auto weegt 1.390 kg.

Coureurs hoeven zich niet kapot te zweten in de AMG GT4. Mercedes levert de racer optioneel met airconditioning. De eerste exemplaren worden tegen het einde van het jaar geleverd aan raceteams. Tot die tijd gaat Mercedes-AMG nog de nodige testen uitvoeren. Zo staan meer dan 30.000 testkilometers op circuits op het programma. Een endurance-test heeft de AMG GT4 al doorstaan. De Mercedes werd 30 uur lang aan de tand gevoeld op de Lausitzring. Het monster uit Affalterbach kost 198.850 euro excl belastingen.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, amg-gt-r, gt4, Mercedes, Racing

Vorig bericht: « Dealers behalen duivelse winsten op Dodge Demons
Volgend bericht: Deze showroom is de ‘Thierry Baudet’ onder autodealers »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwfreak038 zegt

    25 juli 2017 om 20:36

    Doe mai die ma

    Login om te reageren
  2. rachid zegt

    25 juli 2017 om 20:39

    Zal Porsche dat wel oke vinden? … “GT4”.

    Login om te reageren
    • baap zegt

      25 juli 2017 om 20:46

      @rachid: ‘GT4’ is een algehele raceklasseomschrijving. Heeft Porsche niets over te zeggen.

      Login om te reageren
      • pim_smeets zegt

        26 juli 2017 om 10:24

        @baap: https://www.autoblog.nl/nieuws/aston-martin-moet-vantage-gt3-hernoemen-van-porsche-75596

        Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      25 juli 2017 om 20:49

      Je weet dat andere merken ook GT4 speeltjes aanbieden? O.a BMW, Aston Martin, Audi en McLaren

      Login om te reageren
      • snorrewietskie zegt

        25 juli 2017 om 20:53

        @rubenpriest: Mijn tandenborstel heet ook zo.

        Login om te reageren
    • sportevo zegt

      25 juli 2017 om 20:55

      @rachid: kun je beter vragen of Stéphane Ratel blij is met de benamingen van Porsche.

      Login om te reageren
  3. peug206 zegt

    25 juli 2017 om 20:55

    “Optioneel met airco” is volgens mij al in veel klassen verplicht om de temperaturen onder bepaalde temperatuur te houden. Dus ik denk dat een groot deel er wel mee verkocht zal worden.

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      26 juli 2017 om 06:22

      @peug206: klopt, ik geloof dat de regel voor de 24h van Le Mans stelt dat het maximaal 10 graden boven de buitentemperatuur mag worden in de auto.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    25 juli 2017 om 21:04

    Fijn speeltje!

    Login om te reageren
  5. dutchcarguy zegt

    25 juli 2017 om 22:53

    Puik stuurtje

    Login om te reageren
  6. escort77 zegt

    26 juli 2017 om 08:56

    Voor de liefhebbers: op de linkedin pagina van Marcel Wust staan wat foto’s van de aflevering van een AMG GT3

    https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6294192763382693888/

    Login om te reageren
    • bennyyy zegt

      26 juli 2017 om 10:16

      @escort77: zag het voorbijkomen, helemaal in het “naakt” carbon. Daar gaat de eigenaar een hoop plezier aan beleven.

      Login om te reageren
  7. portie4oempfff zegt

    26 juli 2017 om 21:16

    Maar 510 pkaatjes ga je schamen Merc. En dat voor een racemonster

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North