• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Volkswagen wordt een toekomstige klassieker

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 11 maart 2019 om 14:58 – 82 Reacties

Deze Volkswagen wordt een toekomstige klassieker


Althans, volgens het merk dan.

Terwijl Audi op het Autosalon van Genève schitterde door de afwezigheid van zijn dieselauto’s, konden we de betere zelfontbranders bij zustermerk Volkswagen wél vinden. Het merk mag met de nieuwe I.D.-lijn dan zijn zinnen hebben gezet op een elektrische toekomst, anno 2019 is er binnen het modellengamma wel degelijk nog plaats voor een lugubere diesel.

Hoewel de Volkswagen Group zijn gulzige dieselauto’s door dieselgate actief stuk heeft moeten zagen, worden toch niet alle zelfontbranders de dood in gejaagd. Vlak voor de beurs in Genève van start ging, kondigde Volkswagen namelijk aan met een Touareg V8 TDI op de proppen te komen. VAG mag dan inmiddels korte metten hebben gemaakt met vrijwel alle krachtige zelfontbranders in zijn gamma, het zal de Touareg gezellig een fors TDI-blok blijven geven.

Deze Volkswagen wordt een toekomstige klassieker

De ruim twee ton wegende SUV heeft een dubbelgeblazen vierliter V8 die goed is voor 421 pk en liefst 900 Nm. In de praktijk en op papier is het dus een waanzinnig apparaat, ondanks het feit dat hij financieel gezien zeker niet de meest aantrekkelijke auto zal zijn. Zij die durven de V8 TDI-versie aan te schaffen zullen dus diep in de buidel moeten tasten, maar volgens Jurgen Stackmann van Volkswagen krijgen zij daar iets veel belangrijkers voor terug: het wordt naar verluidt namelijk de laatste Volkswagen met een V8 dieselmotor. In andere woorden: dit wordt een verzamelobject.

“We had a long debate, and we believe Touareg is a prime car. It can handle any competitor from around the world. Giving it a V8 twist is a very special honour, and I believe it’s going to be a collector’s car, from day one. I’ve met a lot of Touareg V10 TDI customers, and those that have one will never sell it. It’ll be the same idea with the V8. It’s for those customers who want something very special, and they’ll get it. Most likely, it’ll be the last V8 diesel car you’ll see.”

Afgezien van de kwestie of Stackmann de waarheid spreekt, kunnen we ons afvragen in hoeverre de auto zich inderdaad zal ontpoppen tot een ware klassieker. En zelfs als dit het geval zal zijn, dan bestaat de kans dat men de Touareg V8 TDI helemaal niet zal kunnen gebruiken. Voor hetzelfde geld mag er over tien jaar geen dieselauto meer op de weg. (Bron: Top Gear)

Ook interessant!

  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Koop de zeldzaamste Volkswagen van Nederland
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, geneve-2019, tdi, touareg, Volkswagen

Vorig bericht: « Nieuwe Porsche 917 is een waanzinnige machine
Volgend bericht: Mercedes-AMG GT63 S 4-door Coupe: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jantje_555 zegt

    11 maart 2019 om 15:05

    ik snap niet waarom diesel nu plots slecht is. eerst ging het over co² en gaven ze in 2011 zelfs nog subsidie op bluemotion modellen. nu is het door dieselgate plots even gericht op de NOx en stuurt men iedereen naar benzine en klaagt men nu terug dat de CO² uitstoot enorm de hoogte ingaat…

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      11 maart 2019 om 15:25

      @jantje_555: Ja want NOx is slecht voor de volksgezondheid, CO2 niet. Dat is nou net het pijnlijke verschil.

      Login om te reageren
      • basr32 zegt

        11 maart 2019 om 15:30

        @fanboy: Wat een lulkoek. We leven langer dan ooit en nog steeds hebben we dit gezeik. Ondertussen zeiken we dat ouderen te oud worden en dat ze teveel kosten.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          11 maart 2019 om 15:35

          @basr32: Lees eens wat ik schrijf.

          Dus jij beweert dat NOx goed is voor de gezondheid en CO2 slecht is voor de gezondheid.

          Heel raar dat jij nu (vermoedelijk op iets hoger tempo) CO2 uitademt wat slecht voor je is.
          En nog raarder dat jij je neus voor de uitlaat van een diesel gaat hangen en zo diep mogelijk inademt, omdat het zo lekker gezond is. Protip: Doe het als hij nog lekker koud is.

          Ik geef alleen maar aan waarom men toch hogere CO2 prefereert dan NOx. Dat is de reden erachter.
          Dat de moderne diesels al een heel stuk schoner zijn is helaas te laat gekomen. Het is in ieder geval duidelijk dat men diesel niet langer als antwoord op CO2 doelstelling ziet. (was ook alleen in West-Europa)

          Login om te reageren
          • Jantje_555 zegt

            11 maart 2019 om 15:37

            @fanboy: ook het feit dat de regering diesel (in belgie voornamelijk) kunstmatig heeft hoger gezet van prijs en iedereen naar benzine stuurt die dan uiteraard meer verbruikt wat dus een dubbele win is voor de roverheid.

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              11 maart 2019 om 15:47

              @jantje_555: NL overheid profiteert er ook van in deze situatie. Maar ze gaan niks verlagen, ze willen iedereen naar elektrisch.

              Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              11 maart 2019 om 19:18

              @jantje_555: In België is de dieselprijs net jarenlang kunstmatig laag gehouden. Vandaar het grote succes van diesel in B. Nu wordt eigenlijk gewoon de correcte prijs gerekend…

              Login om te reageren
          • basr32 zegt

            11 maart 2019 om 16:33

            @fanboy: Dat zeg ik helemaal niet. Vind het anti-diesel gezeik helemaal nergens op slaan en het gezanik over luchtkwaliteit daarnaast ook.

            Login om te reageren
            • laptom zegt

              12 maart 2019 om 08:10

              @basr32: Goed onderbouwt ?

              Login om te reageren
          • justsomebody zegt

            11 maart 2019 om 18:13

            @fanboy: benzine motoren hebben ook een hoog aandeel in fijnstof productie, zelfs meer als een diesel met CAT

            Login om te reageren
            • laptom zegt

              12 maart 2019 om 08:12

              @justsomebody: Dat is dus niet waar. Fijnstof bij benzine auto’s is fors lager. En dan heb je nog niet eens gebruik gemaakt van allerlei dure en productie exotische filters bij een diesel.

              Login om te reageren
              • justsomebody zegt

                12 maart 2019 om 10:59

                @laptom: ik weet niet waar jij die wijaheid vandaan haalt lees dit eens: https://automotive-online.nl/management/laatste-nieuws/internationaal/20756-diesel-stoot-minder-fijnstof-uit-dan-benzinemotor

              • justsomebody zegt

                12 maart 2019 om 11:04

                @laptom: lezen: https://www.groen7.nl/benzinemotoren-stoten-dikwijls-meer-fijnstof-uit-dan-diesels/

              • justsomebody zegt

                12 maart 2019 om 11:05

                @laptom: lezen voordat je roeptoeterd : https://automotive-online.nl/management/laatste-nieuws/internationaal/20756-diesel-stoot-minder-fijnstof-uit-dan-benzinemotor

        • mashell zegt

          11 maart 2019 om 15:37

          @basr32: dat iemand beweerde dat ouderen te oud worden heb ik nog nooit iemand horen zeggen. Dat zou ook behoorlijk inhumaan zijn. Maar met minder NOx zouden we nog langer leven, nog langer gezond zijn en dat is waar het natuurlijk om gaat, nog langer kunnen werken om zo bij te dragen aan de economie.

          Login om te reageren
          • Jantje_555 zegt

            11 maart 2019 om 15:55

            @mashell: de olfiant in de kamer is al lang het probleem van de klimaatverandering. in 1920 was er 2 a 3 miljard mensen op de wereld, nu bijna 100 jaar later bijna 8 miljard. get the picture!

            Login om te reageren
            • SimonMc zegt

              11 maart 2019 om 17:21

              @jantje_555: Dat is wel een heel ruime schatting ” 2 a 3 miljard”. In 1930 waren er 2 miljard mensen, in 1960 waren er 3 miljard mensen.

              Login om te reageren
            • mashell zegt

              11 maart 2019 om 17:59

              @jantje_555: meer mensen = meer vervuiling, maar even goed geldt: meer welvaart = minder nageslacht. Hier in het westen zitten we zelfs tegen een bevolkingskrimp aan te hikken. De olifant is dus eigenlijk niet de hoeveelheid mensen maar de belabberde welvaartsverdeling, waardoor de arme aziatische en afrikaanse bevolking nog steeds moet groeien zodat de kinderen de ouderen kunnen verzorgen. Het eigenlijke probleem is dus een gebrek aan degelijke pensioenfondsen in de derde wereld. Meer pensioenvoorzieningen = minder nieuwe mensen nodig = minder honger + minder milieubelasting = meer welvaart.
              Ik denk dat ik me maar laat omscholen tot pensioenadviseur…

              Login om te reageren
        • Stefje zegt

          11 maart 2019 om 16:00

          @basr32: dit klopt niet. De generatie die nu opgroeit wordt waarschijnlijk weer een stuk minder oud.

          Login om te reageren
          • basr32 zegt

            11 maart 2019 om 16:34

            @stefje: Waarop baseer jij dat?

            Login om te reageren
            • hotze zegt

              11 maart 2019 om 17:38

              @basr32: er komt een atoomoorlog.

              Login om te reageren
              • SimonMc zegt

                11 maart 2019 om 22:09

                @hotze: Nanotubes wordt het nieuwe asbest.

          • bitd zegt

            11 maart 2019 om 17:51

            @stefje: jouw reactie is het probleem; je wordt bang gemaakt en mensen die bang zijn maken rare sprongen, zijn net dieren.

            Ik heb een tip voor je: ga ergens wonen waar je mij niet tot last bent en hopelijk dat je ook nog langer leeft, Canada schijnt erg ruim opgezet te zijn. Doei

            Login om te reageren
            • Jantje_555 zegt

              14 maart 2019 om 20:59

              @bitd: ga gewoon offline en je hebt geen last van hem…

              Login om te reageren
          • mashell zegt

            11 maart 2019 om 18:03

            @stefje: Het CBS beweert dat de levensverwachting zal blijven toenemen.

            Login om te reageren
        • lotuselises2 zegt

          11 maart 2019 om 19:56

          @basr32: wellicht heeft de langere levensverwachting nog iets te maken met de gezondheidszorg en het type werk ten opzichte van 100 jaar geleden….?

          Login om te reageren
          • hotze zegt

            11 maart 2019 om 22:14

            @lotuselises2: yep, groot voedselaanbod en grotere hygiene.

            Login om te reageren
            • hotze zegt

              11 maart 2019 om 22:15

              …hebben ook een grote bijdrage hierin.

              Login om te reageren
      • fortunato zegt

        11 maart 2019 om 17:13

        @fanboy: https://www.ad.nl/auto/kloppen-alarmberichten-wel-deze-vuile-diesels-blijken-geen-schadelijke-nox-uit-te-stoten~a80f1cb2/

        Huidige schone diesels stoten dan ook bijna geen nox meer uit. de vlag kan uit en de EV weer de kast in en zo mogelijk!!!

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          11 maart 2019 om 19:42

          @fortunato: “De meetwaarden kwamen aan het licht toen de ADAC, de Duitse evenknie van de ANWB, 13 nieuwe dieselauto’s testte. Daaruit bleek dat ze allemaal aanzienlijk onder de bestaande wettelijke drempelwaarde scoorden voor schadelijke stikstofoxide (NOx) -emissies.”

          Ok, ADAC, sounds legit.

          Dan is de vraag: waarom lukt het nu “plots” wel, maar een paar geleden niet?? Je gaat me niet wijsmaken dat ze zomaar eventjes op een woensdag hebben ontdekt dat ze door twee schroefjes wat dieper te draaien (bijna) alle NOx kunnen wegnemen? Dus: dieselgate was oprecht voluit planmatig bedrog. Het was geen technische moeilijkheid, het was gewoonweg “Niet Willen”.

          Bijkomend: norm is momenteel 168mg/km blijkbaar, en in die lijst zitten de meeste tussen 0 en 40mg (twee uitzonderingen daargelaten).
          Dus: zullen we dan maar direct overstappen naar een Euro7, met 50mg als norm? Blijkbaar lukt dat perfect. Hoeveel miljoen gaat de industrie echter weer niet spenderen aan lobbywerk in Brussel, om tot een norm van dubbel zo hoog te komen, met een foutmarge van nog eens 100%?

          Login om te reageren
      • wimof zegt

        11 maart 2019 om 20:56

        @fanboy: Maar dat was het sinds de introductie van dieselmotoren.
        En ik ga het nog eens stellen.
        Het kan de gemiddelde gebruiker geen reet schelen als ik even de opmerkingen die ik daarover in de loop der jaren heb mogen horen.
        Roken is schadelijker en toch paffen we nog rustig verder, al dan niet met tussendoor nog één of ander ding (lijn).
        Ik ben me reeds 40 jaar bewust van de nadelige gevolgen van diesel dinges.Ik kreeg gewoon mijn handen niet proper van al die vieze diesel(aflaat)olie.
        Waar we niet bewust van waren was het zeer grote asbest probleem, het was leuk om plaatselijk mist te maken met het uitblazen van trommelremmen.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          12 maart 2019 om 07:44

          @wimof: Mee eens!

          Login om te reageren
      • justsomebody zegt

        12 maart 2019 om 11:00

        @fanboy: lees dit eens : https://automotive-online.nl/management/laatste-nieuws/internationaal/20756-diesel-stoot-minder-fijnstof-uit-dan-benzinemotor

        Login om te reageren
      • justsomebody zegt

        12 maart 2019 om 11:05

        @fanboy: lezen voordat je roeptoeterd: https://automotive-online.nl/management/laatste-nieuws/internationaal/20756-diesel-stoot-minder-fijnstof-uit-dan-benzinemotor

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          12 maart 2019 om 11:12

          @justsomebody: Misschien moet je zelf even lezen? Ik heb er een zinnetje in staan over moderne diesels.
          Euro 5 diesels waren het probleem.

          Login om te reageren
          • justsomebody zegt

            12 maart 2019 om 11:27

            @fanboy: ook jij lult maar wat zoals de rest van de linkse kerk, nu je wat gelzen hebt ga je heel wijs op details proberen je gelijk te halen. Je hbt zelf inje uitspraak het onderscheid gemaakt tussen euro 5 en 6 en veegt alle diesels op een hoop in je uitspraken lekker waardevol dat gebral.

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              12 maart 2019 om 11:36

              @justsomebody: Het maakt allemaal niet meer uit dat moderne diesels schoner zijn. De dagen zijn geteld, diesel gaat eruit.
              Diesel in personenwagens deden we bijna alleen in Europa (paar uitzonderingen) en als we het in Europa al niet meer willen, houdt het op.

              Als particulier moet je het ook niet willen, want die moderne diesels zijn mega ingewikkeld. Vroeger waren diesels lekker simpel, inmiddels zijn ze veel ingewikkelder dan een benzine motor. Vertaald zich in hoge kosten (onderhoud / reparatie) na een paar jaar.

              Login om te reageren
    • Onehp zegt

      11 maart 2019 om 17:30

      @jantje_555: NOx is met Euro6d ook geen probleem meer (op deze en alle nieuwe diesels), de media die hier geen negatief nieuws hierover kan berichten echter…

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 maart 2019 om 17:50

        @onehp: Autoblog bracht heft zelfs met een Breek! https://www.autoblog.nl/nieuws/breek-autos-op-fossiele-brandstof-zijn-enorm-schoon-120985

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          11 maart 2019 om 19:46

          @mashell: Het omgekeerde wordt hier ook wel geBREEKt:

          https://www.autoblog.nl/nieuws/breek-elektrische-autos-zijn-toch-niet-vies-121714

          Login om te reageren
  2. fmgarcia zegt

    11 maart 2019 om 15:08

    De nieuwe spankmobiel

    Login om te reageren
    • nostalgic zegt

      11 maart 2019 om 15:11

      @fmgarcia: ?

      Login om te reageren
  3. geisertz zegt

    11 maart 2019 om 15:12

    Een klassieker op diesel Haha? Het zal net zulk een klassieker worden als een Golf I GTD….
    Ik heb ook nog een mercedes 200D uit de jaren 70 in de aanbieding…niet vanaf te komen

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      11 maart 2019 om 15:20

      @geisertz: is een Mercedes 200D uit die tijd een klassieker? Could have fooled me … Misschien iets met mileuzones?

      Login om te reageren
      • geisertz zegt

        11 maart 2019 om 15:23

        @autodrome: Nope, =geen klassieker, wel een van de eerste Mercedessen op diesel…
        Onze hoop blijft dat hij een klassieker is zodra die vanuit stilstand de 100 kmh heeft gehaald

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          11 maart 2019 om 16:00

          @geisertz: Had Mercedes in de jaren ’30 niet al personenwagens op diesel?

          Login om te reageren
          • geisertz zegt

            11 maart 2019 om 16:03

            @pallas: inderdaad..nu je het zegt…de W138..:-)

            Login om te reageren
    • E550 zegt

      11 maart 2019 om 16:58

      @geisertz: Misschien op de Marokkaanse Ebay zetten?

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      11 maart 2019 om 17:41

      @geisertz: ook op benzine zou dit geen klassieker worden, al is het idee van de schrijver wellicht dat het mogelijk 1 van de laatste V8’s op diesel is.

      Login om te reageren
    • O plaat zegt

      11 maart 2019 om 19:10

      @geisertz:
      Een mooi uitzonderingen op die regel zijn oldtimer legervoertuigen.

      Login om te reageren
  4. 2wheeler zegt

    11 maart 2019 om 15:14

    Lijkt me een ontzettend fijn apparaat om in rond te rijden, maar een klassieker zie ik het niet zo snel worden..

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    11 maart 2019 om 15:24

    Ik houd er wel van; lekker kilometervreten met een V8 op het sap van satan!

    Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      11 maart 2019 om 17:32

      @ghost: geniet bijna dagelijks van mijn V8 op satansap. Deze maand word er een nieuwe V8 afgeleverd, zetten we ook weer een miljoen + op!

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        11 maart 2019 om 17:56

        @maxidyne: lekker hoor! Wat voor auto? Duitser of Japanner?

        Zelf ook een zelfontbrander maar helaas een 1.5 4cilinder i.p.v. 8-cilinder haha !

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          11 maart 2019 om 18:58

          @ghost: Ik ken geen japanse vrachtwagens?

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            11 maart 2019 om 18:59

            @kareljansen: Toyota Landcruiser? schaam je..

            Login om te reageren
          • maxidyne zegt

            11 maart 2019 om 20:59

            @kareljansen: Hino.

            Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            11 maart 2019 om 22:12

            @kareljansen: Isuzu?

            Login om te reageren
        • maxidyne zegt

          11 maart 2019 om 19:49

          @ghost: MAN TGX V8, en straks een Scania V8. Jammer dat MAN gestopt is met de V10 en V8. Hiervoor had ik een F2000 V10.

          Login om te reageren
  6. tvklarenbosch zegt

    11 maart 2019 om 15:25

    Die lult uit z’n nek.

    Login om te reageren
  7. fanboy zegt

    11 maart 2019 om 15:28

    Mooi verkoop verhaal, alsof dit iets unieks is. Je kunt al jaren een V8 diesel Landcruiser kopen die zijn mannetje wel staat. Wat is hier dan zo speciaal aan?

    Plus, ze missen de complete afzetmarkt zoals die er is voor een Toyota Landcruiser. Want Toyota heeft echt geen moeite om Landcruisers te verkopen.

    Login om te reageren
    • justsomebody zegt

      11 maart 2019 om 18:15

      @fanboy: ik denk dat die afzet omgekeerd evenredig is afgenomen met het opruimen van IS

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        12 maart 2019 om 09:42

        @justsomebody: Haha denk het ook.

        Dan vergeet je toch een hoop partijen zoals de UN, heel veel NGO’s, ambassades, NL marechaussee, etc… en nog de normale verkopen.

        Gaat deze VW nooit halen. Ze doen alsof het een “wereldauto” is maar dat is het niet.

        Login om te reageren
  8. kobus1967 zegt

    11 maart 2019 om 15:37

    Tank blauwe diesel, die is ‘schoon’, kost 20ct meer per liter maar ja alles over voor het milieu toch.

    Login om te reageren
  9. gove zegt

    11 maart 2019 om 15:38

    huppa egr delete erop en adblue delete, en je hebt een top auto

    Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    11 maart 2019 om 15:55

    ‘ I’ve met a lot of Touareg V10 TDI customers, and those that have one will never sell it’
    Toch bijzonder, ik zie er namelijk best wat te koop staan 2ehands.

    Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      11 maart 2019 om 17:38

      @E34M5Touring: hij zegt het zelf al…. they will not sell it…. niet te slijten 2e hands

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      11 maart 2019 om 19:25

      @e34m5touring: Destijds, toen die hokken net op de markt waren, studeerde ik nog en had ik een bijbaantje. In het bedrijfspand naast het pand waar ik mijn baantje had, zat een marktkoopman die zo’n ding gekocht had om de kraam te trekken. Hij had er in eerste instantie zijn Geländewagen (zo’n ouwe 290GD) op ingeruild, maar die V10 TDI was zo onwaarschijnlijk vaak kapot (motor, tussenbak, aandrijfassen) dat hij diezelfde G weer terug heeft gekregen (!!!) van de dealer als een soort permanente leenauto als die tering-Touareg weer eens afgesleept moest worden. In die zin was het inderdaad net een (slecht onderhouden) klassieker, je wist nooit of hij je thuis zou brengen.

      Login om te reageren
  11. robert110 zegt

    11 maart 2019 om 16:00

    Lijkt mij een mooi blok om in de Amarok te hangen, nu het nog kan

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    11 maart 2019 om 16:18

    Zoals ik al wel tien keer heb gezegd, dit blok in een A6, dan heb je écht een ultieme alles-kunner!

    Login om te reageren
  13. redbeams zegt

    11 maart 2019 om 17:30

    Wannabe Landcruiser ;)

    Login om te reageren
  14. moveyourmind zegt

    11 maart 2019 om 17:37

    Natuurlijk wordt dit geen klassieker…

    Zeiden ze 30 jaar terug ook over de T1, vooral de Sambabus zou een vermogen waard worden. Hoop dat de mensen die mij toen vroegen of het slim was zo’n ‘klassieke’ bus te kopen voor tweeduizend gulden naar mij geluisterd hebben en de centen op zak hebben gehouden.

    Login om te reageren
  15. loserboi932 zegt

    11 maart 2019 om 18:02

    Er is geen Volkswagen van na 2000 die klassiek is of wordt. En al helemaal geen V8 diesel Touareg. Kijk naar die oude touaregs, die koop je nu voor €5000. Klassiek hoor.

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      11 maart 2019 om 18:12

      @loserboi932: r32, xl1, beetle RSI

      Login om te reageren
      • loserboi932 zegt

        11 maart 2019 om 18:33

        @dirkiii: R32 kost ook geen drol en die Beetle RSI ook niet. De xl1 is wel speciaal idd

        Login om te reageren
        • dirkiii zegt

          11 maart 2019 om 18:49

          @loserboi932: een auto hoeft in mijn ogen niet duur te zijn om een leuke klassieker te zijn, kijk bijvoorbeeld naar een 2CV of een käfer.

          En die beetle RSI kost nog een aardige bom duiten vandaag de dag.

          Login om te reageren
        • O plaat zegt

          11 maart 2019 om 19:09

          @loserboi932:
          Perfect rijdende VW T1s werden 40 jaar geleden naar de crusher gebracht in ruil voor 500 Belgische Franken voor het oud ijzer. Ondertussen vragen ze 25.000 euro voor een wrak zonder motor en ik denk dat elke garagist jou in jou gezicht uitlachde als je begin de jaren 90 zei dat een 2CV 15.000 euro waard zou worden. Als een touareg dit ooit zal worden is af te wachten, als de suv hype voorbij is weet ik niet of de vraag naar lompe hokken hoog zal zijn. Het is geen praktische wagen en hij heeft geen sexy ontwerp.

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            11 maart 2019 om 21:03

            @shiva: Binnen 30 jaar is er één of ander ding aan stuk en kan geen enkele technieker je nog verder helpen.
            Effe anders dan een T1 of 2cv.
            Hoe gaan we daar binnen 30 jaar nog op terugkijken, ik ben benieuwd , maar ga het niet halen.

            Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            11 maart 2019 om 22:25

            @shiva: Je slaat nagels met koppen. Eerlijk gezegd denk ik (hoop ik?) dat we binnen 30 jaar terugkijken naar deze periode en ons afvragen wat we in godsnaam aan het denken waren met al die SUV en crossover-meuk.

            Persoon 1: “Alles moet zuiniger om minder uitstoot etc. te hebben. En nu zeker met de eerste generatie elektrische wagens”.

            Persoon 2: ” Wat als we nu een SUV met de aerodynamica van een container uitbrengen, met veel te brede banden die een hoge rolweerstand hebben en waarvan het accupakket en de elektromotoren ook veel zwaarder en dus ook duurder zijn?”

            Login om te reageren
        • sanderp zegt

          11 maart 2019 om 19:46

          @loserboi932: Er staat in Nederland een beetle rsi te koop: 52k€ met 78k km op de teller. In Duitsland staat er eentje voor 47k met 30k km ervaring. Als je dat geen drol vind kosten wil ik wel wat van jou drollen.

          Login om te reageren
  16. jeanclaude zegt

    11 maart 2019 om 20:58

    Heb een tijdje geleden een motoren ontwikkelaar van Audi gesproken. Vertelde me doodleuk dat er zeker 10 dikke diesel projecten, door het dieselschandaal gecanceld zijn de afgelopen jaren. Er waren onder andere plannen voor bijvoorbeeld een S6/S7 tdi met een 3.0 liter biturbo 6 cilinder tdi met plus minus 407pk en 750nm. Daarnaast zouden er onder andere een S4/S5 tdi, een S8 tdi, S3 tdi en een golf Gtd-R/Passat Gtd-R op de planning hebben gestaan waar de stekker uit is gehaald. Wel zonde dat dat allemaal niet doorgegaan is.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      11 maart 2019 om 21:04

      @jeanclaude: En dat allemaal omdat een Amerikaan zich op een Europeaan wilde wreken.
      En de rest is geschiedenis.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North