• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Q4 e-tron heeft nieuwe instapper: dit is de prijs

Auteur: Bas Leesberg, gepost 8 april 2025 om 16:02 – 16 Reacties

Je bespaart flink wat geld, maar levert wel in op prestaties.

Bij zo’n beetje alle auto’s was het eigenlijk altijd zo geweest dat je de topversie wilde. Die uitvoering had de beste prestaties en/of het meeste comfort. Bij EV’s zit dat weleens anders. Ja, je levert in op vermogen, maar de actieradius is vaak de beste in de instapper. Wie nu hoopt op een positief vervolg moet ik teleurstellen: deze ballon gaat niet op de Q4 e-tron.

De voorlopige instapper heet de Audi Q4 40 e-tron. Ik schrijf voorlopig, omdat er bij de vorige generatie ook een 35 was die nu nog niet in het assortiment zit. Wie dus de aller-allergoedkoopste Q4 e-tron wil, moet navragen of en wanneer die 35 komt.

Audi Q4 40 e-tron

Goed, voor nu is de 40 dus de meest basale en goedkoopste uitvoering. Hierboven zie je de SUV-versie en op het plaatje bovenaan deze tekst zie je de Sportback. Die laatste is er dus ook in de nieuwe, goedkopere versie.

De 40 levert behoorlijk in qua prestaties ten opzichte van de 45. Je hebt 204 pk aan vermogen dat via de achterwielen naar de weg wordt gebracht. Er is een 59-kWh batterijpakket aan boord dat voor 413 kilometer aan actieradius zorgt. De 45 doet het met 286 pk op alle wielen en 525 km aan rijbereik.

De prijs van de Audi Q4 e-tron

Audi doet iets geinigs met de prijs van de nieuwe Q4-instapper. Je betaalt voor de SUV € 44.990 en voor de Sportback € 46.990. Dat zijn precies dezelfde prijzen als de bonnetjes die het merk hanteerde bij een uitverkoop van de Q4 45 e-tron. Dat was toen. Nu is de 40 zowel als SUV als Sportback € 5.000 goedkoper dan 45-equivalent.

Je kunt de elektrische instap-Q4 bestellen in drie verschillende uitvoeringen: Edition, Advanced edition en S edition. Standaard zit er altijd Audi MMI navigatie plus, Audi connect Navigatie & Entertainment, stoelverwarming en een automatisch openende en sluitende achterklep.

Concurrenten

Dan kijken we meteen naar de concurrenten. Laat jij de rest staan voor de Audi of zorg je voor nieuwe problemen bij Audi?

  • Skoda Enyaq Selection (268 pk, 579 km range): € 45.990,-
  • Ford Explorer Premium Extended Range RWD (286 pk, 572 km range): € 47.850,-
  • Volvo EX40 Plus (238 pk, 476 km range): € 49.495,-
  • Audi Q4 e-tron 40 (204 pk, 413 km range): €49.990,-
  • Tesla Model Y Long Range RWD (340 pk, 622 km range): € 50.990,-
  • BMW iX1 eDrive20 (204 pk, 452 km range): € 50.619,60
  • Mercedes EQB 250+ Business Solution (190 pk, 534 km range): € 51.356,-

Ook interessant!

  • Audi geeft ons twijfelgeval met de Q4 35 e-tron
  • Audi A6 e-tron heeft een Nederlandse prijs!
  • Audi A6 e-tron goedkoper dankzij nieuwe instapper
  • Audi e-tron GT (2024) prototype rijtest

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, Elektrisch, geld, prijs, q4

Vorig bericht: « Bentley gaat aan de stekker: dit is de nieuwe Continental GT!
Volgend bericht: Gespot – Lekkere combo op de parking van Schiphol »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    8 april 2025 om 16:19

    Bijna 50K en met trommelremmen. Vind dat echt niet kunnen😅

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 april 2025 om 16:33

      Regeneratief remmen vind ik een prima argument waarom op een EV trommelremmen de beste optie en dus acceptabel kunnen zijn.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        8 april 2025 om 17:07

        Jep, die onzin altijd over trommelremmen. Is gewoon een betere en meer logische keuze!

        Login om te reageren
        • THSD zegt

          9 april 2025 om 09:04

          Vroeger was het onzin en nu niet meer want???
          Vind het gewoon cheap-ass ogen en is puur uit kostenbesparing gedaan.Dat men dan het argument over regeneratief remmen gebruikt is best laag gezocht.Gewoon een paar keer extra remmen en het is van je remschijf af of zoals volvo het doet.

          Login om te reageren
      • P zegt

        8 april 2025 om 17:44

        Wagyu rund kan je ook eten op papieren borden met plastic bestek.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          9 april 2025 om 07:14

          Precies. Met je poten in de modder een waterig biertje uit een plastic beker drinken met Ronnie Flex op de achtergrond klinkt als de hel maar als het op Pinkpop is dan drink je het lekkerste biertje van je leven. Alles is perceptie.

          Login om te reageren
    • slodder zegt

      8 april 2025 om 18:59

      Helemaal eens. Ziet er niet uit. Enige premium merk die dit zo doet, dus ja dan oogt dat wat goedkoop. Ik snap waarom het technisch uit kan, maar dit zal primair vanuit kostenbesparing gedaan worden door VAG en niet omdat het de beste oplossing is qua remkracht en hittebestendigheid.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        8 april 2025 om 19:06

        @slodder: ging hier laatst ook al over en heb in die tijd nog steeds geen diploma in autotechniek gehaald, maar ik weet dat een EV die wij gebruikten op werk last kreeg van zijn achterste remschijven (piepend geluid met name) omdat die vrijwel niks deden. Als dat ook zo werkt bij VAG wordt je de extra prijs voor dure remmen en eventueel onderhoud bespaard. Is dat een nadeel?

        Login om te reageren
        • slodder zegt

          8 april 2025 om 20:57

          Klopt ging hier laatst al over. Een XC40 electric ‘reinigt’ om die reden af en toe de schijven achter door de blokken licht aan te knijpen. Prima oplossing. Overigens heb ik niet de illusie dat VAG lagere onderhoudskosten voor de klant prioriteert maar vooral de eigen portemonnee…

          Login om te reageren
      • harrie zegt

        8 april 2025 om 21:18

        Er zijn Audi’s die last hadden van extreem snel slijtende remschijven en blokken omdat ze een soort poor-man’s sperdifferentieel functionaliteit hadden door doorslippende wieltjes simpelweg wat te remmen.
        Lijkt me in dit geval dan weer juist een prima oplossing,.

        Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      9 april 2025 om 14:27

      Volgens mij kost ie 45?

      Login om te reageren
  2. harrie zegt

    8 april 2025 om 16:21

    oja deze bestaat ook nog

    Login om te reageren
  3. Pordon zegt

    8 april 2025 om 18:11

    Ik ben benieuwd hoe Skoda en VW zusjes zich verhouden tot een Q4.

    Wat een belabberd slecht aanbod is deze auto op het gebied van EV’s.

    Meerdere collega’s voor een Q4 gekozen vanwege de badge. Waar de meeste collega’s qua verbruik op of onder WLTP zitten (Tesla, Polestar, EV6) komt de Q4 bij niemand in de buurt van het opgegeven WLTP verbruik.
    Daarnaast zijn het ook de Q4’s die amper in staat zijn om de maximale laadsnelheid te halen. Meestal zitten ze zo rond de 100kw maximaal.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      8 april 2025 om 19:09

      @pordon: ik ken meerdere mensen die een Q4 e-tron hebben (gehad) en niemand was er écht enthousiast over. Terwijl een paar hiervan ook met veel plezier in andere Audi’s hebben gereden en daar wel over te spreken waren.
      Ik heb geen ervaring met hoe de Q4 rijdt maar heb er wel in gezeten en de kwaliteit van het interieur voelt niet aan alsof het echt bij een Audi hoort. Als het dus ook zo rijdt is een VW of Skoda gewoon een nobrainer als alternatief. Wellicht zelfs een compleet ander concern.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 april 2025 om 08:25

      Van de MEB auto’s is de Q4 de best verkochte en dat is omdat het de beste van het stel is. Het infotainment van de Q4 is beter, het heeft wel een fatsoenlijk instrumentencluster waar de andere MEB wagens een knullig displaytje hebben. Ook kan de Q4 het snelste snelladen van het stel. Maar net als bij de andere MEB wagens is de ene Q4 de andere niet. Er zijn vijf grote versies met meerdere kleine tussen versies. Dat betekent dat de laatste Q4’s een stuk beter zijn dan de eersten. Het gevolg van een Volkswagen die Tesla na wilde doen,agile ontwikkelen, een eigenlijk onaf product snel op de markt brengen met als gevolg een slechte reputatie die je met updates niet kunt repareren.

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        9 april 2025 om 09:48

        Eigenlijk is het dus het minst slechte VAG MEB product.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North