Autoblog advies: blubberdikke SUV nu het nog kan (€ 200.000)

Auteur: , 121 Reacties

Nog snel zo'n rijdende dinosauriër scoren, voordat het te duur wordt..

Mercedes-Benz G500 (W463) '18

Op Ross Geller uit de Amerikaanse comedyserie ‘Friends’ na, zijn er weinig volwassen dinosaurus-liefhebbers. Als kind vinden we het geweldig, maar naarmate we ouder worden komen er nieuwe interesses naar boven. Voetbal, auto’s en meisjes (m/v) bijvoorbeeld. Aan het einde van het krijt-tijdperk, zo’n 65 miljoen jaar geleden, stierven de meeste dino’s uit. Dat waren de meest krankzinnig rare beesten. Ze verwisselden het tijdelijke voor het eeuwige op hun hoogtepunt. Dat lijkt nu ook het geval met SUV’s te zijn. We weten al jaren dat deze auto’s niet meer ‘salonfähig’ zijn om je kinderen af te zetten op de Montessorischool, maar ze worden nog steeds verkocht. Sterker nog, op dit moment zijn de meest krankzinnige SUV’s leverbaar. Denk aan auto’s als de onlangs onthulde Lamborghini Urus. Maar er staan er nog genoeg op stapel, zoals de Mercedes-Maybach GLS, Rolls Royce Cullinan en BMW X7.

Nu zijn er voldoende markten die ervoor zorgen dat dergelijke auto’s een kans hebben. In landen als China, India, VAE, Rusland en de VS zullen ze nog een tijdje populair zijn, maar in Europa en met name Nederland wordt het een wel een érg krankzinnig dure hobby. Autoblog-lezer Rene heeft altijd een zwak gehad voor een grote, hoge auto. Het stapt net even wat makkelijker in, het overzicht is geweldig en het comfort is (mits de juiste auto) ongekend. Nu heeft hij vrij weinig te klagen, Rene rijdt op dit moment rond in een heuse Jaguar XJ. Maar nu het nog kan, zou hij nog eenmaal een grote, dikke luxe auto wensen. Hij heeft ons formulier uiteraard ingevuld:

Huidige /vorige auto's:Jaguar XJ
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 200.000
Jaarkilometrage:30.000
Brandstofvoorkeur:Maakt niet uit
Reden aanschaf andere auto:Tijd voor iets nieuws
Gezinssamenstelling:2 volwassenen
Voorkeursmerken /modellen:Land Rover
No-go modellen / merken:Het liefst geen Duitse auto

Groot, SUV en luxe. Ja, dan kom je automatisch uit op heel veel Duitse auto’s. Duitse auto’s zijn echter een no-go, dus die wens zullen we zoveel mogelijk honoreren. Spoiler alert: dat gaat gewoon niet lukken. Rene heeft al een Jaguar en zijn voorkeur gaat uit naar een Land Rover. Logisch, je kan de auto immers naar dezelfde garage brengen voor onderhoud. Ook zijn Land Rovers net even wat minder asociaal dan de Duitse tegenstrevers. Met name omdat ze in het terrein wel degelijk iets klaar spelen. Daarom beginnen we met drie Land Rovers en gaan zo het lijstje af.

Land Rover Discovery 3.0 Supercharged HSE Luxury (L462)
€ 135.430
In principe biedt deze alle ‘Land Rover-ness’ die je maar kan wensen. Qua afmetingen is de Land Rover Discovery vergelijkbaar met de Range Rover Sport. Helaas heeft Land Rover het uiterlijk rigoureus aangepakt. Voorheen was de Discovery zo’n heerlijk vierkante verschijning. Dat zag er niet alleen gaaf uit, maar de oude Discovery was aanzienlijk praktischer. Aan de andere kant: het was meer een kleine vrachtwagen. De nieuwe Discovery is veel lichter, dynamischer, wendbaarder en nog altijd erg ruim en voldoende praktisch. De focus bij de Discovery ligt bij de verschillende viercilinder dieselmotoren, maar een zescilinder (in een V8-blok) is ook mogelijk. De HSE Luxury uitvoering is de meest luxueuze variant die je kan krijgen in de Discovery-range. Helemaal niet verkeerd. Dankzij die motor betaal je overigens wel een bedrag van 55.000 euro aan BPM.

Land Rover Discovery HSE Luxury (L462) '18

Land Rover Range Rover 4.4 SDV8 Autobiography Long Wheel Base (L405) ’18
€ 196.570
Een budget van 2 ton, voorkeur voor Land Rover en het mag best luxe zijn. Dan moeten we natuurlijk de échte Range Rover benoemen. Je kan een 5.0 benzine-V8 voor dat geld krijgen, maar de V8 diesel met dubbele turbo past beter bij het karakter van deze vrachtwagenauto. Dankzij die diesel rij je altijd over een golf van koppel, een fantastische ervaring. Zelfs het geluid is behoorlijk voor elkaar, zeker voor een diesel. De Autobiograpgy uitvoering is meer dan compleet (er is nog een veel duurdere SVAutobiography) en met lange wielbasis is elke S-Klasse ook overbodig. Nadelen? De diesel braakt wat CO2 uit, waardoor je 52.000 euro enkel en alleen aan BPM betaalt als je deze auto koopt.

Land Rover Range Rover 4.4 SDV8 Autobiography Long Wheel Base (L405) '18

Land Rover Range Rover Sport 5.0 Supercharged Autobiography Dynamic (L494)
€ 187.965
Mocht de Discovery net even teveel voor het plebs zijn en de Range Rover net even te ouwelijk, dan heeft Land Rover nóg een oplossing voor je! De onlangs gefacelifte Range Rover Sport is het sportieve broertje van de Range Rover en dat is, eh, bijna niet te zien. Ze lijken bijzonder veel op elkaar, totdat je ze naast elkaar zet. Dan zie je dat de Sport net even wat ‘afgetrainder’ is dan de reguliere Range Rover. Ondanks namen als ‘Dynamic’ en ‘Sport’ is dit natuurlijk geen trackday special. Zelfs de nog snellere en duurdere SV-R is dat niet, alhoewel je op een Chinese binnenweg behoorlijk uit de voeten kan met zo’n bak. De motor is de 525 pk sterke hemelse V8 die we ook kennen uit diverse Jaguars. Zo snel en heftig als die motor kan zijn in Jaguars is ‘ie niet in de Range Rover, maar je zult zeker niets tekort komen. Een beetje GTI kun je wel bijhouden. Nadeel is dat de V8 dan onevenredig veel zuipt, waardoor het BPM bedrag voor deze auto maar liefst 73.000 euro bedraagt!

Land Rover Range Rover Sport 5.0 Supercharged Autobiography Dynamic (L494) '18

Maserati Levante S Q4 GranLusso
€ 158.248
Dit is een perfecte aanbieding als je geen Duitse auto wilt. Concurrentie als de BMW X6 en Porsche Cayenne zijn strikt genomen betere auto’s, maar het verschil is ook weer niet zó groot dat voorgenoemde auto’s perfect zijn en de Levante een draak van een auto. In de correcte kleurstelling is het absoluut een plaatje om te zien. Misschien niet het meest belangrijk, maar de V6 benzinemotor klinkt erg goed: exotisch, opzwepend en vooral heel erg duur. In de GranLosso uitvoering zijn interieur en exterieur net even een tandje fraaier. Nogmaals: hoe je de auto samenstelt maakt een enorm verschil. Qua prijs heb je nog voldoende ruimte voor een lading aan opties, ook wel handig. Die fantastische motor is overigens wel het resultaat dat er nogal wat euro’s afgedragen dienen te worden: 54 mille alleen al aan BPM.

Maserati Levante S Q4 GranLusso '18

Cadillac Escalade ESV Platiunum (K2XL)
€ 192.720
We kunnen heel erg lacherig doen over de eerste generatie Escalade. Dat was gewoon een Chevrolet Tahoe met extra chroom en leer om de Lincoln Navigator van repliek te dienen. Naarmate de generaties vorderden werd de Escalade een telkens betere luxe SUV. Zo heeft de Cadillac Escalade ESV een paar gigantische voordelen. De ruimte is bizar. Hier kun je met gemak met zeven personen en hun bagage op vakantie. Qua luxe is er vrij weinig te wensen, als je gaat voor een ‘Platinum’ wordt de Escalade aangekleed met alles wat je hartje begeert. De motor is een goudeerlijke V8, uiteraard. 420 pk is niet al te veel in dit gezelschap, maar je hebt wel een tientrapsautomaat om te zorgen dat je telkens in het goede gebied zit. De Esclade ESV Platinum is schreeuwend duur. In Amerika betaal je er zo’n 95 mille in dollars voor, in Nederland ben je dat bedrag ongeveer kwijt aan Euro’s. Vervolgens komt de BTW en de BPM (meer dan 70 mille!!!) eromheen, waardoor je precies aan het budget zit.

Cadillac Escalade ESV (K2XL) '18

Tesla Model X P100D Ludicrous
€ 159.430
Een Tesla Model X? Ja, waarom niet? Het is geen Duitse auto en het apparaat is gecategoriseerd zijnde een SUV. MPV lijkt meer van toepassing, maar ja, dat klinkt niet zo hip tegenwoordig. Daarom staat de Model X ook marginaal hoger op de poten dan een Model S. Waar geen twijfel over bestaat is de performance: de Model X is bizar snel op de sprint. Sneller dan alle auto’s uit het rijtje. Sneller dan menig sportwagen. De Model X voelt niet zo luxe aan als bijvoorbeeld de Escalade en de Range Rover. Dat is op zich ook niet erg, de Model X maakt dat goed met futuristische gadgets. Nadelen? Die looks moeten je aanstaan. Het is namelijk niet moeders mooiste. Voordelen? Jesse Klaver kan zelfs geen vlaswollen stropdas van de BPM scoren, want je betaalt namelijk niks, nada, noppes aan BPM! Daarbij kun je de auto op de zaak zetten. Als je dat dit jaar doet geniet je slechts 4% bijtelling. Dan stelt de relatief hoge vanafprijs ook niets meer voor.

Tesla Model X P100D

Volvo XC90 T8 Excellence
€ 129.400
De spoeling niet-Duitse, maar wel peperdure premium-SUV’s begint nu erg dun te worden. Deze Volvo is er namelijk met de haren bijgesleept, maar voldoet (op de prijs na) wel aan de eisen. De prestaties zijn prima, zeker voor zo’n grote en zware auto. Het interieur is ook niet noemenswaardig minder dan de Duitse concurrentie (de Maserati kan ie makkelijk hebben). Ga je voor de ‘Excellence‘, dan krijg je twee captain chairs achter en vervallen de zesde en zevende zitplaats eveneens. Een pure limousine, maar dan op basis van een XC90. Mocht je dat een beetje excessief vinden, dan is een XC90 T8 Inscription voor 85 mille ook een optie. Op zich is het wel interessant om te zien dat de Volvo qua luxe, snelheid en gadgets eigenlijk nauwelijks onderdoet ten opzichte van de veel duurdere concurrentie. Dat komt door, wederom, die BPM. Bij de Volvo betaal je er 454(!) euro aan. Daar kan Minister De Jonge slechts 1 paar kekke schoenen van halen.

Volvo XC90 T8 Excellence T8 '18

Semi-YOLO: Mercedes-Benz G500
€ 176.905
We weten het: je wil liever geen Duitse auto. Dat komt goed uit, want de G-Klasse komt uit Oostenrijk. Net als Ferdinand Porsche, Adolf Hitler en Falco (JEANNY) ben je pas écht een Duitser als je in Oostenrijk geboren bent, maar dat terzijde. Als je nog wil genieten van een unieke auto voordat de prijzen nog ridiculer worden en de GL-aanhangers nog gewelddadiger: scoor nu de nieuwe G500. Ondanks dat het een ‘geheel nieuwe’ auto is, lijkt ie erg veel op zijn voorganger. Met name in de breedte is de G-Klasse gegroeid, de oude G was nogal, eh, gezellig krap. Leuk voor je eerste date, maar niet om je schoonmoeder mee af te zetten op het station. Op het gebied van elektronica en infotainment is de G-klasse zeer modern (want van andere Mercedessen). Nog een reden is dat de G500 daadwerkelijk een goede terreinauto is. Geen opgehoogde stationwagon of busje met vierwielaandrijving, maar een raszuivere alleskunner die zich uit de meest extreme situaties nog weet te redden. Ondanks dat de 422 pk sterke AMG-V8 zuiniger is dan de oude 5.5, betaal je alsnog dik 62.000 mille aan BPM. Zonder dat was ‘ie bijna betaalbaar. Wij wachten nu op een G350e.

Mercedes-Benz G500 (W463) '18

Er is trouwens nog een heel valide reden om te kiezen voor een nieuwe G-Klasse. Mercedes-Benz heeft ervoor gekozen om met de G-Klasse namelijk Autoblog in het zonnetje te zetten. Daarom zijn de achterlichten gevormd naar het AutoBlog-logo, zoals @hight96 opmerkte:

Mercedes-Benz G500 (W463) '18

YOLO: Bentley Bentayga Diesel
€ 225.700
De Bentayga is geen fraaie auto, zoveel is duidelijk. Net als de Levante kan de kleur, velgen en bekleding-combinatie veel goedmaken. Maar bij de Bentayga Diesel is dat absoluut niet relevant. De kracht van de Bentayga zit hem in het weelderige interieur. Dat is gewoon een klasse of twee hoger dan alles wat in dit rijtje staat. Het leer, de afwerking, de metalen schakelaars: alles ademt kwaliteit uit. Erg fijn om veel tijd in te vertoeven. Wat de auto ook erg fijn maakt is de V8 dieselmotor. Dankzij die motor valt de CO2 taks relatief mee, slechts ’47 mille’. Ja, de Bentayga Diesel is boven budget, maar je krijgt wel het meeste auto voor je geld. De combinatie van dikke auto, SUV, Bentley, V8 én diesel is een klap in het gezicht voor elke milieumoraalridder. Dit is een superfijne auto om dagelijks mee te rijden. Comfort als in een limousine, bizarre prestaties (270 km/u topsnelheid!), overdadige luxe en de prestige van een Bentley. En ja, dit is een echte Bentley. Enzo Ferrari noemde de Bentley op Le Mans destijds ‘de snelste vrachtwagens ter wereld.’ Die vlieger gaat nog steeds op, eigenlijk.

Bentley Bentayga Diesel '18

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



121 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Meest saaie advies ooit… Kan de redactie niets aan doen, het is gewoon een saai verzoek
@uselessguy: Wat voot auto’s raad jij dan aan?
@dutchoutlaw: speelgoedauto’s! Geen gezeik met bpm ook!
@uselessguy: amen! Zo’n budget en dan een nieuwe SUV kopen, ik kan het niet vatten.

2x leuke jonge tweedehandjes genre M3/M4.
@dromedaris: meneer wil geen pauper-Duitser, dat staat er toch… Als je een XJ rijd ga je toch niet terug naar BMW.
@dromedaris: Als je twee ton aan één nieuwe auto wilt besteden is twee tweedehandsjes een wel heel onlogische keus.
@dromedaris: Tja, helemaal zelf je auto samen stellen heeft ook zo z´n charmes, zelf zou ik ook niet voor 50 a 60k BPM aftikken uit principe, maar dat is dan weer een ander verhaal.
@uselessguy: Koop voor een dikke 60.000 een tweedehands SDV6 Autobigraphy RR Sport met 50k op de teller, Dan heb je verschrikkelijk mooie exemplaren die nog maagdelijk zijn. Dan heb je zoveel geld over dat je er een hele mooie supercharged F-type en 997 4S bij kunt zetten!!!
Dan de km een beetje spreiden over die auto’s en je hebt een tiende van de afschrijving tov. zo’n nieuwe SUV, waar je binnen 2 maanden ook weer gewend aan bent en wat anders wilt ;)
Als je een zogenaamd een zwak hebt voor grote hoge auto’s vanwege de comfortabele instap en het overzicht kun je ook een Mercedes Vito overwegen. Of een Fiat Ducato als je de ‘emotie’ mist in een Duitse wagen.
En dan iets wat echt leuk stuurt voor erbij.
@alcantara:
Eigenlijk.
Sla je de spijker op zijn kop.
Iedere keer als ik op pad ben met één van de Trafics van onze zaak verbaas ik me hoe goed zo’n moderne bestellert rijd. Stil, comfortabel, aller d’rop er d’ran en zeer capabel.
@desjonnies: Klopt, maar een bestelwagen mist klasse, en dat is toch de voornaamste reden waarvoor dure SUV’s gekocht worden: de status (die men eraan probeert te ontlenen).
@alcantara: vito mansory tune?
@alcantara: hij zocht geen camper of Marco-Polo mobiel.
De leeftijd zal waarschijnlijk beneden de AOW grens liggen.
Dus nee…
@alcantara: Hij vraagt toch niet om iets wat leuk stuurt, of mis ik iets?
@alcantara: Hallo, ieder zijn eigen fucking ding he! Ik heb zelf het liefst de meest krankzinnig goede wegligging en daarom moet zwaartepunt laag liggen en kan het geen SUV zijn. Maar ben je bereid om maar een klein beetje concessie te doen hier zijn dit stuk voor stuk allemaal fantastische auto’s! Groot, luxe, snel, als je het geld er voor hebt, gewoon doen! En laat de bekrompen gedachtes maar voor wat ze zijn.
Dat is correct
Daarnaast heb je blijkbaar ook een zwak voor het verbranden van geld als je in de markt bent voor zulke auto’s.
Ze vergeten het beste paard van stal… Toyota landcruiser V8
@sameshitdifferentday: Het beste in wat, comfort? Of luxe? Of prestaties op de weg? Want dat zijn de dingen die er werkelijk toe doen in dit segment in nederland.
@lekbak: het beste in emotie ;-)
@sameshitdifferentday: Die staat in Nederland niet meer in de prijslijst. Je zou dan uitkomen bij de 4 cylinder J150 (in mijn ogen eigenlijk een betere keus dan de V8 J200) maar vanwege de belasting regels is de prijs-kwaliteit verhouding daarvan een beetje zoek. Want je zit wel op het prijs niveau van de Land Rovers maar het interieur is toch minder mooi. En ik denk dat dat wel belangrijk is in dit geval.
@robert110: Mwah. Voor rond de 105.000 euro heb je er eentje op NL-kenteken, inclusief BTW en BPM. Als je rekening houdt het met feit dat concurrenten vaak een 20 mille duurder zijn en je neemt de mindere afwerking voor lief, dan heb je er een ontzettend puike auto aan waarmee je je ook nog eens onderscheid van de massa die voor een X5 of Q7 gaat.
@sameshitdifferentday: Alleen als je elke week een paardentrailer door de modder moet trekken, want daar is die beul enorm goed in. Qua interieur, snelheid en ´geile badge´ loopt hij mijlen ver achter op de rest. En ja, als je die kwaliteiten zoekt moet je misschien niet voor een SUV gaan, maar wie ben ik?
Je wil een Dinosaurus SUV. Dat wordt dus een Esca of de G wagon. De rest is dan veel te modern. Sowieso, een Escalade is een rijdende FU. Alleen daarom al gewoon die doen.
@e34m5touring: ik zou super Yolo een Navigator 2018 uit de VS importeren. Als je dan in zo’n onverstandig segment shopt, doe het dan verstandig.
@720s: of die nieuwe jeep met een 6,2L V8 en 2 compressors met 707pk!
Wat een non advies. Deze rubriek is veel leuker als het advies is op basis van een afweging tussen factoren zoals stuurgedrag, merkwaarde, prijs, specifieke wensen, etc. Als iemand 200k wil weggooien stuur het dan naar Afrika.
@bencae: De afgunst druipt weer van de meeste reacties af. Als iemand het prima vindt om twee ton aan een SUV uit te geven, dan moet die persoon dat toch lekker zelf weten. En dat Afrika verhaal… man, man…
@steiger: Mijn reactie is niet gedreven door afgunst maar gedreven door het feit dat de in het verzoek gestelde eisen van budget en dergelijke het advies terugbrengen naar een zeer saai, kort en hoogst voorspelbaar lijstje. Normaliter blinkt deze rubriek uit in vindingrijkheid van merken en modellen, sterke vergelijkingen, out of the box denken en realistische afwegingen waar de lezer iets van opsteekt.
@bencae: Wat heeft Rene aan die zogenaamd educatieve keuzes als hij daar niet naar op zoek is?
@torsen: niks, maar dat reduceert dit artikel toch een beetje naar het niveau “kijk mij eens een lange leuter hebben”. Deze lijst had elke Ab-er toch uit z’n hoofd kunnen oplepelen?
@stalensnuitje: Ik dacht altijd dat juist mensen met kleine piemels grote dure auto’s reden. Weer wat geleerd vandaag.
@bencae:
Welk Afrika bedoel je precies?
@desjonnies: dat afrika waar je €1000 naar toe stuurt en de helft onderweg verdampt.
@steiger: een SUV, 200k, niet Duits, voorkeur Land Rover. Dit is toch een artikel van niks? Je zou beter een poll kunnen opzetten, “In welke kleur zal ik m’n Range Rover bestellen?”
@steiger: done it…., over 15 jaar gaat ie wel naar Afrika ;)
@bencae:

Top ..
Kunnen ze daar tenminste een SUV kopen ..
+ een zwik kalasjnikovs natuurlijk ..

Afrikanen hebben nml een teringhekel aan arme sloebers ..
@bencae: Als jij je tijd wil weggooien aan reaguursels typen op autoblog, kan je je tijd dan niet beter besteden aan waterputten graven in Afrika?
@hijman85: Hahaha misschien kunnen we dan samen gaan
@bencae: van die 200K gaat er zo 80K of meer de schatkist in, lijkt me al links genoeg?
Alfa Stelvio Q? Lijkt mee een leuk apparaat! Mooi geluid, 4wd maar meer achter :-)
@rbou: ik zie hier het winnende antwoord
@rbou: Tactisch idee, dan houd je nog zo een 70k over om hem rijdende te houden ;)
@rbou: En piepklein als je nu een XJ rijd…
@svenska_aeroplan_ab: voor met twee mensen is een Stelvio ruim zat. Die andere apparaten zijn naar mijn mening voor Nederland veel te groot, de Velar daargelaten.
In dit segment is alles yolo met die afachrijving. Maarja als je dan toch zo gek doet, neem de verlengde range rover of de escalade.
Van een Jaguar XJ naar een Escalade… Ik zou het niet snel doen. Afschrijving is hoog in dit segment, dus ik zou voor een tweedehands gaan. Een G65 AMG, VW Touareg W12/V10 TDI, Q7 V12 TDI of Range Rover V8 Autobiography. Van het geld dat overblijft kun je een mooie, nieuwe d of e-segment auto kopen.
Cayenne maar het liefste de sport 5.0 wat een heerlijke auto is dat.
De G500 of de Bentley. Als je dan toch twee ton stuk slaat op een SUV, doe het dan goed.
Als het een uit dit rijtje moet zijn de Range Rover, maar met dit budget lijkt het mij ook gaaf om bijvoorbeeld de Discovery te kopen en er voor 50k aan upgrades aan uit te voeren!
De volvo aub
@trolle: jij kiest een 4pitter met dunne stoelen en magere afwerking boven de rest van dit lijstje?? Ieder zijn ding 😜
@kennone: vergeet de vele storingen niet ;)
@pindakoning: Klopt!, dankje,, en de vele storingen!!
@pindakoning: dan nog liefst de volvo (of een trackhawk)
@trolle: Dat die trackhawk of een normale srt er niet bij staat is mij ook een raadsel.. Perfecte yolo ook.
Eerlijk gezegd ben ik stik jaloers. Alledrie de JLR’s wil ik hebben, de Caddi is een heerlijke FU. Zelfs de Volvo en de Maserati zijn leuk. Met de Bentley heb ik dan weer helemaal niets, ik vind het een lelijk hok.

Toch zou ik een aangeklede tweedehands RR of Disco kiezen, met een XK-R of een F-Type voor erbij. Misschien iets voor yolo 3, vriend @willeme?
Land Rover is een goed begin. De Range zou m voor mij worden.
Statig van buiten, schitterend van binnen en ook nog eens capabel.
RR Sport hangt toch net wat teveel “Hij is vies Patrick” imago aan.
Escalade zou ik laten staan tenzij je ambieert pooier, rapper of Tony Soprano te worden (of al bent).’
Levante en model X zijn leuke hoge stations voor liefhebbers.
De XC90 is de standaard keus voor de bijtellingbewuste board member.
De G wagen. Ik vind ‘m tof maar ook fout. Erg fout en ook Duits.
Bentayga hadden ze gewoon niet moeten doen.
Ik zou op zoek gaan naar een Range Rover Sport SVR met de kop eraf.
Eigenlijk vind ik de Bentley helemaal niet bij Bentley passen…

Maar in deze kleur oogt hij toch best wel chique… En de Bentley heeft zonder twijfel het fraaiste interieur van allemaal, zelfs de Range Rover kan daar niet aan tippen…
Zulk soort wagens kun je toch beter met de kop eraf kopen, anders gooi je meteen €50k in de put… Range Rover met Supercharged V8 lijkt me de enige juiste keus, als je ultiem comfort en luxe wilt. Anders een Alfa Romeo Stelvio Q, verreweg de sportiefste en leukste SUV van het moment. De Maserati Levante is trouwens wel een geweldige middenweg tussen deze twee, ga er mee rijden zou ik zeggen!
@trustmeiamanengineer: En dan aankomen met zo’n oude aftandse bak van een jaar oud waar iemand anders chihuahua al in gescheten heeft zeker.
@torsen: Ik snap dat jij je fiets ieder jaar in ruilt voor een nieuwe, maar in de grote mensen wereld is een auto na een jaar nog niet oud en aftands.
@silverarrow: Hey, grote mensen wereld, zoek eens in een woordenboek naar ironie.
@torsen: Sarcasme bedoel je? Tot zover het woordenboek.
@silverarrow:
Onder sarcasme (uit het Grieks: σαρκάζω (sarkádzoo) = ergens vlees [sarx] vanaf scheuren) wordt bijtende spot verstaan.

Ironie (uit het Grieks: εἰρωνεία (eirooneia) = geveinsde onwetendheid) is een stijlfiguur waarbij dat wat klaarblijkelijk gezegd of getoond wordt, afwijkt van dat wat bedoeld wordt. Zodoende is ironie veelal alleen herkenbaar voor de geoefende of ingewijde verstaander.
@torsen: Oke?! Ik weet niet wat jij met je auto’s doet, maar een auto van een fatsoenlijk mens ziet er na een jaar nog prima uit hoor. Bovendien kun je voor €50k besparing een hoop schoonmaken…
@trustmeiamanengineer: *zet bekakte stem op* ik ga toch geen tweedehands auto rjjden kerel. Straks denken de buren nog dat ik geen nieuwe kan betalen.
Als je alles zo bekijkt hoort de Tesla helemaal niet in het rijtje en ziet de bentley er echt lelijk uit. Ach het is maar waar je van houd. Zelf zou ik kiezen tussen de Cadillac (wegens een te hoge FU gehalte) of de land rover range rover 4.4 long wheel base(L405) (gewoon omdat het kan )

Rene leuke aanvraag, succes met je keuze!
Range rover 4.4 maar geen lwb. Heerlijke wagen om mee te rijden en je kan er werkelijk alles in kwijt!
@unknown32: niet zo gek, die Range Rover heeft ook de vormgeving van een busje.
Een Jeep Grand Cherokee SRT. Wát een kanon en nog relatief comfortabel als het nodig is.
Leuk verzoekje, eens wat anders dan een krap budget. Alleen zit daar ook het jammere in. Van te voren zou ik zo’n beetje elke optie kunnen zeggen, want de zoektocht naar wat leuks is niet lastig. Desniettemin wens ik de koper veel plezier want shoppen in dit segment is niet vervelend
Lexus LX 570, waarschijnlijk niet leverbaar in NL, maar je kan hem ongetwijfeld importeren. Heb je tenminste een tank die never nooit kapot gaat
@slickrick: goede suggestie! Zo’n Infiniti QX90 (of hoe die omgekatte Patrol ook heet) is dan ook nog een optie.
@123bat: sowieso de standaard Patrol/Armada uit 2017 is een heerlijk dikke auto. Je ziet ze bij bosjes in de VAE, kun je daar miss eentje voor een appel en een ei importeren.
Bij een blubberdikke suv had ik tenminste wel een Jeep Grand Cherokee verwacht
Is een lincoln navigator niet wat? Voor dat bedrag kun je er prima 1 hierheen halen. Stuk mooier dan de boven genoemde opties
Mercedes-Benz GL-klasse, persoonlijk vind ik niets fijner rijden dan dit monster, plus Mercedes-Benz technologie (een RR staat immers vaker bij de garage, en enorm ruim! Makkelijk als men nog eens op wintersport wil met 5 man.
Doe mij maar een Velar.
Zou i.p.v. de G-Klasse voor een GLS gaan.
De G is toch meer een echte terreinwagen en als je nooit de blubber gaat opzoeken is de GLS (of GLE) een praktischer keus.
Ja hoor, daar is ie weer, de antieke en verschrikkelijke G-klasse. Ik snap nog steeds niet wat men hierin ziet. Doe mij maar een RRS, de enige juiste keus uit dit stel, met uitzondering van de Bentley wellicht.
Als liefhebber van Amerikaanse klassiekers krijg ik veel de vraag van mensen “wat ben je met zo’n boot”. Wat echt grappig is aangezien enkel Cadillac en Lincoln auto’s gebouwd hebben die groter zijn wat hier opgenoemd word.
Om het in perspectief te plaatsen een 1969 Charger is 5cm smaller, 30cm langer als en 600kg lichter dan een XC90
Ik zou ook voor een velar gaan, niet al te groot, schitterende auto. En voor zover belangrijk, je houdt nog wat over! Ik blijf 200k voor een auto bizar veel geld vinden, ook als geld niet uitmaakt. Maar zo’n butget maakt het misschien nog wel moeilijker:-)
@houthakker: een goede Velar lekker aankleden is ongeveer 120k, voor jullie 2en groot zat en erg mooi. Dan hou je er 80 over voor een heerlijke funauto. Dat is wat ik zou doen
@lekkerlinksrijden: je kunt er eentje nemen uit de prijslijst voor bijna 150k. Met goede lading opties komen we wel richting het doel van 200k
@sjonniedeluxe: ja maar is niet echt nodig. Maar even wat zitten spelen en de 150k red je wel. Dus nog 50k over. Kun je wel wat leuks voor kopen voor de zondag
Tesla Model X P100D, simpel
@balboni: En dat vind jij de blubberdikste van dit rijtje?? Schaam je!
@kennone: het is wel de snelste. Dat kan je ook onder blubberdik verstaan.
Nauwelijks eisen, behalve groot en duur. Op zich had Rene dit lijstje dan toch ook wel zelf kunnen bedenken?
Of is http://www.landrover.nl al te ingewikkeld tegenwoordig?
Die Tesla hoort niet in het rijtje thuis. Als het motto is: nog een keer een blubberdikke SUV dan kies je natuurlijk niet voor een electrische mpv. Sterker nog: eigenlijk valt alles af wat minder dan 8-cilinders heeft.
@willeme: die minister kan er twee paar van kopen. Het zijn namelijk pepe milan schoenen of mascalore (huismerk). En die kosten tussen de 2 a 300,-.
Iemand een idee wat zoiets moet kosten?

https://www.autowereld.nl/lexus/lx/570-26325644/details.html

Is eens wat anders
@escort77: https://www.vanvliet.nl/voorraad#market=Dutch&brand=lexus&model=&sortby=1 Van Vliet heeft er een paar te koop staan. Prijs op aanvraag…
@svenska_aeroplan_ab: ik vind dat we een winnaar hebben. Bijzonder dikke auto, en zeer uniek in Nederland. En die p.o.a. zal rond de 150k liggen denk ik, en dan heb je een ‘fully loaded’.
Ik zou voor de escalade gaan, maar als het kan gewoon een Lincoln Navigator importeren.
Jaguar f pace?
Alfa romeo stelvio?
Range Rover Velar
@dailydriver: helaas heeft die 4 cilinders te weinig.
@rulefollower: V6 met turbo’s is goed te doen lijkt me.
@rulefollower: 0-100 in 5,7 en een top van 250km/u als je dat haalt voor de tank leeg is…
De Caddy, ik heb 6 weken met zijn GMC Yukon XL broer in CAN en de VS rondgetoerd en zeg lekkerrrrr
T is natuurlijk jouw keus. Maar voor 2 ton euros zou ik toch wel origineler shoppen dan een RR. Kies lekker een Escalade, een Navigator, of een Grand Cherokee SRT-8 of juist Japans als een Infiniti QX80 of een LX570. Of als je diesel blieft: de LX is er ook als LX460d. Dus ja, waarom nou nog een Range Rover
@willeme: natuurlijk altijd voor de G-Klasse gaan met dit geweldige design van de achterlichten!
Die Volvo in het lijstje is totaal misplaatst en veeeeeeel te duur voor zo’n hok. En Tesla moet ook van de lijst. Steek die maar in de fik. Of eigenlijk allebei.
Range Rover Velar First Edition p380. 149.000 meer dan snel genoeg, zeer luxe, stijlvol, modern en behoorlijk exclusief (voorlopig). Of als je van rijden houdt de Stelvio Q of de Levante met twin turbo V6 en 430 pk.
Kleurtje uitgezocht, tracker tegen diefstal erin en klaar.. 153k en een beetje maar met eigenlijk alles wat er mogelijk is er al bij in.
Infiniti QX70 met alle opties eraan
@hollandbest: precies deze
Stelvio QV?? Full option, pakken pk’s en pakken centjes over!
Ford raptor F350. Wel ff groot rijbewijs erbij halen voor de dually ivm gewicht.
Nissan Patrol Nismo, 400pk V8, luxe en je gaat er niet snel weer één tegenkomen.
Ik mis eigenlijk een Infiniti QX80. Groot, mooi en zeer luxe. Niet in NL verkrijgbaar, maar wel in de VS. Nieuw exemplaar importeren onder €200.000 moet zeker lukken.
Lamborghini Urus!
@peurst: vanaf prijs 278.844 euro. Ljkt me sterk dat een dealer 78k voor die oude XJ geeft…dus kan de vraagsteller jou meenemen naar de dealer om ff een korting van 28% eraf te lullen?
Dik, hoge instap en niet Duits? Renault Sherpa!
Koop geen Landrover V8 diesel. Leuk dat hoge koppel maar je vindt er niets van terug tijdens het rijden. Gewoon V8 benzine.
Een dikke SUV is gewoon altijd een G klasse… advies zonder Duits :(
De leukste auto is een Jeep GC SRT-8 (of Hellcat indien parallel geimporteerd), rijdt veel leuker dan al die duitsers en beter dan een RR(S).

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).