• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Red Bull doet in 2019 mee om de titel”

Auteur: willeme, gepost 23 oktober 2018 om 15:04 – 49 Reacties

Verstappen en Marko


Dit is een quote van:
1. Max Verstappen
2. Helmut Marko
3. Jack Plooij
4. @jaapiyo

Het leuke van de Formule 1 zijn niet alleen de races, maar het is ook de complete hysterie eromheen. Nadat de eerste races zijn verreden wordt de stoelendans al ingezet en komen de roddels en achterklap naar boven. Het levert ons in elk geval lekker smeuïge verhalen op. Dat komt mede door de eigenwijze en welbespraakte sleutelfiguren die in de paddock rondlopen. Met name Helmut Marko is altijd goed voor een paar boude uitspraken. Goed nieuws: hij heeft er weer een paar.

Aan het Duitse Motorsport Magazin liet hij namelijk een paar interessante dingen los. Net als de internationale media was Marko zeer onder de indruk van de inhaalrace Max Verstappen: “Het verrast ons nooit hoe goed hij is.” Hij heeft zijn oogappel heel erg hoog zitten, dus de twijfel aan heeft begin van het seizoen heeft Marko geen last van gehad, blijkbaar.

Sterker nog, Marko denkt dat Verstappen titelkandidaat is voor 2019. Ricciardo rijdt volgend jaar voor Renault en wordt vervangen door Pierre Gasly. De Fransman heeft ongetwijfeld leuke plannen, maar hij zal voorlopig nummer 2 coureur blijven. Volgend jaar rijdt Red Bull met de Honda-motor en volgens Marko ziet het er zeer goed uit. Sterker nog, hij gooit het hoge woord er gewoon uit: “Ik denk dat we mee kunnen vechten voor het kampioenschap in 2019.”

Ondanks dat Ricciardo nog altijd Red Bull-coureur is, kan Helmut het niet laten om een klein speldenprikje uit te delen. “Daniel had een elektronisch probleem. Hij zal met dit soort problemen de komende jaren moeten leren leven”, refererend aan zijn overstap naar het team van Renault. Betreft de combinatie Red Bull Honda, heeft Marko er alle vertrouwen in. De Toro Rosso’s fungeren dit seizoen voornamelijk als test-vehikels voor de motor. Alle upgrades en aanpassingen worden constant doorgevoerd. Dit zorgde ervoor dat de Toro Rosso’s afgelopen race wederom achteraan moesten starten.

“Dat is een voordeel voor Red Bull, Honda én Toro Rosso.”, aldus Helmu Marko. “Honda is nu al Renault voorbij qua performance. Niet alleen in de kwalificaties, maar ook in de race.” Waarschijnlijk doelt hij puur op motorvermogen, want ondanks een knappe P9 van Brendon Hartley eindigde Sainz en Hulkenberg vóór de Toro Rosso’s, zowel in kwalificatie als in de race.

Ook interessant!

  • Red Bull jubelt: "Beste testdag die we ooit gehad hebben"
  • Red Bull: "Hamilton moet een raceban krijgen"
  • Verstappen niet zeker over winnen in Oostenrijk. Huh?
  • Salaris Max Verstappen stijgt niet mee met inflatie

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

daniel-ricciardo, Formule 1, Helmut Marko, Honda, Max Verstappen, Racing, Renault

Vorig bericht: « Maybach mag het weer een keertje proberen
Volgend bericht: Hyundai NL tackelt problemen KONA Electric met “tussenauto” »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    23 oktober 2018 om 15:16

    Zeiden ze over 2018 ook

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      23 oktober 2018 om 16:01

      @baklava: en Renault gaat een motor bouwen die net zo goed en snel is als Mercedes en Ferrari

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        23 oktober 2018 om 18:30

        @lekkerlinksrijden: zeiden ze in 2016, 2017 en 2018 ook.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          23 oktober 2018 om 19:19

          @awesome: ja klopt

          Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      23 oktober 2018 om 16:47

      @baklava: Uit welke media heb je dat dan vernomen? je grote duim?

      Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      23 oktober 2018 om 23:05

      @baklava: je moet ook begrijpen dat het marketing praat is, er zit een heel bedrijf achter, sponsors en aandeelhouders die verwachten resultaat van hun investering. Als ze nu zeggen dat ze volgend jaar niet gaan presteren worden ze onder nog grotere druk gezet. Ze proberen nu een positieve hype te creeeren, om bij problemen te kunnen zeggen van bv motor was de oorzaak, honda( renault) heeft hun belofte niet kunnen waarmaken of zeggen dat ze te veel onvoorziene pech hebben gehad. Maar pak dat het (hopelijk) wel goed gaat, dan krijgen ze daar bog meer vruchten van. Ze zeggen dat ze het nu al wisten en verwacht hadden dat het zo goed zou gaan.

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    23 oktober 2018 om 15:17

    Doe dit nou niet…

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      23 oktober 2018 om 19:07

      @viezefreddyw: tuurlijk wel, is toch volkssport nummer 1? Iemand compleet de hemel in prijzen op basis van geruchten, kansen en hoop, om diegene vervolgens totaal neer te sabelen zodra hij/zij niet aan onze bizar hoge verwachtingen voldoet en ‘zie je nou wel dat “we” niet goed genoeg zijn!’
      Kunnen we erg goed in dit land, en je moet doen waar je goed in bent!

      Login om te reageren
  3. kurtb zegt

    23 oktober 2018 om 15:18

    Ik help het hem hopen :)
    Zou mooi zijn

    Login om te reageren
  4. janmetdelangeachternaam zegt

    23 oktober 2018 om 15:19

    Want toro Rosso doet het nu goed? Zij hebben een derde van de punten van Renault en nog geen tiende van de punten van red bull. Ik ben sceptisch

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 oktober 2018 om 15:21

      @janmetdelangeachternaam: ze hebben alle updates eraf gehaald recent en zijn overnieuw begonnen. Nu ligt er een aeropackage dat WEL zou moeten werken. Daarnaast heel veel gridstraffen gepakt en dus vaak tussen de brokkenpiloten gestart…

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 oktober 2018 om 15:23

      @janmetdelangeachternaam: Inderdaad. Renault staat dik voor op Toro Rosso. Sterker nog, de enige teams die het nog slechter doen dan Toro Rosso zijn Williams en Sauber. Dus vooralsnog zie ik de kwaliteiten van die Honda-motor niet terug in de resultaten. Kan natuurlijk ook aan hun coureurs liggen.

      Login om te reageren
      • aarsgewei zegt

        23 oktober 2018 om 15:29

        @berlinetta: Ja Mercedes heeft de slechtste motor, kijk maar naar Williams!

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          23 oktober 2018 om 15:52

          @aarsgewei: Williams heeft dit jaar gewoon een ontzettende kutauto gebouwd en hebben de slechtste coureurs van het veld. Zelfs dan staat Toro Rosso nog maar 25 punten voor op Williams.

          Login om te reageren
          • aarsgewei zegt

            23 oktober 2018 om 15:53

            @berlinetta: joh sherlock. Torro Rosso is dit jaar een testteam. Hoe kan je nou op punten gaan vergelijken met het fabrieksteam van Renault.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              23 oktober 2018 om 16:06

              @aarsgewei: Ja misschien is mijn vergelijking ook niet echt goed. Ik bedoelde meer te zeggen dat Toro Rosso in mijn ogen vrij weinig vooruitgang heeft geboekt sinds de overstap naar Honda.

              Login om te reageren
              • aarsgewei zegt

                23 oktober 2018 om 16:16

                @berlinetta: ok dat maakt het wat duidelijker. Euh nee die progressie lijkt er niet te zijn maar je weet ook niet hoe goed of hoe slecht de auto van dit jaar is tov die van vorig jaar. Daarnaast worden ze simpelweg misbruikt als testteam voor RB2019. Als onze duitse vriend zegt dat ze meer vermogen hebben dan Renault dan geloof ik dat gewoon graag :-)

              • berlinetta zegt

                23 oktober 2018 om 16:32

                @aarsgewei: Bij Red Bull weten ze inderdaad hoe het zit. Ben heel benieuwd volgend jaar. Ik hoop dat ze mee kunnen doen. Maakt het kampioenschap heel wat spannender.

            • justsomebody zegt

              23 oktober 2018 om 17:34

              @aarsgewei: ha ha ha Renault fabbrieksteam, Franse humor op 4 wielen bedoel je?

              Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        23 oktober 2018 om 17:14

        @berlinetta: ik zeg het je.. die japanners met hun giga budget komen in 2019 met een absolute topmotor…

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          23 oktober 2018 om 18:12

          @soulmaster: Ik hoop het echt. Gun het Honda en meer strijd om het kampioenschap is altijd welkom.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          23 oktober 2018 om 19:04

          @soulmaster: met de enorme budgetten heeft Honda dat de afgelopen jaren ook niet gedaan, dus misschien is het volgend jaar eindelijk wel zo ver. Ik hoop dat het Red Bull beter vergaat dan McLaren, dat is geruineerd achtergebleven. En McLaren mag veeleisend zijn maar Red Bull is nog veel veeleisender en aarzelt niet om in de pers te klagen over hun motorenleverancier. Red Bull neemt een groot risco en Honda is in een slangenkuil gestapt. Dat kan goed gaan maar kan ook heel slecht aflopen.

          Login om te reageren
      • awesome zegt

        23 oktober 2018 om 18:34

        @berlinetta: aangezien de ontwerpchef van Toro Rosso al vrij vroeg in het seizoen op betaald verlof is gestuurd is er niet heel veel ontwikkeld aan de auto zelf. James Key stapt immers over naar McLaren.
        De eerste echte update is afgelopen weekend getest, en meer is er vrijwel niet gedaan aan de auto.
        In dat licht vind ik 25 punten voor op Williams helemaal niet slecht…

        Login om te reageren
    • harrie zegt

      23 oktober 2018 om 15:23

      @janmetdelangeachternaam:
      Ander chassis, ander budget. Qua quali snelheid was TR best of the rest de afgelopen twee races, alleen in de race hebben ze het tactisch niet echt lekker aangepakt+gridstraffen.
      Betrouwbaarheid blijft een vraagteken, maar dat heb je met Renault ook.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      23 oktober 2018 om 15:25

      @janmetdelangeachternaam: Ja, maar zoals in het artikel staat vertellen de punten niet het hele verhaal. Toro Rosso is het testbed van Red Bull en Honda waar alle aanpassingen direct worden doorgevoerd en de gridstraffen elkaar in rap tempo opvolgen. Daarnaast geeft Toro Rosso nog steeds veel minder geld uit dan Renault en Red Bull, dus mag je eigenlijk ook geen wonderen verwachten. We weten pas echt hoe goed het met Honda gaat als ze volgend voorjaar achterin de Red Bulls liggen en Max wel of niet kan meekomen met de Ferrari’s en Mercedessen. Ze afschrijven op basis van de punten van Toro Rosso is voorbarig.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        23 oktober 2018 om 19:06

        @edge: maar verwachten dat Red Bull Honda volgend jaar met de grote jongens kan meespelen is op basis van de STR prestaties ook voorbarig. Het is gewoon een grote gok.

        Login om te reageren
        • stefanvts16v zegt

          23 oktober 2018 om 19:57

          @mashell: het grootste verschil is het veruit superieure chassis van RB. Lepel er dan voor seizoen 2019 een betrouwbare en sterke Honda motor in (omdat TR alle upgrades nu uitprobeert) en dan kan RB opeens meevechten om de titel.

          Login om te reageren
    • gjvp zegt

      23 oktober 2018 om 21:21

      @janmetdelangeachternaam: totaal niet te vergelijke . TR heeft een budget van 150 mil. Terwijl rb tegen de 500 zit. Je moet puur naar de PU kijken. Dan zit t wel snor. Kijk mclaren met de renault dit jaar. Ook zelfde pu als rb en ze zijn nergens. Je moet de pu prestaties bekijken in de tr. Niet de rondetijden.

      Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    23 oktober 2018 om 15:20

    Doornbos heeft geopperd dat Ocon misschien toch wel Bottas gaat vervangen in 2019… Oops, shots fired! And Bottas fired too, maybe

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      23 oktober 2018 om 15:32

      @w0o0dy: Maar Doornbos hoort wel vaker dingen van “een klein vogeltje” die niet blijken te kloppen. De betere journalisten hebben er (nog) niks over gemeld.

      Login om te reageren
      • piquet1986 zegt

        23 oktober 2018 om 16:18

        @Edge: haha, ja z’n magische lijntje met Redbull.

        Login om te reageren
    • Joost zegt

      23 oktober 2018 om 19:50

      @w0o0dy: volgens Doornbos zou Kubica dit jaar toch ook in de Williams rijden?

      Login om te reageren
  6. mashell zegt

    23 oktober 2018 om 15:23

    Marko moet wel, ze willen immers niet dat de sponsors weglopen.

    Login om te reageren
  7. harrie zegt

    23 oktober 2018 om 15:27

    De laatste Honda update ziet er wel heel goed uit. Dus qua pace zou RB het gat wel eens kunnen dichten volgend jaar.
    Maar de Mercedes motor is verschrikkelijk betrouwbaar en ze maken als team ook weinig fouten. Taai om te verslaan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 oktober 2018 om 15:44

      @harrie: als het makkelijk zou zijn, zou het ook niet wat waard zijn natuurlijk.

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        23 oktober 2018 om 17:01

        @mashell: inderdaad, hopelijk epische gevechten met Hamilton en Leclerc.

        Login om te reageren
  8. CL65 zegt

    23 oktober 2018 om 15:32

    Laten we hopen dat het zo’n jaar wordt als 2009, en RB als een duveltje uit een doosje komt.

    Login om te reageren
  9. supertjeduc zegt

    23 oktober 2018 om 15:40

    Ze mogen volgend jaar geen olie meer verstoken in de kwalificatie mode
    Dat scheelt om een gelijker playing field te krijgen
    Denk dat leclerc niet als een braaf hondje achter Vettel aan blijft rijden
    Dus er gaan meerdere races winnen
    En max is de beste ( al denkt die zelf aan 2020)

    Login om te reageren
  10. Rick-dos zegt

    23 oktober 2018 om 15:53

    *diepe zucht*….mensen, ga nou niet TR vergelijken met RBR of dat TR als team enige indicatie is waar Honda daadwerkelijk staat. Honda is maar een onderdeel en niet het hele verhaal.

    Die gasten weten echt wel waar Honda relatief tot de anderen staat. Zou mij niks verbazen als ze allang computer simulaties hebben gedraaid met de Honda motor in de RBR. Wat Honda nu op testbank heeft staan zal ook wel een indicatie hebben gegeven welke kant het opgaat.

    In 2018 hadden ze ook mee kunnen doen ware het niet dat Renault maar halfslachtig mee zit te doen.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      23 oktober 2018 om 16:11

      @rick-dos: Als Renault haar beloftes was nagekomen, waren de afgelopen drie titels tussen Verstappen en Ricciardo verdeeld.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        23 oktober 2018 om 16:28

        @edge: Die durf ik niet aan, want RBR heeft de afgelopen twee jaar ook steken laten vallen qua ontwikkeling waardoor ze steeds een inhaalrace moesten maken. Maar dit jaar hadden ze zeker wel mee kunnen strijden om het kampioenschap als Renault de motor maar had blijven ontwikkelen. Spec B was leuk alleen hadden Ferrari, Mercedes en zelfs Honda een nog betere spec B tijdens het seizoen.

        Login om te reageren
  11. bartsmit zegt

    23 oktober 2018 om 16:28

    Ik ben benieuwd naar Lewis. Hij weet dat hij het zwaar gaat krijgen.

    Login om te reageren
  12. lightisride zegt

    23 oktober 2018 om 16:38

    Nou, het is niet zo moeilijk te zien hoor. TorroRosso heeft een middelmatig chassis maar de laatste races doen ze het heel behoorlijk. Vooral op circuits waar motorvermogen belangrijk is, zie je ze leuk meerijden. Meestal alleen Gasly. Bijvoorbeeld Quali Monza. Dan lijkt het dat de Honda ongeveer op het nivo van Mercedesklantenmotor zit.

    Login om te reageren
  13. bmwfreak038 zegt

    23 oktober 2018 om 17:15

    Lekker weer hoog van de toren blazen.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      23 oktober 2018 om 18:28

      @bmwfreak038: Dat heet ambitie

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        24 oktober 2018 om 09:39

        @sketcher: grootheidswaanzin noem ik het eerder.

        Login om te reageren
  14. fiestaxr2 zegt

    23 oktober 2018 om 21:00

    En wie weet hebben ze de honda motor bewust nog wat terug geschroefd. De TR is qua chassis vele malen minder dan de RB. We zullen het wel zien volgend jaar.

    Login om te reageren
  15. svdnick zegt

    23 oktober 2018 om 22:56

    Er vanuit gaande dat TR nog niet alle vermogen heeft laten zien en met middelmatige coureurs en middelmatig chassis toch dit resultaat neer kunnen zetten (alle gridstraffen ect mee geteld) ben ik benieuwd als je de motor in de RB legt en max achter het stuur wat dan de resultaten worden en laten we elkaar wezen met Renault waren ze sowieso te kort gekomen de basis van die motor is gewoon ruk op alle fronten, snelheid, betrouwbaarheid ect… al met al veel slechter kan het niet worden

    Login om te reageren
  16. niex zegt

    24 oktober 2018 om 02:10

    Intussen zou het toch geweldig zijn als Ric/Ren volgend seizoen iedereen totaal verrast…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North