• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk meer duidelijkheid over serie dikke sedans

Auteur: willeme, gepost 15 juni 2019 om 14:03 – 15 Reacties

Cadillac V range


Ze zijn in elk geval interessanter voor Nederland dan ooit.

Het was een beetje onduidelijk, een paar weken geleden. Cadillac introduceerde de CT4-V en de CT5-V. De motoren waren aanzienlijk minder krachtig dan voorheen, wat veel liefhebbers van snelle auto’s in het algemeen en rijdeursauto’s in het bijzonder (terecht) teleurstellend vonden.

Niet veel later toonde Cadillac een paar foto’s met daarop ‘gecamoufleerde’ versies van de CT4-V en CT5-V. Het was direct te zien dat deze snelle Cadillacs er aanzienlijk dikker uitzagen dan de reeds voorgestelde CT4-V en CT5-V. Het zorgde voor de nodige verwarring. Gelukkig, in het Amerikaanse The Globe and Mail doet Mirza Grebovic een boekje open. Grevobic bekleed de functie van Cadillacs Performance Variants Manager en dus de uitgelezen persoon om duidelijkheid te verschaffen.

Elektrisch

Ondanks dat het er nu nog niet op lijkt, moet Cadillac echt de Tesla-tegenhanger gaan worden. Cadillac moet het voortouw nemen als het gaat om premium elektrische auto’s. Echter, deze modellen zijn nu in ontwikkeling. Verwacht in elk geval een SUV en eventueel een sedan. Grebovic is er vrij duidelijk over dat tót die periode komt, Cadillac nog een paar modellen wil uitbrengen voor de petrolhead. Zoals hij zelf zegt: ‘Go out with a bang.’

Cadillac SUV EV Concept '19

Vsport wordt V
Een korte tijd heeft Cadillac de ‘Vsport’ modellen in de aanbieding gehad. Zie het een beetje als de M40i-modellen van BMW of de 45/53-AMG modellen van Mercedes. Duidelijk boven de normale range qua luxe, sportiviteit en prestaties, maar aanzienlijk lager gepositioneerd dan de ‘echte’ V-Series. Nu komt het verwarrende, de Vsport badge komt te vervallen en wordt vervangen door de V-modellen. Een voorbeeld: de Cadillac CT5-V (355 pk) vervangt eigenlijk de CTS V-Sport (425 pk), niet de CTS-V (met 640 pk).

Cadillac CTS Vsport '14

Beide modellen worden lager geplaatst
Van 425 pk naar 355 pk is alsnog een downgrade. Het is immers 70 pk minder. Echter, niet alleen de badges veranderen, ook de concurrentie. De Cadillac CT4 is NIET de directe opvolger van de ATS, maar wordt er iets onder gepsotioneerd. Volgens Mirza Grebovic is de CT4 meer een concurrent voor de BMW 2 Serie, Audi A3/S3 en Mercedes-Benz CLA. Met deze auto moeten ze de jeugd wat meer aanspreken. Vandaar ook een bereikbaar sportmodel in de vorm van de CT4-V. Hetzelfde geldt voor de CT5. Dat is geen 5 Serie tegenhanger, maar moet het de 4 Serie en Audi A5 lastig gaan maken. Er zit logica achter: Cadillac is ervan overtuigd dat de goedkopere en sportievere sedans meer aanspreken naar jonger publiek. Als deze ouder worden, kunnen ze altijd nog overstappen naar een SUV.

Cadillac CT4-V '19

V wordt Blackwing

Deze is niet bevestigd, maar lijkt een zekerheidje. Een kleine slag om de arm dus. De snelle CT6 heeft een ‘Blackwing’ V8 onder de kap. Diverse bronnen achten het zeker dat deze naam gebruikt gaat worden voor de heftigere versies van de CT4 en CT5.

Cadillac Blackwing

SUV

Hier kunnen we kort over zijn. Er komen V-modellen van bestaande SUV’s. Logisch, want dat zijn regelrechte toppers in de Boston Matrix: ze verkopen geweldig én er zit lekker veel marge op. Een no brainer dus.

Cadillac XT5 Sport '19

Meer lezen? Check deze 12 zwaar onderschatte auto’s!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
    Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
  • Mijn Auto: BMW M135i van Stefan
    Mijn Auto: BMW M135i van Stefan
  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan

Nieuwste artikelen

  • Alfa Romeo Stelvio op Marktplaats is plots spotgoedkoop
  • Koop een gedragen racepak van Max Verstappen voor bijna 20.000 Euro
  • Audi A3 en S3 worden nóg minder premium
  • Zomerse autozaken: kan je eigenlijk swirl marks verwijderen?
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, ct4, ct5, ct5-v, Elektrisch, SUV

Vorig bericht: « Deze tweekapper in Amsterdam doet je 7 miljoen
Volgend bericht: Zo ziet 60 miljoen aan auto’s eruit op één foto »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeroenwz zegt

    15 juni 2019 om 14:08

    Blijven prachtige wagens die nieuwe Cadillacs!

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      15 juni 2019 om 14:11

      @jeroenwz: “het zijn” prachtige wagens.

      Login om te reageren
      • duckmefaddy zegt

        15 juni 2019 om 14:42

        @mikje90: dat zijn ze inderdaad. En dat blijven ze ook!

        Login om te reageren
  2. iannuzi zegt

    15 juni 2019 om 15:25

    Yes, eindelijk weer een artikel met echt autonieuws ??

    Login om te reageren
    • aerotic zegt

      15 juni 2019 om 15:52

      @iannuzi: Nu nog inhoudelijke reacties en we zijn rond!

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        16 juni 2019 om 07:04

        @aerotic: Een betere commentsectie begint bij jezelf ;-).

        Login om te reageren
  3. skid zegt

    15 juni 2019 om 19:46

    @Willeme
    Zozo! Boston Matrix er even bijpakken, ouwe marketingreus?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      16 juni 2019 om 07:09

      @skid: Jazeker! Even de bijbel van Kottler afgestoft. Er gaan er nog meer komen: Maslov behoeftepiramide, waardeketen van Porter, DESTEP-analyse, vijf krachtenmodel (ook van Porter), waardestrategie van Treacy en Wiersema. Doen we daarna nog een SWOT analyse met daarop een confrontatiematrix en er kan niets meer mis gaan ;-)

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    15 juni 2019 om 20:07

    Dit of een S3. Lastig.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      15 juni 2019 om 21:14

      @dutchdriftking: s3

      Login om te reageren
  5. johnwaters zegt

    16 juni 2019 om 06:17

    Sinds wanneer zijn Tesla’s premium?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      16 juni 2019 om 07:14

      @johnwaters: De titel ‘premium’ is hoe je het in de markt zet. Het is geen titel die je moet verdienen, ofzo. Het zegt niet eens iets direct over de betrouwbaarheid.

      Hoge kwaliteit + hoge prijs = premium.

      Met kwaliteit bedoelen we niet de panelgaps. Denk aan de elektrische aandrijflijn waar de Duitse en Britse concurrentie zich enorm op stuk bijt. Of het enorme paneel. Of de autonome functies. Of een Tesla nu je ding is of niet (ik vind zelf de Tesla fanboys doodeng, maar kan de techniek en styling waarderen) het is gewoon een premium product. Anders kan ik @skid nog wel vragen om een paar marketingmodellen om het punt duidelijk te maken ;-).

      Login om te reageren
    • mcshine zegt

      16 juni 2019 om 08:55

      @johnwaters: Sinds heugenis

      Login om te reageren
      • johnwaters zegt

        16 juni 2019 om 15:07

        @mcshine: sinds herinnering dus? Ik herinner mij veel praatjes van Musk. En ik herinner mij ook dat ze Tesla’s in een tent AKA gigafactory in elkaar schroeven. En ik herinner mij ook dat de aandelen van Tesla flink gekelderd zijn. Allemaal sinds heugenis.

        Login om te reageren
  6. balboni zegt

    16 juni 2019 om 21:24

    Snap er niks van

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North