Met een nieuw platform verwacht je van alles. Daar komt zo veel niet van uit, maar dat maakt het alleen maar interessanter. Tom (Ferrari-Tom), Joris (996-Joris) en Wouter (die grijze) praten je bij.
Daarbij bespreken we vast niet alles wat jullie willen weten, maar het geeft wel een kijkje in de keuken van hoe dat nou gaat. Als je een veilingsite voor leuke auto’s start, niet alles gaat in één keer goed. En nu je dit toch leest: The Collectables had vooraf meer hothatches verwacht. Ben je toe aan je volgende auto, maar moet de hothatch eerst nog naar een nieuwe eigenaar: meld hem aan.
Verder stippen we een beetje autonieuws aan, maar hebben we het veel te weinig over het wagenpark van Tom. Dat bewaren we dus voor een volgende podcast van The Collectables. Deze keer hebben we eerst alleen de video-versie, maar er komt ook een audio-only versie op de bekende podcast kanalen.
The Collectables is partner van Autoblog. The Collectables is een veilingsite voor auto’s die je niet nodig hebt, maar die je wel hebberig maken. Hieronder een selectie uit de actuele veilingen.
Die DeLorean is van een maat van me. Prachtige auto. Echt als nieuw. Perfect onderhouden ook. Als je echt bekijks wilt, look no further. Heb nog een mooie fotoserie met de Camaro en hun Conti GT. Zijn toen samen nog naar de eerste Telegraaf cars and coffee geweest.
@e34m5touring: haha die eerste Cars & Coffee, ik weet nog dat ze een nietswetende parkeerwachter bij de poort hadden gezet waardoor sommige bijzondere hot hatches (minder dan 10 van op NL-kenteken) gewoon direct weg werden gestuurd. Mooi event maar helaas een slechte organisatie.
@e34m5touring: een maat van mij heeft er ook eentje, die wordt regelmatig gebruikt voor clips en trouwfoto’s.
Als ik het zo beluister zal Tom behoorlijk moeten afschrijven. Denk niet dat hij kilometers maakt met zijn verzameling.
Wie weet… gelukkig heb ik de meeste van die auto’s al lange tijd en ook heel veel plezier van (gehad)! Maar goed, we zullen het wel zien! #fingerscrossed
@Tom @ The Collectables: Het zijn jullie eigen woorden 😜
Natuurlijk. Maar zoals je weet hangt afschrijving niet alleen af van een hele stapel variabelen (die de huidige marktprijs bepalen), maar is de prijs waarvoor een auto gekocht is net zo relevant voor het sommetje. En als je auto’s langere tijd in bezit hebt gehad, komt die rekensom vaak minder ongunstig uit. Even generaliserend, natuurlijk!
En indien die afschrijving er is, dan is het maar te hopen dat de ‘delta fun’ met desbetreffende auto groter is geweest dan de ‘delta pijn’ van het afschrijven nu. En aangezien ik mijn auto’s gebruik, maak ik me daar eigenlijk geen zorgen over! ;-)
Wow, dat gaat hard 😄 Eerder op de middag stond er volgens mij nog € 250.000,00 …
Klopt. Dat eerdere (foutieve) bedrag was was niet volledig en foutje op de redactie…
Leuke video en mooi initiatief, alleen haak ik wel af als er gezegd wordt “we gaan voor kwaliteit en niet voor kwaliteit” terwijl er een 13 in een dozijn Porsche Panamera Turbo op de veiling staat…
@maarten020: niet mijn auto ook, maar het is een corolla 1.6. ik snap ’t wel, want anders wordt de spoeling erg dun. Veelal wel hele gave auto’s gezien. Het topsegment, maar ook echte liefhebbers auto’s voor een beperkt budget.
Bedankt voor je opmerking, Maarten!
Over de Panamera, daar hebben we net een verschillende mening over, vrees ik. Wij vinden dat een Porsche Panamera Turbo uit de eerste generatie, als deze volledig origineel is met een sluitende Porsche onderhoudshistorie van nul-tot-nu, wél onder het kopje “kwaliteit” valt. Want dat is zeer zeldzaam bij zo’n auto met die leeftijd.
Daarnaast was de Panamera Turbo (vanwege het prijskaartje) in 2010 de minst verkochte Panamera, dus zelfs in 2010 was deze nauwelijks 13-in-een-dozijn, hoor?
@maarten020: Als een Panamera Turbo al te gewoontjes is, leg je de lat wel erg hoog.
Misschien, maar als je ziet hoeveel Panamera’s er te koop staan..en dan in dit geval ook nog is een Panamera van de 1e (en mijn inziens de minst aantrekkelijke) generatie. Daarnaast kan ik mij bijna niet voorstellen dat men deze auto echt als fun car ziet voor in het weekend, maar ik heb dan misschien ook een ander beeld bij een collectable.
Een collectable kan ook prima dagelijks gebruikt te worden, vinden wij. Dat hoeft wat ons betreft echt niet perse een auto voor in het weekend / erbij te zijn. Het gaat (ons) meer om het feit dat de auto ‘bijzonder’ is, eentje die je niet nodig hebt, maar wél wilt hebben. Wat je er dan ook mee doet en wanneer dan ook…
DeLorean heb ik wel interesse in!