• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom de voorruit op deze 993 Speedster 60 mille kost

Auteur: willeme, gepost 24 juni 2019 om 09:01 – 35 Reacties

Afbeelding Waarom de voorruit op deze 993 Speedster 60 mille kostAfbeelding Waarom de voorruit op deze 993 Speedster 60 mille kostAfbeelding Waarom de voorruit op deze 993 Speedster 60 mille kostAfbeelding Waarom de voorruit op deze 993 Speedster 60 mille kostAfbeelding Waarom de voorruit op deze 993 Speedster 60 mille kostAfbeelding Waarom de voorruit op deze 993 Speedster 60 mille kostAfbeelding Waarom de voorruit op deze 993 Speedster 60 mille kostAfbeelding Waarom de voorruit op deze 993 Speedster 60 mille kost

Porsche 993 Speedster '19
Jazeker, voor de vooruit alleen al ben je dat kwijt!

Porsche heeft in het verleden diverse opties gehad als je open wilt rijden. Denk aan de Cabrio, Convertible D (356A), Targa, Spyder en natuurlijk de Speedster.

Die laatste spreekt natuurlijk enorm tot de verbeelding. Ja, het is een open variant van de 356 en 911, maar eentje die niet is gericht top relaxed cruisen. Nee, in een Speedster is het juist ongefilterd rijden waarom het gaat. Onlangs is de 991 Speedster onthuld en ook in het verleden waren er 911 Speedsters, zoals de 911 Speedster (964) de 911 Speedster op basis van de 996.

Porsche 993 Speedster '19

De 911-generatie daartussen bleef verstoken van een Speedster-derivaat. Er waren een handvol exemplaren voor Ferdinand Alexander Porsche en komediant Jerry Seinfeld. Die eerste was een cadeau voor Porsche in 1995, Jerry Seinfeld kreeg zijn exemplaar in 1998. Wat als je graag een 993 Speedster wenst, maar geen Porsche of Seinfeld heet? Dan moet je hopen dat je John Sarkisyan heet en heel erg handig bent. Hij bouwde namelijk een 993 Cabriolet om tot Speedster. Dat is op zich een logische keuze, daar Porsche zelf ook de 911 Cabriolet als uitgangspunt nam.

Porsche 993 Speedster '19

Het resultaat is zeer geslaagd te noemen. De karamel-kleurige lederen bekleding lijkt niet van Porsche Exclusive af te komen, alhoewel er een Porsche-logo op een van de opbergvakjes gestanst is. De houten versnellingspookknop is geweldig. Eigenlijk plaatsen we alleen een groot vraagteken bij het stuurwiel, dat uit de Roemeense AutoStyle gids Editie ’95 lijkt te komen. Ook qua uiterlijk is deze ‘Speedster’ iets afwijkend. Die verlaging staat ‘m wonderbaarlijk goed en zelfs de velgen zijn best aardig. Wellicht dat de banden met het opschrift en striping iets te veel van het goede zijn, maar waarschijnlijk is dat iets wat de sponsor graag wilde.

Porsche 911

En hopelijk had John Sarkisyan een sponsor, want het ombouwproject was zeer prijzig. Natuurlijk was er een donor 993 Cabriolet nodig. Maar het lastigste onderdeel was de voorruit. Deze is van Porsche zelf en specifiek bedoeld voor de extreem zeldzame 993 Speedster. De voorruit koste namelijk bijna 44.000 euro! Om de voorruit passend te krijgen, was Sarkisyan nog eens een kleine 17 mille in Euros kwijt aan arbeidsuren. Maar eerlijk is eerlijk, het resultaat is erg fraai en bijzonder gaaf.

Fotocredit: Hoonigan.

Meer lezen? Deze 8 Porsche zijn een uitstekend Speedster-alternatief!

Ook interessant!

  • Paarse Gunther Werks Speedster
    Paarse Gunther Werks Speedster is purple-tastic
  • Gunther Werks 993 Speedster is niet te versmaden
  • Gunter Werks 993 Speedster
    Gunther Werks 911 Speedster is pure perfectie
  • Knotsgekke Porsche 993
    Knotsgekke Porsche 993 is krankzinnig duur

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 993, hoonigan, Porsche, speedster

Vorig bericht: « Hierdoor is de Mirai populairder dan de Camry in NL
Volgend bericht: Ook van deze karaktervolle auto gaan wij afscheid nemen »

Lees Interacties

Reacties

  1. 911targa zegt

    24 juni 2019 om 09:21

    Ik vind het een verschrikkelijk gedrocht. Een Porsche – m.u.v. GT2 en GT3-en – zijn enigszins ingetogen auto’s. Dit is een tjoenertbakkie geworden, met kitsch spoilerwerk, lelijke velgen met idem dit banden. De lage vering met de ‘faal’ compleet.

    Login om te reageren
    • pielemuis zegt

      24 juni 2019 om 09:30

      @911targa: wat een onzin. Alle 911’s lijken op elkaar. Eenheidsworst voor de elite.

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        24 juni 2019 om 10:50

        @pielemuis: Eensch! Het is de Golf van Aerdenhout, Wassenaar, het Gooi, etc. Je valt er niet mee uit de toom. Met dit bakkie, kan je hooguit op kudo’s rekenen van bestuurders met een ricer.

        Login om te reageren
  2. vaakbenjetebang zegt

    24 juni 2019 om 09:25

    Dit is echt ziek lelijk. Dat stuur, die wielen, de kleurstelling, de bodykit, de koplampunits, die pookknop … nee, nee en nog eens nee.

    Login om te reageren
  3. janmetdelangeachternaam zegt

    24 juni 2019 om 09:28

    Dat stuur, de velgen, die versnellingspook.. wat een walgelijk ding. Die achterkant daarentegen is dan wel weer enigszins fraai

    Login om te reageren
  4. emping zegt

    24 juni 2019 om 09:30

    Poeh wat een lekkere kont ziet hierop.

    Login om te reageren
    • mopar70 zegt

      24 juni 2019 om 17:04

      @emping: Vind de kont van die 911 onder het afdak 10 x lekkerder.

      Login om te reageren
  5. m_rick zegt

    24 juni 2019 om 09:30

    Ik vind hem erg kitscherig

    Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    24 juni 2019 om 09:31

    Als je goed kijkt zie je onder al dat plastic nog ergens de contouren van een 993

    Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    24 juni 2019 om 09:44

    Met alle respect, maar vind dit ding niet om aan te gluren ?

    Login om te reageren
  8. Hubert zegt

    24 juni 2019 om 09:47

    Wat een onzin die prijs.
    In Nederland zitten enkele leveranciers voor proto-glaspanelen die een (houten) mal maken en vervolgens voor een paar duizend euro een glaspaneel volgens specificaties kunnen maken. Zelfs gelamineerd en ook met ceramische band op de omtrek.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    24 juni 2019 om 09:53

    Oke, dit maakt hebberig!

    Login om te reageren
  10. weijs zegt

    24 juni 2019 om 09:53

    Ik hou wel van cappuccino bruin leder, maar dan wel in combinatie met een andere kleur. Toe mutsj.

    Login om te reageren
  11. kreukelzone zegt

    24 juni 2019 om 09:58

    Had hij die pookknop niet even recht kunnen draaien? Of is zo’n imperfectie hip?

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      24 juni 2019 om 10:13

      @kreukelzone:

      Afgekeken van het dashboard bij BMW : de pook staat naar de bestuurder to gedraaid.

      Login om te reageren
      • kreukelzone zegt

        24 juni 2019 om 10:18

        @hubert: Ah vandaar, weer wat geleerd! Vind het zelf vrij storend alleen, alsof je naar de pook kijkt als je schakelt.

        Login om te reageren
    • GWBoes zegt

      24 juni 2019 om 10:55

      @kreukelzone: claxon knop zit ook scheef in het stuur. Zodra zulke details al niet kloppen haak ik al af, als je die moeite al niet neemt vraag ik me af hoe de rest van de auto is gebouwd.

      Login om te reageren
  12. drdre1 zegt

    24 juni 2019 om 10:11

    1 word: panel gaps.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      24 juni 2019 om 11:27

      @drdre1: terug naar de kleuterschool jij, en leren tellen! ?

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        24 juni 2019 om 18:34

        @potver7: haha, ? ?… Ik lees ’t bij anderen en denk: dat overkomt mij nooit! Vooruit dan: 3 words! Panel gaps! Zo. ?

        Login om te reageren
  13. ericc zegt

    24 juni 2019 om 10:18

    Zijn de velgen niet een ontwerp van Magnus Walker?

    Login om te reageren
  14. mats106rallye zegt

    24 juni 2019 om 10:21

    Kunst!!! Werkelijk waar prachtig! Alleen die velgen en banden kunnen net niet, en iets hoger zetten aub.

    Login om te reageren
  15. Ram-G-maN zegt

    24 juni 2019 om 10:30

    Video: https://youtu.be/V9snt_L0PC80
    Waar alle informatie overal de prijzen ook aan bod komt.

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      24 juni 2019 om 10:31

      @automotivedesigner: *informatie over de prijzen

      Login om te reageren
  16. supercarboy zegt

    24 juni 2019 om 10:42

    Daar moet je geen sterretje in hebben

    Login om te reageren
  17. kenner zegt

    24 juni 2019 om 10:48

    De gehele auto lijkt uit ‘ Roemeense AutoStyle gids Editie ’95’ te komen. Wat een gedrocht. Doe mij maar een RWB of Singer.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      26 juni 2019 om 00:27

      @kenner: Deze kit is praktisch hetzelfde als de RWB. Ben het met je eens dat het zonder dak geen porem is!

      Login om te reageren
  18. sanderz28 zegt

    24 juni 2019 om 11:53

    Dat stuur is niet mooi maar wel een Nardi dus geen autostyle troep, verder vind ik hem ook niet echt mooi. Hou sws niet van cabrio’s dus ik kan niet heel objectief zijn…

    Login om te reageren
  19. barchettadriver zegt

    24 juni 2019 om 14:38

    Los van de discutablele looks; deze ruit lijkt nergens een raamstijl te hebben. Zodra je omslaat, ben je gewoon dood. Nul kans op overleven.

    Login om te reageren
  20. ghost zegt

    24 juni 2019 om 15:16

    Leuk ding maar ik vind toch een hoop zaken wat knakerig eruit zien; het stuurtje, de bumpers, de zittingen…leuk dat je ruit €60k
    Heeft gekost maar iedereen zal je voor gek verklaren..

    Login om te reageren
  21. ericd zegt

    24 juni 2019 om 15:52

    Je vreest met grote vreze voor een sterretje (of erger) door opspattend grind.

    Login om te reageren
  22. mashell zegt

    24 juni 2019 om 15:57

    En in het Ersatzteileversandzentrum in Zuffenhausen liggen ze nog steeds krom van het lachen, die superzeldzame voorruit is natuurlijk identiek aan die van de 964 Speedster.

    Login om te reageren
  23. monsieurleloure zegt

    24 juni 2019 om 16:55

    Zelfs een Tesla is nog beter in elkaar geschroefd…

    Login om te reageren
  24. danone zegt

    24 juni 2019 om 20:39

    “… en ook in het verleden waren er 911 Speedsters, zoals de 911 Speedster (964) de 911 Speedster op basis van de 996.” Dat laatste moet toch een 997 zijn ipv de 996?

    Login om te reageren
  25. soundgarden zegt

    24 juni 2019 om 21:34

    Zijn maar 2 die iets met een porsche mogen doen. RWB en Singer. Period.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North