Nieuwe BMW 7 Serie wordt een vreselijk ordinaire bak

Auteur: , 55 Reacties

Als we de geruchten mogen geloven.

Nieuwe BMW 7 Serie wordt een vreselijk ordinaire bak

De luxe sedans van Audi, Mercedes en BMW zijn bepaald geen subtiele machines. In werkelijkheid zijn het ongegeneerd gigantische limousines met een scala aan opties die het leven van de bestuurder en bijrijders vergemakkelijken. Van de drie auto’s waarnaar we refereren is, in mijn ogen, BMW’s 7 Serie momenteel nog een tamelijk ingetogen auto. Echter, binnenkort zal dit gaan veranderen, daar BMW een aantal aanpassigen in petto heeft voor de aankomende facelift.

We hebben de verwachtingen en feiten al eens uitgesproken in een eerder artikel. De grond waarop we deze ideeën presenteerden, is recentelijk verstevigd door BMWBlog. De website die volledig is toegewijd aan de Beierse autofabrikant heeft vandaag informatie gedeeld die ze via betrouwbare bron in handen hebben gekregen. De tipgever was begin deze maand aanwezig op de Paris Motor Show en werd aldaar als onderdeel van een kleine groep gasten van BMW meegenomen naar een aparte kamer, waar naar verluidt de nieuwe 7 Serie in vol ornaat te bekijken was.

Hoewel de gelukkigen in deze kamer geen foto’s mochten maken van de bolide, heeft de desbetreffende gast wel informatie gedeeld met de redactie van de website. Aan hen vertelde hij dat, ondanks het feit dat het om een facelift gaat, de aanpassingen redelijk ingrijpend zullen zijn.

Volgens de onbekende gast gaat met name de achterkant van de vernieuwde 7 Serie op de schop. Het staat in de sterren dat de Siebener soortgelijke achterlichten krijgt als de nieuwe 3 Serie, maar daarnaast moet de bolide eveneens een horizontale LED-balk krijgen die van de ene naar de andere zijde van de auto loopt. Daarmee neemt hij een kermerkend aspect van de huidige A8 (rijtest) – zijn directe concurrent – over. Afgezien daarvan krijgt de bolide aan de voorzijde gillend grote nieren die overeenkomen met de grille van de aankomende BMW X7. De binnenkant blijft redelijk intact, maar de Duitsers geven de limousine wel een nieuw instrumentenpaneel en de laatste versie van het iDrive-systeem mee.

Over de technische kant van het verhaal kwam de bron schijnbaar niets te weten. Hopelijk horen we spoedig meer.

Beeld: BMW 7 Serie spyshots, via @spotcrewda



55 reacties

Misschien dat BMW’s voortaan als nieuwe auto’s meteen al ordinair zijn, en dat ze na vijf jaar beschaafd worden, in plaats van nu andersom.
@granlusso: jou uitspraak doet me gelijk denken aan de E36
@mikje90: @bmwe36thuglife ….
@granlusso: Als je kijkt naar de E60 vind ik die tegenwoordig goed in het straatbeeld passen…
Er komt sowieso een update van de hybride. My best guess, de hybride aandrijflijn van de nieuwe X5 xdrive 45e.
Hij kan zo veel zeggen, misschien zuigt hij alles uit zijn duim en zijn er wat kleine aanpassingen gedaan. We zullen zien of deze BMW beter of slechter wordt vd facelift
@lekkerlinksrijden:als dat van de nieren klopt dan is het 10 stappen achteruit ipv vooruit…
7-serie en ordinair in 1 zin doen me altijd denken aan MTV Cribs met G-Unit waarbij Lloyd Bank$ zijn zwarte Bangle 760Li met spinners toonde. Dat. Is. Ordinair.

Een standaard 7 is een stijlvolle bak!
@dromedaris: exact. Hoe kun je het überhaupt in je vocabulaire voor laten komen… Om een 7er ordinair te noemen… De A8, 7er en S-klasse zijn in mijn ogen alle drie gewoon zeer stijlvolle oberklasse limousines.
@ontploffer: ze worden altijd alleen vrij snel ordinair alsnze 3e of 4e hands worden. Maar probleem hebben de meeste BMWs wel. Na een jaar of 8 worden de meeste ordinaire petjes auto’s. Meestal wel doordat de eigenaren ze aanpassen…
@dromedaris: Mierenneukerij natuurlijk maar dat was Young Buck haha. Lloyd Bank$ ging Stunt 101 in een Hummer.
@viezefreddyw: correct, my bad! En donkerblauw! 😄
@viezefreddyw: en 50 flexte met een 300C!
@el-loco: Haha jazeker. Die was toen officieel nog niet uit ofzo. En The Game (toen nog member van de crew) was aan het How We Do’en in een soort oranje/gouden Escalade. Tony Yayo (die toch echt niet kan rappen) ontving Fake Love in zijn witte Hummer. Wat een tijden. Nog even een voorproefje gekregen toen van hun nieuwe single Wanna Get To Know You.
Ordinair betekent gewoon, gebruikelijk, alledaags. Het wordt dus een typische Nederlandse auto.

@bartsmit: Als Belg kan ik bevestigen dat alle Nederlanders ordinair zijn :-)
wordt een beetje moe van dat anti BMW hier op Autblogshit……ik ben weg hier
@zesinline: piep, piep, hoi!
@zesinline: Adieu
@zesinline: ok, doei.
@zesinline: Ik word altijd moe van mensen die niet tegen andermans meningen kunnen als die in strijd is met die van henzelf.
@viezefreddyw: het lijkt links wel, je mag elke mening hebben zolang hij maar hetzelfde als de onze is…😉
@rollingstoned: Jesse, ben jij dat?
@rollingstoned: Je verwart met rechts, jongen.

Je weet wel, zij die hun racistische uitspraken verantwoorden door zo luid mogelijk “Vrije meningsuiting!” te roepen. Tot ze een tegengestelde mening horen, dan is het “Hou je smoel of ik sla erop…”
@Esprit_de_Flandre: nee hoor, links heeft het monopolie op geweld. Does AFA ring a bell?
@rollingstoned: Nee, kende AFA nog niet, dus even gegoogeld. Ok, een extreemlinks groepje anarchisten. Dat is niet “links”. Wel veelbetekenend dat je “Links” een monopolie op geweld verwijt, en dan afkomt met zo’n klein marginaal extreemlinks groepje. Ik ga maar niet beginnen met een opsomming van extreemrechtse groepen die geweld gebruiken, want anders zitten we hier morgen nog.

Als we even serieus zijn, dat is wat me tegenstaat aan het tegenwoordige “Rechts”. Die harde tweedeling. Vroeger was je links, of rechts, of centrum. En in die verscheidene strekkingen kon je ook nog variëren, zoals een nadruk op groen of liberalisme, en je kon progressief of conservatief zijn. Lekker divers, ook binnen de partijen. Daarbuiten had je de extremen, zowel links als rechts.

Tegenwoordig kan dat niet meer. En dat is een gecoördineerde actie van “Rechts”. Nu spreek ik vooral uit eigen (Vlaamse) ervaring, maar het ziet er naar uit dat dat wel op meer plaatsen het geval is, zowel Europees als wereldwijd.

In Vlaanderen is de N-VA (Nieuw-Vlaamse Alliantie) plots met een bepaalde strategie begonnen, samen te vatten als “alles is de schuld van Links”. In elk interviewtje, even een steek geven naar links. Maakt niet uit of het klopt, want de kranten publiceren het toch, want: “wij zijn neutraal”. Tot ze iets schrijven dat niet klopt met de Rechtse Boodschap, dan zijn ze plots “Linkse Bastions” en “fake media”.

Ondertussen presenteert Rechts zich steeds als “onderdrukt”. De “Calimero”. Zelfs met +30% van de stemmen en de leidende rol in de verschillende regeringen (wij hebben er veel), klagen ze nog steeds dat ze benadeeld worden.

Ook grijpen ze, net als jij, naar irrelevante voorbeelden om Links als slecht af te schilderen. Als iemand, gelijk wie, ook maar één hint geeft in de richting van fascisme, staan ze op hun achterpoten om te klagen en te zagen dat ze gediscrimineerd worden, en dat het debat niet serieus is, en dat ze beledigd worden. Om twee zinnen verder de link te leggen tussen “Links” en Stalin, Mao en Pol Pot.

Zucht…

Echt, ik verlang naar een rechts zoals het vroeger was, een rechts dat nog gewoon kon discussiëren over begroting, verkeer, milieu, migratie, economie, veiligheid, cultuur, belastingen, enzovoort…
@Esprit_de_Flandre: tjeetje zeg.. lekker weekend gehad? hoe off topic kan je op een autoblog gaan.
@bisazza: Ja hoor. Lokale verkiezingen geweest hé…
@Esprit_de_Flandre: mensen als jij duwen rechts in de taboesfeer waardoor discussie onmogelijk is geworden
@lekkaah: Weer een Calimero-argument. “Rechts wordt in de taboesfeer gedrukt!” Ondertussen domineert Rechts de media en de verkiezingen. Hoezo taboe?
@Esprit_de_Flandre: ach ja, vlaanderen.. enough said
@zesinline: bye Felicia!
@2wheeler: held!
@zesinline: Ik ben ook een BMW fan maar ik ben toch bang dat ik ze gelijk moet geven. Qua design gaat het mijn inziens sterk achteruit
@zesinline: is maar goed dat je geen Vag fan bent dan…
@nautique206: of liefhebber van franse auto’s…
@peug206: haha inderdaad. Je kunt het beste maar Alfa 159 liefhebber zijn hier. Of je vooral niet heel druk maken om meningen
@zesinline: Je hebt niet helemaal ongelijk maar iets luchtiger reageren voorkomt zure en kinderachtige commentaren. Ik wil (een beetje onbescheiden) verwijzen naar mijn reactie op een eerder aritkel.
https://www.autoblog.nl/nieuws/g-power-bmw-m550i-gelijk-naast-grote-broer-115731
@zesinline: Tschüss und Grüßen aus Dingolfing 👋
@zesinline:
Ik wordt moe van zoveel dingen…
maar daar ga ik hierover niet uitweiden… en zeker niet stoppen met AB.

Als je moe bent moet je slapen…
Ordinair of niet, het is in mijn ogen de mooiste auto in zijn klasse. De nieuwe S-klasse lijkt (of is) gewoon een facelift en de A8 is niet meer wat het is geweest. De 7-serie blijft King of the road.
@sollie1984: in welk opzicht is de nieuwe A8 niet wat het geweest is?
@ko4n: Ik vind de nieuwe A8 een veel te ingetogen exterieur hebben vergeleken met de D3. Dat was in mijn ogen echt een badass A8. Stoer maar ook stijlvol. Echt een mooie auto om naar te kijken. Nu heb ik dat wauw gevoel sowieso al niet bij Audi en al helemaal niet bij de A8.
Ik vind de 7 echt een gave bak hoor, maar mijn overbuurman heeft de nieuwe S en dat straalt toch veel meer klasse uit imo, veel rustiger ontwerp. Maargoed, die heeft nog samen met de dinosaurussen rondgelopen. Ik denk dat een BMW toch ook wel de wat jongere succesmeneer (m/v) aanspreekt en MB de wat oudere.
@2wheeler: daar heb je gelijk in. Ons pa voelt zich een ouwe lul vandaar een S-klasse. Hij vindt de 7-serie nogal lawaaierig
Van de grote 3 vind ik de Genesis toch echt wel de mooiste!
Maar wel lekker ordinair, BMW is wel meest uitgesproken!.
De mooiste vand de Duitse is voor mij de S-klasse met een mooie plaats voor de 7-Serie

De A8 zal ongetwijfeld en super auto zijn maar heeft voor mij toch minder uitstraling. Beetje teveel grote A6 en dit hoewel de E en de S toch ook sterk op elkaar lijken.

Ach smaken verschillen de de Sklasse is ware klasse (voor mij) maar ben benieuwd naar de nieuwe 7
Blijkbaar hebben jullie de foto’s al gezien. Waar kan ik ze vinden?
Ik vind de huidige 7 ook al al niet echt strak. Teveel lijntjes enz. Daarbij ook qua ontwerp leunend op z’n voorganger, maar dat ik de S strakker maar chiquer vind. Onovertroffen blijft de E38
@rrk147: Bijvoorbeeld in deze uitvoering: https://youtu.be/litO7FrTwDI
Ik zou ze alle drie wel willen hebben.
Als ik tussen de S-Klasse, 7-serie en A8 moest kiezen nam ik de meest stijlvolle: De Jaguar XJ.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).