• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alonso wil teammaat Verstappen worden

Auteur: willeme, gepost 9 juli 2019 om 07:58 – 67 Reacties

Verstappen - Marko


Ja, net nu die Honda motor begint te lopen.

Het hoeft geen betoog dat Pierre Gasly (nog) niet naar wens functioneert. Bij gebrek aan beter en om gezichtsverlies te beperken voor het juniorenteam Toro Rosso mag de Fransman het ook komende race weer gewoon proberen. Uiteraard zijn er al mensen die aan zijn stoel beginnen te zagen. Daarmee bedoelen we niet zozeer alle journalisten, interviewers en commentatoren, maar ook de mensen uit het Formule 1 wereldje zelf.

In dit geval gaat het om Fernando Alonso. De Spanjaard hing vorig jaar zijn F1-helm aan de wilgen, maar hij heeft altijd de deur open gehouden voor een comeback. Volgens Helmut Marko is Alonso daar al aan begonnen. De Oostenrijker bevestigt aan Motorsport Total dat er vanuit het management van Alonso al aan aanbieding is gedaan om bij Red Rull Racing aan de slag gaan.

Of Marko er zelf in geïnteresseerd was, doet er eigenlijk niet toe. Volgens Helmut is Fernando Alonso namelijk absoluut geen optie voor Honda. Die willen absoluut niet meer samenwerken met de tweevoudig wereldkampioen na het debacle met McLaren, waarin Alonso openlijk en op ludieke wijze veel kritiek uitte op de Honda-krachtbron. Het is opmerkelijk dat Alonso zich aanbiedt. Ten eerste vanwege het feit dat er net een eerste overwinning is geboekt met de Honda-motor. Ten tweede omdat de vrouw van Christian Horner, Geri Horner (a.k.a. Geri Haliwell a.k.a. Ginger Spice) al opperde om de man uit Oviedo te strikken.

Ondanks dat het nog officieel naar buiten gebracht moet worden, is het vrij duidelijk dat McLaren en Alonso ook wel een beetje klaar zijn met elkaar. Qua timing klopt het dus allemaal. Het is overigens niet de eerste keer dat Alonso bij Red Bull aanklopt. In 2007 waren er al onderhandelingen tussen Alonso en Red Bull. Dat liep toen mis, waardoor Alonso aanklopte bij het team waar hij zijn grootste successen had geboekt: Renault.

Ook interessant!

  • Video: Verstappen op Zandvoort
  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Verstappen rijdt witte RB16B
    Verstappen rijdt witte RB16B dit bijzondere weekend

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Fernando Alonso, Helmut Marko, Honda, Pierre Gasly, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Waarom dit NL wapentuig op een raceauto mikt
Volgend bericht: Jazeker, er komt een megagrote Alpina »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    9 juli 2019 om 08:13

    En terecht, weg er mee. Alonso is absoluut een topcoureur en is lange tijd één van de beste geweest van het veld. Maar hij heeft ook regelmatig voor ellende gezorgd en/of ellende achtergelaten. De mensen van Honda zien hem liever gaan dan komen. Ook omdat het gewoon een dure jongen is.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      9 juli 2019 om 08:32

      @viezefreddyw: Mee eens, hoewel af en toe zeer vermakelijk is Alonso persoonlijk voor 50% versntwoordelijk voor de imagoschade van Honda. Dat zij ‘m niet meer vreten snap ik volkomen. Daarnaast heeft Red Bull de mogelijkheden om bijna iedereen aan te trekken die ze willen, waarom in zee gaan met een (te) dure coureur die een ego meesleept.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 juli 2019 om 09:53

        @racerx: alleen Honda is verantwoordelijk voor de imagoschade die ze door Alonso hebben opgelopen. Ze leverden gewoon ene ronduit ondermaatse motor, het enige wat Alonso deed is de waarheid die iedereen kende hardop uitspreken. Overigens is Max Verstappen best lekker bezig de imagoschade weg te poetsen.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          9 juli 2019 om 10:20

          @mashell: voor dat geld dat hij kreeg had hij best zijn mond mogen houden.

          Login om te reageren
        • Edge zegt

          9 juli 2019 om 10:26

          @mashell: Toch ben ik van mening dat Alonso in die jaren gewoon z’n mond had moeten houden. Natuurlijk is het als sportman in hart en nieren ontiegelijk frustrerend als je materiaal zo buitensporig slecht is, maar Alonso moet niet vergeten dat de helft van zijn 40 miljoen euro salaris door Honda werd opgehoest. Voor dat geld mag je je toch wel wat beter gedragen.

          Login om te reageren
        • brammetjedeb zegt

          9 juli 2019 om 12:55

          @mashell: had het honda debacle bij McLaren ook niet te maken met de auto die om de motor heen gebouwd was? Koeling en dergelijke doel ik dan op…

          Login om te reageren
          • chrisvis zegt

            9 juli 2019 om 13:36

            @brammetjedeb: de auto was idd gebouwd op het zero-size concept (zo smal mogelijk). Honda heeft hierdoor de nodige aanpassingen moeten doen met name aan de plaatsing van de radiatoren. Nu bij red bull is de wagen ontworpen rond de Honda-motor zonder dat de Japanners enige compromissen hebben moeten doen.

            Login om te reageren
        • racerx zegt

          9 juli 2019 om 14:13

          @mashell: Onzin, McLaren had hun auto gewoon niet voor elkaar én heeft Honda teveel restricties opgelegd. Hoe ging het vorig jaar ook alweer met de Renault motor bij McLaren? Exact. Toch dank voor je aanvulling.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            9 juli 2019 om 15:10

            @racerx: Honda heeft McLaren drie jaar geen enkele kans gegeven om de auto snel te maken, gewoon omdat die Honda niet ging. Dat heeft McLaren naar de afgrond gebracht. Nu komen ze er langzaam weer bovenop. Honda snapt dat Red Bull hun allerlaatste kans is en nu hebben ze, dankzij externe hulp, eindelijk het lek boven. Maar Honda moet gewoon een motor bouwen die het doet, blijft doen en snel is. Dat McLaren het hun onmogelijk gemaakt zou hebben is belachelijk Honda fanboy gezever. Als McLaren Honda dingen vroeg die Honda niet kon had Honda dat gewoon moeten zeggen, gewoon “Nee, dat kunnen wij niet”. Deden ze niet. McLaren had immers zelf ook geen belang bij het debacle, die hebben echt niet het onmogelijke gevraagd. Ik ben blij dat het nu goed gaat met Honda (ik had het niet meer durven hopen) maar de schuld bij McLaren leggen is belachelijk.

            Login om te reageren
            • johanw zegt

              9 juli 2019 om 15:39

              @mashell:

              serieus, als je de f1 niet volgt houdt dan gewoon je mond. Het size zero concep is iets wat mclaren opdroeg aan honda, die wilde er al eerder vanaf omdat het niet zou werken en de betrouwbaarheid en daarmee verder opschroeven van de motor niet zou lukken. Maar nee mclaren wilde dat niet….dat is gewoon keiharde waarheid wat overal te vinden is, niets fanboy gezever.

              Verder is alom bekend dat het chassis van mclaren gewoon dramatisch was, het was zo ingesteld dat het leek dat men snel was, alles was op downforce ingesteld en daardoor leek de honda nog langzamer op rechte stukken….andere teams hebben hier zelfs wat over gezegd. 2018, het jaar van mclaren, en wat bleek men was af van honda maar zelfs in Monaco was men nog 1 1/2 seconden langzamer dan red bull en het slechtste renault team. Dat terwijl Honda direct stappen aan het zetten was met TR in het motor concept zoals men altijd al voorzien had.

              echt belachelijk dat je zegt: Als McLaren Honda dingen vroeg die Honda niet kon had Honda dat gewoon moeten zeggen, gewoon “Nee, dat kunnen wij niet”. Deden ze niet…..hebben ze wel gedaan maar men wilde bij mclaren niet afstappen van het size zero concept want dan moest men het chassis/bodywork teveel aanpassen en men wilde speciaal doen/zijn….

              mclaren wilde weliswaar geen debacle, maar hebben zker wel het onmogelijke gevraagd….iets waar de trotse en niet directe japanners te lang mee door zijn gegaan om het toch te proberen. ook een fout van honda, maar het komt vooral door de eigenwijze houding van mclaren. Had men eerder afgestapt al in het 2e jaar wat honda wilde, dan had de huidige motor nog verder doorontwikkeld geweest en had mclaren nu mogelijk wel de snelste motor van het veld.

              Login om te reageren
    • str8six zegt

      9 juli 2019 om 09:02

      @viezefreddyw: Ik hoor ‘m nog roepen “gp2 engine, gp2 engine!” Gewoonweg triest en gênant.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        9 juli 2019 om 09:25

        @str8six: vooral ook gênant, omdat de McLaren zelf óók een heel matige auto bleek te hebben gebouwd. Dat was te concluderen na de overstap op Renault motoren; daarmee bleek deze voormalige topper toch ook geen deuk in een pakje boter te kunnen rijden.

        Gelukkig hebben ze zich dit jaar -bevrijd van Alonso- al aardig weten te revancheren door duidelijk beter te presenteren dan het fabrieksteam van Renault.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          9 juli 2019 om 09:39

          @rrrobert: Klopt inderdaad. Twee jaar terug riep McLaren nog heel hard dat het NIET aan het chassis lag, want die was top! Het lag voornamelijk aan de krachtbron… Totdat ze met Renault gingen rijden vorig jaar. Toen ging het ook belachelijk slecht.

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            9 juli 2019 om 09:56

            @viezefreddyw: Laten we even kijken naar de huidige stand. P7 en 8 voor mclaren. Zo slecht lijkt me dat ook niet toch! Ik hoop al jaren dat Alonso naast Maxie komt te rijden. Trap je Bottas eruit en Ocon er in. Heb je 2 generaties beste coureurs in de beste auto’s.

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              9 juli 2019 om 10:41

              @fmgarcia: Ik had het niet over de McLaren van nu maar over de McLaren net na hun overstap naar Renault-krachtbronnen. In het laatste jaar dat McLaren nog met honda reed riepen ze van de daken dat álles lag aan Honda. Hun chassis was één van de beste van het veld volgens hen… Een jaar later, met Renault-motoren, konden ze ook geen deuk in een pakje boter slaan.

              Login om te reageren
              • fmgarcia zegt

                9 juli 2019 om 16:38

                @viezefreddyw: gesnopen✌?

      • mashell zegt

        9 juli 2019 om 09:53

        @str8six: maar ook heel accuraat.

        Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      9 juli 2019 om 10:28

      @viezefreddyw: dat dure valt nog te bezien. Voor een topteam wil hij gratis rijden. Dat had hij namelijk ook al bij Ferrari aangeboden…

      Login om te reageren
  2. mikje90 zegt

    9 juli 2019 om 08:15

    Goed idee, laat die oude rot nog maar een keer plaats nemen in het stoeltje.

    Login om te reageren
  3. harrie zegt

    9 juli 2019 om 08:32

    Doe maar niet, goede coureur maar ook onruststoker eerste klas.

    Login om te reageren
  4. chrisvis zegt

    9 juli 2019 om 08:34

    En gelijk hebben ze bij Honda!!! Nochtans zou ik best wel eens willen zien hoe de verhoudingen dan liggen tussen een Alonso en een Verstappen. Hoor van Nederlandse fans dikwijls kritiek op een Hamilton maar laat ons eerlijk zijn, veel concurrentie in eigen huis heeft Max nog niet gehad denk ik(Ricciardo is nu ook niet echt een topper he)

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      9 juli 2019 om 08:51

      @chrisvis: Ricciardo heeft tot nu toe altijd heel goed gepresteerd, en rijdt nu ook weer een teamgenoot waarvan men altijd gezegd heeft dat het een acceptabel snelle jongen is volledig zoek. De enige waarmee Ricciardo zich echt niet kan meten is Verstappen, iets wat waarschijnlijk niet aan Ricciardo ligt maar aan Max. Ik denk dat Ricciardo zeker de nummer 4 van het veld is, achter Leclerc (en voor Vettel dus).

      Login om te reageren
      • chrisvis zegt

        9 juli 2019 om 09:21

        @lekbak: volledig zoek gereden??? Ric 16 WK-punten en Hulk heeft er evenveel…

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          9 juli 2019 om 10:16

          @chrisvis: en nu eens kijken naar de manier waarop…

          Ricciardo kwam in een volledig nieuw team met dus nieuwe mensen en een nieuwe auto. Hij heeft eerst even moeten wennen en heeft dus punten laten liggen. Maar de laatste paar races is wel duidelijk geworden dat Ricciardo echt gewoon beter is dan Hulkenberg. Niet alleen tijdens kwalificatie maar ook in de race.

          Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        9 juli 2019 om 10:34

        @lekbak: ik betwijfel of LEC beter dan RIC en VET is.

        Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      9 juli 2019 om 09:16

      @chrisvis: degene die zulke kritiek hebben op hamilton zijn ook degene die de tv uitzette na de start van oosterijk, of na elke uitvalbeurt in 2017. Een formule 1 fan zou altijd toegeven dat hamilton 1 van de beste allertijden is.

      Login om te reageren
      • mrmk210 zegt

        9 juli 2019 om 09:55

        @gwnbmw: van het moment zeker. Alle tijden weet ik niet.. Ze rijden nu meer races in een jaar.. Dus kom je snel boven aan te staan als jij en de auto goed zijn.

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          9 juli 2019 om 10:40

          @mrmk210: alle statistieken worden procentueel omgerekend. Daarom staat Fangio nog steeds bovenaan als het gaat om de verhouding deelname/winst qua F1-races.

          Login om te reageren
      • racerx zegt

        9 juli 2019 om 14:16

        @gwnbmw: een Formule 1 fan zou ook vinden dat je comment niet geheel op waarheid berust.

        Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          12 juli 2019 om 18:11

          @racerx: uhh wat?

          Login om te reageren
  5. escort77 zegt

    9 juli 2019 om 09:08

    Als Red Bull dan toch een ervaren rot in hun auto zou willen, dan zie ik eerder Vettel terugkeren.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      9 juli 2019 om 10:12

      @escort77: Vettel zie ik ooit nog wel teruggaan naar Red Bull, ja, maar ik zou hem niet naast Verstappen zetten. Het is toch vrij duidelijk dat Red Bull alle pijlen op Verstappen gericht heeft. Ik betwijfel of Vettel dat als viervoudig kampioen zomaar kan accepteren en tweede rijder wil spelen.
      Daarnaast heeft Vettel toch ook wel een imagoprobleempje. Onder velen leeft toch de gedachte dat Vettel een middelmatige coureur is die enkel door zijn auto kampioen is geworden en niet echt tegenstand heeft gehad. Is het niet doordat hij in 2014 werd ingemaakt door Ricciardo, dan is het wel door de vele fouten die Vettel in een kampioenschapswaardige auto onder druk wist te maken. Leclerc laat tot nu toe ook ook zien op het niveau van Vettel mee te kunnen en zou nog wel eens boven hem in het kampioenschap kunnen eindigen. Om dan ook nog de strijd met Verstappen aan te gaan? Dat zie ik hem niet doen, want dan loopt ‘ie het risico om drie keer door een veelbelovende jongere teamgenoot op z’n plek gezet te worden.

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      9 juli 2019 om 10:21

      @escort77: ricardo terug is het beste

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        9 juli 2019 om 10:41

        @rolov: wie is ricardo dan?

        Login om te reageren
        • Design_Driven zegt

          9 juli 2019 om 11:20

          @rollingstoned: http://www.quickmeme.com/img/db/db24f62d3131428a930bd7e28ef97a7048d166c52802d1612c13c6145e65a39a.jpg

          Login om te reageren
  6. Erik zegt

    9 juli 2019 om 09:11

    Misschien:

    Alain Prost
    David Coulthard
    Damon Hill

    ???

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      9 juli 2019 om 09:14

      @erik2907: of misschien deze oud gediende van Red Bull:

      https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jean-Éric_Vergne

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        9 juli 2019 om 09:27

        @erik2907: Sebastian Bourdais?

        Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    9 juli 2019 om 09:13

    Ik vind nog steeds dat Gasly het aardig doet. Hij is veel eerder dan verwacht in een top auto terecht gekomen, hij moet daar als halve testrijder voor Verstappen rond rijden en die laatste verkeert bovendien i zijn beste vorm tot nu toe. Ja, dan worden de verschillen groot. Het doet me een beetje denken aan Schumacher en Verstappen tijdens in de Benneton tijd. Waar Verstappen destijds ook eens door Schumacher op een ronde werd gezet.

    Als ik Verstappen was zou ik nooit akkoord gaan met Alonso al teamgenoot. Te veel politiek en, laten we eerlijk zijn, een veel betere rijder als Gasly. Aan de andere kant: wat nu als Verstappen Alonso helemaal zoek rijdt? Dan is Alonso zijn status als geweldige coureur definitief kwijt.

    Kortom: dit gaat niet gebeuren.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      9 juli 2019 om 10:42

      @pomoek: verstappen is niet bang voor Alonso. En politiek, tja dat laat je als team zelf gebeuren…

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        9 juli 2019 om 11:40

        @rollingstoned: tja, geen idee, ik kan niet in het hoofd van Verstappen kijken, maar ik ben blijkbaar de enige.

        Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          9 juli 2019 om 11:48

          @pomoek: dat kan ik evenmin, maar Verstappen heeft zich daar wel eens over uitgelaten in interviews. Vandaar. ;-)

          Login om te reageren
    • johanw zegt

      9 juli 2019 om 16:32

      @pomoek:

      jos verstappen werd op een rond gezet door Schumacher…niet zo gek als het een publiek geheim is dat Schumacher zijn auto totaal anders was dan die van jos…illegale foefjes…

      Login om te reageren
  8. poes zegt

    9 juli 2019 om 09:15

    Hmmm, toch wel interessant dit hoor. Althans, Red Bull heeft veel vaker met Alonso geflirt dan ze openlijk willen toegeven (dat werd duidelijk toen Alonso met de F1 stopte en even een boekje open deed). Verstappen doet het dit jaar super goed, maar mist wel degelijk een teamgenoot van niveau. Enerzijds ter competitie/motivatie, anderzijds om samen de auto verder te ontwikkelen. Honda mag dan wel niet zo gediend zijn van Alonso, ze hebben toch ook de successen nodig. Daarbij, het kan raar lopen in de F1. Wie had ooit gedacht dat Alsono überhaupt terug zou gaan naar McLaren en Ron Dennis, na alles wat daar is gebeurd in 2007… Hoe dan ook, Red Bull en Honda moeten iets met de 2e auto. Doorgaan met Gasly lijkt gewoon geen optie. En dan lijkt het me prachtig om Alsonso daar voor in de plaatst te zetten. Ook al mag ik hem totaal niet :-)

    Login om te reageren
  9. marcus1963 zegt

    9 juli 2019 om 09:16

    Ik gok op Jos Verstappen

    Login om te reageren
  10. ghost zegt

    9 juli 2019 om 09:25

    Ws steken die jappen van Honda nog liever die krachtbron in de fik, dan dat Alonso weer meedoet.

    Login om te reageren
  11. Calimero zegt

    9 juli 2019 om 09:26

    Ik zie het eerder gebeuren dat Hulkenberg de plek van Gasly in neemt en Ocon op zijn beurt de plek van Hulkenberg dan Alonso naar Red Bull.
    Desnoods wordt Kvyat weer gepromoveerd naar Red Bull en bewandeld Gasly de omgekeerde weg.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      9 juli 2019 om 09:30

      @milan0: na een redelijk begin is Kvyat inmiddels weer aan een heel matig seizoen bezig bij Toro Rosso, waar rookie Albon hem regelmatig aftroeft in zowel de kwalificatie als tijdens de race.

      Login om te reageren
    • mrmk210 zegt

      9 juli 2019 om 10:00

      @milan0: Jij kijkt f1 cafe?

      Login om te reageren
  12. MC959 zegt

    9 juli 2019 om 09:27

    Alonso is een toprenner, maar hij kan niet luisteren. Het is niet hem die niet meer verder wou in WEC, Toyota moest niet meer van hem hebben omdat hij zich niet aan team orders kan houden, dat was een van de redenen dat hij Le Mans geen 2de keer zou winnen, maar een beetje geluk heeft toch de 2de overwinning gegeven. Ook heeft hij dit seizoen een test gedaan voor Mclaren en de 2 opeenvolgende races waren hun slechtste van dit seizoen. Mclaren zal nu wel begrepen hebben dat ze naar hem te veel geluisterd hebben.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    9 juli 2019 om 09:42

    Tja, de vergelijking Max-Alonso is natuurlijk geweldig, maar ik snap Honda volledig als ze die Tapasvreter niet meer willen.

    Login om te reageren
  14. acakoning zegt

    9 juli 2019 om 09:44

    Hey, ik vind die fotos bij het artikel uitgekozen altijd zo leuk. Chapeau voor de gene die dat doet bij Autoblog.

    Login om te reageren
  15. autodrome zegt

    9 juli 2019 om 09:46

    Helmut Marko naast Max natuurlijk, als die ouwe net zo snel is als zijn mond dan rijdt hijij max compleet

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      9 juli 2019 om 09:47

      @autodrome: ZOEK

      Login om te reageren
  16. Edge zegt

    9 juli 2019 om 09:55

    Ik las elders in de krochten van het internet nog wel een leuke out out of the box suggestie: Jenson Button. De beste man is met zijn 39 jaar geen optie voor de lange termijn, maar als men Gasly op straat wil zetten en Kvyat of Albon niet ver genoeg acht zou hij wel een leuke tussenpaus zijn. Hij heeft jaren voor het fabrieksteam van Honda gereden, heeft zich altijd netjes gedragen tegenover Honda ten tijden van McLaren-Honda en is tegenwoordig ook nog aan het merk verbonden als rijder van een Honda Super GT team en als teameigenaar van Jenson Team Rocket, dat met de Honda NSX (in een toffe Brawn GP livery) uitkomt in de Blancpain series. Honda is gek op Jenson, en Jenson is gek op Honda.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      9 juli 2019 om 10:22

      @Edge: maar kan hij nog zo snel? Kan hij dat in een half seizoen uitvinden. Dat hebben ze ook bij Ferrari gedaan een paar jaar geleden met die testcoureur. En dat was ook prut. Ben zijn naam even kwijt

      Login om te reageren
      • dufornee zegt

        9 juli 2019 om 11:04

        @rolov: de la Rosa?

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        9 juli 2019 om 11:11

        @rolov: Ja, dat klopt, dat was Luca Badoer. Die werd in 2009 ingezet nadat Felipe Massa een veer van de auto van Barrichello tegen zijn hoofd kreeg en Schumacher als gedroomde vervanger moest afzeggen wegens nekklachten die hij eerder dat jaar had opgelopen bij een motorongeval. Luca Badoer was zo slecht dat ze zijn naam gekscherend verbasterden tot “Look how bad you are”. Het verschil met Button is dat Button wel in het verleden heeft aangetoond een snelle jongen te zijn, terwijl Badoer eigenlijk nooit een heel sterke coureur is geweest.

        Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        9 juli 2019 om 12:05

        @rolov:
        Luca Badoer. Al kon Fisichella ook weinig met de Ferrari toen.

        Login om te reageren
  17. Gulli zegt

    9 juli 2019 om 10:34

    Misschien moet Alonso lekker een olijfboomgaard beginnen in Spanje en de F1 vanuit zijn zwembad bekijken.

    Login om te reageren
  18. bernoulli zegt

    9 juli 2019 om 10:39

    Dus gisteren werd de vervanger van Max stiekem klaargestoomd in de simulator en vandaag is het Alonso.

    Ik zie Fernando al gaan, achter in een geblindeerd busje, om bij Red Bull stiekem virtueel te ervaren hoe het is om in een Formule 1-bolide te rijden.

    Komkommertijd…

    Login om te reageren
  19. ericd zegt

    9 juli 2019 om 11:04

    Taalkundig klopt dit niet: “Het is opmerkelijk dat Alonso zich aanbiedt. Ten eerste vanwege het feit dat er net een eerste overwinning is geboekt met de Honda-motor. Ten tweede omdat de vrouw van Christian Horner, Geri Horner (a.k.a. Geri Haliwell a.k.a. Ginger Spice) al opperde om de man uit Oviedo te strikken.”

    Waarom is het dan opmerkelijk? Tenzij je ervan maakt: “omdat het de vrouw van Horner is die…” etc.

    Login om te reageren
  20. autopetje zegt

    9 juli 2019 om 13:27

    Laten we eerst maar eens uitzoeken wat er echt van waar is dat Alonso uitgekakt is bij Honda. Ik denk zelf dat het wel meevalt en dat deze karaktermoord gehyped is. Als je goed kijkt valt het nog wel mee dat de keren Alonso Honda heeft beledigd.

    Die keren dat hij gp2 engine zei waren gewoon terecht. Honda was gewoon heel lang ruk. Vergeet niet hoe vaak dat ding stuk ging.

    Verstappen heeft Renault ook terecht en vaak genoeg afgebrand. Dit zijn gewoon topcoureurs en die hebben het recht op kritiek te leveren bij wanprestaties.

    Er zijn maar weinig coureurs die zoveel fans weten mee te krijgen naar races. Alonso en verstappen steken ver boven de rest uit. Alonso is ook van grote commerciële waarde. Misschien niet in NL maar mondiaal is dit wel zo.

    En dan komen we op prestaties uit. Wij keken naar wins en podiums terwijl concurrerende teams naar telemetrie kijken en heel goed weten waartoe Alonso in staat is met een goede of slechte auto.

    Alonso kan geen team om zich bouwen, Alonso kan geen auto ontwikkelen etc. Uitspraken die klaarblijkelijk op onderbuikgevoel zijn gebaseerd.

    Ik acht de kans wel aanwezig dat Alonso de teamgenoot van verstappen kan worden, hoewel er natuurlijk meerdere opties voor redbull zijn. De gedachte is helemaal niet zo gek en wellicht dat redbull voet aan de grond kan zetten in de indycar series met de Spanjaard.

    We gaan het zien.

    Login om te reageren
    • johanw zegt

      9 juli 2019 om 16:43

      @autopetje:

      terecht? je gaat tegen je werkgever die jouw miljoenen salaris betaald geen GP2 engine zeggen…zeker niet tegen de trotse japanners, dat is gewoon echt tegen het verkeerde been. Doe dat dan lekker achter de schermen…

      buiten dat, het mclaren chassis was dramatisch, veel downforce maken zodat het leek of het chassis tot de beste behoorde en dan op het rechte stuk niet vooruit te branden, zelfs met een Mercedes was men voorbij gereden door de andere teams.

      en lees je eens in waarom de honda zo vaak stuk ging…heel verkort gezegd, dat size zero concept van mclaren, dat werkte niet, honda kon de betrouwbaarheid niet op orde krijgen laat staan de motor opschroeven vor meer snelheid maar mclaren wilde koste wat kost vasthouden aan dit concept terwijl honda op het huidige motor concept al in het 2e jaar wilde overstappen…dus wat Alonso deed honda afbranden was gewoon zwaar onterecht want er speelde veel meer…bleek al wel want 2018 was mclaren gewoon diep triest met de renault motor.

      Login om te reageren
      • autopetje zegt

        9 juli 2019 om 17:57

        @johanw: ja dat is de versie die circuleert. Vergeet niet dat Alonso geen personeel is. Je huurt m in. Hij werd weggekaapt bij Ferrari met hoge beloftes. Deze beloftes konden ze gewoon niet waarmaken ze kwamen niet eens in de buurt. Dat ding viel telkens uit en dan hebben we het niet eens gehad over aanzienlijk vermogen te kort. En of dat nou aan zero size engine of aan andere zaken ligt daar kan Alonso niets aan doen. Honda moet niet piepen het is een volwassen bedrijf en als dat concept wat McLaren verlangt niet werkbaar is dan hadden ze hun poot stijf moeten houden en er niet aan moeten beginnen.

        Verder was Alonso helemaal niet in dienst bij Honda maar bij McLaren. Dat Honda een deel van zijn salaris betaalde is ook gewoon een fabeltje. Honda heeft er voor gezorgd dat McLaren in een positie kwam om Alonso te kunnen betalen. Alonso heeft gewoon ballen , salaris of niet hij zei waar het op stond. Dat weten de Japanners ook. Botom line , Honda leverde niet , Alonso wel. Vraag maar aan Vandoorne.

        Login om te reageren
  21. HZW zegt

    9 juli 2019 om 17:07

    Als Alonso een paar vingers mist, dan heeft hij het goed gemaakt met Honda.

    Login om te reageren
  22. lambowambo zegt

    10 juli 2019 om 14:13

    Ik denk dat Alonso lang genoeg in de F1 gereden heeft, tijd voor ander talent. Daarnaast denk ik dat hij ook als adviseur nergens iets te zoeken heeft, met die negatieve kijk van hem. Vond zijn commentaar als kijker altijd erg vermakelijk maar daar heeft een team natuurlijk niks aan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North