Autoblog advies: waardevast speelgoed met handbak (60k)

Auteur: , 101 Reacties
Alpina Roadster S

Vandaag gaan we neuzen door de betere snoepwinkels van Nederland!

Het kan zo’n mooie job zijn, het schrijven van adviezen voor Autoblog. Tussen de aanvragen voor een nieuwe leasewagen, boodschappenauto of familiehok zitten soms ook ware pareltjes. Zoals de aanvraag van Berjan. Wellicht kennen jullie hem onder zijn alter ego ‘Bimmerfan’.

Hij is op zoek naar een auto voor de hobby, voor ernaast. Hij is al voorzien van twee van dergelijke auto’s, een BMW 2002 tii en een 320i (E21). Hij is nu op zoek naar nog een leuk weekendspeeltje. Een leuke, speelse auto waar veel plezier mee te beleven is. Nog een voorwaarde is dat de auto waardevast is. Hij hoeft er niet schofterig veel geld aan te verdienen (het mag wel, overigens), maar de afschrijving moet niet te hoog zijn. Last but not least: er moet een handbak in zitten. Automaten zijn voor wanneer ‘ie 80 is. De wensen en eisen van Berjan zien er in tabelvorm als volgt uit:

Huidige /vorige auto's:BMW 2002tii en BMW 320i (E21)
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 60.000 tot € 70.000
Jaarkilometrage:15.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Iets voor in het weekend
Gezinssamenstelling:2 volwassenen
Voorkeursmerken /modellen:BMW, Porsche en Mercedes
No-go modellen / merken:Engelse auto's

Audi R8 4.2 FSI Coupé
€ 69.950
2008
36.500 km

De Audi R8 is, in tegenstelling tot wat door veel sportwagenbouwers wordt gezegd, een zeer compromis-rijke auto. De Audi R8 is zo’n auto die op heel erg veel punten een zeer ruime voldoende scoort en bijna nergens een steek laat vallen. De 4.2 motor is een heerlijkheid, zij het niet de allersterkste V8 aller tijden. Een RS6 uit dezelfde periode is sneller in een rechte lijn, maar hard rechtuit rijden (de R8 4.2 haalt 301 km/u, check de video HIER) is slechts een van de talenten van de R8. De wegligging is erg on-Audi: veel vermogen naar de achterwielen en een fijne balans. De R-Tronic bak is niet echt top, je moet eigenlijk direct gaan voor de handbak. Enige nadeel is dat het wellicht allemaal iets te gemakkelijk gaat voor een supercar/sportcoupé, maar dat is tegelijkertijd de USP van de R8.

Audi R8 V8 quattro '08

BMW 1M Coupé (E87)
€ 51.875
2012
40.000 km

Dit is de eerste auto die naar boven kwam, toen de eisen werden opgenomen. Een rijdersauto met handbak, die in waarde gaat toenemen. In het budget van 60-70k is een M2 ook mogelijk, maar we vermoeden dat die eerst nog even gaan afschrijven. De BMW 1M Coupe daarentegen, lijkt nu op zijn bodem van 45k te zitten. Het is geen garantie dat de waarde zal gaan toenemen, maar de afschrijving zal zeker beperkt zijn, mits de toegenomen kilometers meevallen. Qua rijden is het een heerlijke old-school BMW, ondanks de geblazen zes-in-lijn. Tegelijkertijd is het een relatief moderne auto die je ook nog eens eenvoudig en probleemloos kunt inzetten voor een leuke vakantierit. Nog een voordeel: je hoeft niet eens het gehele budget erop stuk te slaan.

BMW 1M Coupé (F87) '11

Porsche 911 GT3 (996)
€ 69.950
2000
45.000 km

Deze aanvraag schreeuwt: ‘Porsche’. Het aantal modellen dat je kunt kopen in het gestelde budget is bijna schier oneindig. Onze keuze viel dit moment op de 996 GT3. De eerste GT3 was nog echt een rauwe sportwagen die wat ongemakkelijk was. Daarna werden GT3’s niet alleen sneller, maar ook geciviliseerder. Wilde je een rauw randje, dan kon je opteren voor een GT3 RS. Well played, Porsche. De rauwe rijsensaties zijn onovertroffen, met name het stuurgevoel is briljant. Dit is een auto die je moet leren rijden. Qua restwaarde lijkt de GT3 stabiel te zijn op het moment. De 996 Turbo stijgt een klein beetje en de GT3 lijkt dat ook te doen. Het is zeer beperkt, dus verwacht geen GT3 RS 4.0 achtige taferelen, maar enigszins afschrijvingsbrij rondrijden behoort zeker tot de mogelijkheden.

Porsche 911 GT3 (996) '00

Nissan 370Z Nismo (Z34)
€ 49.950
2014
30.000 km

We zullen eerlijk zijn, deze auto gaat nog wel een tijdje afschrijven en niet zo’n klein beetje ook. Maar je zult wel degelijk geld kunnen besparen. Deze auto’s zijn nog erg vers, sommigen hebben zelfs nog fabrieksgarantie. Qua onderhoud en onderdelen zit je gebakken bij deze Nissan. Dankzij de BPM is dit model bijkans onverkoopbaar, dus het aanbod zal erg klein blijven. De Nismo 370Z is een pure rijdersauto volgens de klassieke school: achterwielaandrijving, een neusje voor overstuur en karaktervolle rauwdouwer in het vooronder. Het uiterlijk is niet ieders smaak, maar het is herkenbaar en origineel. De prestaties zijn in dit gezelschap niet overbemeten, maar de sensatie is zeker te vinden.

Nissan 370Z Nismo (Z34) '14

Alpine A610 Turbo
€ 54.000
1991
25.000 km

Alpine maakt op dit moment een LL Cool J-esque comeback. Dit was hun laatste model voordat de A110 zijn (her-)intrede deed. De specificaties zitten erg dicht bij elkaar. Zo heeft de Alpine A610 Turbo 250 pk en 350 Nm. Daarmee is de A610 in staat tot meer dan acceptabele prestaties. Qua karakter is het geen Alpine zoals de A110 (zowel de klassieker als de nieuwe). Het is meer een Gran Turismo. Het weggedrag is zeer interessant te noemen, rijden is echt een beleving. De besturing is loepzuiver, de wegligging is avontuurlijk. Je moet rekening houden met het pendule-effect van de zware motor achter de achteras. Vervolgens kun op een golf van koppel de bochten uitacceleren. Inderdaad, net als bij een 911. Verrassend onderschatte auto met. Qua restwaarde zou dit weleens een goede kunnen zijn, ze worden telkens zeldzamer. Het interieur is overigens zeldzaam slechts. Da’s jammer.

Renault Alpina A610 Turbo '91

Donkervoort D8-210
€ 60.000
2003
45.000 km

Als het toch een weekendauto gaat worden, waarom niet meteen kiezen voor een hardcore speeltje van Hollandsche bodem? In het budget kun je kiezen tussen verschillende Donkervoorts. Met name de latere D8’s met Audi-motoren (de 1781cc grote 20-kleps turbo) zijn aan te raden. Deze kon je krijgen met diverse gradaties qua vermogen, zoals 150 pk, 180 pk en deze met 210 pk. Dat is in dit geval niet echt heel erg veel vermogen, maar dankzij het zeer lage gewicht is deze Donkervoort bloedsnel. Qua restwaarde doen Donkervoorts het traditioneel erg goed. Donkervoorts zijn (iets) minder hardcore dan je zou denken, maar dan vergelijken we de auto met een extreem kale auto’s als een kart, Formule Ford of de nieuwe Audi A4.

Donkervoort D8-210 '03

Dodge Viper SRT-10
69.950
2006
30.000 km

De Dodge Viper SRT-10 kun je eigenlijk zien als een grote Donkervoort. Je zit heel erg laag, je hebt een lange motorkap voor je snufferd en je raakt een beetje geïntimideerd. Dit is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Dat komt door het relatief lage gewicht. Natuurlijk, de Dodge is twee keer zwaarder dan de Donkervoort, maar heeft ook meer dan 2,5 keer zoveel vermogen als de D8. Die 8,3 liter V10 is uiteraard de dominerende factor bij de Viper-beleving. De motor heeft altijd vermogen en koppel te over. Al bij lage toeren sleurt de motor er flink aan en dat gáát maar door. Sturen, remmen en schakelen dienen allemaal met zorg te worden gedaan. Geen gooi en smijt auto, maar wel een spectaculaire leverancier van sensaties. Best betrouwbaar ook. Qua restwaarde: erg lastig in te schatten, maar originele EU-exemplaren zijn de beste keuze.

Dodge Viper SRT-10 Convertible '06

Ferrari F355 Berlinetta
€ 70.000
1995
70.000 km

Tjsa, we hadden laatst een overzicht met betaalbare Ferrari’s en daar kwam deze auto ook in voor. Nu is dat betaalbaar vrij discutabel, maar feit blijft dat je voor een 5 Serie met viercilinder en een paar opties ook dít voor de kunt hebben staan. Het is de auto waar iedereen week van in de knietjes wordt. Het hoog schreeuwende geluid van de achtcilinder, de perfecte wegligging en dat tijdloze uiterlijk. Qua afschrijving zit je goed met deze auto. De Ferrari F355 zal waarschijnlijk niet meer afschrijven. Sterker nog, in het budget zijn alleen exemplaren te kiezen met een relatief hoge kilometerstand. Althans, voor een Ferrari. Bij Porsche lachen ze erom.

Ferrari F355 Berlinetta '95

Honda NSX 3.0 Coupé (NA1)
€ 64.750
1995
75.000 km

De betere Ferrari is natuurlijke de Honda NSX. Qua wegligging staat deze auto op een hoger niveau. Qua betrouwbaarheid en bouwkwaliteit is het verschil lachwekkend. De NSX is een pure rijdersauto, maar is iets minder spectaculair en snel dan de Ferrari. Toch scheelt het qua prijs niet erg veel. Het is wel zaak om te zoeken naar de juiste NSX. De automaat moe je sowieso links laten liggen, niet alleen omdat je een handbak wil, maar ook vanwege de vier verzetten en het teruggeschroefde vermogen. Ook de NSX-T moet je overslaan. Raar maar waar, de destijds goedkoopste NSX (coupe met handbak) is nu de duurste. NSX’en zijn nooit echt goedkoop geweest, maar tegenwoordig lijken ze redelijk te stijgen. Belangrijk: ondanks het enorme aanbod aan accessoires voor deze auto is het zaak de NSX zo origineel mogelijk te houden.

Honda NSX 3.0 Coupé (NA1) '95

Alfa Romeo S.Z. Coupé (162C)
€ 64.500
1991
25.000 km

Over restwaarde gesproken, al bij de introductie van de Alfa Romeo S.Z. (Sprint Zagato), werd er enorm gespeculeerd over de waardestijging die deze auto door zou maken. Een illuster merk, een excentriek designhuis, een Busso V6 en de laatste achterwielaangedreven auto uit Arese waren wezenlijke argumenten om waardestijging te verwachten. Dat kwam er niet helemaal uit. Een beetje afhankelijk van de gereden kilometers en staat, is de Alfa Romeo S.Z. min of meer even duur gebleven. Of deze nog omhoog gaat is onzeker, maar je gaat niet meer afschrijven. Van de auto’s uit dit rijtje zijn de prestaties verreweg het minst spectaculair. De motor levert iets meer dan 200 pk en is niet uitzonderlijk licht. Toch, die 3.0 V6 klinkt hemels, de balans in het onderstel is magistraal en het design (overigens niet van Zagato, maar van Robert Opron) zeer excentriek. Een obscure rariteit in een tijd van automobiele eenheidsworst.

Alfa Romeo S.Z. (162C) '91

Alpina Roadster S (E85)
€ 55.000
2005
40.000 km

Een auto die nog weleens vergeten wordt is de Alpina Roadster S. De wat? Juist. De Alpina Roadster is de derde en laatste roadster van Alpina. De auto is uiteraard gebaseerd op de BMW Z4. De motor is de goddelijke 3.4 liter grote zes-in-lijn. Een motor die niet zozeer op maximaal vermogen is getuned, maar maximale bruikbaarheid, respons en comfort. Met het weggedrag heeft Alpina behoorlijk wat minpuntjes van BMW weten weg te poetsen. De Alpina variant is sportiever en comfortabeler tegelijkertijd. Het uiterlijk is verrassend ingetogen gebleven. In Nederland zijn ze nauwelijks te vinden, in Duitsland kom je ze geregeld tegen, zij het niet in grote getale. Qua investering doen Alpina’s het traditioneel erg goed. Deze Roadsster S lijkt een perfecte kandidaat te zijn: het is immers de laatste handgebouwde motor van Alpina, daarna werden de motoren (voorzien van turbo) bij BMW gebouwd. Ga voor een zo bijzonder mogelijke kleurstelling qua koetswerk en interieur, doet het altijd goed.

Alpina Roadster S (E85) '05

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



101 reacties

Vind maar eens een 1M dan.
@bmwfreak038: edit: gelijk die 1m kopen, 35.000. Geen geld, op marktplaats.
@bmwfreak038:


Hier is een witte 1M, valt in het budget:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/1-serie/40614992

Hier is een zwarte 1M, valt ook in het budget:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/1-serie/38138475

Hier is een oranje 1M, valt ook in het budget:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/1-serie/37861220

Kortom, elke kleur die nieuw leverbaar was, kun je nu nog krijgen. De 1M zeldzaam, maar ook weer niet ZO zeldzaam. In Europa alleen al rijden er meer dan 4.000 rond. Wereldwijd zijn het er meer dan 6.300. Dus je kunt ze geregeld tegenkomen. De Saab 9-3 Viggen is aanzienlijk zeldzamer ;-).
@willeme: en mede daarom ben jij de ultieme aanrader…
@willeme: toch kom je zelden een 1M tegen, vertel eens wanneer je er voor het laatst 1 zag😜
@bmwfreak038: Ik zag m vroeger wel eens staan op de parkeerplaats van mijn oude school 😬
@ater: Toevallig een zwarte op de Uithof? Die stond altijd ver van de plebs geparkeerd om parkeerschade te minimaliseren.
@AutomotiveDesigner: Nee, deze was oranje en stond geparkeerd bij het Nova College in Hoofddorp. Ik heb volgens mij nog wel een paar slecht bewerkte foto’s tussen mijn uploads staan😅 Was wel alweer een tijdje terug.
@ater: jij bent in de war met de M1 dunk mij..
@bmwfreak038: Als een echte bmw freak zou je het verschil tussen een M1 en 1M wel moeten weten toch? De BMW M1 is ondertussen al wel een jaartje of 40 oud. De 1M daarin tegen is nog redelijk modern en heeft tegenwoordig als opvolger de M2.
@ater: waar haal jij vandaan dat ik dat niet weet, of noem je 5 jaar geleden nu vroeger?
@bmwfreak038: elke week op donderdag… bij jan de wit in haarlem op het terrein staat altijd een oranje exemplaar overdag (naast een ghibli veelal)
@willeme: veel gt3 voor 70k zijn er toch niet. Zeker als je weet dat je bij een 996 echt wel de IMS bearing moet laten vervangen of je loopt een giga risico.
Wel natuurlijk een mezger blok.

In Duitsland overigens voor 50k manuele R8 V10. Lijkt me coole auto maar in België schijteduur aan tax
@woudloper:

Als je een beetje zoekt, zijn ze heus wel te vinden. Het is in NL sowieso een vrij zeldzame auto, dus je gaat er geen 250 op een rij vinden.

Betreft IMS: dat is natuurlijk een internetdingetje aan het worden. Het blok van de 996 kent een paar zwakke punten. Gezien het feit dat Porsches (vaak) behoorlijk aan de prijs zijn, hebben de vorige eigenaren het (al lang) aangepakt. Als het niet gebeurd is, er zijn enorm veel oplossingen voor. Zowel van Porsche als van specialisten zijn er fixes dieet probleem uit de wereld helpen. Een grote beurt is vaak duurder ;-).

Echter, je geeft zelf al aan dat het niet nodig is: de 996 en 997 GT3 hebben een Mezger-blok. Dat betekent dat IMS geen issue is. Kortom, een 996 GT3 is gewoon een optie ;-).
@woudloper: genoeg te krijgen in dat budget incl nederlands kenteken,
@bmwfreak038: begin met zoeken bij een lantaarnpaal. Dikke kans dat er een omheen gekruld zit.
@autodidact: 1M word enkel gekocht door liefhebbers, ik denk niet dat er veel zijn gecrasht.
Keuze makkelijker of juist moeilijker maken 😉
Mag ik ze ook allemaal (behalve de R8)?
R8 of alpina z4. Easy choice.
Wat een prachtig lijstje is dit zeg. Ik vind de alfa wel een pareltje zeg maar die Ferrari is ook al zo mooi…
Viper all the way. NSX komt als 2e over de lijn.
@peug206: de Viper 8.4 is wel een veel betere auto dan de 8.3
Ik zal, hoe bruut ik m ook vind, niet de 370Z Nismo aanraden. Want die gaat echt nog heel flink afschrijven. Beter koop je dan een hele mooie 350Z. Die heeft de afschrijving al gehad. En van die overige 50k zou ik nog een Honda S2000 kopen voor het vrouwtje en daarnaast een heule dikke vakantie en een rib boot…

Uit dit rijtje overigens de GT3… waanzinnige wagen!
@cloverleaf: Haha vooral die rib is top, goed over nagedacht :)
@granlusso: 100 over het Ijselmeer is toch veel vetter dan 250 over de afsluitdiek
Wel een lastige keuze als het rijtje een paar iconen zoals de Gt3, F355 en 1M bevat. Voor mij toch de F355. Echt een schitterende auto met briljante soundtrack!
@schoen85: Inderdaad de F355. Wat een geweldige tijdloze auto blijft dat. Het liefst in donkerblauw met beige interieur. Heerlijk! Op nummer twee de BMW 1M en 3 de Audi R8. De Porsche GT3 is gaaf maar is qua uiterlijk minder wat minder fraai.
@simonferrari: zoals die van Hoovies Garage, maar dan zonder de brandplekken…
@simonferrari: precies zo, donker blauw met beige! Zo staat ie al jaren boven aan m’n lijstje!
De R8 is wel een heerlijke auto. Uit dit rijtje zou ik die pakken, echter als ik de keuze heb zou ik voor een snelle Jap gaan als rijders auto. Supra TT, R34 Skyline GTR en als je geen Jappen fan bent een vleugel Cossie?
Doe mij maar Alfa Romeo Sport Zagato. Past mooi bij mijn Rosso Alfa Giulia.
@ibssr: La Bella & il Monstro
Altijd de 1M.
370 Nismo voor mij als ik het geld had.
Vraag me af of die autos wel degelijk waardevast blijven. Autos met hoge autostoot worden steeds duurder qua inschrijving en jaarlijkse belasting (in Belgie toch). Als je bijvoorbeeld naar een leuke auto van 2000 à 2005 kijkt vind je best wel een leuk aanbod. Tot je ziet wat het kost om hem op de baan te krijgen. Heb onlangs wat prijzen nagekeken. De duurste was een scaglietti. Kost 15k aan inschrijving + belasting, en dan nog eens 5k per jaar erna. Als je voor een leuke weekendauto op een jaar of 3 15 tot 20 duizend euro kwijt bent aan belastingen dan gaan de mensen toch echt naar goedkopere alternatieven kijken en dan zakt de vraag naar dit soort oudere voertuigen.
@fejjie: Wat een bedragen zeg! Kwa tweedehands wagens zit je in Nederland een stuk beter dan. (Kunnen we mooi alle dikke wagens uit Belgie lekker goedkoop importeren ;) )
@fejjie: dank voor deze weetjes. Dan is België nog niet eens zo gek. De grootste vervuilers betalen dus. Prima regeling. Maar ben wel altijd al jaloers op m’n Belgische collega’s omdat ze veel dikkere nieuwe auto’s kunnen rijden dan wij Hollanders. De leaseregeling is daar heel veel leuker als bij ons. Die collega’s grappen altijd dat ze eerder een S-klasse krijgen dan een tientje opslag.
Leuke en originele samentelling aan auto’s @willeme!

Zelf zou ik auto’s waar niemand aan denkt, zoals de NSX en de Nissan 370Z, zeker overwegen, alleen vind ik namen als Ferrari, Alfa Romeo, Porsche en Alpina veel meer tot de verbeelding spreken dat die auto’s misschien eerder de doorslag geven.

En hoewel de F355 wat mij betreft een van de mooiste Ferrari’s ooit is, vind ik de NSX ook zeker geen lelijke auto. Aan het design kan het dus niet liggen.
Gek eigenlijk dat de emotie van een merk zoveel meespeelt dan.
@granlusso: neen daar denkt men wel degelijk aan.
Ehh, wat denken jullie van een leuke Lotus?
@escort77: past net niet
@escort77: Voor een weekendauto natuurlijk perfect. Lijkt me wel een enorme fun factuur. Zal ook vast en zeker in het budget te krijgen zijn.

Uit dit rijtje toch de F355, maar als tweede een lotus lijkt me een prima plan :)
@simonferrari: qua onderhoud, brandstof, verzekering en belastingen natuurlijk wel een totaal andere auto. Maar ja, wel een Ferrari en dat blijft altijd iets bijzonderderders houden, dat ben ik met je eens.
@escort77: op de wensenlijst worden GB autos uitgesloten
@alloallo: willeme trekt zich (terecht) niet altijd wat van dit soort eisen aan 😉
Eerste auto die in mij opkwam: een Z4 M Coupé. Goed te vinden in het budget en hij zou mooi passen tussen de andere BMW’s van hem.
Bizar eigenlijk. 5 jaar geleden zaten SZ/RZ’s rond de 30-35k, dat is nu het dubbele. Blijft afschuwelijk mooi
De 996 GT3 of de Alpina Z4! Ik ging in Duitsland voor een 997 kijken, voor 60k kun je zeker wel een Turbo vinden!
BMW 850 zou denk ik een hele mooie aanvulling zijn op het wagenpark. Was toen al een bijzondere verschijning en nu nog steeds.
370Z of NSX.
Ik zou met dat budget kijken voor TVR of een Net 911 speciaaltje
Donkervoort zonder twijfel :)
Het eerste wat in me op kwam was de 1M.
Het tweede een Delta Integrale.
Duidelijk de nsx, die stijgt nu juist in waarde…
De F355 is met stip de mooiste uit de lijst, alleen het onderhoud!?!?!?!!
https://m.mobile.de/auto-inserat/mazda-rx-7-turbo-altrip/266674902.html?ref=srp
@tge1: Voor dat geld mag hij hem ook bij mij ophalen. Heb een 93er met 66.000 km in montego blue. Veel spectaculairder om te zien. Ook al voorzien van NL kenteken.
@kevindb: Is dat een LHD? Ik heb zelf jaren een RHD RX7FD gehad. Helaas recentelijk verkocht aan een andere liefhebber wegens twee linker autotechniek handen… Wel veel plezier aan beleefd! Er gaat er ooit nog wel eentje terugkomen.
Enorm wisselend rijtje wel. Voor waardevast, koop de alfa of de ferrari als je het onderhoud kan betalen – ook stilstaand hebben ze regulier onderhoud nodig. De alfa gaat op termijn zeker in waarde omhoog, word een collectors itempje voor de alfa gurus. Ferrari gaat altijd omhoog, die f355 word elk jaar duurder. Porsche GT3 kan ook nog, maar de 996 was nou eenmaal niet het geliefdste exemplaar en zal minder stijgen in prijs dan eerdere of latere generaties.
@speedygonzalez: Ik heb het idee dat de 996 al het laagste punt voorbij is qua prijs. De 997 daarentegen gaat eerst nog zakken denk ik. Die valt nu nog in het stadium “ik heb geen geld voor een 991” terwijl de 996 meer semiklassieker aan het worden is. Ondanks (of misschien ook wel deels dankzij) de koplampen.
@frederik: ik vind die 996 lampen goud!
BMW E30 M3, BMW E46 M3, BMW 850i, Mercedes 190E 2.3-16/2.5-16.

Vergeet de handbak en neem een Mercedes 500E!



Een A610 is echt een droom, al moet je waarschijnlijk wel de hele wereld af zoeken naar normale slijtage onderdelen….
Waarom niet gewoon een nieuwe alpine?
Serieus lastig!
Gegeven het wagenpark zeker een cabrio. En dan denk ik toch echt aan de Donkervoort.
Ik zou zoiets kopen

http://www.autotrader.nl/auto/bmw-z4/2008/landgraaf/8tyk4/bmw-z4-m-coupe/?zoekopdracht=bmw-z4&trefwoord=M%20coupe

Ook een zeldzame verschijning
Maar zeer gave stuurmans auto.
De man is BMW fan, ik denk iets anders niet snel zal aanslaan. bij de man.
Dus een halve Z8 ofzo ?
Een 16e van een M1 of zoiets ?
Iemand die aan time sharing doet met BMW’s
@desjonnies: Precies, deze man gaat echt niet gelukkig worden in die alfa of honda en zal weer uitkomen bij BMW. Daarom de E30 M3, moet nog wel lukken voor dat geld. Een dikke E30 325i cabrio M-tech kan natuurlijk ook want ik lees nergens dat zijn auto supersnel moet zijn. En anders een hele knappe E46 M3 of zelfs wel een CSL.
De dodge, donkervoort, audi en alpine vallen sowieso af. Vind zelf de alpina,1M en porsche heel vet! En btw de audi heb ik al geprobeerd en vond hem tegenvallen eigenlijk.
I found this offer at mobile.de:

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=264507507&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

BMW 850CSi Memory BiColor Sitzheizung. TOP
First Registration: 02/1993
Mileage: 108,700 km
Fuel Type: Petrol

Price: € 69.900

Deze is ook mooi maar mijn prio ligt op zwart leer
Zelf een m3 csl is mooi maar die vreselijke smg bak….
@bimmerfan: wat dacht je van deze? https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/opel-omega-lotus-3-6i-turbo-intercooler-24v-cat-benzine-groen-0e8e716a-abc4-542f-e053-e350040abebe
@benvan: vind het een hele gave auto!
Een echte sleeper zelfs!
Maar het is een opel :p,weet dat die samen met lotus is ontwikkeld maar denk niet dat het mijn keuze gaat worden.
Uit dit rijtje de R8, zelf zou ik juist naar GB gaan en kijken naar een leuke Suoer Seven afgeleide of een dikke Exige o.i.d.
NSx of M1 lastig
Prachtig lijstje. De NSX voor mij toch met kop en schouders bovenaan (onderstel afstemming m.m.v Senna, rol in Pulp Fiction, geen gezeur met lekkages en elektronica, zonder meer waardevast).

Als je het bij BMW wil houden naast de 1M (ook een top advies!) misschien een prachtige understated oude M5 (E28/E34)? De meesten zullen echter een flink aantal km’s op de klok hebben. En ze zijn al aan de dure kant (ook vanwege H-kenteken)
@pitapita: Een e34 m5 is ook mooi. Maar heb ik al een keer ervaren 10 jaar terug had mijn vader er ook 1 was een prachtig auto. Maar niet mijn keuze, zou een mooie e39 m5 ook wel wat vinden.
@bimmerfan: en een E24 M635CSI?
@skinnybmw: dat is ook een mooi alternatief
@skinnybmw: speciale auto maar niet mijn ding.
Je mag onze A klasse overnemen voor €60k.. het heeft een handbak, is groen en kan sneller dan 120.. laat maar weten of je het wat vind.
@toyotaprius: kan niet hard genoeg in nederland mag je soms 130 :p
@bimmerfan: moet je nagaan…. ik vermoed dat de A klasse dat ook wel gaat halen, zelfs 131!
Persoonlijk zou ik even iets doorsparen en kijken voor een mk1 of mk2 Escort RS, niet alleen leuk, maar ook een prima investering.
https://m.mobile.de/auto-inserat/mazda-rx-7-turbo-altrip/266674902.html?ref=srp Waarom niet zoiets? Zeldzaam, snel, interessante techniek, stijgende in waarde (indien linksgestuurd zoals deze), nog altijd actueel uiterlijk en eens een keer niet het eeuwige Duitse blik!
NSX 100%
Wegligging Alpine A610 “avontuurlijk”. Zeg maar gerust gevaarlijk. Niet leuk te rijden op de grens.
Allereerst de vraag, Waarom waardevast? Je wilt dus een sportauto maar zo min mogelijk geld erop verliezen? In dat geval zal ik toch even bij alle aanbevelingen hierboven uitzoeken wat verzerkings en onderhoudskosten zijn. Die ferrari bijvoorbeeld zal niet meer afschrijven, maar ik denk dat als je daar 5 jaar lang in rond rijdt, je rekening moet houden met 50k aan onderhoudskosten. In dat geval kan je wellicht nog een corvette c7 overwegen. Die zal in 5 jaar tijd 20k afschrijven maar hooguit 2k aan onderhoud kosten.
Koop je de auto echt als investering door hem in de garage te stallen en er nauwelijks mee te rijden? Dan kan je niet om de Honda Nsx heen.. en eventueel de porsche gt3 als goede 2de keus.

Ow en die Dodge Viper.. Ik zie dat je een voorkeur hebt voor Duitse auto’s, maar als je de bmw 1m of alpina z4 naast die viper zet, dan is zo’n duitser toch oersaai?
Koop die Viper maar! Heb je elke dag je eigen achtbaan voor de deur staan!
@davido89: wat kan je nou met een Viper? Vroaaappp geluiden maken en tanken. Weekendje Ardennen, te groot voor de bochtjes en kofferbak te klein voor weekend bagage. En dan blijven de toupetjes opmerkingen komen… https://youtu.be/yzZilvan-Q0
@davido89: ik heb vele exclusieve auto’s op de oprit gehad, in de tijd dat ik ze voor klanten uit de States haalde. Er was maar 1 auto waar iedereen op reageerde, de Viper. Zelfs niet auto liefhebbers dingen er naast te kwijlen. Daarnaast is het redelijk eenvoudige techniek, dus vrij voordelig te onderhouden.
Klassiekers heeft Berjan genoeg. Ik zou dus voor wat moderners gaan. Kan je er eventueel ook nog is mee naar Zuid Frankrijk voor de fun. Aangezien het ook waardevast moet zijn, zou mijn keuze uitgaan naar een Porsche 997 Carrera S. Eventueel een turbo, maar vind ik persoonlijk wat te schreeuwerig (wel waardevaster).
@mark383: haha idd klassiekers genoeg kan niet stoppen met kopen van die dingen. heb toevallig een week terug nog een 323i e21 restauratie project op de kop zien te tikken in zuid frankrijk!
Hij heeft een voorkeur voor Duits, dus de GT3 is de enige optie. Ikzelf heb een voorkeur voor Italiaans, dus de Ferrari. Of een Alfa 4c, maar die staat er helaas niet bij…
Dat anti-automaat wat nogal hardnekkig is, zal volgens mij alleen geroepen worden door mensen die nooit een automaat hebben gereden.

Wat een verademing. Roeren in een bak is voor mij zo jaren ‘90….
@dennisdd: zie het niet als daily dus het zal geen file auto worden. Dus rij liever schakel is meer beleving is mijn mening.
Je kan ook een schilderij en een fiets kopen. Schilderij is waardevast, geen onderhoudskostenen met de fiets kan je wat doen aan je buik en ben je ook op stap. Wanneer je de auto wil kopen om je te profileren kan je altijd nog eens een gesprek hebben met een psychiater, wil je een auto om mee te racen neem een licentie en ga bv mx5 cup rijden. Je kan overigens ook lekker gaan vissen….. maar als je auto uit dit lijstje wil kopen kies dan de Ferrari, echt een heel mooi model ook een kunstwerk
M635 csi, de motor uit de M1, handbak, 286 pk, voor de echte bmw-liethebber ;-)
Vind de Z4 m coupe ook wel een goede tip.
Wat een mooi dilemma, deze opties. Zonde dat GB auto’s uitgesloten worden. Zowel een lekker dikke Lotus als een Jag XKR-S zouden heerlijke auto’s zijn. Misschien zelfs een mooie F-type coupe of een Aston V8 vantage.. In ieder geval goede redenen om een aantal test ritjes te maken.
‘De automaat moe je sowieso links laten liggen, niet alleen omdat je een handbak wil’
2x een t vergeten in 1 zin ai ai ai…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).