De facelift-01 heeft een Nederlandse prijs.
Ondanks dat het clientèle met hooivorken en brandende fakkels voor de poorten staat (geintje natuurlijk) blijft het merk Lynk & Co lekker doorbouwen. Een tijdje terug waren we aanwezig bij de presentatie van de 02 en daarvoor werd het eerste model gefacelift. Van de aangepaste 01 maakt Lynk & Co vandaag de Nederlandse prijs bekend. Extra interessant voor de zakelijke rijders: komt de abonnementsvorm terug?
”Mobiliteitsaanbieder” Lynk & Co deelt vandaag de prijzen van de aangescherpte 01 PHEV. In september maakt het bedrijf al de aanpassingen aan de 01 bekend. We kunnen ons voorstellen dat jij ook de veranderingen bent vergeten, dus hier zijn ze nog eens op een rijtje.
De plug-in hybride aandrijflijn is opnieuw ontworpen. Dit heeft geleid tot meer vermogen (276 pk), een koppel van 535 Nm, minder verbruik, minder uitstoot, 75 kilometer aan elektrische actieradius en ”een dynamischere rijervaring”. Dat laatste testen we graag eens uit. Verder reageert het infotainment wat vlugger en kijk eens aan: je kunt zowaar meer kleuren kiezen dan blauw of zwart. Welke kleuren dat zijn, vertelt het merk niet, maar de mineraalgroene kleur die je hieronder ziet, is er een van.
Wat kost de vernieuwde Lynk & Co 01?
In Nederland start de prijs voor de instapper – de Core-versie – bij € 42.995. De wat leuker uitgevoerde More-versie staat te koop vanaf € 46.995. Daarmee is de instapper goedkoper dan de pre-facelift 01. Er wordt in het hele persbericht niets gezegd over een mogelijkheid tot een abbo-01. Over de nieuwe 02 vertelde het merk aan @michaelras dat de abonnementen niet zomaar verdwijnen, maar dat Nederlanders schijnbaar steeds liever kopen dan abonneren bij Lynk & Co.
De 01 staat bij de Volvo-dealer
In Nederland is de Lynk & Co 01 te koop bij de volgende Volvo-dealers: Autobedrijf Nieuwenhuijse in Apeldoorn en Meppel, Broekhuis in Utrecht, Hedin Automotive 4V in Almere en Lijnden, Henk Scholten B.V. Tiel in Tiel, Mobility Centre De Jong Rotterdam in Rotterdam, Niham in Zoetermeer, en Ton van Kuyk in Alkmaar. Misschien staat daar ook nog wel een tweedehands XC40 PHEV met dezelfde techniek als de 01.
En het abonnement dan?
De grote USP van Lynk & Co is toch wel het abonnement. Daar is het bedrijf groot mee geworden in Nederland. Toch wordt er geen woord besteed aan de leenvorm. We hebben daarom navraag gedaan bij Lynk & Co. Zodra we antwoord hebben, passen we dit bericht aan met de informatie.
Update 14:27 uur:
We hebben reactie van onze vrienden van Lynk & Co! En ook nog eens positief antwoord voor de abo-liefhebbers. Lynk & Co belooft ons dat de vernieuwde 01 straks ook beschikbaar zal zijn in abonnementsvorm. De prijzen hiervoor zijn helaas nog niet bekend. Om je een beeld te geven: de pre-facelift kost € 679,- per maand.
Concurrenten van de vernieuwde Lynk & Co 01
- Opel Grandland GS Light (136 pk): € 42.249
- Lynk & Co 01 Core (276 pk): € 42.995
- Peugeot 3008 Plug-in Hybrid 195 (150 pk) € 46.220
- Lynk & Co 01 More (276 pk): € 46.995
- Renault Rafale Esprit Alpine 4×4 plug-in hybrid 300 (300 pk): € 55.290
lekkerlinksrijden zegt
Die 75km range, volgens welke testmethode is dat?
Bas Leesberg zegt
Goede vraag!
Lynk & Co zegt: ”De actieradius en het energieverbruik onder reële omstandigheden variëren afhankelijk van het rijgedrag, de wegomstandigheden, het weer, de temperatuur en andere externe factoren.” Ze melden niks over WLTP of andere methoden. Maak daarvan wat je wilt.
Allison Burgers zegt
https://www.lynkco.com/nl-nl/car
WLTP
hotze zegt
Hopelijk niet de “standaard” 100 km aftrek van elektrische auto’s, anders blijft er bar weinig over.
MarcoM zegt
Vanaf de Stelvio naar beneden?
Nemus zegt
Met de originele 01 haalde ik toch geregeld 60km. In de winter misschien 50, maar dat is nog steeds goed, gezien ik heel wat snelweg deed.
Wel jammer dat ze dan niet dezelfde batterij-upgrade deden als vij Volvo. Met 100km rijbereik was dit waarschijnlijk de ideale auto geweest.
Zolang het VRESELIJKE en trage infotainment-systeem maar verbeterd is.