• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hierdoor blijft de Challenger erg populair

Auteur: willeme, gepost 28 april 2019 om 13:13 – 25 Reacties

Dodge Challenger


Toch vreemd, voor een 11 jaar oude auto.

De wederopstandingen van de moderne retro-musclecar werd door Ford ingeluid. Eind 2004 kwam namelijk de Mustang van de vijfde generatie op de markt. De auto was splinternieuw, maar qua uiterlijk zwaar leunend op de fameuze musclecars van weleer. De twee andere Amerikaanse giganten Chevrolet en Dodge volgden snel met respectievelijk de Camaro en de Challenger.

Inmiddels zijn de Camaro en Mustang al opgevolgd door een nieuw model. Sterker nog, zowel de nieuwe generatie Mustang als Camaro zijn reeds voorzien van een facelift. Geheel volgens de FCA-traditie moet de Challenger het veel te lang zonder een opvolger doen. Normaliter zorgt dat voor desastreuze verkoopcijfers en een rol in de marge.

Dodge Challenger

Dat is niet het geval met de Challenger. Op dit moment staat de auto qua verkopen vóór de Camaro en achter de Mustang. Dat is al enkele jaren het geval. Ook in het eerste kwartaal van 2019 verkocht de Challenger (13.431 exemplaren) beter dan de Camaro (12.083 stuks). De Mustang staat op nummer 1 met 16.917 verkochte units.

Dodge Challenger

Nu gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat de Camaro aan het inlopen is, terwijl de Challenger juist minder goed verkocht dan het jaar ervoor. Desalniettemin is het erg knap van Dodge dat ze die Challenger zo goed kwijt weten te raken. Maar wat zijn nu eigenlijk de succesfactoren? Volgens Dodge zijn het er meerdere Ten eerste de ruimte. De Challenger is nog altijd de ruimste in vergelijking met zijn concurrenten. Ten tweede zijn er heel veel kleuren en schama’s beschikbaar. Felgeel, matzwart, blauw met strepen: alles in principe mogelijk.

Doge Challenger GT AWD '17

Verder scoort Dodge met de Redeye, Demon en Hellcat. Niet zozeer qua verkopen. Deze enorm krachtige modellen zijn zeer populair op het internet. Dragraces, driftvideos, Instagram fotosessies: ze komen veelvuldig voorbij. De laatste reden is vrij opmerkelijk. Niet zozeer de dikke V8’s met mega veel vermogen zijn populair, Dodge geeft aan goed te scoren met de V6 in combinatie met vierwielaandrijving. Daarmee is de Challenger erg populair in de noordelijke staten van Amerika. Niet alleen de Challenger scoort goed, ook de verouderde Charger en Chrysler 300C zijn nog steeds uiterst succesvol.

Ook interessant!

  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Het doek valt voor de brute Hellcat
    Het doek valt voor de brute Hellcat
  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, challenger, demon, Dodge, hellcat, redeye, srt

Vorig bericht: « Deze drie coureurs starten vanuit de pitstraat [updated]
Volgend bericht: Ichiban! Honda tweakt F1-motor vlak voor de race [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    28 april 2019 om 13:22

    Iemand moet Alfa en Maserati in leven houden ..

    Van Alfascisten en petrolheads hoef je nix te verwachten iig ..

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      28 april 2019 om 15:17

      @lincoln: Alfacisten… dat zijn net als de Lanciaïsten toch van die gasten die vanuit hun premiejum Duitser lopen te janken dat hun favoriete merken verloochend worden?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        28 april 2019 om 21:04

        @mopar:

        De schuld van GM of Chrysler of Ford of Packard of DeSoto of Trump of Lincoln ..

        Maar noooooit van Italianen of Alfisticionado’s (met een BMW huurcontract) ..

        Login om te reageren
  2. spidermann zegt

    28 april 2019 om 13:28

    Gewoon een leuke en mooie auto. Zonder de achterlijke BPM boete in Nederland zou ik er zo een kopen.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      28 april 2019 om 14:10

      @spidermann: Voor Europa zou het mooi zijn als FCA van de Challenger een iets compactere versie zouden maken.

      Een soort nieuwe Fiat 128 coupé, dat was destijds ook net een Amerikaanse musclecar qua looks, maar dan een stuk kleiner.

      Login om te reageren
      • tenaci zegt

        28 april 2019 om 14:33

        @moveyourmind: goeie, net zoals de Opel GT vroeger een beetje een mini-Corvette was.

        Login om te reageren
      • rolov zegt

        28 april 2019 om 15:34

        @moveyourmind: een zuinige motor erin en voor een vast bedrag kunnen ze dat goede blok er achteraf in zetten. Dat zou wat zijn

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          28 april 2019 om 18:02

          @rolov:

          Heb jij ook een onzuiniger blok in je auto gelepeld ??

          En waarom leek je dat een goed idee ..

          Login om te reageren
          • theblazerunner zegt

            29 april 2019 om 21:25

            @lincoln: ik wel, het leek me een goed idee omdat ik nu 2x het vermogen en bijna 2x het slagvolume tot mijn beschikking heb!

            Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      29 april 2019 om 02:37

      @spidermann: inderdaad. Blijft een mooie wagen.

      Login om te reageren
  3. griffendahl zegt

    28 april 2019 om 13:42

    Snap sowieso niet dat de Mustang er boven staat, persoonlijk vind ik dat echt de minst mooie van de drie…

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      28 april 2019 om 16:56

      @griffendahl: rijdt beter dan de andere twee.

      Login om te reageren
    • O plaat zegt

      28 april 2019 om 17:54

      @griffendahl:
      Ik ga toch even een foto achterlaten van de huidige Camaro SS. Ik snap niet dat iemand dit mooi vindt. https://edge.slashgear.com/wp-content/uploads/2018/04/2019-chevrolet-camaro-0-1-980×620.jpg

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        29 april 2019 om 21:26

        @shiva: gatver, ze hebben ‘m echt verneukt zeg.

        Login om te reageren
  4. detroitv8 zegt

    28 april 2019 om 13:48

    Ik vind de 2014 facelift ook een welkome verbetering. Laat de auto nog steeds fris ogen.

    Login om te reageren
  5. mopar zegt

    28 april 2019 om 15:11

    Vergeet niet dat er ook een vierwielaangedreven versie bestaat van de Challenger. Dat maakt die wagen eigenlijk de perfecte musclecar voor velen. Zeker in de staten waar het in de winter erg sneeuwt kun je bijna niet zonder. Op dit moment is het de enige van het trio die dit heeft en dus vooral in het noorden van de VS erg goed verkoopt.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      28 april 2019 om 15:12

      @mopar: hmmm eerst lezen dan pas comments schrijven jongen….

      Login om te reageren
      • kminne zegt

        28 april 2019 om 16:21

        @mopar: Het klopt wel wat je zegt. Die 4WD versie is een hele slimme zet geweest.

        Login om te reageren
  6. emping zegt

    28 april 2019 om 15:51

    Vind de Challenger ook het gaafst eruit zien. Zeker die voorkant is lekker sinister.

    Login om te reageren
  7. ddimi zegt

    28 april 2019 om 18:13

    1 van de mooiste american muscle cars vind ik!

    Login om te reageren
  8. tstile zegt

    28 april 2019 om 18:23

    Tijdloze dikke bak. Ideaal voor iedereen die terugverlangd naar vervlogen tijden.

    Login om te reageren
  9. tstile zegt

    28 april 2019 om 18:24

    Krijg je niet ook een hoop pk’s voor je geld met deze? Dat helpt natuurlijk ook. Daarnaast heeft het interieur een update gehad dus dat is ook weer acceptabel.

    Login om te reageren
  10. E550 zegt

    28 april 2019 om 22:29

    Het zijn alle drie hele mooie auto’s, maar de Challenger vind ik het mooist. De voorkant is zo veel dikker dan de rest. Nieuw, maar met een knipoog naar het verleden.

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      30 april 2019 om 03:11

      @e550: https://youtu.be/1W0XlDcGfRY

      Login om te reageren
  11. ghost zegt

    28 april 2019 om 23:58

    Helemaal kansloos in NL!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North