• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tuner komt enkele jaren te laat met dit 911-pakket

Auteur: Bas Leesberg, gepost 19 februari 2025 om 20:04 – 5 Reacties

Maar we klagen verder niet…

We wisten het zeker: de 911 GT2 RS is de ultieme 911. Dit is de papa Porsche. Althans, dat was in 2018 zo. Of de 991 GT2 RS ook de 992 GT3 RS de baas is? Misschien moeten we dat maar eens uittesten (een speciale hint voor de Porsche PR-manager). Als we het dan toch goed aanpakken, moeten we voor de sterkste versie van de GT2 RS gaan. Dat komt goed uit, want Manhart heeft net een nieuw pakket gelanceerd voor de Porsche 911 GT2 RS.

Helemaal stock is de GT2 RS natuurlijk al behoorlijk potent. De grandioze 3.8-liter zescilinder biturbo-boxermotor produceert 700 pk en 750 Nm. Daarmee katapulteert de fors gevleugelde 911 in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u. Doortrappen kan tot maximaal 340 km/u.

Na de ”normale” GT2 RS volgden er ook nog een Clubsport- en een Weissach-versie. Natuurlijk konden tuners hun jeuk niet bedwingen. Manhart kon het ook niet laten. Iets langer dan vier jaar na de lancering van de ultieme 911 bracht het Duitse tuningbedrijf een verbouwde versie uit. En wat voor een: het motorblok produceerde na de tuningmagie 945 pk en 1.050 Nm!

De 911 GT2 RS met het vorige Manhart-pakket. Wat een plaatje!

Het nieuwe pakket van Manhart voor de GT2 RS

Nu, nog eens drie jaar later is Manhart kennelijk nog niet klaar met een van de sportiefste Porsches ooit. De nieuwe set is speciaal gericht op de bezitters van een GT2 RS met Weissach- of Clubsport-pakket. Breng je sterke Porsche naar Wuppertal en krijg er een nog sterkere 911 voor terug. Hoe sterk? Wat dacht je van 966 pk en 1.090 Nm?!

De modtovenarij is mogelijk gemaakt door een heel stel veranderingen. We sommen ze even op. Natuurlijk is de mapping van de ECU aangepast, maar er zijn ook grotere turbo’s, upgrades om meer en koelere lucht naar de motor te sturen. In samenwerking met Manthey heeft Manhart een intercooler met grotere watertank toegevoegd.

Nog meer aanpassingen

Manhart voegt ook eigen downpipes met 200-cels sportkatalysatoren van HJS toe, maar pas op: kies je hiervoor, dan komt je GT2 RS niet meer door de TüV-keuring heen, dus denk hier goed over na voor je dit vakje aanvinkt. Om al het extra power de baas te blijven, is de zeventraps PDK-bak geüpgraded met nieuwe software en een verstevigde koppeling.

Omdat de GT2 RS nog wat vleugeltjes te kort kwam zet Manhart er nog wat op de koets. De voorbumper is breder met aero-flics voor betere aerodynamica. Er zijn andere zijskirts, inzetstukken voor de luchtinlaten en een extra brede diffuser. Natuurlijk zijn al deze extra’s gemaakt van koolstofvezel. Tevens mogen de nodige Manhart-stickers niet ontbreken, net als de logo’s van de tuner in de cabine.

Een schroefset die Manthey in samenwerking met KW heeft gemaakt, is aanwezig. En zo zijn er nog wat aanpassingen mogelijk als je wilt. Denk aan andere wielen en paint-to-sample carrosseriekleur. Blijft er dan nog iets onder origineel? Jawel, van de koolstof-keramische remmen blijft Manhart af.

De prijs van het nieuwe pakketje van Manhart voor de Porsche 911 GT2 RS is niet bekend. Per aanpassing kun je navragen wat de tuner ervoor wil hebben. Wat het ook kost, zou het een goede investering zijn?

Ook interessant!

  • Video: het geluid van de Porsche 992 GT2 RS
    Video: het geluid van de Porsche 992 GT2 RS
  • Slechts één gelukkige mag deze GT3 RS kopen
    Slechts één gelukkige mag deze GT3 RS kopen
  • Deze Porsche 911 GT2 is subliem samengesteld
  • Waarom heette de eerste 911 GT2 geen GT2?

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, gt2-rs, manhart, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Hell yeah: geef je Mazda MX-5 een betaalbare gated shifter!
Volgend bericht: Automobilisten hebben niks meer te zeggen in Amsterdam! »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    19 februari 2025 om 20:14

    Dat is denk ik wel voldoende voor de achterwielen

    Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    19 februari 2025 om 21:13

    De remmerij onaangeroerd laten maar wel groot ‘MANHART’ op de remklauwen vermelden. Britten zouden dat presumptuous noemen.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      19 februari 2025 om 22:27

      Aanpassingen zijn tot daar aan toe, die Manhart-logo’s wil je er toch niet op hebben? Net of je eigenlijk in een Merc wil rijden 🤮

      @Bas: voor wat betreft de vergelijking tussen de 991 GT2 RS en de 992 GT3 RS: de tijden op de Nurburgring zijn bekend, 991 GT2 de winnaar.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        20 februari 2025 om 08:04

        Kan ook bijna niet anders met 200PK en een berg koppel meer

        Login om te reageren
  3. bassrt zegt

    20 februari 2025 om 11:49

    Zou toch wel heel gaaf zijn om een GT2 RS MR met zo’n Manharth kit te zien in de handen van Kevin Estre op de Nordschleife. Daar moet dan toch een mega kanon tijd uit komen lijkt me.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North