• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hé, kijk, de Rolls-Royce Cullinan is officieel

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 10 mei 2018 om 13:01 – 81 Reacties

Afbeelding Hé, kijk, de Rolls-Royce Cullinan is officieelAfbeelding Hé, kijk, de Rolls-Royce Cullinan is officieelAfbeelding Hé, kijk, de Rolls-Royce Cullinan is officieelAfbeelding Hé, kijk, de Rolls-Royce Cullinan is officieelAfbeelding Hé, kijk, de Rolls-Royce Cullinan is officieelAfbeelding Hé, kijk, de Rolls-Royce Cullinan is officieelAfbeelding Hé, kijk, de Rolls-Royce Cullinan is officieelAfbeelding Hé, kijk, de Rolls-Royce Cullinan is officieel

Rolls-Royce Cullinan
Het wachten is voorbij.

Tegenwoordig kun je er, als je ook maar klein beetje een automerk bent, niet aan ontkomen dat er een SUV in het gamma moet komen. Rolls-Royce komt echter relatief laat aan op het feestje, waardoor luxe merken als Maserati en Bentley de meeste belangstellenden naar zich toe hebben weten te trekken. Maar laten we eerlijk zijn: als je toch een achterstand hebt, kun je beter de tijd nemen om jezelf zorgvuldig te preparen, zodat je de concurrentie gemakkelijk kunt overdonderen wanneer de tijd rijp is.

Dit is precies wat Rolls-Royce heeft gedaan. Natuurlijk, het ontwerp is grotendeels in lijn met de verwachtingen, maar zoals zo vaak het geval is bij Rolls-Royce, zit het verschil hem in de details. Voor wat betreft de Cullinan spreken we vooral over de details die je niet zo gemakkelijk kunt zien.

Voordat we het over specifieke details gaan hebben, is het goed om te begrijpen wat de Cullinan precies probeert te bereiken. Tussen allerlei zweverige PR-praatjes door stuiten we op de reden dat de Cullinan überhaupt bestaat.

Cullinan is luxury in its purest form blended with perfect practicality and off-road capability. Effortless, Everywhere is not just the promise behind Cullinan. It’s the fact.

Een échte Rolls-Royce, dus, die in staat is alle soorten terrein aan te vallen. De Britten schrijven dat de wagen wereldwijd de dood ingereden is, om te garanderen dat hun klanten in de praktijk hetzelfde niet zal overkomen. De 5,3 meter lange Cullinan, die net als de nieuwe Phantom gebouwd is volgens Architecture of Luxury en zodoende volledig uit aluminium bestaat, is bijzonder robuust, maar behoudt tegelijkertijd de oer-kwaliteiten van Rolls-Royce. Het zogenaamde ‘Magic Carpet Ride’ is er hier één van. Waar je normaal gesproken enkel over het asfalt kunt ‘zweven’, moet dit met de Cullinan op ieder terrein mogelijk zijn. De Cullinan kan dus niet alleen off-road rijden, hij doet het, op papier, ook nog eens op een bijzonder royale manier.

Rolls-Royce Cullinan

Met één druk op de ‘Everywhere’-knop transformeer je de Cullinan tot een ware terrein-koning. Dankzij een uitermate geavanceerd, herontworpen luchtveringsysteem is de Cullinan in staat zijn kwaliteiten ook op de ongebaande paden te behouden. Zelfs door diepe sneeuw en water, want de waaddiepte van het apparaat is liefst 54 centimeter. Het is nog maar de vraag of ook maar één Cullinan-eigenaar zich hieraan gaat wagen, maar het idee is in ieder geval fanatiek uitgevoerd.

Bij een Rolls-Royce is de krachtbron het hart en ziel van de auto en de Cullinan is wat dat betreft geen uitzondering. Het 2.660 kg wegende gevaarte beschikt over een 6,75-liter V12 die op het top van zijn kunnen goed is voor 571 pk en 850 Nm (bij 1.600 tpm!) koppel. Rolls-Royce communiceert geen acceleratietijden, maar die zijn dan ook niet zozeer van belang. Wel weten we dat de Cullinan begrensd is op 250 km/u en schakelt middels een ZF8-transmissie. De Cullinan is de eerste vierwielaangedreven Rolls-Royce in de geschiedenis van het merk. Niet alleen dat, overigens, want hij beschikt ook over vierwielsturing. Prima vertoeven, dus.

Zoals gezegd is het exterieur, dankzij de neus, door en door Rolls-Royce, maar voor de binnenzijde geldt exact hetzelfde. Hoewel je kunt twisten over de schoonheid van het alles, weten we dat dit precies is waar de klanten van het merk naar op zoek zijn. Een product dat nergens anders te krijgen is. Hiervoor kunnen klanten aan de slag met de Bespoke features die de Britten aanbieden. Van verschillende achterbank-configuraties tot flitsende stoffen, alles is mogelijk.

Rolls-Royce Cullinan

Afgezien van alle fijne materialen en, jawel, ruimte voor champagneglazen en liefst vijf telefoons, onderscheidt de Cullinan zich van de rest door zijn aparte, uitklapbare kofferbakstoelen. Daarnaast zitten de passagiers achterin de wagen hoger dan de bestuurder en bijrijder, om een soort theater-achtig gevoel te creëren. Tevens is er voldoende ruimte. De Cullinan heeft een wielbasis van 3,3 meter en is 1,84 meter hoog en 2,16 meter breed. Wie zijn spullen achterin wil gooien, heeft 600 liter aan opbergruimte tot zijn beschikking in de vierzitsconfiguratie. Kies je voor een ‘gewone’ achterbank, dan heb je slechts 526 liter aan ruimte. Voordeel hiervan is dat je deze, in tegenstelling tot de vierzitter, wél kunt neerklappen, waardoor je 1.930 liter aan spullen mee kunt nemen.

Vooralsnog is het wachten op de prijs van het beestje, maar ik denk dat we er niet over hoeven te twijfelen dat de Rolls-Royce Cullinan andere, peperdure SUV’s prijsgewijs ver achter zich laat. Dit is de duurste productie-SUV ter wereld: filmpje!

Ook interessant!

  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes
  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek
  • Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
    Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
  • Rolls-Royce Cullinan is nu ook met bestekbak te krijgen

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

cullinan, Rolls-Royce, SUV

Vorig bericht: « Volkswagen en SEAT hebben een ernstig gordelprobleem
Volgend bericht: VW Golf GTI TCR – 290 pk, 264 km/u en akra! »

Lees Interacties

Reacties

  1. jasbelle zegt

    10 mei 2018 om 13:06

    Ik vind hem erg goed gelukt!
    Lijkt me een ontzettend imposante verschijning in het echt.

    Login om te reageren
    • mb10 zegt

      10 mei 2018 om 14:03

      @jasbelle: en gewoon lekker een v12 erin gepropt. Niet nets als de VAG-concurrenten dezelfde 4.0 V8 overal in. Geeft toch net dat beetje extra. En RR laat dan toch nog op dat deel vast aan zijn waarde.

      Login om te reageren
      • fietsenmaker zegt

        10 mei 2018 om 16:30

        @mb10: De Bentayga is ook leverbaar met 12 cylinder Ottomotor.

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          10 mei 2018 om 19:36

          @fietsenmaker: *cilinder

          Login om te reageren
          • sameshitdifferentday zegt

            10 mei 2018 om 19:42

            @SimonMc: huiliehuilie

            Login om te reageren
    • soundgarden zegt

      10 mei 2018 om 14:49

      @jasbelle: dat is het hem, in het echt is het waarschijnlijk echt een bakbeest om te zien. Mooi ding!!

      Login om te reageren
    • min2max zegt

      10 mei 2018 om 15:26

      @jasbelle: In rood en met zwarte velgen. Wel liever een tan interieur. Het zijn ook de specs van mijn Rosso Alfa Giulia Veloce. De potentiële koper van deze auto is een totaal nieuwe doelgroep voor Rolls, jonger en sportiever. Well done.

      Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      12 mei 2018 om 04:44

      @jasbelle:
      1956. Plaats: Venlo. Vleesstraat. Toen dè hoofdstraat van Venlo. Wij woonden toen boven de zaak en natuurlijk zat ik die zondag weer aan ’t raam naar de voorbijrijdende auto’s te kijken. Maar, wat parkeerde daar nou? Zo’n 150 meter van ons vandaan? Dat moest ik van dichtbij gaan bekijken! Ik stormde de trap af en rende er zo hard als m’n beentjes konden rennen naar toe. ’n Spiksplinternieuwe, zwarte Rolls-Royce Silver Cloud I! Die had ik nog nooit eerder gezien en ik was er op slag smoorverliefd op! Dit was mijn droom! Niet wetende, toen, dat ’t dat altijd zou blijven :-) ! Opeens werd ik op m’n schouder getikt en ik herkende maar al te goed de stem van m’n vader, die zei: “Ben jij nou helemaal van Lotje getikt? Wat ben jij in hemelsnaam aan ’t doen?”. En ik schrok! Wat was namelijk ’t geval? Ik hing, de machtige grill a.h.w. omarmend, vooraan die Rolls-Royce! Zo schitterend vond ik die auto.
      Nadat m’n vader de afdrukken van m’n handjes en neusje van de grill, de verschillende ruiten en de spatbordlampjes(!) had weggewreven met z’n zakdoek, hebben we die auto nog heel lang staan te bewonderen. En in mijn onnozelheid vroeg ik ook nog: “Ach pappi! Koop je er ook zo een voor ons?”. Waarop m’n pa nuchter antwoordde: “Voor zo’n ding zou ik 30 jaar moeten werken, zonder dat jij nog droog brood te eten zou kunnen krijgen”. (Zo heb ik o.a. de waarde van geld leren kennen). Maar ’t verklaart misschien ook nu nog mijn voorkeur voor limousines. En ik weet natuurlijk ook, dat er later auto’s kwamen, die technisch stukken beter waren dan ’n Rolls-Royce, toch bleef ’t voor m’n gevoel altijd ’n onneembaar bastion. Zo ook de huidige Phantom.
      Maar waarom dit hele verhaal? Omdat er nu iets op de markt gaat komen, dat m’n hele droom verstoort. Gewoonweg kapot maakt! En dat noemen ze ’n Cullinan! En dat gedrocht bezorgt me een zeer ernstige vorm van schizofrenie! Waarom? Omdat dit schepsel m’n gehele droomwereld in de war brengt. Ik heb Rolls-Royce altijd gezien als ’t absolute summum op ’t gebied van de automobiele verplaatsing. Ver verheven boven de rest. Maar in de vorm van ’n limousine. En mijn hoop was, dat dat altijd zo zou blijven. Maar eigenlijk had ik ’t ook kunnen weten. De professor, die mij m’n eerste marketing college gaf, opende dat college met de zin: “Elke Papua in de binnenlanden van Nieuw-Guinea heeft behoefte aan ’n helikopter! Alleen! Hij weet dat nog niet! En dat ga ik jullie bijbrengen.”. Marketing = ’t scheppen van behoeften! En dat is, -helaas voor mij!- wat er ook bij Rolls-Royce gebeurt. De omzet/winst moet gestimuleerd, dus gaan we daaraan voldoen.
      Kort samengevat (is dat nog mogelijk na zo’n lange inleiding?): BMW doet precies wat nodig is om ’t merk Rolls-Royce ’n boost te geven. En ik ben van mening, dat dat ’n juiste beslissing is. Ook al verstoort ’t mijn droom, want die doet er verder niet toe. Waar ’t om gaat is: Money! En er is ’n markt voor. En dat is de verklaring voor deze (in mijn ogen) walgelijke creatie. Ik ben benieuwd hoe mijn psychiater me van die schizofrenie zal afhelpen! Of ben ik daarin toch niet de enige? Dan kunnen we misschien in groepstherapie gaan? De belangrijkste vraag zal zijn: Hoe kunnen we de schade, die deze Cullinan ons bezorgt, nog reduceren en ’t waardige Rolls-Royce-gevoel herstellen? Voorlopig houd ik ’t erop: Cullinan: Vreselijk! Walgelijk! ’t Merk onwaardig! Wie?

      Login om te reageren
      • bmwalpina zegt

        12 mei 2018 om 10:59

        @9000cse: Wat een mooi epistel, heb het met een grote glimlach gelezen. Mijn stem heb je

        Login om te reageren
  2. alfaromeoman zegt

    10 mei 2018 om 13:06

    Ja ik vind hem enorm geslaagd… Ik vind hem alleen te groot en te duur, maar ziet er geweldig mooi uit

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      10 mei 2018 om 13:41

      @alfaromeoman: Hoe kan een Rolls nu te groot of duur zijn?

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        10 mei 2018 om 14:30

        @kareljansen: hij is alleen te duur, als je hem niet kunt betalen.

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          10 mei 2018 om 15:01

          @rikus: Meesterlijk!

          Dit had zomaar één van de mooie uitspraken van Johan Cruyff kunnen zijn.

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            10 mei 2018 om 19:04

            @moveyourmind: dit is een uitspraak van Rolls zelf. If you have to ask the price you cant afford it.

            Login om te reageren
            • moveyourmind zegt

              10 mei 2018 om 19:16

              @rolov: Dat is ook een heel mooie.

              Login om te reageren
    • rolov zegt

      10 mei 2018 om 19:06

      @alfaromeoman: hoe duur wordt hij dan? Ik lees net 250k in ponden en dat is 4 ton in euro’s vermoed ik. Wat kost een phantom ? Half miljoen toch?

      Login om te reageren
      • phevtreb zegt

        11 mei 2018 om 07:03

        @rolov: als je hem op grijs kenteken zet zal hij zomaar €200.000,- minder duur worden denk ik. (Geen BPM)

        Login om te reageren
    • renaulthater zegt

      11 mei 2018 om 12:21

      @alfaromeoman: te groot? Is net zo lang als een a8L

      Login om te reageren
  3. supercarwaar zegt

    10 mei 2018 om 13:08

    Hij is niet zo saai als een Bentayga, maar het lijkt zo wat te veel op Rolls-Royce stijlelementen gefotoshopt op een SUV.

    Login om te reageren
  4. daihatsucuore zegt

    10 mei 2018 om 13:11

    Ik kan nog steeds niet wennen aan de ingebouwde campingklapstoeltjes in de kofferbak.

    Login om te reageren
    • hanso zegt

      10 mei 2018 om 13:16

      @daihatsucuore: ik ook niet, het enige echt praktisch nut wat ik kan bedenken is als je met lekker weer door de McDrive wil en het op de parkeerplaats op wilt eten.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      10 mei 2018 om 14:08

      @daihatsucuore: het is wachten tot de eerste instagrammer met de Cullinan van pappie op pad gaat en zich dan op zo’n stoeltje gezeten door de wijk laat scheuren.

      Login om te reageren
  5. spykerboy zegt

    10 mei 2018 om 13:14

    Foto 4….. tis net een xc90 om te zien, alleen dan tig x zo duur ??

    Login om te reageren
  6. rutger97 zegt

    10 mei 2018 om 13:17

    Op die smalle achterlichtjes na is het wel een hele gave wagen!

    Login om te reageren
  7. jaapiyo zegt

    10 mei 2018 om 13:18

    Achterin lijkt het wel een ouderwetse koets met die hoge ramen. Past wel bij het merk.

    Login om te reageren
    • Goed_Koopman zegt

      10 mei 2018 om 13:47

      @jaapiyo: Ik zier er vooral [url=https://goo.gl/images/rBHWyN]dit[/url] in. De natte droom van Britse taxichauffeurs. Move over Mercedes E-Klasse.

      Login om te reageren
  8. racerx zegt

    10 mei 2018 om 13:19

    Zeer indrukwekkend, maar echt mooi vind ik ‘m niet… Had ik ook niet verwacht aangezien ik eigenlijk geen enkele SUV fraai vind (met uitzondering van de Stelvio.

    Login om te reageren
    • mvdd zegt

      10 mei 2018 om 13:45

      @racerx: F-Pace en Range Rover ook niet?

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        10 mei 2018 om 17:55

        @mvdd: De Velar kan er ook nog wel mee door…

        Login om te reageren
    • stationcar zegt

      10 mei 2018 om 14:26

      @racerx:
      Serieus, de Stelvio?? Prima kar hoor, maar die neus, het lijkt wel een wrattenzwijn, een Giulia die in de hoogte is uitgelubberd. Maar wat jij wilt, zeg ik altijd maar.

      Ontopic:
      Dit ding is overdonderend, dat is goed voor een Rolls. Groter en chiquer gaat het niet worden. Of dit mooi is, is eigenlijk niet relevant. Uiteraard is hij niet echt mooi, maar daar gaat het gewoon niet om bij deze auto. Doen ze toch goed, neem de Urus, soort van concurrent, maar zo overklast door deze, Bentayga, idem dito…

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        10 mei 2018 om 17:56

        @stationcar: Smaken verschillen inderdaad, ik vind de Stelvio voor een SUV echt prima geslaagd.

        Login om te reageren
  9. jorgos zegt

    10 mei 2018 om 13:20

    Dit ding is zo absurd dat ie eigenlijk wel gaaf is ?

    Login om te reageren
  10. TimmiX zegt

    10 mei 2018 om 13:24

    Moet er nog even aan wennen denk ik.

    Shmee heeft intussen al een gedetailleerde video erover online staan!
    https://www.youtube.com/watch?v=sBTduczd5QA

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      10 mei 2018 om 13:38

      @TimmiX: Wel respect hoor. Hij is er altijd als eerste bij, en dan inderdaad ook nog met gedetailleerde info. Beter dan wat persfoto’s..

      Login om te reageren
      • jorden zegt

        10 mei 2018 om 16:40

        @amg65: ja ze zijn helemaal hip aan het doen bij Rolls-Royce anno 2018. Maar vind het zeker een leuke actie en ze hebben hem idd al goed ingelicht.

        Login om te reageren
    • fritzel zegt

      10 mei 2018 om 13:52

      @TimmiX: arrogant mannetje die shmee, en nee heeft niets met jaloezie te maken

      Login om te reageren
      • fietsenmaker zegt

        10 mei 2018 om 17:26

        @fritzel: Ach ja , na de gebruikelijke irritante intro in al zijn filmpjes wordt het mannetje al een stuk minder vervelend. Goede video wel!

        Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      10 mei 2018 om 21:21

      @timmix: Zo op video stukken beter dan op foto’s. Een deel neem ik terug van wat ik gezegd heb in mijn eerste comment.

      Indruk maakt hij zeker, maar ik zou de Cullinan naast andere SUV’s willen zien. Het heeft in ieder geval een tijdloos design dat makkelijk 10 jaar meekan.

      Login om te reageren
  11. moldauferrari zegt

    10 mei 2018 om 13:27

    Toch wel een hele mooie auto geworden! Natuurlijk hij heeft iets weg van de Volvo XC90, dit kan alleen maar gelden als een compliment richting de ontwerpstudio van Volvo.

    Login om te reageren
  12. Rob zegt

    10 mei 2018 om 13:35

    Niet heel verrassend.
    Wel hulde dat ze gewoon een fatsoenlijk formaat ramen zijn gemonteerd. Je kunt tenminste fatsoenlijk naar buiten kijken. Hoef je dat glimmende interieur niet te zien in ieder geval.

    Login om te reageren
  13. autoblaag zegt

    10 mei 2018 om 13:37

    Nu is het wachten op de Cullinan PHEV

    Login om te reageren
  14. alfapeter zegt

    10 mei 2018 om 13:38

    Rappers, voetballers en anderen wiens inkomen omgekeerd evenredig met hun ontwikkelingsniveau is.

    Login om te reageren
    • bizzarrini zegt

      10 mei 2018 om 14:43

      @alfapeter: dus?

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        10 mei 2018 om 15:02

        @bizzarrini: Dus @alfapeter stopt bij deze met muziek luisteren en naar voetbal kijken

        Login om te reageren
        • alfapeter zegt

          10 mei 2018 om 16:05

          @lekkaah: Waarom zou ik dat doen, los van het feit dat voetbal me niet interesseert en Rap niet mijn smaak is? Waarom überhaupt enige conclusie trekken uit mijn comment?

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            10 mei 2018 om 16:12

            @alfapeter: deze reactie past mooi bij jouw eerste comment hierboven

            Login om te reageren
            • alfapeter zegt

              10 mei 2018 om 16:45

              @lekkaah: Tip: Neem jezelf minder serieus, het leven wordt een héél stuk gemakkelijker.

              Login om te reageren
      • alfapeter zegt

        10 mei 2018 om 16:10

        @bizzarrini: Dus koop ik nooit een Cullinan, al val ik ook onder de noemer inkomen omgekeerd evenredig met ontwikkelingniveau, zij het in de andere richting. (ironiemodus)

        Login om te reageren
  15. janmetdelangeachternaam zegt

    10 mei 2018 om 13:38

    Op foto 4 vind ik hem erg mooi, nog “ouderwets” vierkant. Ik mis alleen de koplampen van de nieuwe phantom, die zouden hier erg mooi op staan.
    Vraag me trouwens af hoe groot deze in werkelijkheid is, aangezien de phantom al een gigantisch bakbeest is.

    Login om te reageren
  16. baklava zegt

    10 mei 2018 om 13:39

    Gaverdamme wat ordinair. Ideale rapper/voetballer auto

    Login om te reageren
  17. Goed_Koopman zegt

    10 mei 2018 om 13:40

    Een Roller met neerklapbare achterbank en een lay-out van een London Taxi. Dear lord…

    Login om te reageren
  18. rynnus zegt

    10 mei 2018 om 13:41

    Niet heel erg geslaagd imo. Maar goed, foto’s zeggen niet alles natuurlijk maar het lijkt alsof deze qua design een generatie achterloopt op de nieuwe Phantom.

    Login om te reageren
  19. gokartmozart zegt

    10 mei 2018 om 13:42

    Volvo XC90 meets Phantom meets Range Rover in schaal 1.5x zi groot.
    Ik heb helemaal niks met SUV ’s maar deze vind ik mooi en stijlvol op deze foto’s.
    Heeft geen concurrenten zo.

    Login om te reageren
  20. e90320d208pk zegt

    10 mei 2018 om 13:47

    Afzichtelijk, maar dat heb ik met alle SUV’s.

    Login om te reageren
  21. 9114life zegt

    10 mei 2018 om 13:47

    Kon slechter, betayga iemand… foto 10 doet mij aan een Range denken.

    Login om te reageren
  22. rynnus zegt

    10 mei 2018 om 13:47

    Also, de achterkant doet me een beetje aan een Jeep Compass ?

    http://image.trucktrend.com/f/46211571+q80+re0+cr1/2014-jeep-compass-limited-rear.jpg

    Login om te reageren
  23. desjonnies zegt

    10 mei 2018 om 13:52

    Een toonbeeld van wansmaak en totaal buiten het concept wat Rolls Royce ooit vertegenwoordigde.

    Login om te reageren
  24. fritzel zegt

    10 mei 2018 om 13:54

    Range rover 2.0

    Login om te reageren
  25. viezefreddyw zegt

    10 mei 2018 om 13:57

    Het ding doet me denken aan een oude Range Rover. Ook zo’n hoekig design.

    Login om te reageren
    • volvonerdy70 zegt

      10 mei 2018 om 14:06

      @viezefreddyw: lijkt mij toch een redelijk compliment.
      Zeker als je hem vergelijkt met de Levante en Bentyaga..

      Login om te reageren
  26. 87sandyd zegt

    10 mei 2018 om 14:08

    Wanstaltig hok. Ideaal voor de Eljero Eliaatjes onder ons.

    Login om te reageren
  27. Gulli zegt

    10 mei 2018 om 14:09

    Die stoeltjes zijn natuurlijk bedoeld om mee door de normale wijken te rijden terwijl je achterop zit en briefjes van 100 over het gepeupel uitstrooit.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      11 mei 2018 om 09:57

      @gulli: Dat deed Van Rossum 20 jaar geleden al!

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        11 mei 2018 om 09:58

        @cossiekiller: J.P. Van Rossem dus. Autocorrect…

        Login om te reageren
  28. Kvgorp zegt

    10 mei 2018 om 14:10

    Niet een fatsoenlijke foto van de achterkant? Gewoon recht van achteren?

    Login om te reageren
  29. rikus zegt

    10 mei 2018 om 14:12

    Een range rover met een rolls royce frontje. Maar eerlijk is eerlijk, hij is “mooier” dan de Bentayga. Maar goed, dat is opzich niet zo’n hele moeilijke presentatie.

    Login om te reageren
  30. skinnybmw zegt

    10 mei 2018 om 14:16

    Hey, een Range Rover Phantom!

    Login om te reageren
  31. Edge zegt

    10 mei 2018 om 14:18

    Wauw. Die donkergrijze is echt heel gaaf geworden met dat witte interieur met houtfineer en blauwe accenten. Die rode is ook niet lelijk, maar daar zien de velgen eruit alsof ze door een 14-jarige zijn behandeld met plasti-dip.

    Login om te reageren
  32. Rick-dos zegt

    10 mei 2018 om 14:20

    Dat doet BMW weer goed. Waar ik bij de Bentgegay en de Lambo SUV een echte VAG gevoel krijg, krijg ik niet het gevoel dat ik hier naar een opgekalefaterd BMW zit te kijken.

    Of ik het mooi vind is een tweede, maar als ik zoveel geld aan een SUV zou uitgeven zou ik wel meer het gevoel hebben dat ik waar voor mijn geld krijg in zn exclusiviteit. Dat heb ik weer niet bij de Bentgegay.

    Login om te reageren
    • prop zegt

      11 mei 2018 om 05:31

      @Rick-dos:

      Dat komt nog. Heb je X7 preview gezien van Autogefuhl vorige week. Weliswaar geheel in camo maar bijzonder informatief.

      Login om te reageren
  33. lacker zegt

    10 mei 2018 om 14:24

    De testen in de woestijn zijn nu al legendarisch: https://www.youtube.com/watch?v=UBr-Qk8YQIE
    Net als de testen in de sneeuw en op de Nurnburgring https://youtu.be/7EVn_pUruG4 !!

    Login om te reageren
  34. rhellema zegt

    10 mei 2018 om 14:27

    Zo lelijk als ik de Bentayga vind, zo mooi vind ik deze. Chique, ja bijna elegant zelfs…en dat voor een SUV.

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      10 mei 2018 om 16:22

      @rhellema: Ook wel logisch aangezien hij de looks heeft van een Phantom. Alleen dan flink verhoogd.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        10 mei 2018 om 21:23

        @skinnybmw: of zijn dat toch de looks van een Rolls Royce?

        Login om te reageren
  35. fastforward zegt

    10 mei 2018 om 14:30

    De verkopen van de Phantom gaan een knauw krijgen. Zou zelf voor een Range Rover gaan. Wel erg goed gelukt.

    Login om te reageren
  36. O plaat zegt

    10 mei 2018 om 14:52

    Het paleis van Versailles op wielen, onpraktisch, opzichtig en vooral gebouwd voor mensen die niets bereikt hebben buiten in de juiste familie geboren te worden.

    Login om te reageren
  37. jippie zegt

    10 mei 2018 om 16:07

    Een beetje een kruising van een Range Rover en een Londense taxi.

    Login om te reageren
  38. jorden zegt

    10 mei 2018 om 16:57

    Ik vind dit echt een alles vernietigende eindbaas. Hij staat bovenaan de voedsel (SUV) keten. Je ziet het meteen, de Bentayga mag niet eens z’n veters strikken en Range Rover zal respectvol knikken.

    Login om te reageren
  39. michaelcorleone zegt

    10 mei 2018 om 19:38

    Ben er zelf niet weg van. Ook al zou ik het geld hebben, zou ik deze Rolls niet kopen.
    De Phantom kan ik begrijpen, maar dit is echt mislukt naar mijn mening. Dan vind ik de Bentayga beter gelukt, terwijl de Bentayga ook geen schoonheid is.

    Mercedes snapt het en heeft voor ieder wel wat. Wil je een sportievere SUV de GLE, wil je een ruime gezins SUV de GLS. Ben je opzoek naar een ruige, stoere met terreincapaciteiten heb je de echte G-Klasse.
    Binnenkort de Maybach versie voor nog meer luxe en comfort. Persoonlijk zou ik gaan shoppen bij Mercedes.

    Login om te reageren
  40. sjeemsbond zegt

    10 mei 2018 om 21:26

    Ik pas. Een Range Rover met een Phantom front. Ze doen ook alles om de arabieren, russen en chinezen te pleasen.

    Login om te reageren
  41. stuko zegt

    10 mei 2018 om 21:59

    Lijkt me gaaf als grijs kenteken bakkie! 33 euro wegenbelasting per maand en geen BPM :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North