De datum waarop Max zijn nieuwe auto krijgt (en anderen)

Auteur: , 42 Reacties

Zet 'm alvast in de agenda!

Red Bull RB14 '18

Voor de autosportliefhebber zijn het barre dagen. Dakar is inmiddels weer achter de rug en het duurt nog wel even voordat het hele Formule 1-circus weer start in Australië. Tot die tijd moeten we het doen met geruchten, beloftes, interviews en natuurlijk onthullingen van de nieuwe auto’s. De auto waarmee we het meeste naar uitkijken is natuurlijk de Red Bul RB15. Dat is de auto waarin het moet gaan gebeuren voor Red Bull, Max Verstappen en zijn nieuwe ‘assistent‘ Pierre Gasly.

Het is met name de samenwerking met Honda die het erg spannend maakt. We kunnen dat positief bekijken. Dankzij Honda is Red Bull in principe een fabrieksteam. Ze worden veel meer ondersteund door Honda dan bij Renault ooit het geval was. Niet alleen op technisch vlak, ook financieel. Aan de andere kant moeten we realistisch zijn: sinds de rentree van Honda in de Formule 1 hebben ze jaar in jaar uit niet al te best gepresteerd.

De nieuwe auto gaat dus een sleutelrol vervullen voor Red Bull, of dat nu positief als negatief is. Dan nu de datum waarop de auto gepresenteerd gaat worden: 13 februari haalt Red Bull het doek ervan af. Dat is vijf dagen eerder dan verwacht. Op maandag 18 februari vindt de eerste test plaats, op dinsdag 26 februari de tweede test. Beide malen vinden de tests plaats op Circuit de Catalunya in Barcelona. De overige data die al bekend zijn, staan hieronder vermeld:

7 februari
Haas (alleen de livery)

11 februari
Scuderia Toro Rosso

12 februari
Renault F1

13 februari
Mercedes (plus shakedown)
Racing Point
Red Bull Racing

14 februari
McLaren
(reminder: je vriendin wil deze dag een cadeautje hebben!)

15 februari
Ferrari

18 februari
Alfa Romeo



42 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
In principe is RBR nog altijd geen fabrieksteam. Motor en chassis komen immers beide niet van dezelfde fabrikant. Ze zijn gewoon een klantenteam. Samen met STR de enige klant en zijn daarom gegarandeerd van een voorkeursbehandeling.
@mashell: Aangezien ze de enige klanten zijn enHonda al zijn geld op Honda zet, zal het effect hetzelfde zijn ls bij een fabrieksteam. ‘Gewoom’ een klanten team is natuurlijk pure kolder. Dat was vorig jaar het geval met Renault. Die limitatie heeft Red Bull dit jaar niet.
@willeme: inderdaad. Rbr heeft gewoon zn motortechnische gedeelte in Japan. Zelfde als een fabrieksteam uit Europa.
@willeme: In mijn beleving zijn ze gewoon een fabrieksteam, in tegenstelling tot vorig jaar toen ze een klantenteam waren. Verschil hierbij is waar de prio van de leverancier ligt.
@willeme: natuurlijk zijn ze wel gewoon een klantenteam. Als Honda besluit er mee op te houden dan kan Honda dat gewoon. Als een ander team ook Honda motoren wil, kan dat gewoon. Als Red Bull echt een fabrieksteams wil zijn moeten ze de motorenfabriek van Honda kopen, maar waarom zouden ze? Er is niks mis met een klantenteam zijn, daar is Red Bull al kampioen mee geworden.
@mashell: In dat opzicht is McLaren-Mercedes ook een ‘klantenteam’. Gevoelsmatig zit het er meer tussenin ;-)
@willeme: yep slechts twee fabrieksteams dus Ferrari en Renault. Twee voorbeelden van organisatorische wanorde.
@mashell: Red Bull zweeft wat mij betreft een beetje tussen de fabrieksteams en klantenteams. Om een volwaardig fabrieksteam te zijn zou je wat mij betreft alles in huis moeten doen en niet afhankelijk moeten zijn van anderen. Dat is Red Bull niet, want zoals je zegt zitten ze met de gebakken peren als Honda besluit de stekker eruit te trekken. Renault, Mercedes en Ferrari hebben dat probleem niet, die zullen nooit om een motorblok verlegen zitten. Toch zou ik Red Bull ook geen klantenteam willen noemen. Onder een klantenteam versta ik bijvoorbeeld een Williams, dat (om het even oneerbiedig te zeggen) een crate engine van Mercedes koopt en hem vervolgens in hun auto lepelt en geen invloed heeft op de upgrades en specificaties van de motoren. De Red Bull-Honda relatie is wel wat inniger dan dat.
Mooi! Kan het gele hestje in de kast, en de oranje bodypaint er weer op !
@pielemuis: Verbaasd me ook niks dat al die mafketels in Spa en Spielberg deze winter een geel hesje droegen.
Altijd een leuke periode. Ik ben persoonlijk ook erg benieuwd naar de nieuwe livery van Racing Point (hopelijk niet dat vieze roze) en en de Alfa Romeo livery. Dit jaar was de Sauber al erg mooi, mogelijk gaat de prijs van de mooiste bolide dit jaar naar Alfa Romeo IPV Williams.
@dutchdriftking: ik ben al dan van alfa romeo.
Je hoeft de datum niet uit de titel te houden voor de clicks hoor, op andere automedia was het allang te lezen.

“Red Bull presenteert nieuwe auto op 13 Februari” was een prima titel geweest.
@gulli: net zoals dat je niet hoeft te reageren ;)
@720s: mag ik (serieus) vragen waarom jullie dit blijven doen? Hebben jullie het echt nodig? Het is namelijk ongelofelijk irritant en zelfs een beetje denigrerend richting je bezoekers.
@gulli: simpel, geld.
Zonder klikjes geen geld en dan is het doei doei Autoblog..

En dan moet je zometeen overstappen naar Autovisie, nou leuk zeg.
@gulli: Tuurlijk mag je dat vragen, interactie is altijd goed ;)

Ik zie het denk ik anders dan jij. Jij ziet clickbait. En ja, als je dit wilt zien als clickbait, dan kan dat. Het is inderdaad wel zo dat wij liever hebben dat je het artikel opent, dan dat je gewoon doorscrollt en denkt: oké. Want als de titel is: 13 feb krijgt Max zijn RB15, dan denk je dat en je gaat verder. En terecht, ook.

Hoe ik het zelf zie is dat Willem artikelen schrijft, waarvoor hij moeite doet. Zelfde zoals ik, ik doe moeite voor mijn artikelen. Maar dat vind ik mooi, daarom ben ik bij AB gaan schrijven. En ik hoop, voor wat ik hier en daar hoor, dat jullie het ook mooi vinden. Dat geeft mij motivatie om door te schrijven: mensen die je werk erkennen.

Dus daarom heb ik ook liever dat je klikt. Zodat je ziet waar ik moeite voor heb gedaan. Dat ik meer schrijf dan een titel. Dat ik hoop meer informatie te geven dan in 1 zin zeggen wat de essentie is. Ja, zo werkt nieuws, maar je zit hier op Autoblog.

TL;DR ik vind niet dat het clickbait is, maar een manier om je in te leven in waar de scribent moeite in heeft gestoken.
@720s: dan ben ik blij dat we het daarover eens zijn, want dat bedoel ik idd met “Autoblog staat daar ver boven” 😊 Ik lees ieder artikel van kop tot staart, elke dag van de week. Jullie schrijven allemaal bijzonder boeiend en ik leer een hoop, daarom kom ik hier al jaren.

Ik snap heel goed dat je een pakkende titel verzint om lezers aan te trekken maar dankzij de kwaliteit van die artikelen vraag ik me dus af of dat echt nodig is. Maar goed, jullie hebben de statistieken en kunnen dus als enige zien of dat waar is.

Ik ben allang blij dat jullie niet zo ver gaan als “Hamilton stapte in een Lada, wat er daarna gebeurde geloof je nooit!!11” of “Deze 15 manieren om je banden te plakken kende je nog niet, nummer 13 is HiLaRiScH!” (Hoewel die laatste redelijk in de buurt komt van sommige titels), maar iets minder suggestieve en expres mysterieuze titels zouden de bezoekerservaring van mijn kant helemaal perfect maken.
@720s: met alle respect voor de tijd en werk die jullie erin stoppen wil ik zrggen dat dit artikel en vele zoals deze gewoon goed is. Soms heel soms heb ik het gevoel dat de titel misleidend is nadat ik het artikel gelezen heb. Maar daar kan ik mee leven. Ik bolg nu al bijna 6 jaar autblog dagelijks meerdere keren. Bij deze zou ik jullie allemaal willen bedanken voor al die artikels over de jaren heen. Dank u. Als erbmensen zijn die het beter weten mogen zij ook een artikel neerpennen, eens zien wat dat gaat geven.
@720s: en als je nogmaals wilt doorgeven dat er een edit knop moet komen op de apps bij reacties zou het helemaal gaaf zijn.
@acizane80: dank u voor het lof ;) @autoblogger is er volgens mij van op de hoogte dat dit vaak aangevraagd wordt, ik zal het nogmaals voorleggen!
@720s: Ik snap dat het wordt tegengehouden zodat je niet nadat er een reactie komt ineens je post kunt aanpassen zodat die reactie niet meer klopt. Een oplossing zou zijn dat je mensen een minuut lang de tijd geeft om hun post aan te passen (met een timer in beeld, heb ik wel eens gezien) en hem daarna op slot zet.
@gulli:

Hallo Gulli,

Kleine toelichting.
1. Edit-knop gaat er niet komen. Het is technisch mogelijk, maar operationeel niet. Dat is een luxe-probleem, want we hebben gewoonweg erg veel mensen die reageren. Het schiet niet op om constant alle wijzigingen te checken, terwijl we dan juist artikelen moeten maken.
2. Het verschil tussen een titel die alles weggeeft of eentje die nieuwsgierigheid opwekt is enorm in populariteit. Aangezien we de dienst nog altijd gratis verlenen, is populariteit natuurlijk niet iets om links te laten liggen.

We zullen het zeker even meenemen in de volgende vergadering, dat sowieso!
@willeme: check! thanks voor de toelichting
@gulli: Joh, wat kan jou het interesseren hoeveel clicks AB genereert. Gun je het ze niet?
@venividivici: ik gun het ze zeker wel, ik surf dan ook zonder adblocker op mijn mobiel over hun website. Maar mijn mening is dat clickbait thuishoort bij het afvoerputje van het internet. Dat sensatie en leugens nodig heeft om bezoekers aan te trekken. En ik vind dat Autoblog daar ver boven staat dus het verbaast me dat ze er zoveel gebruik van maken.
@gulli: Tja, heb een punt.
Ik gok dat Max ‘m al wel gezien heeft.
Dat zet ik ook exht in mijn agenda..ik doe geen oog dicht tot ik die auto van Max onder ogen heb gezien..ik vermoed dat ie op 90% gelijk zal zijn, maar toch verga ik bijna van de zenuwen, de nieuwe auto van Max..damn!
In principe een fabrieksteam betekent ook met de racewinst van Gasly of Verstappen naast het Frans of Nederlands volkslied het Japanse. Ik ga alvast oefenen…..not.
En vanavond om 18.00 komt de G Star X Max Verstappen collectie online
@robin2: mooi man, loopt half Nederland weer in zo’n M. verstappen outfit..
@ghost: dan is hij commercieel wel erg succesvol!
@spideriv: je moet er voor de gein eens op letten. Ik auto beurzen zie ik altijd veel mensen in Max Verstappen merchandise lopen. Misschien een open deur natuurlijk omdat daar autofans op af komen maar verbaas me altijd hoeveel geld erin omgaat. Petje €30,-, shirtje €50,-, jasje €90,-. Tikt lekker aan.
Honda heeft red bull financiele injectie nodig.om de motor goed te kunnen ontwikkelen
@elemento: maar zoals het artikel al zegt is het eerder andersom, Honda geeft geld aan RBR.
Een beetje een faal van Haas dat ze eerst alleen de livery gaat laten zien.
@pomoek: Nee joh, dat is juist slim. Nu pakken ze eerst een persmomentje met de zwart-gouden livery, en krijgen ze daarna nog eens aandacht als de nieuwe auto daadwerkelijk wordt getoond.
(reminder: je vriendin wil deze dag een cadeautje hebben!)

Thanks voor de reminder! Was mijn vriendin dadelijk weer boos geworden.

Misschien ook maar eens wat voor mijn vrouw kopen. Ze is dit jaar ook lief geweest.
@willeme: ik mis Williams nog in het rijtje, nog niet bekend wanneer die de nieuwe auto laten zien?

Ik heb echt zin in het nieuwe seizoen, zoveel veranderingen en hopelijk een RB15 die met Max achter het stuur kan strijden om het kampioenschap.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).