• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn de circuits met de meeste bochten

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 13 oktober 2018 om 17:03 – 27 Reacties

Dit zijn de circuits met de meeste bochten


Twistin’ and turnin’, there we go.

In de geschiedenis van de Formule 1 heeft het circus al talloze circuits (en varianten daarvan) over praktische de gehele planeet bezocht. Sinds 1950 zijn er een aantal circuits op de kalender blijven staan, maar de meeste circuits hebben ondertussen plaats moeten maken voor nieuwe, veiligere of misschien zelfs betere alternatieven.

Nu we de kalender van volgend jaar voorgeschoteld hebben gekregen, bemerken we dat er geen veranderingen zijn aangebracht. Althans, hier en daar is natuurlijk wel iets verschoven, maar in feite zijn het dezelfde 21 circuits waarnaar de Formule 1 dit jaar is afgereisd, of nog naartoe moet. Dit biedt ons een mooie kans om de circuits nog eens nader te bekijken en op een rijtje te zetten welk van hen over de meeste bochten beschikt.

Aantal bochtenCircuits
23Singapore
21Abu Dhabi
20Baku, Circuit of the Americas
19Spa-Francorchamps, Monaco
18Silverstone, Sochi, Suzuka
17Hockenheimring, Autódromo Hermanos Rodríguez
16Albert Park, Shanghai, Barcelona
15Bahrain, Interlagos, Paul Ricard
14Hungaroring, Circuit Gilles Villeneuve
11Monza
10Red Bull Ring

Buiten de Formule 1-kalender om zijn er natuurlijk nog oneindig veel circuits op aarde in verschillende soorten en maten, en in afwijkende gradaties van bekendheid of relevantie, die we aan dit lijstje kunnen toevoegen. Gelukkig staat een aanzienlijk deel van de meest iconische circuits op aarde op de huidige kalender, maar een aantal belangrijke parcours ontbreekt, om wat voor reden dan ook, wel degelijk. Daarom hebben we een hieronder een reeks andere circuits op een rijtje gezet.

Dit zijn de circuits met de meeste bochten

Aantal bochten van andere iconische circuits.
– Isle of Man TT ‘Mountain Course’, 219 bochten
– Pikes Peak Hill Climb, 156 bochten
– Nürburgring Nordschleife, 154 bochten
– Circuit de la Sarthe, 38 bochten
– Mount Panorama, 23 bochten

Dit zijn de circuits met de meeste bochten

– Imola, 17 bochten (23 t.t.v. ongeluk Senna)
– Sepang, 15 bochten
– Zandvoort, 13 bochten
– Laguna Seca, 11 bochten
– Brands Hatch, 9 bochten
– Indianapolis Motor Speedway, 4 (of 13) bochten
– Daytona International Speedway, “4” (of 12) bochten

Dit zijn de circuits met de meeste bochten

Ook interessant!

  • Zandvoort
    Rechter geeft circuit Zandvoort helemaal gelijk.
  • Dutch GP
    Video: F1-teams komen aan op Circuit Zandvoort
  • Zandvoort overspoeld door trucks
    Zandvoort maakt zich op voor invasie van vrachtwagens
  • Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
    Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

abu-dhabi, brands-hatch, circuit, circuit-zandvoort, daytona, Formule 1, hockenheim, hockenheimring, indy-500, interlagos, isle-of-man, laguna-seca, monza, nordschleife, nurburgring, paul-ricard, pikes-peak, Racing, silverstone, spa-francorchamps, suzuka, zandvoort

Vorig bericht: « Koop de rijdende tijdmachine van een Sultan
Volgend bericht: Special: Volkswagen New Beetle »

Lees Interacties

Reacties

  1. thundernet zegt

    13 oktober 2018 om 17:14

    Het aantal bochten per kilometer track lijkt mij een interessanter gegeven!

    Login om te reageren
    • gitaarknul zegt

      13 oktober 2018 om 21:12

      @thundernet: snel een excelbestandje gemaakt:
      km bochten bochten/km
      Pikes peak 20 156 7,80
      Nordschleife 26 154 5,92
      Monaco 3,3 19 5,76
      Singapore 5 23 4,60
      Mexico 4,3 17 3,95
      Abu dhabi 5,5 21 3,82
      DE 4,5 17 3,78
      Isle of man 60 219 3,65
      Cota 5,5 20 3,64
      Brazil 4,3 15 3,49
      Spain 4,6 16 3,48
      Baku 6 20 3,33
      Canada 4,3 14 3,26
      Hongarije 4,3 14 3,26
      Sochi 5,8 18 3,10
      Susuka 5,8 18 3,10
      Uk 5,8 18 3,10
      Australia 5,3 16 3,00
      China 5,4 16 2,96
      Bahrain 5,4 15 2,78
      Spa 7 19 2,71
      Frankrijk 5,8 15 2,59
      RBR 4,3 10 2,33
      Monza 5,8 11 1,90

      Login om te reageren
  2. arjan916 zegt

    13 oktober 2018 om 17:19

    Absolute getallen zeggen niets in dit geval, bekijk het relatief, dus aantal bochten per kilometer.

    Login om te reageren
  3. kle500 zegt

    13 oktober 2018 om 17:31

    Misschien relecanter dan Zandvoort, TT circuit Assen heeft er 21 ( aldus een 30 sec. Check op wikipedia.)

    Login om te reageren
    • jochem99 zegt

      13 oktober 2018 om 17:52

      @kle500: relevanter’ bedoel je?

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        13 oktober 2018 om 20:36

        @jochem99: Nee relecanter, ik doe niet aan spelfouten..

        Login om te reageren
    • luittinke zegt

      13 oktober 2018 om 18:38

      @kle500: 21? Dan lijkt het me dat wikipedia bijgewerkt dienst te worden. De Geert Timmer chicane voor start finish is, afhankelijk van de lay-out (‘snelle’ of ‘langzame’ Ruskenhoek) bocht 16-17 of 17-18. Daarna zitten geen 3 bochten meer, aangezien je bij het uitkomen van de chicane naar het rechte stuk van start/finish rijdt.

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        13 oktober 2018 om 22:52

        @luittinke: vandaar de wikioedia disclaimer, ik wist dat er iemand zou zijn die het beter wist dan ik ;)

        Login om te reageren
        • kle500 zegt

          13 oktober 2018 om 22:53

          @kle500: en ja hier bedoelde ik ook wikioedia..

          Login om te reageren
  4. rammillius zegt

    13 oktober 2018 om 18:07

    En toch zijn de circuits met 4 bochten vaker spannender dan formule 1

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      13 oktober 2018 om 18:36

      @rammillius: ik gok dat je het hebt over nascar?

      onnodig lang, veels te veel auto’s, een hoopje jongens die echt kunnen rijden en een hoop clowns erachteraan. pit stops duren 27 jaar en worden uitgevoerd door obesitas patienten, tanken gaat met de haverklap fout.

      nee bedankt, ik kijk wel weer gewoon naar het formule 1 circus, die af en toe best een leuk racie voorschotelen.

      Login om te reageren
      • enjoypunani zegt

        14 oktober 2018 om 04:44

        @gwnbmw: maar dat zijn nu net de dingen die het leuk maken. Er zijn er zat die roepen dat het tanken ook terug moet komen bij de formule 1, mij inclusief. Altijd lachen als er weer iemand met een slang rondrijdt of een klein brandje ontstaat (zonder nare gevolgen). Beetje extra sensatie en variabelen zouden niet misstaan.

        Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          14 oktober 2018 om 09:36

          @enjoypunani: maar kan je het volgen? ik snap echt niks van dat hele circus met de hoeveelheid auto’s die er rond rijden. en waarom rijden ze bij bijvoorbeeld de coca cola race met meer auto’s als bij een normale race?

          Login om te reageren
  5. RiKe zegt

    13 oktober 2018 om 18:22

    Nürburgring, 144 bochten

    Login om te reageren
    • jarropieters zegt

      15 oktober 2018 om 10:54

      @rike: denk dat het hier gaat over de Nordschleife inclusief Gp-circuit

      Login om te reageren
  6. kempeng zegt

    13 oktober 2018 om 19:37

    LeMans?

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      14 oktober 2018 om 08:17

      @kempeng: la sarthe is le mans

      Login om te reageren
  7. lightisride zegt

    13 oktober 2018 om 23:05

    154 bochten op de Ring? Ik dacht meer een stuk of 76.
    Ja als je elk knikje in de zijlijn mee telt, maar ik zou naar het aantal stuurbewegingen kijken

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      14 oktober 2018 om 03:20

      @lightisride: Ik heb op de Ring gereden en ik kan je zeggen, het zijn er echt heel veel.

      Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      14 oktober 2018 om 09:38

      @lightisride: rij em is op de xbox/playstation, de volledige layout (nordscheiffle plus gp track) heeft 154 echte bochten. sommige zij. volgas, in sommige gaat een f1 auto niet harder als 40.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        14 oktober 2018 om 23:08

        @gwnbmw: ik denk niet dat een f1 door karousel komt…

        Login om te reageren
        • jarropieters zegt

          15 oktober 2018 om 10:55

          @peug206: kan er prima omheen

          Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          15 oktober 2018 om 17:21

          @peug206: toch staan alle online records op forza met de f1 auto…

          Login om te reageren
          • peug206 zegt

            15 oktober 2018 om 17:30

            @gwnbmw: forza? Assetto corsa de Red Bull X2010. Zoek anders ff op jimmy broadbent op. Die heeft een lijst met de snelste auto’s,o.a. de f1’s en prototypes etc.

            Login om te reageren
  8. volvo-s60-adept zegt

    13 oktober 2018 om 23:19

    Heb net nog ff snel een paar rondjes Mount Panorama gedaan. Briljante Iphonegame, en supernatuurgetrouw, dat Real Racing…

    Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    14 oktober 2018 om 11:16

    In de US of A hebben ze zelfs circuits zonder bochten! Gekkerds…

    Login om te reageren
  10. willeme zegt

    21 oktober 2018 om 19:00

    @ikschrijfookoverautos: Niet om lullig te doen ofzo, maar ik mis Nardo in dit overzicht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North