• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijzen van de Kia e-Niro zijn bekend

Auteur: willeme, gepost 20 november 2018 om 14:08 – 55 Reacties

Kia e-Niro


En die vallen best mee, eigenlijk.

Elektrisch rijden komt met rasse schreden dichterbij. Dankzij Tesla is elektrisch rijden weer helemaal cool. Merken als Renault en Nissan waren er vroeg bij, maar het zijn gek genoeg Hyundai en Kia die nu met echte toppers komen. In dit geval behandelen we de Kia e-Niro, want daarvan zijn de prijzen zojuist bekend gemaakt. Eerst even de reden waarom het zo groot nieuws is: 485 kilometer! Zo ver kom je volgens de WLTP op een volle accu. Natuurlijk is ook het WLTP-cijfer een zuiver theoretische waarde, maar volgens deze test was dik 400 km op één lading gewoon mogelijk. Daarmee is de Kia e-Niro met 62 kWh batterij een van de eerste betaalbare elektrische auto’s waarmee je ook echt een eind kunt komen, of een paar dagen kunt rijden zonder telkens te hoeven laden.

Dat ‘betaalbaar’ is natuurlijk relatief. Kia wil namelijk 42.510 euro ontvangen. Dat is de prijs rijklaar, de fiscale prijs bedraagt 41.475 euro. Voor dat geld krijg je een Kia e-Niro DynamicLine. Deze is al behoorlijk compleet met adaptieve cruise control, zeven airbags, autonome rem-assistentie, Apple CarPlay en al het andere wat je mag verwachten bij een compacte crossover als de uitstekende Kia Niro.

Een stapje hoger staat de ExecutiveLine. Deze heeft alles wat de DynamicLine heeft, plus een hele hoop meer. Denk aan lederen bekleding, een JBL-installatie, LED-koplampen, groot navigatiesysteem, privacy glass, stoelverwarming voor en achter, stoelventilatie voor en parkeersensoren rondom. Deze uitvoering zal 45.510 euro gaan kosten (fiscale prijs 44.475 euro). De 64 kWh uitvoering is per direct te bestellen. Je zult er wel eventjes op moeten wachten, want er zijn inmiddels al 3.000 wachtenden voor u. De verwachte levertijd voor een Kia e-Niro met 64 kWh batterij is eind 2019. Uiteraard is de nieuwprijs inclusief 7 jaar garantie of 150.000 kilometer.

UPDATE: Kia Motors Europe heeft gecorrigeerde WLTP-cijfers bekend gemaakt voor de actieradius van de Kia e-Niro. De correcte actieradius van de e-Niro is 455 kilometer met 64 kWh-batterij en 289 kilometer met 39,2 kWh-batterij.

Ook interessant!

  • Nieuwe Kia Niro
    Nieuwe Kia Niro wordt bijzonder gewaagd en apart
  • gloednieuwe Kia Rio
    Gloednieuwe Kia Niro is extra lief voor het milieu
  • Nederlandse prijs Kia Sportage bekend
    Nederlandse prijs Kia Sportage bekend
  • Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
    Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

4%-bijtelling, e-niro, geld, Kia, lease, niro

Vorig bericht: « Eindelijk wordt Subaru milieuvriendelijk
Volgend bericht: Toto Wolff wil dat Hamilton níet wint »

Lees Interacties

Reacties

  1. chrisvonmeer zegt

    20 november 2018 om 14:11

    In nog geen 42150 jaar. Wat een verschrikkelijk lelijk hok. Ik wacht liever op een elektrische auto die een iets vooruitstrevender design heeft. En die komen vast wel.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 november 2018 om 14:44

      @chrisvonmeer: voortuitstrevend design? electrisch? Je zoekt dus een vol electrische Prius. Tja, waarom is die er eigenlijk nog niet.

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        20 november 2018 om 15:01

        @mashell: Omdat Toyota inzet op waterstof. De Mirai staat op de prijslijst voor net geen €81k.

        Login om te reageren
        • kobus1967 zegt

          20 november 2018 om 15:04

          @torsen: dus voor 40.000 euro meer win je een paar uur per jaar omdat je sneller kan tanken dan opladen.
          Als je tenminste niet eerst elke keer een uur moet rijden naar de dichstbijzijnde H2 pomp?

          Login om te reageren
          • detroitv8 zegt

            20 november 2018 om 18:32

            @kobus1967: ik investeer de meerprijs van dit EV gebakje tov het hybride modelletje dan liever in wat peut. E5 uiteraard! Heerlijk die lage brandstofprijzen.

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          20 november 2018 om 15:04

          @torsen: dat is wedden op 1 paard, niet slim voor een groot concern als Toyota. Ik heb deze week pas voor de 2e keer een Mirai gezien, omdat je bijna nergens waterstof kunt tanken is dat een veel moeilijker verhaal dan electrisch rijden. Naar mijn mening een inmiddels kansloos verhaal.

          Login om te reageren
        • richh zegt

          20 november 2018 om 15:36

          @torsen: Ook Toyota heeft inmiddels ingezien dat er aan dat dooie paard weinig meer te doen is. Nu zetten ze zich in op Solid State accu’s, die we overigens in de komende 5 jaar niet hoeven te verwachten.

          Login om te reageren
          • torsen zegt

            20 november 2018 om 16:09

            @richh: Volgens mij is Toyota nog druk bezig om de kosten voor de productie van FCV’s omlaag te brengen zodat ze in grotere getalen geproduceerd kunnen worden.
            Ze verwachten pas in 2030 de eerste auto’s met solid state accu’s te kunnen verkopen.

            Login om te reageren
        • erwh zegt

          21 november 2018 om 08:07

          @torsen: Dan kunnen ze beter inzetten op grote V8’s met carburateurs op laag octaan benzine. Dat is in ieder geval een stuk energie efficiënter dan waterstof en het klinkt ook nog een stuk beter.

          Login om te reageren
  2. lekbak zegt

    20 november 2018 om 14:26

    Ooit komen ze er wel, maar vooralsnog is het nog steeds alleen zakelijk interessant. Met deze prijs is het totaal niet interessant voor een particulier, en duurt het veel te lang voor ze tweedehands wel interessant worden. Maargoed, de range is wel aardig in orde zonder dat het een ton kost. Ook wel verfrissend.

    Login om te reageren
    • rynnus zegt

      20 november 2018 om 14:46

      @lekbak: Ik denk juist dat dit de eerste elektrische is auto met een dergelijke range die particulieren zullen overwegen. Prima gezinsauto.

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        20 november 2018 om 15:44

        @rynnus: 42000€ is geen gezinsbudget.

        Login om te reageren
        • lpgbarrel zegt

          20 november 2018 om 15:48

          @boomhauwer: nee gekkie, deze auto is voor de zakelijke rijders

          Login om te reageren
          • boomhauwer zegt

            20 november 2018 om 16:14

            @lpgbarrel: lees rynnus zijn reply dan eens, gekkie.

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              20 november 2018 om 17:17

              @boomhauwer: Heb ik gedaan, hielp niet. 42.5K voor een nieuwe auto is nog steeds een beetje te veel van het goede voor familie Modaal…

              Login om te reageren
              • boomhauwer zegt

                21 november 2018 om 06:54

                @dawwg: wat heb ik geschreven. Lees dan mijn reply dan nog eens… Man man man.ik zeg dan nog letterlijk: 42500 is geen Gezinsbudget

      • lekbak zegt

        20 november 2018 om 17:19

        @rynnus: Welke particulier met gezin kan een auto van 42,5k betalen dan? Wellicht dat er een enkele 55+er is dit wil maar het zal eigenlijk allemaal zakelijk zijn.

        Login om te reageren
        • hollandbest zegt

          20 november 2018 om 21:52

          @lekbak: onzin wij hebben een Skoda Kodiaq van 43.000 hier op de stoep staan heerlijke gezinsbak

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            20 november 2018 om 22:20

            @hollandbest: Gekocht met eigen geld? Want dat zou echt een zeldzaamheid zijn…

            Login om te reageren
      • lekbak zegt

        20 november 2018 om 17:19

        @rynnus: Welke particulier met gezin kan een auto van 42,5k betalen dan? Wellicht dat er een enkele 55+er is dit wil maar het zal eigenlijk allemaal zakelijk zijn.

        Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        20 november 2018 om 18:48

        @rynnus: private lease kan best interessant zijn voor EV icm de lage “brandstof prijzen”

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      20 november 2018 om 21:33

      @lekbak: als je achter eigen meter kan laden, gezien er geen MRB op zit en onderhoud spotgoedkoop is voor EVs bij Kia/Hyundai kan het zelfs met een lening voordelig als particulier in rijden.

      De basisuitvoering is zeer compleet en dankzij de grote accu, snellaadopties, uitstekende BMS én garantie vanuit Kia zal de restwaarde ook dik in orde zijn. Geloof je me niet? Zoek maar is wat een gebruikte Ioniq Electric kost.

      Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    20 november 2018 om 14:28

    Netjes onder de 22% grens in Nederland. Gaat dus prima verleasen hier

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      21 november 2018 om 10:42

      @gulli: Enkel het bedrag boven de 50k betaal je 22% bijtelling. Bij een Model 3 van 55k betaal ik met plezier 22% over de 5k over de 50k heen hoor.

      Login om te reageren
  4. sanderp zegt

    20 november 2018 om 14:36

    Mijn vader heeft een reserving geplaatst, als hij voor december volgend jaar geleverd kan worden, wordt het de nieuwe leasert. Heb er persoonlijk maar weinig mee, interieur is lelijk, exterieur is lelijk alleen de techniek is vooruitstrevend.

    Login om te reageren
  5. tge1 zegt

    20 november 2018 om 14:44

    Techniek vind ik achterhaald en onhandig. En dan is ook dit product ook nog eens ongelooflijk duur.

    Login om te reageren
    • bosje zegt

      20 november 2018 om 14:54

      @tge1: ik ben benieuwd wat je argumenten zijn om deze techniek achterhaald te vinden. Onhandig kan ik me iets bij voorstellen, al wordt dat argument steeds minder steekhoudend, juist door de verbeteringen in de techniek.

      Login om te reageren
      • tge1 zegt

        20 november 2018 om 15:01

        @bosje: Omdat het gewoon een pakket hele grote batterijen is die je in veel andere toepassingen ook terugziet. Het is alleen handig gecommercialiseerd door een autofabrikant uit Amerika. Een brandstofcel gekoppeld aan een kleine batterij vind ik een stuk vooruitstrevender en breder toepasbaar. Zeker wanneer waterstof op grote schaal en redelijk milieuvriendelijk geproduceerd gaat worden.

        Login om te reageren
        • dakarbemo zegt

          20 november 2018 om 15:06

          @tge1: Wat jij wil is een prototype geen productiemodel wat ook echt gereden word/moet worden in massa…. dit is gewoon uitstekende moderne techniek die ook een bruikbare elektrische auto oplevert.

          Login om te reageren
        • kobus1967 zegt

          20 november 2018 om 15:06

          @tge1: een Hyundai Nexo heeft naast de brandstofcel een 40Kwh batterij.
          Dan zeg ik, H2 meuk eruit en een 80Kwh batterij erin.
          Voor 80% van de nederlanders afdoende.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          20 november 2018 om 15:07

          @tge1: de dag dat koude kernfusie rendabel wordt werkt maakt het allemaal niet meer uit. Maar die dag is een dag of twee dagen na Sint Juttemis.

          Login om te reageren
          • V8Vantage zegt

            20 november 2018 om 19:31

            @mashell: toch hoop ik dat sint juttemus later is…. Stel je voor wat er allemaal gast gebeuren als die er toch eerder is…. https://www.ipp.mpg.de/w7x

            Login om te reageren
        • flutterby zegt

          20 november 2018 om 18:52

          @tge1: Een accu maken is inderdaad niet zo spannend, maar batterydegration tegengaan wel. Vraag maar aan Nissan hoe ver een 5 jaar oude Leaf komt of waarom de Leaf 2.0 niet regelmatig kan snelladen.

          Login om te reageren
  6. mrdj zegt

    20 november 2018 om 14:45

    Lease topper incoming, vele KM’s gemaakt in de hybrid.

    Login om te reageren
  7. johanloo zegt

    20 november 2018 om 15:01

    Textfoutje? Leverbaar eind 2019?

    Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      20 november 2018 om 15:07

      @johanloo: als je nu besteld!
      Er zijn nogal wat wachtenden voor je.

      Login om te reageren
    • sanderp zegt

      20 november 2018 om 21:08

      @johanloo: staan ongeveer 3000 reserveringen voor Nederland

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    20 november 2018 om 15:54

    Als je met het vliegtuig op vakantie gaat dan is dit wel serieus een goed alternatief voor een normale leaseslet.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      20 november 2018 om 17:24

      @dutchdriftking: Als je met het vliegtuig op vakantie gaat ben je per direct vervuilender dan iemand met een gechipte antieke diesel die een halve ton per jaar rijdt en niet het vliegtuig pakt. Letterlijk.

      Als je dan een ev gaat rijden ben je gewoon hypocriet, en daarmee per definitie een klootzak.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        20 november 2018 om 18:10

        @lekbak: Ik heb geen leasebak dus hoef de keuze niet te maken, maar is het vliegtuig écht zoveel vervuilender?

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          20 november 2018 om 18:33

          @dutchdriftking: Een volgeladen vliegtuig is per km per stoel net zo vervuilend als een d-segment benzinewagen. Rij je met twee personen ben je dus al dubbel zo schoon. Maar het verraderlijke is dat je met een vliegtuig heel snel veel km’s maakt en dat opstijgen relatief heel veel kost. Dus ja…

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            21 november 2018 om 08:04

            @lekbak: Klinkt interessant, is er een logische redenering van de vergelijking? Bewijs met harde cijfers zeg maar? Ik pak gemiddeld 1 maal per 3 jaar het vliegtuig, maar de afstanden zijn dan inderdaad altijd groot.

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              21 november 2018 om 11:24

              @dutchdriftking: Er zijn een hoop onderzoeken over. De resultaten verschillen soms een beetje (afhankelijk van de opdrachtgever)maar vervuilend is het altijd. Ga alleen maar na wat het brandstofverbruik is van een vliegtuig. Kan je zelf makkelijk berekenen. Aantal stoelen, range en aantal liters brandstof staat wel online (ik geloof dat een dreamliner, zuinigste vliegtuig ooit, rond de 1:15 per stoel zit). En dan heeft een vliegtuig niks aan uitlaatgas behandeling aan boord…

              Login om te reageren
            • zelfrijikeenbarrel zegt

              21 november 2018 om 12:32

              @dutchdriftking: A plane like a Boeing 747 uses approximately 1 gallon of fuel (about 4 liters) every second. Over the course of a 10-hour flight, it might burn 36,000 gallons (150,000 liters). According to Boeing’s Web site, the 747 burns approximately 5 gallons of fuel per mile (12 liters per kilometer).

              This sounds like a tremendously poor miles-per-gallon rating! But consider that a 747 can carry as many as 568 people. Let’s call it 500 people to take into account the fact that not all seats on most flights are occupied. A 747 is transporting 500 people 1 mile using 5 gallons of fuel. That means the plane is burning 0.01 gallons per person per mile. In other words, the plane is getting 100 miles per gallon per person! The typical car gets about 25 miles per gallon, so the 747 is much better than a car carrying one person, and compares favorably even if there are four people in the car.

              Het maakt een hoop uit wat het type vliegtuig is en welke afstanden je vliegt, de 747 van het voorbeeld is nog een onzuinig type, dus over het algemeen is een vliegtuig zeker wel zuiniger dan een auto!

              Login om te reageren
              • Dutchdriftking zegt

                22 november 2018 om 08:29

                @zelfrijikeenbarrel: Ah kijk, voor een flinke reis valt het dus wel mee. Aan de andere kant, normaal ging je gewoon naar Zuid Frankrijk, en nu naar Zuid Afrika……

    • lekbak zegt

      20 november 2018 om 17:24

      @dutchdriftking: Als je met het vliegtuig op vakantie gaat ben je per direct vervuilender dan iemand met een gechipte antieke diesel die een halve ton per jaar rijdt en niet het vliegtuig pakt. Letterlijk.

      Als je dan een ev gaat rijden ben je gewoon hypocriet, en daarmee per definitie een klootzak.

      Login om te reageren
  9. lekkerlinksrijden zegt

    20 november 2018 om 15:58

    De nieuwe leasetopper, eersr hadden we de PHEV-auto’s en nu de e-Niro en e-Kona. Wachttijd een jaar maar heerlijk goedkoop

    Login om te reageren
  10. wheelzzz zegt

    20 november 2018 om 16:03

    Vraag me oprecht af of 400km haalbaar is met ‘maar’ 64KWh batterij. Een testcyclus van 31km klinkt als een heel andere situatie dan real life. Daar heb je vaak of korte ritjes binnen de bebouwde kom, of lange stukken op de snelweg. De praktijkrange van de Jag lijkt in ieder geval een stuk lager uit te pakken dan wat uit britse tests blijkt.

    Maar als ie het echt waarmaakt, dan is het een serieuze e-auto.

    Login om te reageren
    • sanderp zegt

      20 november 2018 om 17:20

      @wheelzzz: Kijk maar eens naar de kona electric, ongeveer dezelfde auto

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 november 2018 om 17:52

      @wheelzzz: praktijk is altijd anders dan de testen. Maar dat was met brandstofwagens ook al zo.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        20 november 2018 om 19:21

        @mashell: valt heel erg mee, zie video hieronder.. 500+ zonder al te gek doen.

        Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        20 november 2018 om 19:28

        @mashell: in een andere test van dezelfde Koreaan laat hij zien dat bij constant cruisen op 124km/u de range wel vlot zakt. Maar dan nog rekent hij op 300km op een keer laden.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          20 november 2018 om 19:30

          De Kona heeft wat minder te lijden van hogere snelheid omdat die kleiner en smaller is.

          Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      20 november 2018 om 19:20

      @wheelzzz: hierbij een link.. de bestuurder rijdt veel 93km/u .. maar haalt 500 km op een keer opladen met de Kia Niro in Zuid Korea. In Nederlands verkeer zul je dus zonder moeite 400+km halen.

      https://youtu.be/ZnYWWtUNykA

      Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    20 november 2018 om 16:35

    (pro)Ceed, Optima, Stinger, Sportage en een beetje de Sorento: stuk voor stuk modellen die met de juiste kleur en velgen best te happen zijn: vergeleken met andere modellen in hun klasses.
    Waarom moet dit ding dan juist zo bedroevend lelijk zijn?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North