Polestar-verkopers kunnen lang uitslapen

Auteur: , 33 Reacties

Scheelt waarschijnlijk toch wel met de vroege vogels bij Volvo.

Het lijkt een beetje een nieuwe trend te gaan worden: extra submerken. Dankzij een overvloed aan modellen is er ineens behoefte aan een nieuw budgetmerk (Dacia, Datsun) of juist een premiummerk (Genesis). Een laatste soort diversificatie zijn de sportieve submerken. Alle sportieve SEATS gaan binnenkort als CUPRA door het leven, behalve de allersnelste en allerdikste Leon CUPRA R, dat blijft dan gek genoeg weer een Seat. Nog een sportief submerk is Polestar. Het merk begon als raceteam, daarna als tuner en uiteindelijk is het een onderdeel van Volvo geworden.

Polestar gaat een stap verder en wordt nu zelfs een heus automerk. Hun eerste auto is de Polestar One. Dat is natuurlijk een ridicule naam, maar wel heel begrijpelijk. Je gaat het niet de ‘One’ noemen, dat doet alleen Morpheus in The Matrix. Die naam is expres zo onbeduidend, zodat we de merknaam erbij zetten. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de Ford GT en Nissan GT-R. Daarbij is overduidelijk te zien dat het eigenlijk een Volvo C90 had moeten zijn. Op het laatst is het Volvo logo eraf gehaald en dat van Polestar erop gezet.

Polestar One '19

Een nieuw merk betekent dat Volvo, eh, Polestar zich ook druk moet gaan maken om showrooms. Je kan zo’n peperdure Polerstar One naast een XC40 neerzetten, maar dat is geen gezicht natuurlijk. Dus wat moet je dan doen? Inderdaad, je laat er een enorme marketing over heen draperen. Zo is er geen Polestar dealer, maar komen er Polestar Spaces. Het moet de plaats worden waar klanten interactie kunnen hebben met het merk.

De hoofdverkoper heet niet verkoopadviseur, maar is een Polestar Product Expert. Uiteraard is het bij een Polestar Space mogelijk om ook in zo’n auto te zitten en zelfs een proefrit te maken. Verder worden de Polestar Spaces gevuld met carbon onderdelen en alle kleurstalen die leverbaar zijn. Uiteraard is het ook mogelijk om de leersoorten te bekijken en te voelen. Een hele ware beleving, dus! Alle dealers moeten geopend zijn in 2020. In totaal komen er zo’n 60 Polestar Spaces. Volvo gaf een paar foto’s vrij (die je kunt bekijken in de gallery) waarvan die met de openingstijden het mooiste is: Polestar Product Experts hoeven dus pas om 10 uur aanwezig te zijn. Lekker man.



33 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Ze moeten werktijden maar eens flexibeler maken. Scheelt waarschijnlijk ook wat files.
@chrism: OT: ik ben wel benieuwd hoe hun verkoopstrategie gaat uitpakken.
@chrism: zo’n Polestar Space klinkt als t equivalent van een Tesla Store, aan de foto’s te zien met meer nadruk op de techniek
@chrism: @hhitalia, hoor ik daar files?
@denniss00: Nee… Ik zei Max.
@chrism: werktijden in het algemeen, of bedoel je hier? Ik weet niet waar jij woont, maar tegenwoordig is vet werkleven zó flexibel dat het al een hele uitdaging is om nog een normaal sociaal leven te hebben.
@nasty: *het werkleven
@nasty: tja, ik kan niet over jouw sociaal leven oordelen, maar ik zou het wel prettiger vinden om van 10:00 tot 19:00 te werken bijvoorbeeld. Maar wel flexibel, zodat het een andere dag van 7:00 tot 16:00 kan als het uitkomt.
Volvo of polestar, wat is en blijft het een schitterende wagen.
Gewoon je kinderen naar school brengen. ~8:20 maar zeker niet ophalen.
Na 17 zal het ook wel drukker zijn dan voor 10u.
Waarom komen ze niet gewoon naar de klant toe? Of is dat een te grote revolutie.
Wat is nou het verschil. Of je nou van 08:00 tot 17:00 uur werkt of van 10:00 tot 19:00. Blijft gewoon 9 uur hoor. Alleen ben je later thuis. Maar je zit wel vaker buiten de spits te rijden of reizen.
@toyotavenray: “my point exactly”
@toyotavenray: Haha, ze hebben het toch alleen over uitslapen?
Kunnen ze dat bij Oostendorp ook?;)
@granlusso: nee gewoon om 8 uur beginnen tot 17:00.
Dat Polestar logo doet op de één of andere manier wel heel veel aan het Citroën logo denken…

Maar goed dat je van de naam Polestar nét geen Opel Astra kan maken, anders was de verwarring helemaal niet meer te overzien geweest.
@moveyourmind: alleen staan ze scheef en tegenovergesteld van elkaar.
@moveyourmind: na de One komt wellicht de A.. dan is de verwarring alom.
Vignale bij Ford en Initiale bij Renault begonnen ook met aparte verkooppunten en belevingen. Resultaat een hoop gedoe omdat er best veel vaste merkklanten hun dealer binnen kwamen sloffen voor zo’n speciaal modelletje of uitvoering. Dat leverde wat ingewikkelde doorleveringen op en na korte tijd stond alles ook bij de gewone dealer. Benieuwd hoe dit gaat. Het verschil is natuurlijk wel dat Polestar als merk wordt neergezet. Alhoewel Renault daar met Dacia ook pragmatisch mee omgaat.
@maxhunter: dat verschil in merk is wel cruciaal.
Wat een waanzin dit. Dit moet gewoon als Volvo op de markt komen. Wat als er straks alleen maar elektrische wagens zijn? Heb je helemaal niks meer aan dat extra merk.
@lalancia: dan word Volvo uitgefaseerd!
Ik vind deze tijden juist beter. Als ik van 9-17 werk kan ik in ieder geval nog shoppen na werktijd.
@mrducky: dan snap jij, dat snap ik maar er zijn heel veel verkopende bedrijven die dat nog niet snappen. Webshops zijn wel buiten de gebruikelijke werktijden open, als je als winkel daarmee wilt concurreren (en dat kan je want je kunt wel meteen leveren) dan zou je eens naar je openingstijden kunnen kijken. Van 9:00 – 18:00 is leuk maar van 13:00 – 22:00 eigenlijk nog veel leuker.
10 uur open wilt niet zeggen dat je dan pas begint met werk….
@cloverleaf: neh. Dat is dan om 11:00 als de eerste koffie is gedronken en de mail is doorgenomen.
Dit was een mooie kans om Volvo wat sportiever te maken… maken ze er een submerk van…
Wow! Dit is met recht een van de meest kille showrooms, sorry, spaces die ik ooit gezien heb.
Wauw. Een wandmeubel met een remschijf en remklauw….
Eindelijk weer eens een expert i.p.v. een verkoper die minder van de auto weet dan ik als geïnteresseerde koper!
Van 10.00 tot 19.00 is gewoon 8 uur werken met een uurtje middagpauze, dus die titel slaat werkelijk nergens op. Ze zullen wel hebben onderzocht op welk moment van de dag de meeste klanten langskomen en ik geloof best dat dat niet voor 10.00 uur is.
Hoop gebakken lucht dus.
Hoe gaat men dit rentabiliseren, ik leef mee met de dealership owners.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).