• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen vernietigt ‘Ringrecord met elektrische ID. R

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 3 juni 2019 om 17:43 – 44 Reacties

Volkswagen vernietigt


Het zat eraan te komen, maar nu is het dan echt officieel.

Voor de meesten betekent de maandag de onontkomelijke terugkeer naar de sleur, ofwel de vijfdaagse werkweek. Bij Volkswagen gaat dit niet op. Althans, niet in negatieve zin. Het automerk uit Wolfsburg heeft vandaag namelijk gebruikt om een nieuw record op de Nürburgring Nordschleife te vestigen, met zijn gruwelijk snelle ID. R.

Hoewel er op het meest iconische circuit op aarde onnoemelijk veel records zijn, is dit geen tijd om zomaar achterwege te laten. Integendeel, het record dat Volkswagen vandaag heeft gevestigd, is ongelooflijk indrukwekkend. Het merk heeft het voor elkaar gekregen zijn volledig elektrische ID. R in precies 6:05.336 over het circuit te laten rijden. Daarmee overtreft Volkswagen het vorige record voor elektrische auto’s met ongeveer 40 seconden. De 680 pk sterke ID.R had een gemiddelde snelheid van 206,96 km/u. De tijd van 6:45,90 werd halverwege 2017 geplaatst door de NIO EP9.

https://twitter.com/volkswagenms/status/1135540071506087936

Om het record te kunnen vestigen, heeft Volkswagen wederom de vaardigheden van fabrieksrijder Romain Dumas ingeschakeld. De geboren Fransman is tweevoudig winnaar van de 24 uur van Le Mans. Dumas won de wedstrijd in 2010 met Audi en in 2016 met Porsche en is zodoende een vaste waarde binnen de Volkswagen Group. Het concern heeft Dumas dan ook ingezet voor eerdere recordpogingen met de ID. R op de Goodwood-heuvelklim en de slopende race van Pikes Peak.

De Volkswagen Group is druk bezig geweest op de Nürburgring. Een aantal maanden geleden was het Timo Bernhard die de 919 Evo in een tijd van 5 minuten en 19 seconden over de Nordschleife reed en daarmee het oude record van Stefan Bellof verpulverde.

Vooralsnog is er geen beeld van het nieuwe elektrische ronderecord dat Romain Dumas vanmiddag heeft geplaatst, maar dat heeft vooral te maken met het feit dat het allemaal nog vers is. We verwachten de officiële beelden over niet al te lange tijd.

Volkswagen vernietigt 'Ringrecord met elektrische ID. R

Update: de video is inmiddels live!

Ook interessant!

  • Volkswagen ID.4 record
    Volkswagen ID.4 record: langste EV roadtrip ooit
  • Volkswagen ID-Life
    Volkswagen ID Life is betaalbare elektrische stadsauto
  • Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
    Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
  • Volkswagen start met testen autonome ID.BUZZ

Nieuwste artikelen

  • Grijp de duurste Alpina BMW Z8 met BBQ smaak, op Marktplaats
  • Kwalificatie F1 Emilia-Romagna: opnieuw Max versus McLaren?
  • Hyundai sorteert voor op terugkeer naar Rusland
  • Max Verstappen eist absolute vrijheid: “Anders zoeken ze het maar uit”
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, ID-R, nurburgring, Racing, record, romain-dumas, Volkswagen

Vorig bericht: « Porsche Cayenne Coupé: rijtest en video
Volgend bericht: Officieel: Hyundai Kona Hybrid is eindelijk hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    3 juni 2019 om 17:48

    Ja leuk, maar ondertussen bouwt Tesla al lang en breed echte elektrische volkswagens.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      3 juni 2019 om 17:56

      @harrie: sorry hoor, maar auto’s waarvan zelfs de instapper niet onder de dertig mille te kopen is, weiger ik als ‘volkswagen’ te kwalificeren.

      Login om te reageren
      • poes zegt

        3 juni 2019 om 17:57

        @rrrobert: de Model 3 was in april 2019 de best verkochte auto van Nederland. Van alle auto’s dus. Zit toch iets ‘volks’ in dan, lijkt mij…

        Login om te reageren
        • poes zegt

          3 juni 2019 om 18:01

          @poes: hmmm, laat maar… Als ik naar de aantallen van mei 2019 kijk, dan lijkt het mij heel sterk dat de Model 3 het best is verkocht in april 2019. Zal wel iets verkeerds gelezen hebben ofzo.

          Login om te reageren
        • Robert zegt

          3 juni 2019 om 18:12

          @poes: die Tesla’s (Model 3) worden vrijwel zonder uitzondering via een leasecontract in de markt gezet, zeker de uitvoering die nét onder de fiscale grens van 50 mille (en dus 4% bijtelling) blijven. En zelfs in de private lease zul je deze auto dus nauwelijks aantreffen.

          Login om te reageren
          • poes zegt

            3 juni 2019 om 19:40

            @RRRobert: wie de auto aanschaft – een particulier, een leasemaatschappij, of een andere partij – doet er natuurlijk weinig toe. Verkoop is verkoop. Daar wordt in de verkoopcijfers ook geen onderscheid in gemaakt.

            Login om te reageren
            • driek zegt

              4 juni 2019 om 05:32

              @poes: voor de verkoopcijfers heb je gelijk. Maar om de titel ‘volkswagen’ te mogen dragen lijkt me dat een auto toch echt door veel mensen privé gekocht (of desnoods geleased) moet worden.
              Maar mijn mening is natuurlijk ook maar een mening.

              Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              4 juni 2019 om 09:38

              @poes: Dat er allerlei belastingvoordelen op zitten, speelt uiteraard wel mee. Haal die belastingvoordelen eraf en de verkopen storten in. Dat hebben we al eerder gezien bij bepaalde stekkerauto’s.

              Login om te reageren
        • dracae zegt

          3 juni 2019 om 22:09

          @poes: Dat is volgens de cijfers van de Bovag dus gewoon niet waar….

          https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Cijfers/2019/Autoverkopen-april-2019.pdf?ext=.pdf

          Login om te reageren
        • bitd zegt

          3 juni 2019 om 22:41

          @poes: ik heb je correctie gezien, maar bizar hoeveel mensen je bericht liken omdat ze “hopen” dat het zo is…

          Login om te reageren
      • BaRa zegt

        3 juni 2019 om 18:10

        De vergelijking met Volkswagen is geschiedkundig verkeerd. Elektrische auto’s zijn, commercieel gezien, nog maar net te verkrijgen. De eerste succesvolle automobiel was de T-Ford. Enkel de middenklasse kon die echt kopen. In de mate dat de middenklasse vandaag nog bestaat, en dat mobiliteit nog te vergelijken valt met 1908, is er dus niets vreemd aan de vaststelling dat een Tesla te duur is voor een groot aantal consumenten in de maatschappij. Dat maakt hem niet minder populair. Overigens is VAG nog niet klaar met hun ‘electric people car’, en de kans is groot dat de prijs vergelijkbaar zal zijn met die van een Tesla 3.

        Login om te reageren
      • harrie zegt

        3 juni 2019 om 18:21

        @rrrobert: Ach een kale instap Golfje tik je ook 25k voor af.

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          3 juni 2019 om 19:00

          @harrie: maar die plek is de laatste jaren prima opgevuld door de Polo. Zoals eigenlijk elke B-segmenter die rol van de modellen uit het C-segment heeft overgenomen.

          Login om te reageren
          • Poulusma zegt

            3 juni 2019 om 21:02

            @rrrobert:
            Sterker nog, de Up! kan je prima met een Golf 1 vergelijken. Qua exterieur is de Golf 20 cm langer maar alle overige dimensies is de Up! de meerdere. Tevens zal de interieur ruimte efficiënter ingedeeld zijn in de nieuwere Up! waardoor het lengte verschil in het exterieur te verwaarlozen is.

            Login om te reageren
            • dracae zegt

              3 juni 2019 om 22:13

              @poulusma:
              De Up is wel gewoon een hele volwassen auto. Relatief veel ruimte, goede stoelen, volwassen wegligging. Als ze er een echt GTI’tje van maken kan het ding misschien zelfs wel eens echt leuk worden.

              Persoonlijk vind ik de Up dan ook eigenlijk een van de interessantste Volkswagens, want het is een knap ontwerp en wel waar voor je geld. Dat is bij de grotere modellen vaak anders.

              Login om te reageren
              • Robert zegt

                4 juni 2019 om 00:07

                @dracae: ‘Als ze er een echt GTI-tje van maken…’. Kijk eens aan: Volkswagen up! GTI: rijtest en video (bron)

              • dracae zegt

                4 juni 2019 om 21:28

                @rrrobert: Ik vind dat er eigenlijk nog 10-20 pk meer in moet…. maar goed, dat geldt ook voor mijn huidige Toyota Yaris TS.

              • Poulusma zegt

                4 juni 2019 om 06:26

                @dracae: Ik weet het kerel, ik rijd zelf een CitiGo. Dat is praktisch dezelfde auto.
                En voor een dergelijke auto rijdt hij echt heel goed, zelfs op de lange rit rijdt hij heerlijk!

    • sanderz28 zegt

      3 juni 2019 om 18:51

      @harrie: ja en wat een fantastische afwerking hebben die auto’s voor dat geld. Tesla moet zich diep schamen.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        3 juni 2019 om 20:21

        @sanderz28: je kan het wel blijven herhalen, maar ondertussen worden de meeste gewoon prima opgeleverd.

        Login om te reageren
  2. Erik zegt

    3 juni 2019 om 17:49

    Ben benieuwd of hier ook gesjoemeld is. Klokkenluiders meld u!

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      3 juni 2019 om 18:49

      @erik2907: de banden waren ronder dan die van de concurrentie

      Login om te reageren
    • dwfc zegt

      3 juni 2019 om 19:03

      @erik2907: toch niet deze van de Notre Dame ! Ga je even moeten wachten !

      Login om te reageren
  3. dwfc zegt

    3 juni 2019 om 17:57

    Meer duiding en beelden op AMS.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    3 juni 2019 om 18:04

    Dat is toch erg snel. Wat is eigenlijk het échte ring reccord op dit moment?

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      3 juni 2019 om 18:09

      @dutchdriftking: Is hier reeds aan bod gekomen,Lap Record Porsche 919 Hybrid Evo: 5.19

      Login om te reageren
    • Schnor zegt

      3 juni 2019 om 19:47

      @dutchdriftking: Erg snel? Dat is gewoon ongelofelijk snel. Het record van Bellof stond sinds 1983 en was 6:11 min.

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        3 juni 2019 om 21:29

        @schnor: wat toch echt wel veel indrukwekkender lijkt omdat de baan ondertussen vlotter is dan 36 jaar geleden.

        Login om te reageren
  5. jajeroenja zegt

    3 juni 2019 om 18:14

    Ammel leuk enzo. Vind die ringrecordtijd van 5.19 interessanter, gewoon bizar snel.

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      3 juni 2019 om 19:01

      @jajeroenja: Le Mans wagen!

      Login om te reageren
  6. rtnet zegt

    3 juni 2019 om 18:17

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • rtnet zegt

      3 juni 2019 om 18:19

      @rtnet: en het record op Spa werd door Neel Jani gereden…

      Login om te reageren
  7. ghost zegt

    3 juni 2019 om 18:19

    Gaaf, al heb ik niks met elektrisch, 6 minuten om en nabije is wel ziek snel!

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      3 juni 2019 om 20:23

      @ghost: heb je er wel eens mee gereden?

      Login om te reageren
      • basjaski zegt

        3 juni 2019 om 21:40

        @flutterby: Oh god hier gaan we.

        ”but did you drive one, bro?”

        Ja. En kut.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          3 juni 2019 om 22:58

          @basjaski: oh boe hoe, miste je het motorgeluid dat versterkt werd door de speakers of reed je een ecomobiel?

          Login om te reageren
          • gebruikersnaam3 zegt

            4 juni 2019 om 11:52

            @flutterby: Dat is toch een mening, die kun je toch niet voor hem vormen. Er zijn voor mij talloze redenen om geen elektrische wigge te rijden, en het geluid is een van de laatste.

            Login om te reageren
      • ghost zegt

        4 juni 2019 om 09:55

        @flutterby: yes maatje van me heeft er 1, vond het los van de snelle acceleratie helemaal niks..heel veel dingen waar ik mij dan aan ga ergeren maar misschien ben ik verpest door alle luxe in mijn voorgaande en huidige auto(‘s).

        Login om te reageren
  8. iphonistvongates zegt

    3 juni 2019 om 18:27

    Het (onbevestige) gerucht dat de Tiësto remix van Silence (Delerium feat. Sarah McLachlan) op z’n mp3 speler hoorbaar was. Juiste bpm en wel toepasselijk in een stille EV megasuperduperhypercar. Er is ook een ander gerucht dat voor de start begon hij naar Snow Patrol; Chasing Cars luisterde. Ook toepasselijk.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      3 juni 2019 om 19:28

      @iphonistvongates: dat is wel heel erg begin jaren 2000 want ik herinner me die remix nog aardig goed.

      Login om te reageren
      • B00G1E zegt

        3 juni 2019 om 21:55

        @stephane8200: er is trouwens ook een Tiesto remix van snow patrol – chasing cars;)

        Login om te reageren
    • hhitalia zegt

      3 juni 2019 om 20:34

      @iphonistvongates: BPM? Niet op electromobielen toch? ?

      Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    3 juni 2019 om 18:33

    Al haalt een aap goud op de ring…

    Login om te reageren
  10. sjonniedeluxe zegt

    3 juni 2019 om 22:12

    Ze zijn er maar druk en bij mee bij VW…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North