Is de goedkope up! GTI eigenlijk wel zo goedkoop?

Auteur: , 104 Reacties
Volkswagen Up! GTI

20k voor een nieuwe GTI lijkt niet veel, maar wat kun je nog meer krijgen voor dat geld?

Hot hatches, wie houdt er niet van? De wagentjes zijn populairder dan ooit en springen daarom als onkruid uit de grond. Hierom kan het zomaar eens het geval zijn dat je zicht enigszins is vertroebeld, zeker nu die sappige Volkswagen up! GTI geprijsd is. Volkswagen geeft je het 115 pk sterke speeltje mee voor maar liefst € 19.840. Een aardige som, waarvan we nog niet geheel overtuigd zijn of deze gerechtvaardigd wordt omdat er nou toevallig een GTI-badge op geplakt is. Natuurlijk, aan plezier kun je geen prijs hangen, maar het zet je wel aan het denken: hoe weegt het karretje nu op tegen zijn concurrenten?

Alfa Romeo MiTo Twin Air Super
100 pk
€ 19.045

Te beginnen met de MiTo Twin Air Super. Deze stijlvolle Italiaan doet alweer even mee, maar is afgezien van zijn leeftijd nog een aardig potente wagen. Goed, de up! GTI zet hem qua pk’s wel even mooi te kijken, maar die beschikt dan ook over een veel nieuwer geblazen blok. En hoewel de GTI-badge veelal de juiste snaren weet te raken, kun je met een Alfa eigenlijk niet de mist in gaan. Of nou ja, afgezien van alle gremlins dan. Voordeel is hier wel dat je voor minder geld een grotere auto koopt. Kies je de non-Super uitvoering dan zit je helemaal gebakken en is de wagen bijna € 3.000 goedkoper.

Alfa Romeo MiTo

Fiat 500 S Twin Air 105
105 pk
€ 19.635

We blijven nog even in Italië, want we werpen een blik op de sportief getrimde Fiat 500. In de basis is het een heerlijk compleet autootje, die er relatief netjes uitziet. De Twin Air is iets pittiger dan zijn concullega van eigen bodem, maar levert op zijn beurt weer in doordat hij net iets kleiner is. Daarbij mag je hem, ondanks zijn spec, eigenlijk alleen aanschaffen als je een haarsalon bezit. Mocht dit nu net je ding zijn, dan kun je die € 205 die je bespaart in je zak steken en een nieuwe coupe laten zetten.

Is de goedkope up! GTI eigenlijk wel zo goedkoop?

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line
125 pk
€ 20.165
Hier begint het al wat interessanter te worden. De Fiesta ST-line is misschien wel een fractie duurder, maar qua vermogen heeft ‘ie de up! GTI toch even tuk. De 1-liter EcoBoost-motor is door zijn extra vermogen toch net een stukje spannender om te besturen. Daarnaast is hij, net als de MiTo, een maatje groter en is hij tevens rijkelijk uitgerust met opties.

Is de goedkope up! GTI eigenlijk wel zo goedkoop?

Kia Picanto GT-Line 1.0 T-GDI
100 pk
€ 17.315

Qua formaat komen de Picanto GT-Line en de up! GTI redelijk overeen, maar dat is dan ook het enige. De Picanto produceert minder vermogen, maar compenseert dit enigszins door net wat kilootjes lichter te zijn. Hoewel Kia redelijk op toer is om het merk aantrekkelijker te maken voor het grote publiek, blijven veel mensen dit nog gewoon zien als een lelijke Koreaan. Terecht?

Is de goedkope up! GTI eigenlijk wel zo goedkoop?

Opel Adam 1.0 Turbo Unlimited
115 pk
€ 18.299

Het is allemaal heel leuk en aardig dat het vermogen hier in evenwicht is, maar het zegt bijzonder weinig. Of nou ja, dat is maar net hoe je het bekijkt. De Adam is immers een stapje groter en weegt ruim 100 kg meer. Dat is te overzien, maar het maakt het zo dat de Adam toch wat minder wendbaar is dan de up! GTI. Wel krijg je er meer luxe voor terug en kun je dik € 1.500 in je zak steken. Offers, offers.

Is de goedkope up! GTI eigenlijk wel zo goedkoop?

Peugeot 208 GT-Line 1.2
110 pk
€ 21.280

Uit het volledige lijstje vind ik dit persoonlijk misschien wel de beste optie. Relatief weinig extra poen levert je in dit geval een stevig uitgevoerde wagen op, die niet alleen ruimer is maar ook bijzonder stijlvol. In vergelijking met de up! GTI is de 208 GT-Line misschien ietsje minder pittig, maar die 5 paarden zullen het verschil niet direct maken.

Is de goedkope up! GTI eigenlijk wel zo goedkoop?

Renault Twingo GT
110 pk
€ 17.600

Oei. De Twingo GT (rijtest) mikt op nagenoeg exact dezelfde doelgroep, maar kost een klap minder geld. Net als bij die auto hierboven geldt dat er een marginaal verschil is in vermogen, maar wanneer hij zoveel goedkoper is zal je zoiets maar al te graag negeren. Vink simpelweg wat extra opties aan en eventuele twijfels verdwijnen abrupt. Van alle auto’s in de lijst, lijkt deze de beste papieren te hebben voor een één-op-één.

Is de goedkope up! GTI eigenlijk wel zo goedkoop?

Seat Ibiza 1.5 TSI
150 pk
€ 21.360

Nondeju! Dit is natuurlijk van zijn leven geen waardige match, maar de FR-Line staat wel degelijk in het lijstje. Volledig te danken aan zijn prijs, uiteraard. De Ibiza met 1,5-liter TSI-motor geeft je vier cilinders die gezamenlijk 150 pk produceren. Daarbij is de Ibiza heel wat ruimer. Deze auto zullen VAG-liefhebbers zeker moeten overwegen, gezien de techniek toch enigszins in het verlengde ligt van elkaar.

Is de goedkope up! GTI eigenlijk wel zo goedkoop?

Suzuki Swift BoosterJet
112 pk
€ 17.209

Naast de Picanto de enige andere Aziaat in ons lijstje, die qua prijs ook nog eens dicht bij elkaar liggen. De Swift geniet echter van een iets sportiever blok en doet er 12 pk’s bovenop. Vergelijken we hem met de up! GTI, dan is hij aanmerkelijk lichter en maar net groter. Dit valt echter weg te wuiven, want qua filosofie zijn de wagens grotendeels hetzelfde. Wellicht dat de prijs ook hier de doorslag zal geven.

Is de goedkope up! GTI eigenlijk wel zo goedkoop?

Uiteindelijk blijft het je eigen keuze en zal je persoonlijke voorkeur bepalen welke wagen je het liefst voor de deur hebt staan. Wil je goedkoop, dan is het een idee om het in het Verre Oosten te zoeken, of er vandoor te gaan met een Twingo GT. De Italianen hebben zoals altijd hun eeuwige charme, maar missen net dat beetje extra om het de GTI warm onder de voeten te maken. Welke auto je ook mee naar huis neemt, je gaat er in ieder geval vandoor met een hot hatch; en dat is enige dat telt.

Bij deze nog een wel terechte shoutout naar de alwetende @willeme voor zijn hulp.



104 reacties

Opel Adam is by far de chiqueste ..
Productiekosten zichtbaar het hoogste van het hele stel ..

De VW Up zal net de 4500 euro halen als die de fabriek uit komt ..
Wat ziet die Mito er eigenlijk nog goed en leuk uit na al die jaren dat hij nu in productie is.

Het is wel een leuk lijstje dit. Zo te zien zijn er leuke auto’s te koop voor een schappelijk bedrag. De Fiesta lijkt mij het leukst rijden.
@viezefreddyw:

Idd cute ..
2de hands nog flink aan de prijs ook ..
@lincoln: blijkt maar weer dat je knappe restwaarde overhoud ….. als je mooi Italiaans design/karakter rijdt
@imre741: (Hongaarse naam toch) ??

Alfa GT .. Lancia Thesis .. Ypsilon .. Musa .. Fiat barchetta .. en nog een hoop meuk al jaren geen roggel meer waard ..

Good for me ..
@lincoln: alfa gt worden nu geld waard zeker de V6en.

Thesis je moet hem mooi vinden maar wordt ook weer geld waard nu.
Ypsilon tja luxe panda qua insteek musa luxe multipla qua insteek…… kan je niet veel van verwachten(ondanks dat het prima auto’s zijn)

En aan het einde van de rit in vergelijking met een up/polo/golf/Ibiza/Leon/mii etc blijven ze waardevaster
@imre741:

Zijn idd geen schrootprijzen meer .. dat is waar ..
En prijzen van Duitse auto’s weet ik gewoonweg niet ..
Koop ze bijna nooit ..
@lincoln:
Fiat Coupé in ’t geel.
Cooler kan eigenlijk niet
@viezefreddyw:
Ik zit over een Veloce te dubben, 140pk, TCT bak en echt rete compleet, ik maak een pak minder kilometers en hij heeft ook de DNA knop.
@desjonnies: goede keuze! Ze rijden uitstekend en is net even krachtiger als de 0.9 wat zeer prettig is
@desjonnies: Dat zijn toch onwijs leuke bakken? En wat heb je nou eigenlijk nog meer nodig? Een scheurijzertje waarmee je prima stadsverkeer kan rijden en ook nog eens lol kan bezorgen op bochtige wegen.
De 208 laat ik sowieso staan vanwege 1 gigantische misser. Als het stuur precies goed staat, voor mij, dan kan ik de snelheidsmeter niet meer zien door die idiote hoge klokkenwinkel. Daarom, de Fiesta, als ik MOEST kiezen.
@henk_he: dan moet je de stoel verstellen of het stuur. Ik heb een 208 en met mijn 1.80m nergens last van..
@autodrop: Ik heb de stoel altijd helemaal naar beneden omdat je dan sneller lijkt te gaan 😂
@autodrop: nee, stap 1 is stoelhoogte en afstand tot de pedalen, daarna stuurafstand en hoogte, en dan staat de bovenste rand precies in beeld. Bij geen enkele andere auto heb ik daar last van, behalve in de 208. IMHO dus een ontwerpfout. Ik ben zelf 183, da’s vrij gemiddeld volgens mij. De stoel hoger of lager is wmb geen optie, het is gewoon slecht ontworpen. Gelukkig hoef ik er maar af en toe in te rijden voor m’n werk.
@henk_he: je zit 0,8 cm onder het gemiddelde ukkepuk! ;) maar goed 1m80 lijkt een klein verschil…het gaat toch om verhouding torso, benen en dan ook nog arm verschil waardoor jullie compleet anders moeten zitten.
@autodrop: mijn broertje heeft er ook eentje en ik met mijn 1m87 ook nergens last van.
Franse auto’s zijn waarschijnlijk geen optie voor VW liefhebbers. Voor mij de Peus of de Seat uit dit rijtje, alhoewel zo’n Fiesta ook heel goed schijnt te sturen.
Voor mij de swift! Hopen dat er ook nog een sport versie van komt!
@rutger97:
Die is al aangekondigd, 1.4 turbo met 140pk.
Dan moet je wel heel graag een VW willen rijden als je die laat staan voor de UP! GTI.
@rutger97:
@rutger97:
Die is al aangekondigd, 1.4 turbo met 140pk, komt begin 2018.
Dan moet je wel heel graag een VW willen rijden als je die laat staan voor de UP! GTI.
@jdeboer: ah goed nieuws, even gemist dus!
@rutger97: voor mij graag een 530d uit 2011
Die Fiesta en Ibiza vermoorden die Up! GTI in alle opzichten behalve parkeren en verbruik. Desalniettemin koop je zo’n wagentje met je hart. En als je hart zegt “Up! GTI” dan is het een uitgemaakte zaak.
Even totaaaal off-topic, wat is er gebeurd met de specials door @Willeme om stipt 18.00 uur op zaterdagavond? Overigens zijn de artikelen van @ikschrijfookoverautos ook leuk leesvoer hoor.
@autodrop:

Eerlijk is eerlijk ..
was toch echt in de veronderstelling dat dit een stukje van @willeme was ..
@lincoln: stiekem ben in ik de veronderstelling dat jíj @willeme bent.. je schrijft minstens net zo goed!
@autodrop: lol ! ..
Elke keer als ik een zin lees met iets over de volkswagen up! erin, lees ik de zin verkeerd. Allemaal door dat achterlijke uitroepteken achter up!!
@simon550i: de marketing afdeling van VW aanvaard uw compliment.
Kom op zeg! Is dit autoblog of truttenschudderblog….?
@gash: Als er weer een McLaren langskomt verwacht ik wel dat je zegt “Is dit autoblog of decadent compensatiegedrag-blog…. ?”

Niets mis met wagens als de Suzuki Alto Works, de Fiat Cinquecento Sporting Abarth, de Ford Sportka, de Honda City Turbo II, de Daihatsu Charade Gtti, de Toyota Glanza V, de Volkswagen Lupo GTI, de Opel Corsa GSI, de Peugeot 205 GTI, 106 GTI, Citroen Saxo VTI 16V, Renault Twingo RS en consorten. Als je wagentjes als die niet kunt waarderen, vind ik je “autoliefhebberij” mooi scheef gegroeid.
@gash:

Zijn toch echt verrassend volwaardige auto’s ..
En zitten logestiek en technisch 100.000x knapper in elkaar dan zware rwd meuk ..
@lincoln: logestiek? Seriously?
@henk_he:

Taalfouten ontdekken ..
Voor als al je argumenten op zijn ..

Ouwe staats zandzakkenvuller ..
@lincoln: * staatszandzakkenvuller ..
-edit: nutteloze bijdrage-
Zou toch de up! kiezen. Even langs JD voor wat extra vermogen.
@gloudertje: Hier komt als opvolger een Up! TSI. Over een jaar of 2 zijn ze 2ehands goed te vinden, voor een flink lagere prijs dan de GTI. Als je een fatsoenlijke uitvoering neemt met stoelverwarming etc, en je voorziet hem zelf van een schroefsetje doet hij niet onder voor een GTI. Chipje van JD 140 pk & 240 nm… Ik verheug me er nu al op!
Ik vindt het wel bijzonder om hier de top of the line UP tegenover van een aantal merken de middenmoot. In het geval van de mito zelf een van de meest basis motorisering.
@imre741: Dat zegt meer wat over de Up (in negatieve zin), dan over de auto’s die er tegenover gezet worden…
Wtf? 20k voor een fiat 500? Hoedan
@lodewijkyolo: waar heb jij gezeten? Dat is hij altijd geweest.
@lodewijkyolo: je kan er zelfs het drievoudige op stukslaan…
@lodewijkyolo: en dan ook nog een 2 cilinder motor. Klinkt als een brommer.
Of je koopt een gebruikte Audi S5 4.2 V8 voor 20K..
@honeyhanger: En die qua vaste lasten net zo goedkoop?
@honeyhanger: jawel dat kan, maar hoeveel kosten heb je daar per jaar aan?
@honeyhanger: Ja met 200,000 op de teller en meer eigenaren gehad dan wat er op de teller staat.
@honeyhanger: of een s4 met 3.0 tfsi supercharged. Met chip van 333pk naar 430pk en 0-100 in 4sec. Schijnt ook een erg goed blok te zijn en voelt aardig atmospherisch aan door de lineaire vermogensopbouw
@honeyhanger: eh nee
Sloeg dit geneuzel over en ging voor een occasion met minimaal 200pk uit een hoger segment.
@thomasthomas:

Alweer ??
@thomasthomas: Het is juist leuk om een zo licht mogelijk autotje met zoveel mogelijk vermogen te rijden. Lekkere lage maandlasten en een hoge funfactor!
Ibiza met chippie graag :) 185pk en 320nm, daar kan geen up! gti tegenop
@allesmetturbo: dan bereik je nooit die 4 ton
Mijn eerste keus zou de Swift zijn, op 2 de Fiësta en op 3 de Mito. Zoals anderen al hebben gezegd: ziet er nog steeds erg leuk uit! En die Fiësta en Mito zijn allebei wel een slag groter dan de Up! Leuk gebakje, daar niet van, maar wel stijf aan de prijs.
Dus er zijn veel leukere en betere auto’s te krijgen, voor minder of (bijna) evenveel, maar achter de streep koopt iedereen toch die Up. Alleen vanwege een logo die erop staat, die ondanks ze al zovaak door de mant gevallen zijn, toch blijkbaar nogsteeds een goede naam hebben…
Of 2/3e Toyota Prius
@toyotaprius: dnam graag zonder het achterste part want dat is toch wel het lelijkste gedeelte van de prius.
@dizono: ja en je hebt dan een soort van cabrio effect.. win-win
Wat is er in dit segment toch lekker veel keus als je geen Duits wil rijden.
@nord: ik ben geen groot liefhebber van Duits, maar de Fiesta staat bij mij toch echt op 1 en de Adam schipt het ook tot de top 3.
@dizono: hmmm, ik blijf ford ergens heerlijk Amerikaans vinden, ondanks dat deze fiesta (wereldauto of niet) vast voor Europese bodem ontworpen is.
Met deze Opel heb ik designtechnisch niet zoveel mee. Karl vind ik een beetje gay klinken, overgecompenseerd, marketing- metrosexueel geneuzel, helpt wel dat de rest van de gamma bij Opel fantastisch vormgegeven is, althans wat ik mij persoonlijk daarvan aantrek.
Met Ford heb ik tot 200000 km uitstekend ervaring gehad. Daarboven zou ik voor een Alfa gaan, deze laatste generatie alfa’s steken gewoon degelijk in elkaar. De schoonheidsprijs en praktische haalbaarheid is wmb voor de Peugeot. VAG zou ik gewoon niet doen, olieverbruik bij lage kilometrages..
@nord: Up! Heeft geen last van olieverbruik.
Dit zijn echt geen hot hatches, wat een aanfluiting.
@humpyourdog: dat staat toch ook nergens? Er staan opties genoemd die ruwweg hetzelfde kosten als een Up!tempo
@dizono: voorlaatste alinea, laatste zin. Geen dank.
@humpyourdog: pardon, lauwwarm zou idd een beter omschrijving zijn ;)
Zonder twijfel de fiesta stuurt het beste van allemaal – ben wel bevooroordeeld heb de fiesta ST gehad
20k voor een koektrommel hahaha. Dan koop ik wel iets met een goede 4 of 6 cil turbo van BMW Audi of Subaru.
@marc94: Aanschaf is 1, onderhoud/reparaties en belasting is 2…
Het is een scheef vergelijk, maar persoonlijk zou ik voor een andere optie gaan – een Up! 1.0 TSI door JD naar 140pm brengen en een high-end veren-demper combinatie toevoegen.
@jelmer: je houdt niet van remmen?
@nord: Ook bij de GTI zitten er trommels achter… dus of dat nou het verschil is. Banden lijken me relevanter, daarvoor – en die kun je natuurlijk sowieso upgraden.
@jelmer: kun je beter een maatje groter kopen met van huis uit meer power, comfort, luxe, veiligheid en in het geval van de Fiësta ook nog betere en leukere handling.. met de opties die jij op de up zou toevoegen praat je over 22 k voor zo’n flup….
@w0o0dy: Hoe kom je bij 22k? Een gechipte High Up 1.0 TSI met verbeterd onderstel en lekkere banden lukt voor rond de 18k.
@jelmer: De auto zonder behandeling kost al 20k. Upgrades maken hem echt niet goedkoper.

En dan nog, de andere vergeleken auto’s kunnen vast ook zulke upgrades krijgen….
@notsobig: Laat maar, je had t niet over de Shut up! GTI….
Fiat 500: DAT er relatief netjes uitziet
Je hebt toch wel een VW fetisj als je voor 1500€ een 150pk Ibiza laat staan voor zo’n veredelde brommobiel als de Up is.
@gezondverstand: Van gezond verstand getuigt het niet nee
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/38204215 voor 18K een M3
@wouterjeuring: Moet je nagaan hoeveel appels en peren je voor 18k kan kopen!
@notsobig: peren ongeveer 2€ per kg? Zon 9.000 kilo dus ongeveer 180g per peer zijn dat zo’n vijftigduizend peren. Vrij veel dus ja!!
@wouterjeuring: Alleen de eerste beurt om die gare M3 weer een beetje in fabrieksstaat te krijgen kost je de helft van een Up GTI… Daarbij is het ook nog eens een M3 Cabrio met SMG, precies de M3 die je niet moet willen… Grille klopt niet, velgen zijn niet origineel en het is een 15 jaar oude auto met logische mankementen. Deze sla ik graag over!
@willeme: deze man is ook in de nacht scherp
@depsycholoog: Zoals niet-wijlen Johan Derksen zou zeggen: “Ik ben in de veronderstelling dat jij er verstand van hebt!”
@willeme: dit is 2 clicks op autoscout. Je begrijpt toch wel dat ik puur het punt probeer te maken dat je een idioot bent als je voor 20k een golfkarretje gaat kopen. Je hoeft mij niet uit te leggen dat dit geen geschikt exemplaar is. Maak je geen zorgen en bespaar de moeite. ;)
@wouterjeuring: Maar je vergelijkt nu nieuwprijzen met 2ehandsprijzen. Dan geld voor elke nieuwe auro dat je 2ehands iets veel leukers/beters kan krijgen…

( daarom koop ik overigens ook nooit nieuw)
@notsobig: ja, goede constatering! Dat is inderdaad precies wat ik duidelijk probeer te maken. De UP is alleen wel een extreem geval van 20k verkeerd uitgeven.
@wouterjeuring: Iedereen zijn ding toch? Ik koop liever een Up! Van 20k dan een kamper bimmer voor de helft. Als je het niet wat vind koop je hem toch niet? Voor ieder wat wils.
@wouterjeuring: Ik denk, persoonlijk, dat je er compleet naast zit. Een 15 jaar oude schimmige M3 met dubieuze aanpassingen is bijna een garantie voor problemen.

Ik vind het ook raar dat je het ‘idioot’ vind dat iemand 20k voor een Up GTI neertelt. De aanschafsprijs is niet bijzonder laag, zoals @ikschrijfookoverautos uitstekend laat zien in zijn artikel. Maar brandstofverbruik, wegenbelasting, verzekering en onderhoud zijn laag. Dat is bij de M3 torenhoog. Het staat totaal niet in verhouding. Nu heb je het voordeel dat een M3 van 15 jaar oud niet heel veel meer zal afschrijven. De Up daarentegen zal wel afschrijven, alhoewel het voor een nieuwe auto bijzonder mee zal vallen (VW, klein, GTI: dat verkoop je makkelijk). Daarbij heb je bij de Up gewoon fabrieksgarantie, bij de M3 heb je alleen de garantie dat die lagerschalen (weer) vervangen moet worden.

Als je de TCO (total cost of ownership) uitrekent, is de Up GTI aanzienlijk goedkoper als je 20k per jaar of meer rijdt. Dus een ”extreem geval van verkeerd geld” uitgeven vind ik niet kloppen.

De aanschafprijs is slechts een klein onderdeel van de kosten die je kwijt bent aan een auto.
Ff afgezien van de pk’s verwacht ik bij een auto in een klasse hoger zoals een Mito of Fiesta ook wat meer materiaalkwaliteit, ruimte en betere afwerking. Doe mij dan maar wat meer vlees…
De keuze tussen vlot ontworpen B-segmenters of een opgevoerde Canta LX…

Het artikel had wat dat betreft gerust “9 redenen om de Up GTI te laten staan” kunnen heten.
De Peug of de Seat, erg leuk. Rest vind ik wat minder auto uitstraling, vooral de KIA, een aanfluiting om te zien, net een speelgoed auto.
Eerste zin in het eerste artikel over de Up gti: Het kekke ding is niet voordelig.
Echt elke auto in dit rijtje zou ik verkiezen boven de up gti. Omdat ik ze mooier vind, beter geprijst, meer waar voor m’n geld. Allemaal hebben ze iets wat de up niet kan overleggen.
Shootout naar Willem? Waarvoor? Zoveel specifieke specificaties worden hier nu ook weer niet opgelepeld.
@phaeton: Omdat hij mij geholpen heeft. Credit where it’s due.
Ik mis de Mazda2 GTM in dit lijstje. Mijn keuze uiteraard
Als paddestoelen. ALS PADDESTOELEN!!!
Raar artikeltje. De up! is een tas echte A klasse auto. Klein. Licht. ” Goedkoop “. De GTI vergelijken met deze autootjes is zo krom als een hoepel. Prijs en vermogen hetzelfde? Check dan mag ie in de mix. Bij de eerste (Mito) gaat ’t al mis: neem niet de super, dan ben je goedkoper uit,… Heb je een auto die niet rijk is uit gerust, noch een ” kek ” uiterlijk heeft, en qua prijs niet meer overeenkom. Vergelijk de up! GTI dan gewoon met de instap-up!: minder vermogen, minder rijk uitgerust en je houd nog geld over voor een AutoBlog abonnement. En liters azijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).