Van Mossel is op dreef, neemt groot belang in VKV Groep

Auteur: , 49 Reacties
Van Mossel is goed op dreef, neemt groot belang in VKV Groep

Het houdt niet op.

Als een eeuwig hongerig wezen blijft de Van Mossel Automotive Groep zichzelf volduwen. Vandaag heeft het autobedrijf zijn nieuwste stap aangekondigd. Het meer dan zeventig jaar oude bedrijf heeft bekendgemaakt dat het een belang van 50 procent heeft genomen in de VKV Groep. Dankzij deze joint venture vergroot het zijn positie binnen de Nederlandse markt nog verder.

Helemaal komt deze aankondiging niet uit de lucht vallen. Van Mossel is namelijk al een tijd bezig met het uitbreiden van zijn gamma. Door de nieuwe samenwerking met de VKV Groep vergroot Van Mossel zijn dealernetwerk naar ruim boven de honderd vestigingen. De VKV Groep, die auto’s van Renault-Nissan verkoopt, is overigens niet voor niets uitgekozen. Als gevolg van de joint venture is Van Mossel voortaan van alle markten thuis. Naast een enorme leasevloot vinden we bij het bedrijf merken van de Volkswagen Group (incl. bedrijfswagens), Peugeot, Citroën, Opel en DS (PSA), Kia, Jaguar Land Rover, Ford, Mercedes-Benz (incl. Smart) en Fiat, Abarth, Alfa Romeo en JEEP (FCA).

Zoals gezegd is de Van Mossel Automotive Groep de laatste maanden sowieso goed op dreef, want het bedrijf nam dit jaar alleen al talloze kleinere autobedrijven over. Eric Berkhof, algemeen directeur van het bedrijf, heeft zodoende zijn zakken flink kunnen vullen; ten opzichte van het jaar daarvoor verdubbelde hij zijn vermogen. Meer daarover lees je HIER.



49 reacties

Volkswagen R dealer, staat dat voor Volkswagen Rotzooi dealer?
@henkhekje: KIND!
@dijan: hey daar hebben we de Pon vertegenwoordigster weer
@dijan: ik weet nu even niet wat grappiger is: de grap of je reactie…
@dijan: honger?
@henkhekje: geweldig wat een grap
@henkhekje: daarvoor hoeven ze geen R op hun gevel te zetten.
@henkhekje: Absoluut niet, en dat weer U ook.
@wimof: het zou maar zo kunnen met de kwaliteit die ze leveren..
Slechte ontwikkeling. Vroeger loonde het om te gaan shoppen tussen (merk)dealers. Nu is het allemaal dezelfde overkoepelende organisatie welke de kleine onafhankelijk dealer kapot gaat concurreren.
@airc: En dan uiteindelijk de verschillende merken in dezelfde showroom? Dat zou wel handig zijn, al zullen importeurs dat wel tegenhouden…
@reactief: vroeger kon dat! Bij autodrome in het noorden had je rond de 15 merken onder een dak..
Knap hoor ..
Je moet maar durven ..
@lincoln: Hun enige motivatie is GELD.
@wimof:

En alle andere bedrijven doen het voor de fun denk je?
@jack_abarth: Neen, maar je hebt er die nooit tevreden zijn en een onverzadigbaar ego hebben.
Benieuwd hoe ver Van Mossel nog door kan gaan met zich inkopen bij/overnemen van andere dealers voordat de mededingingsautoriteit op de rem gaat staan.
@amghans: zijn nog genoeg anderen.
Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Is een net bedrijf, maar vaak zie je bij dit soort acties dat het uiteindelijk niet heel goed uitpakt.
@janmetdelangeachternaam: dat zien we de volgende crisis wel weer. Dan moeten ze wel wat spek op de botten hebben.
@gasskaas: als er crisis komt en het gaat slecht, gaan zulke bedrijven echt niet hun ‘spek’ gebruiken om de boel overeind te houden. 1 voor 1 zullen de aparte divisies dan afgeketst worden.
Hoogmoed komt voor de val. En in die val gaan bijzonder veel medewerkers mee.
@terazino: is een zakelijke deal tegenwoordig ook al hoogmoed in NL?
@terazino:

Ik weet nu al zeker dat ze hoe dan ook allemaal dood gaan ..
@terazino:
Je zou het ook ondernemerschap kunnen noemen… of misschien in jou geval wel jaloezie.
Bizar he, volgens mij ontbreken alleen BMW en Volvo nog in de portfolio. Knap hoor!
@2wheeler: ook geen Toyota en Lexus
Zo dan, dit jaar ook al rogam personenauto’s overgenomen. Ze gaan hard, maar dat hebben we eerder gezien. Hopelijk verslikken ze zich niet in de diversiteit
Van Mossel wordt straks gewoon een multinational. Ook in Belgie en Duitsland willen ze nog fors groeien. :)
@Specht:

Westland Lease is inderdaad al overgenomen, dus de eerste stap is al gezet.
@specht: Hoe kan je dit toejuichen?
Top! Dit is altijd goed voor de concurrentie….. lekker prijzen hoog houden.
Was mijn dealer tot vorige week. Ben bewust bij een andere dealer gaan kijken ondanks verder van mijn huis. Ik was helemaal klaar met deze partij. Niet terug bellen, rekeningen oppeperen (van een ander waar ik bij sta), ruzie maken met mijn leasemaatschappij om niks, reparaties niet goed uitvoeren.
@chrisvonmeer: En zo hoor ik ook diverse verhalen die “gillend” bij andere dealers vandaan komen en als tevreden klant de deuruitstappen bij Van Mossel…
@Specht: gemiddeld genomen is de omvang van de groei dusdanig dat de kwaliteit omgekeerd evenredig
@Specht: wil je hogerop binnen de organisatie?
@specht: en waar hoor jij die verhalen dan? Op de maandagochtend meeting? Jij kent meerdere ontevreden garage-klanten die toevallig ook nog eens allemaal bij van Mossel wel tevreden zijn?
@chrisvonmeer: Als je met leasemaatschappijen moet samenwerken zijn er twee mogelijkheden.
Vooreerst heeft jou constructeur reeds met de leasemaatschappijen bedisseld aan welke tarieven je je moet houden , is trouwens van toepassing voor elke facturatie.
Je bent aan het werk aan de wagen en je moet op voorhand een akkoord aanvragen, vroeger via telefoon, leuke babbel met de beheerder van dienst.
Al een groot aantal jaren alles ingeven en wachten op akkoord alvorens je in principe mag beginnen , komt er halverwege nog een probleem bij en het spelletje begint van voren af aan.
Niets zegt je dat het zal worden goedgekeurd, maar enfin.
De twee manieren nu.
1) Je doet het zoals het hoort , 30.000 beurt 1.06u mag je aanrekenen waarvan je je magazijnier en receptionist en werkplaatsoverste en mekanieker mag van betalen en op het eind nog een korting op het geheel, rijk word je er niet van.
2) Veelvoorkomende manier; je doet niets aan de wagen buiten het allernoodzakelijkste je factureert zonder morren en je steekt een aardige stuiver op zak.
Ik behoorde tot de eerste groep en na jaren moet je een cluster vormen met in een meerderheidsparticipatie iemand van groep 2.
8 jaar geleden liep ik nog de deur plat bij Pon in Leusden. Toen werd al niet bepaald onder stoelen of banken gestoken dat men(Pon) het liefste 10 hoofddealerschappen in NL wilde hebben i.p.v. de huidige opdeling. Dit gaat in de toekomst alleen nog maar meer gebeuren dat dealergroepen, andere dealergroepen overnemen.
Dit is toch niet goed? Wordt veel te groot en daardoor veel te veel macht.
A. Hoe kun je door geld uit te geven je vermogen vergroten?
B. Kroymans all over again.
C. Concurrentiebeperking
@avdb55:

A. Als iets een waarde heeft van € 1.000.000,- en je betaalt er maar € 500.000,- voor?

Of de aandelen stijgen met x procent na de overname?
Hun Economy Service prijslijst klopt in ieder geval niet dus je bent gewaarschuwd bij Van Mossel.
Je betaalt veel meer dan op de prijslijst en dan onder het mom van ‘u heeft getekend voor de opdracht’
Het is hier weer Nederland op zijn smalst.. iemand boert hier goed, doet goede zaken, verdient er een lieve duit aan- en wat zie je? Afgunst, afkraken, afzeiken en “hoogmoed voor de val”…

Man man.. zitten hier alleen minimumloners of zo?
@stuko: Neen, niet Nederland op zijn smalst, iedereen die een beetje nadenkt ziet van mijlenver de valkuil liggen.
Wees gewaarschuwd !
Dus bij het uitzoeken van een lease auto kun je alleen voor een BMW niet bij van Mossel terecht?
Verhaal zit toch wat anders is elkaar volgens mij. Van Mossel heeft VKV niet uitgekozen. VKV ging op zoek naar een sterke partner voor de toekomst en heeft toen voor van Mossel gekozen. Dit gezien de verandering in de autobranche de komende jaren. Meer mensen gaan voor elektrisch of kiezen voor een (privat)lease auto.
Verhaal zit toch wat anders is elkaar volgens mij. Van Mossel heeft VKV niet uitgekozen. VKV ging op zoek naar een sterke partner voor de toekomst en heeft toen voor van Mossel gekozen. Dit gezien de verandering in de autobranche de komende jaren. Meer mensen gaan voor elektrisch of kiezen voor een (privat)lease auto.

Normaal ben ik niet zo van het reageren. En lees graag op autoblog de artikelen. Maar deze lijkt me vanuit een verkeert oogpunt geschreven.
Keukenboer Ben Mandemakers
Financiert de boel en is mede aandeelhouder volgens mij

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).