Autoblog advies: kleurrijke gezinsauto voor €35.000

Auteur: , 90 Reacties

Is er leven op Pluto? Kun je dansen op de maan?

Talisman

Iedereen twijfelt wel eens over België. De mensen zijn er vriendelijk, de frieten heerlijk en het bier is ook niet te versmaden. Daarbij spelen de Rode Duivels wél mee op het EK en hebben ook zij een F1 talent in de vorm van Stoffel Vandoorne. Als klap op de vuurpijl laat @jaapiyo weten dat onze zuiderburen ook nog eens goed auto’s kunnen ontwerpen. Een andere reden om te twijfelen over België zijn de kosten betreffende het aanschaffen en het rijden van een voiture. Deze zijn namelijk aanmerkelijk lager dan in Nederland. De auto’s die ernstig belast worden alhier zijn in België nog gewoon vriendelijk geprijsd.

De aanvraag van vandaag komt van Tom. Belg in hart, nieren en paspoort. Tom is een groot Land Rover liefhebber, momenteel rijdt hij in een Freelander 2. Op zich een fijne auto, maar hij heeft wel het een en ander aan problemen gehad. Zijn vorige Land Rovers kennende (een Freelander I en Defender 110) weet hij dat het een goed idee is om de auto te verkopen en te kijken naar iets nieuws. Tom attendeerde ons er op dat er ook in België diverse belastingen zijn waar ze rekening mee moeten houden bij de aanschaf van een auto, onder meer de 4×4 taks en taksverhoging op dieselmotoren.

De auto van Tom moet dus geen diesel worden, maar eentje op benzine. Het liefst een break, daar hij verwacht dat in de niet al te lange tijd er familieleden bij komen. Bijgaand de bekende tabel met daarin de eisen en wensen van Tom:

Huidige /vorige auto's:Land Rover Freelander 2
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Beide
Budget:€35.000 - 40.000
Jaarkilometrage:22.500 - 25.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Verhogingen taksen maken 4x4 en diesel oninteressant
Gezinssamenstelling:Twee volwassenen, nóg geen kinderen
Voorkeursmerken /modellen:Ruime break met voldoende vermogen in een leuke kleur
No-go modellen / merken:Geen

Vandaag gaan we dus op zoek naar een praktische station wagon met een beetje vermogen. Laatste verzoek van Tom was de kleur. Deze mag wel een beetje origineel. Bij een nieuwe auto kun je deze gelukkig altijd kiezen. Bij een jong gebruikt exemplaar wordt het lastig: zilver, grijs, zwart en wit zijn erg populair op het moment, ook in België. De redactie van Autoblog.nl ging op zoek en kwam met de volgende aanbevelingen. Voor de duidelijkheid zijn de Belgische als de Nederlandse prijzen vermeld.

Renault Talisman Grand Tour 1.6 TCe Energy Initiale Paris EDC
Prijs in België: €40.100
Prijs in Nederland: €44.900
De duurste in dit overzicht. Althans, op het eerste gezicht. Dat komt namelijk door een simpel feit: dit is de Talisman ‘all-inclusive’. Dus de 200pk sterke motor en bijna alle mogelijke opties. De Talisman is niet de meest sportieve auto, maar absoluut een fijne metgezel om elke dag comfortabel kilometers mee te maken. Het is een splinternieuw model, dus je kan er even op vooruit. Probeer de auto wel even uit, met name het scherm in het midden moet je ding zijn. Speciaal voor de Initiale Paris kun je de kleur: Noir Amethiste krijgen, diep donkerpaars. Erg fraai.

Nog een Talisman

Seat Leon ST Cupra 290
Prijs in België: €35.200
Prijs in Nederland: €38.400
Deze auto heeft één enorm USP: je kunt er de ‘Ring mee rond in minder dan 8 minuten. De Cupra 290 is de opvolger van de Leon ST Cupra 280 (rijtest) en is sneller dan een CTS-V Wagon (567pk), RS4 Avant (450pk), RS6 Avant (560pk) of M5 Touring (507pk) op de Nordschleife. De Leon is ook nog eens aanmerkelijk goedkoper. Echt kaal is de Cupra niet uitgerust, maar je hebt niet direct het gevoel in een compleet topmodel te zitten (terwijl dat het wel is). Het interieur is op zijn best acceptabel te noemen. Echter, de ST Cupra is een van de sportiefste breaks die je kunt kopen en n in het Alorblauw (Cuprarood mag ook) ziet het er ook zo uit. Andere optie is om het ‘Orange Pack’ te bestellen, daarmee support je ook een klein beetje het Nederlands ElftalMax Verstappen. Mocht 220 stuks ook voldoende zijn dan is de Octavia vRS misschien een betere alternatief, in het Rally Green uiteraard.

Leon Cupra ST 290

Ford Focus ST Clipper ST3
Prijs in België: €33.200: 
Prijs in Nederland: €40.000
Leuk dat de station versies van Ford in België nog ‘Clipper’ genoemd worden! De Focus ST250 (rijtest) is gewoon een erg goede aanbieding, ook in wagon uitvoering. Voor 33 mille heb je een uiterst complete ST3 uitvoering, 250pk en voldoende ruimte. Niet zo vlot als een Leon Cupra, ook ietsjes minder scherp, maar wel iets uitgebalanceerder. De sportstoelen zijn nogal krap, dus check even of je er lekker in zit. Uitlaat zit in het midden, dus als je een caravan of kar wilt trekken is dit geen optie. Ook moeten de looks je aan staan, maar in het Tangerine Scream is het absoluut een bijzondere auto. Gek genoeg staat vuilniszakken grijs met zwarte velgen ook niet verkeerd:

Escort XR3i Clipper

Mazda 6 Wagon 2.5i Skycruise
Prijs in België: €38.790
Prijs in Nederland: €44.290
Wie had gedacht dat de mooiste in dit overzicht een Mazda zou zijn? Het is natuurlijk persoonlijk, maar we zijn nog nooit iemand tegen gekomen die de 6 niet fraai vond. Voor een krappe 39k rijd je de meest luxe uitvoering met de dikste motor. De 2.5 heeft géén turbo en is qua karakter totaal anders dan wat we tegenwoordig gewend zijn. Hier mag je nog wat toeren maken. Met 192 pk en 253 Nm is het zeker geen onderbedeelde auto, overigens. De Break uitvoering van de 6 is gek genoeg kleiner dan de sedan (kortere wielbasis en kleiner overhang achter), maar nog altijd een maat groter dan de Focus en Leon. Rijdt verder voortreffelijk en Mazda kennende nog foutloos gebouwd ook. Uiteraard in het Soul Red Mica, Mazda’s huiskleur. Rationeel gezien de beste keuze, emotioneel wellicht ook. Topper.

626 Stationwagon

Subaru Levorg 1.6i DiT GT-S Premium CVT Lineartronic
Prijs in België:€32.995
Prijs in Nederland: €40.995
Alleen vanwege het feit dat een Subaru eindelijk betaalbaar is moeten we hem aanraden! De Levorg is een stationversie op basis van de Impreza en is de eerste met een totaal nieuwe compacte turbomotor. Fijn ding. Net als de Mazda wel altijd gekoppeld aan een niet al te moderne transmissie, dus let er even op of je dat storend vind. Bij normaal gebruik voldoen ze vaak gewoon prima. Voor 33 mille heb je de meest luxe versie en houdt je dus mooi wat over voor smakelijke STI upgradesnieuwe betegeling van de badkamer. Ander voordeel kan de vierwielaandrijving zijn. Is net als de Seat Leon wel iets minder verfijnd. Gewoon in het Pure Red bestellen, aangezien WR Blue Mica niet leverbaar is…

Rood

BMW 320i Touring
Prijs in België: €35.200
Prijs in Nederland: €41.363
Als je een sportieve break wenst is de BMW 3-serie Touring (rijtest) nog altijd de benchmark. Puike motor, sportieve rijeigenschappen, fijne balans, achterwielaandrijving en precieze besturing. Een 320i Touring is mogelijk van 35 mille, maar dan begint het feestje pas. Voor veel items moet worden bijbetaald, aan de 50.000 zit je zo met een Businesspakket, M-sportpakket en wat losse opties. Misschien een optie om een jonge demo bij een dealer op te sporen. Kleurkeuze: Estoril Blue of Melborune Red.

320i Touring

€38.300: Volvo V60 T4 Momentum R-Design
Prijs in België: €38.300
Prijs in Nederland: €41.095 (zonder R-Design pakket)
De Volvo V60 gaat al weer een paar jaartjes mee, maar ziet er nog altijd fraai uit, zeker na de facelift, in Rebel Blue met R-Design pakket. Alhoewel rood ook erg goed staat. De T4 (rijtest) motor levert 190pk en voldoet uitstekend. De stoelen zijn erg fijn, groot plusplunt van een Volvo V60. Voor een station niet zo ruim als je zo verwachten, maar hey, het ziet er fraaier uit dan een V70. De Momentum uitvoering is behoorlijk goed uitgerust dus je hebt voor 40k een zeer complete, vlotte en fraaie auto voor de deur staan. Niets mis mee.

Volvo 240 GLT Stationwagon

Yolo: Mercedes-Benz E500 Break
Prijs in Duitsland: +/- €37.500 (2012/40.000km)
Er is weliswaar net een nieuwe generatie T-modell van de E-klasse, maar de vorig E-klasse Break (S212) is voor ondergetekende een reden om aan kinderen te beginnen. In vergelijking met de auto’s hierboven is de E500 een serieus stuk groter en ruimer. In combinatie met de ‘500’ uitvoering is ‘ie serieus snel, alhoewel een E350 ook meer dan voldoende is. De gebruikskosten zullen wat hoger uitvallen, maar daar krijg je ook veel voor terug. Voordeel is dat het grootste gedeelte van de afschrijving al voor je gedaan is.

E500

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



90 reacties

-edit: nutteloze bijdrage-
@nvn1993: lol, niet de eerste keer dat ik deze naam voorbij zie komen… heb ik wat gemist ergens? 😂
@wimbraber: moet je even op zijn naam klikken, zie je zijn reacties! Veel leesplezier😉
@888natan: Wiens naam?
@purepet9229: ik gok Alfa 159
@bruinbeer: maar dat is ook het antwoord op elk auto advies. Porno op wielen, ruim genoeg voor een gezin in de maak en de afschrijving is al geweest. En de 159 is het mooiste van de afgelopen 20 jaar.
@mrB:
Wahahahaha, de 159 de mooiste van de afgelopen 20 jaar?! Humor heb je in elk geval wel. Om te beginnen is de 156 al mooier. Smaak is natuurlijk subjectief maar die 159 is echt zwáár overgewaardeerd hier. Toen dat ding nog nieuw verkocht werd wilde niemand hem hebben en nu ineens is hij geweldig. Wat een gezwam….

Ontopic; het artikel lezende kan ik concluderen dat bijna alle stations goed zijn, als ze maar rood zijn :-)
Zelf zou ik gaan voor een leuke gebruikte mooi aangeklede 3 Serie, of yolo, 5 Serie
@wimbraber: haha misschien een beetje kinderachtig van mij maarja ik heb te veel tijd nu helaas.
Het onzin verhaal staat hier uitgelegd:

http://www.autojunk.nl/2016/06/ferrari-458-speciale-171014
Die cupra en focus zijn wel echt hele gave bakken!
@terminator: helemaal mee eens.
Reed in de Buurt van Frankfurt op de A3, kwam er zo’n focus ST wagon vol gas gruwelijk hard langs gereden. Echt een gave wagen zou die cupra er voor laten staan. Talisman heeft overigens ook stoelmassage in beide voorstoelen. Ook erg fijn!
@henkhupelschoten: Was dat toevallig in de kleur Tangerine Scream?
@henkhupelschoten: gisteren ? Die heb ik dus ook 1 gezien nieuwe station in oranje
@henkhupelschoten: Ik heb er laatst ingereden en die stoel massage is helaas net zo teleurstellend als die van de espace, niet meer dan een bewegende lendensteum
@jeroen13: lendensteuN
To easy!
159 SW TI met quadrifoglio kenteken
Hoe kan dat eigenlijk dat die Leon zo snel over de Ring is gevlogen? Lijkt bijna onrealistisch als je zoiets tegenover een E61 M5 zet of een RS6 Avant…
@wimbraber: Gewicht. De Leon is aanzienlijk lichter. Daarbij is 290 pk serieus veel vermogen en is het koppel bijna over de hele rev-range beschikbaar. Op de Autobahn ben je nergens tegen de Duitsers, maar op de Nordschleife kun je later remmen, sneller een bocht in én eerder op het gas.
@wimbraber: 1 woord, wegligging
@alfaromeo939: Ik kies Willems uitleg. Alsof een rs4/6, m5 etc geen goeie wegligging hebben. Maar de wegligging van de cupra zal ongetwijfeld super zijn.
@gerjanm: willem geeft simpelweg aan waarom de wegligging zo goed is.
@alfaromeo939: Met alleen een laag gewicht en veel koppel ben je er nog niet.
@gerjanm: VAQ differentieel. Dit maakt het mogelijk dat 100% van het vermogen naar het linker of het rechter voorwiel gestuurd kan worden. Hierdoor krijg je het effect dat zoals Jeremy Clarkson ook wel zei je de natuurwetten overwint en je gewoon naar de binnenkant van de bocht getrokken wordt. Daarnaast is zijn lengte in combinatie met laag gewicht en veel vermogen (290pk alhoewel er heel veel mensen zijn die hem op de roller bank toch bijna 320 zien lopen vanaf fabriek…) ook heel erg voordelig voor de wegligging.
@gerjanm:

De wegligging is redelijk goed, maar niet op Renault Sport Megane niveau. De motor van de Cupra is wel een stuk beter, zeer effectief. Nog een groot voordeel van de Leon zijn de optionele Brembo remmen, waarmee je zeer laat in de ankers kunt.
@wimbraber: de Cup2 banden helpen alsook dat een Pro piloot echt een tijd heeft gejaagd tov de andere waar Sport Auto of soortgelijks een paar rondjes doet om een tijd te zetten. Maar het is gewoon een wagen die relatief erg licht is, zijn relatief hoog vermogen (310 echte paarden) goed kwijt kan reeds midden in de bocht (VAQ) en ook een gebalanceerde wegligging heeft.
Ik vind het een super auto, onverwacht comfortabel, zie het nut niet van een zwaardere combi die nog meer isoleren en quasi niet ruimer zijn, de Leon ST is reeds 587l/1470l. Enkel, het is maar een viercilindertje, maar voor de gemene man die hem dagelijks gebruikt is een verbruik van [email protected]/h ook handig. Zal later misschien wat fotootjes op AJ zetten…
Nu is het wachten op de eerste die meent dat Max Verstappen ook een Belgisch racetalent is..
@Jochempie: schiet je al wortel?
@WinkeB: Niet bepaald! Best blij dat m’n vermoeden onterecht blijkt! :)
Nóg geen kinderen? Als er zoveel nadruk ligt op nog, misschien moet je ‘het’ dan eens ergens anders laten dan op d’r kin.
@Original_Arnoud: Doe eens even een tutorial uploaden op autojunk dan.
@Original_Arnoud: Waarschijnlijk doet ie dat dus al..
@Original_Arnoud: Misschien zijn ‘ze’ er al even op aan het oefenen en weten ze niet wanneer het dan eindelijk lukt.

Niet iedereen schiet binnen een week raak namelijk…
Ik zou trouwens 100% voor de Leon Cupra ST gaan!
In dit rijtje zou mijn keuze gaan tussen de Talisman, Mazda 6 en Levorg. Talisman want Frans en mooi, 6 want Mazda heeft bij mij een gun-factor en mooi, en de Levorg want nog grotere gun-factor en gewoon eens wat anders.
@Citrofiel:

Cosmetisch zeker de Talisman ..
Bijna chiquer dan de nieuwe Passat ..
(Ja .. Die is chique ja) ..
@lincoln: chiquer dan de Passat niet bijna
Ik zou het wel weten…

Op naar de Landrover-Jaguar dealer en de Freelander achterlaten voor een sjieke Jaguar XF Estate waar de vorige eigenaar de eerste afschrijving voor zijn rekening genomen heeft. Dan heb je toch iets bijzonders, maar ook een auto waar je zonder meer mee voor kan komen rijden bij zakenrelaties.
@moveyourmind: die zijn alleen als diesels geleverd, behalve de RS. Wel een schitterende station.
@aambei: Weer iets geleerd. Wel jammer, de V6 was ook een fijne motor geweest. Die RS is voor dagelijks gebruik weer net iets teveel van het goede.
@aambei: tja, dan moet je de RS maar nemen he! Wordt een leuk gesprek thuis:
‘Schat, waarom staat er een Jaguar met grommende V8 en heel veel vermogen op de stoep? Kon je niks normaals kopen, en niet zo erg over het budget heen gaan?!’
‘Ja lieverd, maar van de XF estate is dit de enige benzine-uitvoering en aangezien we geen diesel meer wilden, moest ik deze wel kopen…’

En dan heb je mooi een Jag met V8 op de stoep! Jammer dat dat écht niet kan met het budget… 😟
Gezin nog even laten voor wat ’t is en een S2000 kopen in mooi blauw of rood!
Ik denk automatisch aan een Skoda Superb.
Pfffff ..
De ellende met zoveel geld stuk slaan op een auto is dat de keuze minder beperkingen heeft ..

Zou zelf voor een jonge Cadillac CTS of een Jaguar sportbreak gaan ..

Denk ik ..
@lincoln: oeh, CTS met de 3.6 V6. Jammer dat het vorige (betaalbare) model van die vreselijk slechte stoelen heeft.
De talisman of de cupra. Omdat de de Renault gewoon een prachtige auto is om te zien, en de cupra juist om keihard mee door de bochten te scheuren. Is maar net wat de voorkeur is.
(Al zou die van mij toch echt wel de cupra zijn, lekker petjes pesten am ring)
320i Touring en dan chippen naar 260pk.
Ben zelf meer van het kleurrijke uitgegaan………….

http://217.26.67.168/uploads/3/4/3430049/1.jpg
Ben zelf meer van het kleurrijke uitgegaan………….
Deze kan ook nog :

http://www.tunersandmodels.com/wp/wp-content/uploads/2009/03/audi-colorful-psp.jpg
Niks aan toe te voegen, bij mij zouden de Talisman en de Leon op de shortlist belanden. Als je voor de talisman gaat, bestel dan ook het interieur in de noir/gris kleurencombinatie. Het leer in de rugleuningen van de stoelen loopt dan van zwart in lichtgrijs over, erg mooi en gewaagd.
Waarom perse een station? Een sedan met goede kofferruimte zou ook moeten voldoen. En voor kinderen vaak meer beenruimte dan een station. Op de superb na. Een Alfa Giulia komt dan ook in beeld met een aardige motor. Me oom heeft hem met de 2.0 motor in Alfa rood besteld.
@kevinova: beenruimte voor een baby die nog moet komen? Zo lang hebben de meeste mensen de auto niet hoor.
Daarbij is een stationwagen echt wel makkelijker. Babyspullen zijn groot tegenwoordig…
@kevinova: niet enkel de grootte van de kofferruimte is belangrijk, maar ook hoe groot het gat is om er iets te kunnen steken. Wat ben je met een zee van ruimte als de toegang slechts een appel en een ei groot is ?
@kevinova: een sedan kon ook. Maar dan kan de hond niet mee. Vandaar een station. :)
Mazda 6, veruit de meest exclusieve auto van het stel
@asmulders:…exclusief omdat niemand er in wil rijden….schaars is dan een betere optie
@riva: ze verkopen elk jaar meer auto’s. Je reactie is nergens op gebaseerd.
Die CVT-bak werd anders wel verbannen uit de F1, hoezo niet modern?
Cupra want hardcore of de Talisman, trouwens het USP van de talisman is 4-Control (vierwielbestuuring) dat moet en zal ik nog ooit ervaren.
Een polestar?
Sowieso de Cupra nemen, zoveel plezier voor je geld.
Peugeot 508 GT?
Of een Peugeot 508, dat rijdt ook super
Ik moet zeggen dat de Talisman in die kleur er wel echt heel tof uit ziet
De mazda 6…wat een mooie bak zeg!
Doe mij de yolo optie maar. Van de afschrijving van de anderen kan je genoeg benzine tanken om een V8 te rijden. En een e-klasse estate is prachtig.
Mazda. Prachtig mooie auto
Een v60 is zeker geen kleine station! Vakt echt reuze mee hoeveel ruimte die bied. Erg lekkere auto.
Mazda 6!
Talisman, Dreier of V60. Of YOLO…
Mazda6 of Levorg.
@Willeme: Ff een check. Volgens mij is voor de Focus ST een ombouw te verkrijgen (fabrieksgarantie?) waarmee de uitlaat uit t midden weggaat…
Kan er opeens wel een rukpukkel op

Lijkt mik een mooie gezinsbak!
@Crosscabouter: Een trekhaak is geen vereiste, maar het is wel iets waar je rekening mee wilt houden.

Wolff Racing heeft een uitlaat set voor de ST:

http://www.focusst.org/forum/attachments/focus-st-performance/64397d1409324983-quad-exhaust-system-thoughts-wolf_racing_ford_focus_st_heck.jpg

Nadeeltje: de Focus ST is niet gehomologeerd voor een trekhaak.

Er zijn ook nog andere opties, niet voor een caravan, maar wel voor een lichte kar of fietsrek:

http://www.focusst.org/forum/attachments/focus-st-accessories/18496d1377881450-focus-st-receiver-hitch-fun-shouldn-t-end-when-road-does-imag0553_zpsf72706fc.jpg

Deze optie kan ook, maar ziet er niet heel erg robuust uit:

http://www.focusst.org/forum/attachments/focus-st-accessories/50499d1401222266-focus-st-receiver-hitch-fun-shouldn-t-end-when-road-does-rack3_zpsa9b9beda.jpg
@willeme: ik zou nooit voor zo’n set boven de trekhaak gaan…. Daar kun je toch geen zware fietsen op stallen… Dan kun je nog beter een fietsen drager op t dak zetten met dakdragers…

Dan maar een Wolf set en om laten keuren….. In principe is t verder een gewone Focus
@crosscabouter: edit tot zelf: op t Focusforum geven ze aan dat t plaatsen zelf wel te doen zal zijn, maar dat de NL RDW geen type goedkeuring gegeven heeft voor de ST met trekgewicht…. Omkeuren zou evt. € 1000,- kunnen gaan kosten, omdat je een individuele keuring laat doen.

Kunnen anderen vervolgens wel van de ‘jurisprudentie’ gebruik maken….. En de ST administratief trek gewicht laten toekennen
@willeme ..

Echt bizar dat je maar zin om voor andere mensen te denken ..
En dat zonder gebiedenderwijs te doen of te worden ..
Wat een geduld ..
Mooi dat jij je gave en kennis zo wil etaleren en de moeite neemt er andere ten dienst mee te zijn voor die 2 juutjes per topic ..
@lincoln: Thanks!

Sinds het zoeken naar een chique kilometervreter voor mijn schoonvader is het zoeken naar de leukste auto in een budget een sport geworden. Praten over auto’s is een leuke hobby. Als ik kijk naar het aantal reacties van jou neem ik aan dat we dat gemeen hebben ;-).

Had ik twéé juutjes kunnen vragen?
@willeme:

Het process van kopen/verkopen is bij mij geen process van wikken en wegen ..
Als mensen mijn advies vragen krijgen ze maar 1 optie + de prijs waar van ik weet dat ie mee kan ..
De keren dat ik bij een auto ben gaan kijken zonder dat ik em kocht is op 1 hand te tellen ..
Kopen doe ik in 5 minuten ..
Zie later wel of ie bevalt ..
Is het nix voor mij dan gaat ie weer op marktplaats ..
Pak wel een reserve auto om mee te rijden ..

Vervelende is dat ik hetzelfde gedrag van de kijkers wens die voor de betreffende auto komen ..
Stuur ze net zo makkelijk weer naar huis als ze gaan trutten of tjenken in de marge ..

Kortom .. U bent een geduldig persoon ..
Dank voor de tip. Ik ben nu namelijk op zoek naar de dezelfde categorie auto en dezelfde prijsklasse.. Dit om een Skoda Superb uit 2010 te vervangen. Vanwege het klantvriendelijke houding van PON en zijn organisatie (lokale dealer Wealer, eigendom van Pon) zal het zeker geen auto worden van het VAG concern. De Mazda is van buiten zeer mooi echter van binnen vind ik de auto wat krap. Dus daarom is deze afgevallen. Ook naar de Renault Talisman gekeken en gereden, 4 Motion rijdt echt geweldig, maar omdat deze nu pas op de markt is wil ik niet als Guinee Pig dienen om de kinderziektes eruit halen. Ziet er ook heel erg mooi uit. Waarschijnlijk ga ik voor een zeer jong gebruikte BMW 3 serie GT. Inderdaad niet de mooiste BMW maar wel lekker ruim en pas qua gewicht prima bij onze caravan.
het Yolo advies is leuk, maar als je diesel en 4×4 niet wil OWV de taksen, dan valt alles boven de 3L cilinderinhoud ook af…

En eigenlijk vraag ik me dan af of de cupra en levorg ook niet te duur zijn (want 4×4)
@tjorque: De Cupra is gewoon FWD. De Golf R heeft AWD, maar de Seat moet het gewoon doen met de vooras ;-)
Van dit rijtje zou ik voor een E500 Combi gaan met alle opties (oa. Harman Kardon en AMG velgen). Blaast de concurrentie weg met z’n V8 en heerlijk interieur en stoelen. Zo veel chiquer dan die andere meuk voor de plebs. Kost wat meer om te rijden maar is zeker de moeite waard! Of een 550i is ook een leuk alternatief.
De Seat in de kleur van de Renault.
Ford Mondeo is er ook nog. Vind ik precies helemaal goed. Maar de Focus voldoet prima als de kinderen er nog niet zijn. En rijdt ook net wat fijner dan een Mondeo.

Focus dus, en een 150pk versie is ook leuk hoor ;-)
De Talisman van mijn ouders wordt over 1,5 weken afgeleverd. Ben wel benieuwd, vindt het nog steeds raar dat wanneer je adaptive cruisecontrole hebt deze al stopt bij 140 km/h en al helemaal vreemd dat je dan geen normale cruisecontrol hebt voor daar boven.
@carman6: bij mij is dat bij 160 km/h, al iets acceptabeler, maar nog steeds onbegrijpelijk dat daarboven idd niets meer met de cruise kan…
Jullie autoprijzen in NL, om misselijk van te worden…
Ik mis de golf variant R….
Bedankt voor de tips Autoblog! Het is een Skoda octavia rs in Racing Blue geworden. Ik kreeg een mooie korting en zelfs vol met opties was hij de 35k.
@tomd1989: “onder de 35k” moet dat natuurlijk zijn :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).