• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Filthy Rich: niemand koopt een standaard Cullinan

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 13 januari 2019 om 18:04 – 29 Reacties

Filthy Rich: niemand koopt een standaard Cullinan


I got the bag, tell a friend.

Rolls-Royce is zo krachtig, zelfverzekerd en eigenzinnig dat het kan doen en laten wat het wil. Niet onlogisch, want het merk heeft de statistieken om een houding als deze te onderbouwen en dus kan het daarin alsmaar verder doorslaan. Terwijl het meerendeel van de autofabrikanten zich op allerlei manieren moet aanpassen om niet kopje onder te gaan, blijft Rolls-Royce zijn eigen weg volgen. En verdulleme, het gaat beter en beter.

De ultraluxe Britse autofabrikant merkt dat zijn klanten helemaal weg zijn van personaliseren en hierom investeert het als een malle in zijn bespoke-afdeling. Alleen al in 2018 nam het voor deze bedrijfstak 100 nieuwe mensen aan. Als gevolg hiervan is het personeelsbestand gegroeid naar ongeveer 1.900 medewerkers.

Rolls-Royce springt natuurlijk niet zomaar op een trend zonder van tevoren goed te overwegen of het wel de juiste stap is voor het bedrijf. Het moge duidelijk zijn dat de Britten absoluut geen fouten hebben gemaakt op dit gebied. Waar in 2016 “slechts” 80 procent van de nieuwe auto’s gepersonaliseerd werden, bedroeg het aantal afgelopen jaar ruim 90 procent. Twee modellen staken met kop en schouders boven de rest van het gamma uit. De nieuwe Phantom met een prijs van ruim vijf ton werd door een ontzagwekkende 99 procent van de kopers gepersonaliseerd. Echter, met de goedkopere Cullinan had Rolls-Royce een voltreffer in handen: iedereen die de gloednieuwe SUV van het merk tot op heden kocht, liet hem eerst door de bespoke-afdeling onder handen nemen.

Het is volgens de CEO van Rolls-Royce, Torsten Müller-Ötvös, geen verrassing dat men massaal voor Bespoke heeft gekozen. Tegenover Bloomberg vertelde de Duitser het volgende: “Customers are increasingly intrigued by all the possibilities we can offer—they want to put their own personal signature on the product. This is super important for us selling extraordinary objects of this caliber.”

Hoe triomfantelijk het verhaal voor Rolls-Royce ook mag zijn, we moeten er een kleine kanttekening bij plaatsen. De ultraluxe SUV is tot op heden pas enkele keren geleverd. Pas dit jaar moet de Cullinan in grotere getallen bij de klanten terechtkomen. Naar verwachting komt de distributie in het derde kwartaal pas écht op gang. Daarna zullen we een nog beter beeld krijgen van de manier waarop Cullinan-kopers hun auto samenstellen.

Ook interessant!

  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes
  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek
  • Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
    Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
  • Rolls-Royce Cullinan is nu ook met bestekbak te krijgen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Lekker uitgevoerde Revuelto, vers op kenteken
  • Porsche 718 Cayman
    Officieel: het doek valt voor de kleinste Porsche
  • Perfecte accessoire voor je klassieker of youngtimer is hier
  • Fiat brengt Italiaans icoon terug naar het heden
FacebookTweetPinLinkedIn

bespoke, cullinan, geld, phantom, Rolls-Royce, Torsten-Müller-Ötvös

Vorig bericht: « Pierre Gasly ontvangt zijn “auto v/d zaak” van Red Bull
Volgend bericht: Krijgt Tesla een concurrent uit eigen land? »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    13 januari 2019 om 18:11

    Misschien dat ze em liever origineel houden ..

    Login om te reageren
    • generaalalfa zegt

      14 januari 2019 om 11:52

      @lincoln:
      Origineel voor *** rijden. Je moet er maar tonnen voor over hebben.

      Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    13 januari 2019 om 18:18

    Dus als je echt uniek wil zijn, koop een standaard Cullinan.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      14 januari 2019 om 00:15

      @e34m5touring: Dan koop je er helemaal geen!

      Login om te reageren
  3. henk123456 zegt

    13 januari 2019 om 18:19

    Dan vraag ik me af wanneer het echt bespoke is. Een contrasterend stiksel ik een niet-standaard kleur is misschien al voldoende om in de statistieken opgenomen te worden, maar erg diepgaand is dat natuurlijk niet.

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      13 januari 2019 om 18:51

      @henk123456: precies, waar stopt de optielijst en gaat de bespoke afdeling verder….

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      14 januari 2019 om 09:18

      @henk123456: bij BMW ben je al individual bezig met een ander kleurtje interieurverlichting oid, zo wordt het wel heel makkelijk idd.

      Login om te reageren
  4. duckmefaddy zegt

    13 januari 2019 om 18:56

    Ik poep liever in mijn handen en applaudisseer dan dat ik zoveel geld moet uitgeven aan zo een draak van een automobiel

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      13 januari 2019 om 19:54

      @duckmefaddy: Klinkt plausibel, een tonnenhoge schuld of in handen klappen met poep. Makkelijke keuze.
      Mocht je hier ooit in rijden, laat dan nog eens weten wat je er echt van vindt.

      Login om te reageren
      • duckmefaddy zegt

        13 januari 2019 om 20:38

        @evdw: ik verwacht een vergelijkbare ervaring als crocs:
        Voelt heerlijk, blijft honds lelijk

        Login om te reageren
      • generaalalfa zegt

        14 januari 2019 om 11:54

        @evdw:
        Ahaa dus als je het geld niet hebt om dit te betalen dan mag je er ook geen imo grappige mening over hebben? Wat zal het stil worden op AB..

        Login om te reageren
        • evdw zegt

          14 januari 2019 om 16:30

          @generaalalfa: Natuurlijk mag. Je trekt vreemde conclusies.

          Login om te reageren
          • generaalalfa zegt

            15 januari 2019 om 11:27

            @evdw: “klinkt plausibel een tonnen hoge schuld of ……”

            Jij maakt de aanname dat Duckme het sowieso niet kan betalen. Nu weet ik 100% zeker dat er hier een aantal reageerders zijn die dat dus wel kunnen. En misschien is Duckme er wel eentje van..

            Daarom lijkt het er op dat je iemand zijn grapje niet gunt. Want jij vond het grapje niet leuk en hebt liever dat duckme pas reageert wanneer hij er in heeft gereden.

            Zo genoeg uitleg waarom ik jou aanname niet grappig vind?

            Login om te reageren
            • evdw zegt

              15 januari 2019 om 12:59

              @generaalalfa: Ja ruim voldoende. En weer blijkt dat je niet goed gelezen hebt.
              Jij trekt de conclusie dat ik vind dat men geen mening over een auto mag hebben als men er niet in gereden heeft. En dat is niet juist.

              Login om te reageren
  5. utregcity zegt

    13 januari 2019 om 18:59

    Als ik zoveel geld had om een Cullinan te kopen en op te dirken, liet ik liever iets bouwen door een Italiaanse carrosseriebouwer of VDL.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      13 januari 2019 om 19:01

      @utregcity: Ga maar naar Italië dan, bij VDL hebben ze het te druk met staken.

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        13 januari 2019 om 19:20

        @phaeton: en met zuipen en coke snuiven

        Login om te reageren
        • evdw zegt

          13 januari 2019 om 19:55

          @cloverleaf: Je vergeet hoeren neuken, doen ze ook graag.

          Login om te reageren
          • taeke2k zegt

            13 januari 2019 om 22:16

            ?hoeren neuken, nooit meer werken? tralala, tralala

            Login om te reageren
  6. tjongejongen zegt

    13 januari 2019 om 19:01

    Wie zo’n auto kan kopen kan ook gerust wat extra opties nemen. Waar al die comotie vandaan?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      13 januari 2019 om 19:21

      @tjongejongen: wie koopt ooit het standaard model? (Bijna) iedereen neemt wel iets van opties oid op zijn auto

      Login om te reageren
      • jeroen13 zegt

        13 januari 2019 om 19:47

        @lekkerlinksrijden: Dat valt niet in de categorie ‘bespoke’. Daar gaat het bv. om aparte kleuren leer die gematcht zijn met de handtas van je vrouw of je overleden hond etc.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          13 januari 2019 om 20:45

          @jeroen13: koptekst staat “standaard”

          Login om te reageren
          • jeroen13 zegt

            13 januari 2019 om 20:47

            @lekkerlinksrijden: ja klopt, maar zo letterlijk is het niet bedoeld

            Login om te reageren
      • tjongejongen zegt

        14 januari 2019 om 10:53

        @lekkerlinksrijden: Dat klopt, maar we hebben het hier nu over de RR. Een optie kan evenveel kosten als een saloon.

        Login om te reageren
  7. phaeton zegt

    13 januari 2019 om 19:03

    Persbericht van heb ik jou daar. Ben benieuwd naar de Bespoke cijfers uit 2004. Dat lag zeker op 5%? Aanbod creëert vraag, als je een auto alleen in grijs en zwart aanbiedt ga je gauw naar 90%.

    Login om te reageren
    • competition102 zegt

      13 januari 2019 om 23:34

      @phaeton: dan heb je het over de kleuren die Cito standaard in de showroom heeft? Daar zit geen kleur in, alles altijd alleen maar zwart en grijs, je zou er depri van worden.

      Login om te reageren
  8. alfapeter zegt

    13 januari 2019 om 19:42

    Zou een LPG-tank ook bespoke zijn?

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    13 januari 2019 om 22:34

    Als je klanten het anders willen dan dat je het aanbiedt dan bied je het eigenlijk niet het juiste aan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North