• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sinistere X5 heeft 865 Nm onder de kap

Auteur: willeme, gepost 24 maart 2019 om 19:58 – 22 Reacties

Afbeelding Sinistere X5 heeft 865 Nm onder de kapAfbeelding Sinistere X5 heeft 865 Nm onder de kapAfbeelding Sinistere X5 heeft 865 Nm onder de kapAfbeelding Sinistere X5 heeft 865 Nm onder de kapAfbeelding Sinistere X5 heeft 865 Nm onder de kap

G-Power BMW X5 M50d xDrive (G05) '19
Boom-ontwortelend.

Gisteravond was het weer tijd voor een Special. De auto in kwestie betrof een Fiat Croma. Een van de bijzondere eigenschappen van de Croma was dat het een van de eerste ‘vlotte’ diesels was. Natuurlijk is alles relatief, maar je kon tenminste meekomen op de snelweg. De dieseltechniek heeft in de tussentijd niet stil gestaan.

Natuurlijk, de dieselmotor wordt op dit moment enorm verketterd. Het is niet meer van deze tijd. Althans, volgens sommigen. Op dit moment zijn er namelijk enorm gave diesels te verkrijgen. Een van de meest indrukwekkende zelfontbranders is de B57D30S0. Dat is een drieliter zescilinder lijnmotor met maar liefst 4 (!) turbo’s. Het blok levert 400 pk bij 4.400 toeren en 760 Nm tussen 2.000 en 3.000 toeren. Kortom, een waar koppelmonster.

BMW X5 M50d (G05) '19

Het blok is leverbaar in diverse (grote) BMW’s, waaronder de X5 M50d Xdrive. Ondanks de forse massa accelereert het apparaat in 5,2 seconden naar de 100 km/u en is de topsnelheid begrensd op 250 km/u. In de jaren ’90 waren het specificaties voor raszuivere M-sportcoupé’s en sportsedans, tegenwoordig het domein van een logge diesel-SUV.

BMW X5 M50d (G05) '19

Maar het kan nog heftiger. Daarvoor moeten je je melden bij de dames en heren van G-Power. Die hebben zich even bezig gehouden met het (her)schrijven van het motormanagement. Het resultaat is niet mis: 475 pk aan vermogen en 865 Nm aan koppel. Volgens G-Power is de auto na de tuning net zo betrouwbaar als standaard. De topsnelheid blijft begrensd (kunnen ze je vast wel mee helpen), maar de sprint gaat 4 tienden sneller: in 4,8 seconden is het mogelijk 100 km/u te rijden vanuit stilstand.

De chiptuning kost je 1.949,99 euro. Die kun je eventueel uitbreiden met een rollenbanktest plus uitdraai (238 euro) en garantie (ook 238 euro). Verder houdt G Power zich heel erg in qua tuning, op een setje 23″ Hurricane RR gesmede lichtmetalen velgen na. De complete wielende kost je (adem in) bijna 10 mille. Daar zit dan wel een setje Michelins bij in de maat 315/25 R23. Een X5 M50d xDrive (zo’n 130 mille) zul je zelf moeten meenemen.

Ook interessant!

  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
    Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
  • BMW X5 subtiel
    Kijk, zó pak je een BMW X5 subtiel aan

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Diesel, g-power, g05, m50d, SUV, tuning, X5

Vorig bericht: « Alu hoed: saboteerden Big Oil en GM de EV?
Volgend bericht: Deze Corsa OPC had er gewoon moeten komen »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    24 maart 2019 om 20:13

    Ik voel toch, door deze en andere recente artikelen op Autoblog waarbij het gaat om Diesels, een opleving terugkomen voor het Sap van Satan!

    Ik vind helemaal mooi! ??

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      24 maart 2019 om 23:34

      @ghost: Gezien dat de huidige diesels met al de filters erachter schoner zijn dan benzine lijkt mij die opleving wel terecht.

      Login om te reageren
  2. peterpann3nkoek zegt

    24 maart 2019 om 20:16

    Opzich is 10k voor een set toch niet zo duur met zulke auto’s? Zag laatst nieuwe hre velgen voor een m3, die waren 44k voor een set. Kan je een nieuwe auto van halen

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      25 maart 2019 om 19:59

      @peterpann3nkoek: tja.. vragen staat vrij. Of het er ook daadwerkelijk voor betaald wordt is wat anders.

      Login om te reageren
  3. spidermann zegt

    24 maart 2019 om 20:16

    ????????????

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    24 maart 2019 om 20:21

    Lekkere upgrade. Toch vind ik de V8 TDI welke de vaggroep weer heeft laten herrijzen uit de dood nog gaver.

    Login om te reageren
  5. Benny_Weisz zegt

    24 maart 2019 om 20:33

    In zou ‘t enkel bij de motor-tuning houden….. met daarnaast een bumpersticker met daarop: “I ❤️ GroenLinks!”

    Login om te reageren
  6. tijntje2 zegt

    24 maart 2019 om 20:53

    Tuning pakketje is leuk, voor de rest had ik hem compleet standaard gelaten. Misschien een leuk setje nieuwe pijpen eronder. Maar die velgen manman.. nooit. Hoe verpetje- pauper ik een nieuwe auto zsm, zo dus.

    Login om te reageren
  7. str8six zegt

    24 maart 2019 om 21:14

    Hoe vaker ik ‘m zie, hoe dikker die wordt. De nieuwe X5.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      25 maart 2019 om 11:56

      @str8six: Het zijaanzicht begint meer en meer op een oude Subaru Forester te gelijken. Doe ze goed daar, bij BMW.

      Login om te reageren
  8. RiKe zegt

    24 maart 2019 om 21:46

    Maar nog steeds geen Android Auto

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 maart 2019 om 07:59

      @rike: zit ook helemaal niemand op te wachten bij een wagen met dit niveau van infotainment.

      Login om te reageren
  9. hollow zegt

    24 maart 2019 om 21:57

    Ik ben geen fan van die achterlichten. Zo generisch. Kleef er een kia of Hyundai logo op en je zou het nog geloven.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      25 maart 2019 om 05:07

      @hollow: ja ik stoor me ook an die achterlichten. DE vorige waren veel mooier.

      Login om te reageren
  10. neymar zegt

    24 maart 2019 om 22:01

    Prachtige SUV!

    Login om te reageren
  11. elemento zegt

    24 maart 2019 om 22:31

    Mooi apparaat

    Login om te reageren
  12. VeniVidiVici zegt

    24 maart 2019 om 23:38

    10 mille voor een lelijke set zwarte velgen… no thanks!

    Login om te reageren
  13. jaapiyo zegt

    25 maart 2019 om 00:04

    475 diesel pk’s. Ik heb nooit zoveel met al die grote getallen op spec sheets maar om een of andere reden is deze toch wel indrukwekkend. En dat alles via een chippie. Geeft ook wel aan met wat voor technische marge BMW dat blok zelf op de markt brengt.

    Login om te reageren
  14. jannemaneke zegt

    25 maart 2019 om 04:50

    Ze claimen dat hun werk betrouwbaar is maar toch verkopen ze garantie erbij…

    Login om te reageren
    • raceface zegt

      25 maart 2019 om 09:15

      @jannemaneke: doet bmw zelf ook

      Login om te reageren
  15. ozzytrk zegt

    25 maart 2019 om 10:20

    Wist niet dat G-Power nog leefde

    Login om te reageren
  16. barry355gtb zegt

    25 maart 2019 om 17:26

    Dus voor 132 duizend euro heb je een briljant snelle diesel van BMW. Echter dat is dan een SUV met de uitstraling van een geldbus, niet echt iets waar iedereen in gezien wil worden. Dan heb ik echt de Audi S8 honderd maal liever. Ook 4WD maar dan mooier en luxer. Bovendien is de uitstraling vele malen beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North