• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Van Mossel is op dreef, neemt groot belang in VKV Groep

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 14 november 2018 om 17:06 – 49 Reacties

Van Mossel is goed op dreef, neemt groot belang in VKV Groep


Het houdt niet op.

Als een eeuwig hongerig wezen blijft de Van Mossel Automotive Groep zichzelf volduwen. Vandaag heeft het autobedrijf zijn nieuwste stap aangekondigd. Het meer dan zeventig jaar oude bedrijf heeft bekendgemaakt dat het een belang van 50 procent heeft genomen in de VKV Groep. Dankzij deze joint venture vergroot het zijn positie binnen de Nederlandse markt nog verder.

Helemaal komt deze aankondiging niet uit de lucht vallen. Van Mossel is namelijk al een tijd bezig met het uitbreiden van zijn gamma. Door de nieuwe samenwerking met de VKV Groep vergroot Van Mossel zijn dealernetwerk naar ruim boven de honderd vestigingen. De VKV Groep, die auto’s van Renault-Nissan verkoopt, is overigens niet voor niets uitgekozen. Als gevolg van de joint venture is Van Mossel voortaan van alle markten thuis. Naast een enorme leasevloot vinden we bij het bedrijf merken van de Volkswagen Group (incl. bedrijfswagens), Peugeot, Citroën, Opel en DS (PSA), Kia, Jaguar Land Rover, Ford, Mercedes-Benz (incl. Smart) en Fiat, Abarth, Alfa Romeo en JEEP (FCA).

Zoals gezegd is de Van Mossel Automotive Groep de laatste maanden sowieso goed op dreef, want het bedrijf nam dit jaar alleen al talloze kleinere autobedrijven over. Eric Berkhof, algemeen directeur van het bedrijf, heeft zodoende zijn zakken flink kunnen vullen; ten opzichte van het jaar daarvoor verdubbelde hij zijn vermogen. Meer daarover lees je HIER.

Ook interessant!

  • Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten
    Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • 'Negen van de 10 grootste dealers doen aan btw-misleiding'
  • Haal je nieuwe Polestar op in Beesd (Gelderland)

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

dealers, eric-berkhof, lease, Nissan, overname, Renault, van-mossel

Vorig bericht: « De “S” van deze Model S staat voor Superman
Volgend bericht: Betaal 2 miljoen euro voor fenomenale BMW-collectie »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhekje zegt

    14 november 2018 om 17:14

    Volkswagen R dealer, staat dat voor Volkswagen Rotzooi dealer?

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      14 november 2018 om 17:22

      @henkhekje: KIND!

      Login om te reageren
      • henkhekje zegt

        14 november 2018 om 18:34

        @dijan: hey daar hebben we de Pon vertegenwoordigster weer

        Login om te reageren
      • peug206 zegt

        14 november 2018 om 18:41

        @dijan: ik weet nu even niet wat grappiger is: de grap of je reactie…

        Login om te reageren
      • hplh zegt

        14 november 2018 om 20:04

        @dijan: honger?

        Login om te reageren
    • g60gti zegt

      14 november 2018 om 18:05

      @henkhekje: geweldig wat een grap

      Login om te reageren
    • occasiefapper zegt

      14 november 2018 om 21:34

      @henkhekje: daarvoor hoeven ze geen R op hun gevel te zetten.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      14 november 2018 om 21:55

      @henkhekje: Absoluut niet, en dat weer U ook.

      Login om te reageren
      • henkhekje zegt

        14 november 2018 om 22:33

        @wimof: het zou maar zo kunnen met de kwaliteit die ze leveren..

        Login om te reageren
  2. Boomer zegt

    14 november 2018 om 17:21

    Slechte ontwikkeling. Vroeger loonde het om te gaan shoppen tussen (merk)dealers. Nu is het allemaal dezelfde overkoepelende organisatie welke de kleine onafhankelijk dealer kapot gaat concurreren.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      14 november 2018 om 19:55

      @airc: En dan uiteindelijk de verschillende merken in dezelfde showroom? Dat zou wel handig zijn, al zullen importeurs dat wel tegenhouden…

      Login om te reageren
      • joostgrn zegt

        16 november 2018 om 05:37

        @reactief: vroeger kon dat! Bij autodrome in het noorden had je rond de 15 merken onder een dak..

        Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    14 november 2018 om 17:22

    Knap hoor ..
    Je moet maar durven ..

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      14 november 2018 om 21:57

      @lincoln: Hun enige motivatie is GELD.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        14 november 2018 om 22:23

        @wimof:

        En alle andere bedrijven doen het voor de fun denk je?

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          15 november 2018 om 10:00

          @jack_abarth: Neen, maar je hebt er die nooit tevreden zijn en een onverzadigbaar ego hebben.

          Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    14 november 2018 om 17:22

    Benieuwd hoe ver Van Mossel nog door kan gaan met zich inkopen bij/overnemen van andere dealers voordat de mededingingsautoriteit op de rem gaat staan.

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      14 november 2018 om 17:48

      @amghans: zijn nog genoeg anderen.

      Login om te reageren
  5. janmetdelangeachternaam zegt

    14 november 2018 om 17:30

    Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Is een net bedrijf, maar vaak zie je bij dit soort acties dat het uiteindelijk niet heel goed uitpakt.

    Login om te reageren
    • gasskaas zegt

      14 november 2018 om 18:04

      @janmetdelangeachternaam: dat zien we de volgende crisis wel weer. Dan moeten ze wel wat spek op de botten hebben.

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        14 november 2018 om 19:22

        @gasskaas: als er crisis komt en het gaat slecht, gaan zulke bedrijven echt niet hun ‘spek’ gebruiken om de boel overeind te houden. 1 voor 1 zullen de aparte divisies dan afgeketst worden.

        Login om te reageren
  6. terazino zegt

    14 november 2018 om 17:35

    Hoogmoed komt voor de val. En in die val gaan bijzonder veel medewerkers mee.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      14 november 2018 om 17:37

      @terazino: is een zakelijke deal tegenwoordig ook al hoogmoed in NL?

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      14 november 2018 om 17:43

      @terazino:

      Ik weet nu al zeker dat ze hoe dan ook allemaal dood gaan ..

      Login om te reageren
    • dirkv zegt

      14 november 2018 om 22:34

      @terazino:
      Je zou het ook ondernemerschap kunnen noemen… of misschien in jou geval wel jaloezie.

      Login om te reageren
  7. 2wheeler zegt

    14 november 2018 om 17:37

    Bizar he, volgens mij ontbreken alleen BMW en Volvo nog in de portfolio. Knap hoor!

    Login om te reageren
    • toyotarijder zegt

      14 november 2018 om 22:03

      @2wheeler: ook geen Toyota en Lexus

      Login om te reageren
  8. eelco74 zegt

    14 november 2018 om 17:54

    Zo dan, dit jaar ook al rogam personenauto’s overgenomen. Ze gaan hard, maar dat hebben we eerder gezien. Hopelijk verslikken ze zich niet in de diversiteit

    Login om te reageren
  9. Specht zegt

    14 november 2018 om 18:04

    Van Mossel wordt straks gewoon een multinational. Ook in Belgie en Duitsland willen ze nog fors groeien. :)

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      14 november 2018 om 19:36

      @Specht:

      Westland Lease is inderdaad al overgenomen, dus de eerste stap is al gezet.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      14 november 2018 om 21:59

      @specht: Hoe kan je dit toejuichen?

      Login om te reageren
  10. jaso013 zegt

    14 november 2018 om 18:10

    Top! Dit is altijd goed voor de concurrentie….. lekker prijzen hoog houden.

    Login om te reageren
  11. chrisvonmeer zegt

    14 november 2018 om 18:47

    Was mijn dealer tot vorige week. Ben bewust bij een andere dealer gaan kijken ondanks verder van mijn huis. Ik was helemaal klaar met deze partij. Niet terug bellen, rekeningen oppeperen (van een ander waar ik bij sta), ruzie maken met mijn leasemaatschappij om niks, reparaties niet goed uitvoeren.

    Login om te reageren
    • Specht zegt

      14 november 2018 om 19:11

      @chrisvonmeer: En zo hoor ik ook diverse verhalen die “gillend” bij andere dealers vandaan komen en als tevreden klant de deuruitstappen bij Van Mossel…

      Login om te reageren
      • f31bmw320d zegt

        14 november 2018 om 21:05

        @Specht: gemiddeld genomen is de omvang van de groei dusdanig dat de kwaliteit omgekeerd evenredig

        Login om te reageren
      • woutera zegt

        14 november 2018 om 23:19

        @Specht: wil je hogerop binnen de organisatie?

        Login om te reageren
      • chrisvonmeer zegt

        14 november 2018 om 23:39

        @specht: en waar hoor jij die verhalen dan? Op de maandagochtend meeting? Jij kent meerdere ontevreden garage-klanten die toevallig ook nog eens allemaal bij van Mossel wel tevreden zijn?

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      15 november 2018 om 10:18

      @chrisvonmeer: Als je met leasemaatschappijen moet samenwerken zijn er twee mogelijkheden.
      Vooreerst heeft jou constructeur reeds met de leasemaatschappijen bedisseld aan welke tarieven je je moet houden , is trouwens van toepassing voor elke facturatie.
      Je bent aan het werk aan de wagen en je moet op voorhand een akkoord aanvragen, vroeger via telefoon, leuke babbel met de beheerder van dienst.
      Al een groot aantal jaren alles ingeven en wachten op akkoord alvorens je in principe mag beginnen , komt er halverwege nog een probleem bij en het spelletje begint van voren af aan.
      Niets zegt je dat het zal worden goedgekeurd, maar enfin.
      De twee manieren nu.
      1) Je doet het zoals het hoort , 30.000 beurt 1.06u mag je aanrekenen waarvan je je magazijnier en receptionist en werkplaatsoverste en mekanieker mag van betalen en op het eind nog een korting op het geheel, rijk word je er niet van.
      2) Veelvoorkomende manier; je doet niets aan de wagen buiten het allernoodzakelijkste je factureert zonder morren en je steekt een aardige stuiver op zak.
      Ik behoorde tot de eerste groep en na jaren moet je een cluster vormen met in een meerderheidsparticipatie iemand van groep 2.

      Login om te reageren
  12. ghost zegt

    14 november 2018 om 19:03

    8 jaar geleden liep ik nog de deur plat bij Pon in Leusden. Toen werd al niet bepaald onder stoelen of banken gestoken dat men(Pon) het liefste 10 hoofddealerschappen in NL wilde hebben i.p.v. de huidige opdeling. Dit gaat in de toekomst alleen nog maar meer gebeuren dat dealergroepen, andere dealergroepen overnemen.

    Login om te reageren
  13. drommedaris zegt

    14 november 2018 om 19:43

    Dit is toch niet goed? Wordt veel te groot en daardoor veel te veel macht.

    Login om te reageren
  14. avdb55 zegt

    14 november 2018 om 19:45

    A. Hoe kun je door geld uit te geven je vermogen vergroten?
    B. Kroymans all over again.
    C. Concurrentiebeperking

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      14 november 2018 om 20:44

      @avdb55:

      A. Als iets een waarde heeft van € 1.000.000,- en je betaalt er maar € 500.000,- voor?

      Of de aandelen stijgen met x procent na de overname?

      Login om te reageren
  15. drommedaris zegt

    14 november 2018 om 19:46

    Hun Economy Service prijslijst klopt in ieder geval niet dus je bent gewaarschuwd bij Van Mossel.
    Je betaalt veel meer dan op de prijslijst en dan onder het mom van ‘u heeft getekend voor de opdracht’

    Login om te reageren
  16. stuko zegt

    14 november 2018 om 20:38

    Het is hier weer Nederland op zijn smalst.. iemand boert hier goed, doet goede zaken, verdient er een lieve duit aan- en wat zie je? Afgunst, afkraken, afzeiken en “hoogmoed voor de val”…

    Man man.. zitten hier alleen minimumloners of zo?

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      14 november 2018 om 22:02

      @stuko: Neen, niet Nederland op zijn smalst, iedereen die een beetje nadenkt ziet van mijlenver de valkuil liggen.
      Wees gewaarschuwd !

      Login om te reageren
  17. siebren zegt

    14 november 2018 om 22:10

    Dus bij het uitzoeken van een lease auto kun je alleen voor een BMW niet bij van Mossel terecht?

    Login om te reageren
  18. avdburg zegt

    15 november 2018 om 09:34

    Verhaal zit toch wat anders is elkaar volgens mij. Van Mossel heeft VKV niet uitgekozen. VKV ging op zoek naar een sterke partner voor de toekomst en heeft toen voor van Mossel gekozen. Dit gezien de verandering in de autobranche de komende jaren. Meer mensen gaan voor elektrisch of kiezen voor een (privat)lease auto.

    Login om te reageren
  19. avdburg zegt

    15 november 2018 om 09:39

    Verhaal zit toch wat anders is elkaar volgens mij. Van Mossel heeft VKV niet uitgekozen. VKV ging op zoek naar een sterke partner voor de toekomst en heeft toen voor van Mossel gekozen. Dit gezien de verandering in de autobranche de komende jaren. Meer mensen gaan voor elektrisch of kiezen voor een (privat)lease auto.

    Normaal ben ik niet zo van het reageren. En lees graag op autoblog de artikelen. Maar deze lijkt me vanuit een verkeert oogpunt geschreven.

    Login om te reageren
  20. snuffel77 zegt

    15 november 2018 om 22:35

    Keukenboer Ben Mandemakers
    Financiert de boel en is mede aandeelhouder volgens mij

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North