• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Versla natuurwetten met deze aalgladde bus

Auteur: willeme, gepost 7 februari 2020 om 22:22 – 16 Reacties

ABT Volkswagen T6.1 '20 (grille)

Het is en blijft een bijzondere gewaardwording: bedrijfswagens die worden aangepast. In principe heb je niet zoveel aftermarket onderdelen nodig voor je bus: wat houten betimmering, treeplanken en een trekhaak zijn meestal voldoende. Laten we eerlijk zijn: meer heb je ook niet nodig.

Transporter

Maar ook onder de bedrijfswagenbestuurders zijn er mensen die net even een beetje meer wensen. Zoals bij Volkswagen. Nu kun je de Volkswagen Transporter al behoorlijk nauwkeurig samenstellen. Een eenvoudige voordelige witte diesel voor een enorme vloot aan bedrijfswagens of een super-de-luxe dubbelcabine voor de succesvolle ondernemer die geen stationwagon wil.

ABT Volkswagen T6.1 '20

Voorspelbare Sequel

Voor die laatste groep is het goed om te weten dat er in met name in Duitsland enorm veel te krijgen is voor Transporters. We zijn onlangs aanbeland bij de nieuwe Transporter 6.1. In feite is de Transporter 6.1 een voorspelbare sequel die zoveel lijkt op zijn voorganger dat zelfs Jason Statham er niet in gevonden zou willen worden.

ABT Volkswagen T6.1 '20

Serieus

Tot zover de slechte grappen, want de Transporter die je op de foto’s ziet is bloedserieus. Hij is afkomstig van de firma ABT Sportsline uit Allgau. Onlangs wist collega @rubenpriest te melden dat ze er als de kippen bij waren om de T6.1 te tunen. Dat deden ze toen met het oudste trucje uit de automotive industrie: geef het een kek kleurtje en men is eerder geneigd het bijzonder te vinden.

ABT Volkswagen T6.1 '20 (verlaagd)

Super Bulli

De Transporter van vandaag is vrij behoudend qua kleur: een soort beige- bruinachtige kleur. Maar de Super Bulli is voorzien van een zogenaamde Aero Package. Onderdeel van dit pakket zijn de nieuwe voorbumper, sideskirts, achterbumper en spoiler. Ook staat de Super Bulli lager op zijn hoeven dankzij een instelbaar onderstel van Bilstein. Je kan zowel de voor- als achterkant met verlagen met 40 tot 70 mm. De 20″ velgen maken het geheel af. Eerlijk is eerlijk: het ziet er zeer dik uit.

ABT Volkswagen T6.1 '20 (20" wielen)

TDI Tuning

In dit geval is de tuning uitgevoerd op de dikste diesel. Deze levert geen 199 pk, maar nu 226 pk. Het maximale draaimoment steeg van 450 Nm naar 490 Nm. Uiteraard kun je de kit ook bestellen op een minder potente T6.1. Voor de eigenaren met de 150 pk sterke 2.0 TDI: daar maakt ABT 180 pk van, terwijl het koppel stijgt van 340 Nm naar 400 Nm.

ABT Volkswagen T6.1 '20

Alle onderdelen zijn per direct beschikbaar en te bestellen (en bekijken) via de ABT Configurator.

Ook interessant!

  • Video: Hot Rod rijdt arme Volkswagen transporter aan
  • Volkswagen Transporter Sportline
    Volkswagen Transporter Sportline is de ultieme sportbus
  • Schetsen Volkswagen Multivan openbaar gemaakt
  • duurste Volkswagen Transporter van Marktplaats
    Dit is duurste Volkswagen Transporter van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Bedrijfswagen, bilstein, bodykit, bruin, Diesel, t6, transporter, tuning, verlaagd, Volkswagen

Vorig bericht: « Deze dure oldtimers werden deze week verkocht
Volgend bericht: Huis in Florida heeft een circuit in de achtertuin »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchcarwizard zegt

    7 februari 2020 om 22:45

    Een transporter zonder tuning loopt al in de soep. Nooit doen.

    Login om te reageren
    • woertquattro zegt

      7 februari 2020 om 22:57

      @baidu: jarenlang t4 t5 en t6 gereden , ook met chip . nooit problemen gehad .

      Login om te reageren
    • simon550i zegt

      7 februari 2020 om 23:12

      @baidu: inderdaad vaak problemen en slechte service. Met een vito bijna nooit problemen en top service!

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        7 februari 2020 om 23:51

        @simon550i: uiteindelijk is de Transit de beste bestelbus van allemaal.

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          8 februari 2020 om 10:02

          @awesome: en de lelijkste

          Login om te reageren
          • dailydriver zegt

            9 februari 2020 om 00:50

            @eklasse: vandaar dat vroeger elke bankovervaller een transit nam als vluchtwagen. Hahahaha

            Login om te reageren
    • hassebas zegt

      8 februari 2020 om 00:26

      @baidu: 3x T6 alle versies en zonder problemen. 150-204pk abt pakket voor erop nu en nu 6.1 besteld bulli
      service in dld doen, beste garages daar voor onderhoud

      Login om te reageren
  2. 3246cm252kw zegt

    7 februari 2020 om 23:20

    Echt een pk winst die nihil is zeg… had wel een hogere hoed van Abt op…

    Login om te reageren
  3. bbfix zegt

    7 februari 2020 om 23:56

    Die 180 pk biturbo moet je inderdaad niet hebben. De 200 pk versie ken ik zelf niet.. wat wel bijzonder is, is dat de service-interval van 30 naar 40 duizend is gegaan met de komst van de T6. Ruilmotoren liggen op voorraad… of is er structureel wat gewijzigd aan deze motoren dat ze nu wél betrouwbaar zijn?

    Login om te reageren
    • hassebas zegt

      8 februari 2020 om 00:28

      @bbfix: haha die 2.5 180pk was een ramp met nl importeur en olie koelers. ga naar dld en word kosteloos gerepareerd. die hebben we tot 240.000 km doorgereden daarna. nu T6
      gevoelige dsg bak maar kwestie van goed onderhoud

      Login om te reageren
      • nautique206 zegt

        8 februari 2020 om 08:35

        @hassebas: 180pk biturbo is een 2 liter, de 2.5 5 cilinder is met 130 en 174pk geleverd

        Login om te reageren
  4. monsieurleloure zegt

    8 februari 2020 om 02:04

    @ hassebas, eerst zeg je dat met 3 Transporters probleemloos hebt gereden , in een reactie daarna is er een kosteloze reparatie geweest. Beetje dubbel nietwaar?!

    Voor mij ook een Vito, bij de Vito zijn geen 300 verschillende motorcodes zodat je niet 100 uur op internet hoeft te speuren welk blok het minst onbetrouwbaar is.

    Login om te reageren
  5. niex zegt

    8 februari 2020 om 08:05

    Verlagen daar kan ik nog wel inkomen, ze moeten immers wel in je kofferbak kunnen zitten terwijl er een lange rijd wagens voor je rijd.

    Login om te reageren
  6. wimof zegt

    8 februari 2020 om 12:07

    Van CFCA en BPC motoren gaat er 10% stuk.
    Op Redhead Zylinderkopftechnik kan je zien wat er fout loopt.

    Login om te reageren
  7. sirdrinksalotofpetrol zegt

    8 februari 2020 om 17:45

    Een 2.5 AXD gehad……één GROOT drama. Gelukkig heb ik een eigen autobedrijf dus kon het redelijk ‘goedkoop’ gerepareerd worden. Nu een viano met een 3.0 v6 (omv642 voor de kenners) heerlijke auto en tot nu toe nog geen problemen. Hoop dat die nieuwe transporters wat beter zijn.

    Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    9 februari 2020 om 10:11

    De Zafira/Jumpy/Expert met 180pk. Busje voor veel minder geld voor ongeveer hetzelfde

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North