• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen: “we hebben de beste auto van het veld”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 20 september 2018 om 14:54 – 17 Reacties


Sterke woorden van de Nederlander.

Na zijn fenomenale optreden in Singapore ziet Max Verstappen de toekomst rooskleurig in. Logisch, want zijn Red Bull is slechts in een klein aantal races dit jaar écht competitief geweest. Op een circuit waar de coureur het verschil kan maken, heeft Verstappen zijn kans gepakt en een fraaie podiumplaats gepakt. De Nederlander dicht het succes echter niet alleen toe aan zijn eigen stuurmanskunsten. Nee, volgens hem is zijn auto, de Red Bull, de sterkste van het veld.

Verstappen kijkt in dit geval niet naar de toekomst, maar naar het heden. Het bijna 21-jarige talent is er van overtuigd dat Red Bull vandaag de dag de beste auto heeft. Echter, dankzij de onderpresterende Renault-motor kunnen ze zich niet met Ferrari en Mercedes in de titelstrijd mengen. Gelukkig ziet Max dit op korte termijn veranderen, dankzij het samenwerkingsverband dat zijn team met Honda is aangegaan. Zo vertelde hij deze week bij de opening van een nieuwe Jumbo-vestiging:

“Ik denk dat we [nu al] de beste auto van het veld hebben, dat bleek wel weer in Singapore. We hopen natuurlijk dat het volgend jaar met een nieuwe motorleverancier [Honda] wel verder de goede kant opgaat. We hebben nu al de juiste mensen aan boord, alleen klopt het hele pakket nog niet. Dat zal volgend jaar ook nog lastig worden, maar ik hoop dat we het jaar daarna wel echt een kans maken.”

Max heeft dusdanig veel vertrouwen in de toekomst met Honda, dat hij voor enkele jaren bijtekende. Dit terwijl zijn teamgenoot, Ricciardo, tijdens de zomerstop juist zijn overstap naar Renault aankondigde. We zullen de komende jaren uit gaan vinden wie van hen twee de juiste keuze heeft gemaakt.

Verstappen is in ieder geval zeker van zijn zaak. Hoewel hij geen directe successen verwacht, vertrouwt hij erop dat Red Bull tegen 2020 de juiste mensen aan boord heeft gehaald om voor regelmatige overwinningen en de titel te kunnen strijden. Zo noemt hij de volgende redenen waarom het ze met Honda wél zal lukken:

“Ten eerste vanwege het budget dat ze hebben, dat is vele malen groter dan dat van onze huidige motorleverancier. Verder gaan ze gewoon de goede kant op, ook qua testbankresultaten. Bovendien willen ze heel graag, ze willen echt winnen. De mentaliteit om te willen winnen hebben wijzelf al in het team, maar nu moet de andere kant – van de motor – nog en dat gaan we volgend jaar zeker krijgen.”

We zeggen het regelmatig, maar we kunnen het niet vaak genoeg herhalen: in de Formule 1 is niets zeker. Denk bijvoorbeeld maar eens terug hoe overtuigd McLaren was van haar auto en capaciteiten, voorafgaande aan haar nieuwe samenwerking met Renault. Dit seizoen zijn ze net zo goed nergens te bekennen. Aan de andere kant, als je niet met een flinke portie goede moed aan een nieuw project begint, dan kun je er net zo goed direct mee stoppen.

Volgend jaar krijgen we de basislijn te zien van het huwelijk tussen Red Bull en Honda, het jaar daarop mogen we de échte, realistische resultaten verwachten.

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Red Bull overweegt nóg meer straf voor Max in Rusland
  • Sky misbruikt crashbeelden Max Verstappen, Red Bull furieus

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, Max Verstappen, motor, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Zo koop je nu nog een auto zonder prijsverhoging
Volgend bericht: Porsche Boxster 986 (1996-2005) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    20 september 2018 om 15:03

    Terwijl Ferrari en Mercedes in een titelstrijd verwikkeld zijn, is Red Bull waarschijnlijk al aan het focussen op de aero wijzigingen van 2019.
    Ben ook benieuwd wat de Honda update in Austin gaat brengen.

    Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    20 september 2018 om 15:03

    Max, de beste auto van het veld wil ook zeggen dat er NU al een topmotor inzit.

    Als ik met een Cayman rijd, wat in principe de beste Porsche is qua layout, ga ik ook geen brokken maken met m’n 2 litertje in een race met 911jes.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      20 september 2018 om 15:23

      @cossiekiller: ik hoop dat Max meeleest!! Want de informatie en de technische “know-how” die je hier met ons deelt kan misschien wel de laatste 0,5 procent zijn die RBR nodig heeft om volgend jaar mee te doen om de titel! Waarvoor akte!

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        20 september 2018 om 15:33

        @cloverleaf: Ik hoop het van harte! Nu is het alleen te hopen dat ze niet echt een Cayman chassis gaan nemen, daar bij RedBull…

        Login om te reageren
    • evdw zegt

      20 september 2018 om 15:26

      @cossiekiller: Nee maar je zegt het zelf al, de Cayman is de beste Porsche qua chassis en ophanging en dat is wat Max hier ook bedoelt.

      Login om te reageren
    • aambei zegt

      20 september 2018 om 16:09

      @cossiekiller: Dat brokken maken lukt Max anders best aardig

      Login om te reageren
  3. ab1963 zegt

    20 september 2018 om 15:08

    Zolang Adrian Newey zich er mee bemoeit is er voor Max alle reden om optimistisch te zijn

    Login om te reageren
  4. johnwaters zegt

    20 september 2018 om 15:10

    Nu nog de beste piloot vinden.

    Login om te reageren
  5. ghengiskhan zegt

    20 september 2018 om 15:16

    Het grote verschil met RB nu en McLaren in het verleden is dat ihgv RB de coureur het zegt. Bij McLaren was het een managermeneer.

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    20 september 2018 om 15:33

    Aero is altijd het sterke punt van de RB’s, en daar gaan ze nu juist wijzigingen in doorvoeren. Daarnaast is het de bedoeling dat de motoren volgend jaar meer volgas kunnen gaan rijden. Ik durf niet te zeggen of dat laatste in het voor of in het nadeel van RB zal zijn, Verstappen waarschijnlijk wel. Of hij dat met ons gaat delen is natuurlijk de vraag.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 september 2018 om 15:41

      @pomoek: Goed punt. Red Bull’s voorsprong op aerodynamisch gebied wordt door de nieuwe regelgeving wel een stuk kleiner. Ben benieuwd hoe ze daarmee weten om te gaan.

      OT: in mijn ogen is de motor een onlosmakelijk onderdeel van een auto, anders is het gewoon een veredelde koets. Aangezien Red Bull duidelijk niet het snelst is, hebben ze dus ook niet de beste auto.

      Login om te reageren
  7. tttijn zegt

    20 september 2018 om 15:51

    Helemaal mee eens!

    Login om te reageren
  8. schreute01 zegt

    20 september 2018 om 17:49

    En onderhand ontwikkelen Mercedes en Ferrari ook gewoon door. Vergeet dat niet!

    Login om te reageren
  9. HzR zegt

    20 september 2018 om 18:31

    Hij bedoeld chassis in plaats van auto. Als ie de beste auto heeft en niet wint ligt het aan de bestuurder…

    Login om te reageren
  10. kunstomdathetmoet zegt

    20 september 2018 om 23:13

    Bericht: “Max heeft dusdanig veel vertrouwen in de toekomst met Honda, dat hij voor enkele jaren bijtekende. ”

    Ik hoef toch hopelijk niet toe lichten waarom dit complete onzin is.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    21 september 2018 om 07:30

    Wat weet een 21 jarige Jumbo filiaal opener die niet gestudeerd heeft omdat hij altijd op de karts zat nou eigenlijk van motorentechniek en aerodynamica? Inderdaad, vrijwel niets. Hij is coureur en sponsorgezicht.
    Zijn taak is het om zichzelf gemotiveerd te houden en af en toe een positief praatje te houden. En dat doet hij uitstekend!

    Login om te reageren
  12. Gulli zegt

    21 september 2018 om 09:11

    Ik hoorde iemand (het zou zomaar meneer Moll geweest kunnen zijn) zeggen dat Honda volgende race zomaar een enorme sprong in pk’s zou kunnen maken waarmee ze sterker zouden zijn dan de Renault-krachtbron. Ik help het ze hopen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North