Autoblog advies: Yolo familie-auto voor 17 mille

Auteur: , 83 Reacties
Maserati Quattroporte DuoSelect (M139) '05

Wat valt er te kiezen als je jezelf écht buiten de gebaande paden wil begeven?

Vandaag gaan we kijken naar een auto voor Lidewij. Zij is Autoblog-lezer en vroeg zich af of wij haar van wat hulp konden voorzien. Zij heeft op dit moment net een Porsche Cayenne verkocht. De grote Duitse SUV bleek net eventjes te dorstig. Een auto die wat sap lust is geen probleem, maar de Cayenne maakte het wel erg gortig.

Ze mist nu wel een ruime auto waar al haar drie kinderen in mee kunnen. De auto moet voorzien zijn van een automatische transmissie. De auto mag niet te te oud zijn, liever niet ouder dan 10 jaar. Daarnaast moet het een originele auto zijn. En ja: het mogen best allemaal ‘YOLO’-aanbevelingen zijn. Of wij niet een paar aanbevelingen hebben voor Lidewij. De eisen en wensen kun je bekijken in de welbekende tabel:

Huidige /vorige auto's:BMW 530i Touring en BMW 320d Touring
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 15.000 - € 17.000
Jaarkilometrage:20.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Cayenne is verkocht (zoop echt teveel), wil wat nieuws.
Gezinssamenstelling:2 Volwassenen, 3 kinderen
Voorkeursmerken /modellen:Automaat, heb gekeken naar een 335i, infinity fx35 maar ook een Saab cabrio
No-go modellen / merken:Plastic spul

Het bleek nog een vrij lastige zoektocht te zijn. Wat betreft de wens voor een ‘originele’ auto hebben we ons de vrijheid verschaft om de bekende Duitse merken eens over te slaan. Audi, BMW en Mercedes-Benz hebben voldoende in de aanbieding en dat is al vaak langs gekomen. Ook lukte het niet altijd om ‘binnen de lijntjes te kleuren’. Sommige auto’s zijn net een jaartje (of twee) te oud. Qua verbruik is het lastig in te schatten. Maak je geen illusies, al deze auto’s verbruiken de nodige liters benzine. Maar als het Yolo’s mogen zijn, dan willen we ze je niet onthouden!

Maserati Quattroporte DuoSelect (M139)
€ 18.250
2005
105.000 km

Ja, we zijn iets over het budget gegaan. Ook is dit geen zuinige auto. Integendeel, ondanks dat de auto niet eens zó snel is (een Audi S8 bijhouden kun je wel vergeten), weet de auto verdacht veel brandstof te consumeren. Het is (net) niet op het niveau van een Cayenne. De Quattroporte is ruim voldoende voor twee volwassenen en drie kinderen en hun bagage. Het houdt allemaal niet over, maar het kan prima. Het leer is van een ongekend fraaie kwaliteit, de rest van het interieur niet, eigenlijk. Gelukkig maakt het beeldschone exterieurdesign erg veel goed. Nog een voordeel is dat je alle monteurs van de plaatselijke Maserati-dealer tot je intieme vriendenkring kan gaan rekenen. Maar hey, dan rijdt je wel een kunstwerk van Pininfarina met een motor ‘van Ferrari’. Uiteraard kent de auto wat aandachtspunten, die worden in dit aankoopadvies behandeld.

Maserati Quattroporte DuoSelect (M139) '05

Cadillac STS-V
17.950
2007
115.000 km

Eigenlijk best raar: betaalbare Quattroportes vind je overal, maar een knappe STS-V is gewoon bijna niet te vinden. Hoe komt dat? Ze zijn nieuw nauwelijks verkocht. Dat komt waarschijnlijk omdat we bij ‘Cadillac’ nog altijd denken aan zompige slagschepen om omaatjes in Florida naar de Bingo te brengen. De STS-V is totaal anders. Het is een sedan van het formaat Audi A8. De motor is een 4.4 liter Northstar V8, maar omdat het een ‘V’ is, is er voor de gelegenheid een compressor opgeschroefd. Het resultaat is 476 pk en navenante prestaties. Het interieur is niet zo fraai als eerdergenoemde A8, maar qua bouwkwaliteit kan ‘ie de Maserati wel hebben.

Cadillac STS-V '07

Chrysler 300C SRT-8 (LE)
€ 15.950
2007
120.000 km

Of dat het geval is met deze Chrysler valt te betwijfelen. We weten het, een auto met een hoog plastic gehalte is niet gewenst. Maar voordat we tóch zwichten voor een Duitser willen we deze karakterbeul aanbevelen. De 300C SRT-8 is zo’n heerlijk ongewassen beer. Zo’n typische auto die net is als het meisje van een straat verderop: je ouders vinden het te min, maar zelf wil je wel een rondje maken. Grote attractie is de 6.1 liter Hemi V8 met 426 pk. Inderdaad, precies evenveel als Brabus uit zijn 6.1 V8 haalt, maar dan een stukje voordeliger. De SRT-8 uitvoeringen zijn altijd vrij compleet afgeleverd, dus het plastic gehalte valt op zich wel mee. Zo zit je op gigantisch grote stoelen die met leer bekleed zijn. Qua rijeigenschappen is het wel meer een Autobahn-dragster dan een agiele bochtenridder. Je voelt dat de auto zwaar is en niet echt van gummen houdt. Wat ook voor de auto spreekt is dat er best wat aanbod is tegen redelijke prijzen.

Chrysler 300C SRT-8 '07

Jaguar XF 4.2 V8 Portfolio (X250)
€ 15.950
2008
120.000 km

Natuurlijk begrijpen we dat die Maserati wel heel erg linke soep is en dat de Amerikanen een bepaalde smaak vereisen. Van alle merken die niet uit Zuid-Duitsland komen is Jaguar er altijd eentje geweest die vrij dicht in de buurt komt van de kwaliteiten die men zo prettig vind: zachte plastics, aaibare dashboards en een premium lijmlucht. Maar de Jaguar heeft gelukkig zijn eigen stijl. Ondanks dat de auto veel techniek deelt met de S-Type (zijn voorganger), ziet de auto er véél minder belegen en bejaard oud. Het onderstel van de S-Type was uitstekend en dat is bij de Jaguar XF niet anders. De 4.2 V8 is vlot, maar verwacht geen absolute topprestaties. In dit gezelschap is 300 pk vrij bescheiden, alhoewel de auto nooit langzaam aanvoelt. In het budget zijn ze redelijk goed te vinden, alhoewel de V6 veel beter vertegenwoordigd is (en niet eens zo heel veel langzamer). Speciale vermelding voor het exterieur, dat er nog zeer modern uitziet. Het aankoopadvies kun je in deze video bekijken.

Jaguar XF V8 (X250) '08

Lexus GS460 President (S190)
€ 15.750
2008
92.000 km

Als we bij deze auto ‘het aanbod’ behandelen kunnen we kort zijn: er staat er maar eentje te koop. Officieel is de auto wel opgenomen in het modelgamma, maar of er ook daadwerkelijk eentje verkocht is, wagen we te betwijfelen. De GS300 en GS430 zie je geregeld, de meeste zijn een GS450h met hybride aandrijving. Deze GS460 kwam heel laat in de GS-range beschikbaar. Het is in feite de motor uit de LS460, maar dan in een GS. Dat maakt van deze GS460 een bovengemiddeld snelle auto en omdat je het er niet aan af ziet ook nog eens een heuse sleeper. Het interieur is fraai en verzorgd, maar duidelijk een niveau onder hetgeen wat BMW en Mercedes-Benz kunnen doen. Aan de andere kant staat de betrouwbaarheid op een hoog peil bij deze auto’s. De President uitvoering is ook nog eens bijzonder rijk uitgerust. Toppertje, deze auto. Een ander alternatief is wellicht de Honda Legend, die zijn ook zo lastig te vinden.

Lexus GS460 (S190) '08

Citroen C6 Exclusive 3.0 V6
17.950
2006
155.000 km

We beginnen met het nadeel: de motor is niet denderend. De 3.0 V6 is goed voor 207 pk, maar echt voelen doe je die niet. De C6 is nogal zwaar, wat van negatieve invloed is op de prestaties. Maar in een Citroen zijn prestaties in een rechte lijn niet zo heel erg relevant. In een Citroen kun je stijlvol en ontspannen cruisen. Het is een auto waarmee de reis een aangename tijdsbesteding wordt. De stoelen zijn echte fauteuils en het onderstel Comfortabel met een hoofdletter C. De C6 (rijtest) is goed te vinden in het budget, maar ze beginnen duurder te worden. Met name de modellen met weinig kilometers zijn veel geld waard. Qua interieur is het een stuk beter dan in een Amerikaan, maar het is niet op Duits niveau. Dat maakt overigens niet uit, want je krijgt er sfeer en ambiance voor terug. Voorbeeldje, het navigatiesysteem was in 2006 niet briljant en is dat anno 2018 al helemaal niet. Maar kijk naar de houtafwerking in de deuren! Uiteraard heeft niemand minder dan @CasperH er een aankoopadvies over gemaakt.

Citroen C6 V6 Exclusive '06

Infiniti EX37 (J50)
16.900
2010
115.000 km

Als je de sfeer van een Porsche Cayenne kon waarderen, maar niet diens brandstofverbruik, dan is deze Infiniti absoluut het bekijken waard. De EX37 is een zeer geslaagde Premium crossover. De auto deelt zijn aandrijflijn met onder andere de Infiniti G37 en natuurlijk de Nissan 370Z. Dat betekent een atmosferische 3.7 liter V6 met 320 pk. De auto is niet zeer snel (het is op de C6 na de langzaamste uit dit overzicht), maar je kan prima bekeuringen scoren en inhaalmanouvres uitoefenen. Het interieur is een combinatie van Japans en Amerikaans. Amerikaans in de zin van zeer compleet en overdadig. Japans in de zin van ‘aparte’ styling. Het is niet zo vernuftig als een Audi, maar je hebt tenminste alle opties. Over het algemeen zijn Infiniti’s uit die periode bomvol uitgerust. Nadelen? Je moet iedereen uitleggen dat het een soort Lexus is, maar dan van Nissan en dealers vind je niet op elke straathoek.

Infiniti EX37 (J50) '10

YOLO: Volvo S80 V8 Summum
16.950
2008
160.000 km

Je kan natuurlijk ook gaan voor een echt bijzondere auto. De op de Ford Mondeo gebaseerde Volvo S80 bijvoorbeeld. Deze auto was het redelijke alternatief op een Audi A6 of BMW 5 Serie. De auto is ook een tijdje leverbaar geweest met een V8. Het is een bijzondere motor die speciaal voor Volvo door Yamaha gebouwd werd. De 4.4 liter grote motor levert 315 pk. Daarmee is de S80 behoorlijk vlot, niet echt snel. Ook klinkt de motor voor een V8 niet heel erg bijzonder, waarschijnlijk dat de uitlaatdemper iets te goed zijn werk doet. Wat wel een voordeel is, is dat bijna alle S80’s (aankoopadvies) met deze motor zeer goed in de spulletjes zitten. Wel moet je ze goed zoeken, want er staan er niet veel te koop.

Volvo S80 V8 '07

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



83 reacties

Jullie hadden het alleen bij de Maseratie moeten houden. De tweede en de derde niet eens gelezen en bij de vraagprijs van de C6 viel ik achterover.
@diablogt: *Maserati
@bischero: kapot gaatie
@tjongejongejonge: goeie kans idd
@diablogt: de vraagprijs voor de C6 is nog niks….zoek maar eens een 3.0 Hdi op, is nog duurder.
Ze zijn het gewoon waard!
-edit: hou het even vriendelijk alstublieft, dankjewel-
@rufctr01: mijn smaak niet maar heb er veel kilometers in mogen maken. Perfecte auto’s!
@rufctr01:
EUR 17k voor een 12 jaar oude Franse dweil….?
Jij bent zeker diegene die 120% van de vraagprijs van een Amsterdams 2-kamer appartement contant aftikt…..
@bennyweisz: met een paar km op de teller is dat het zeker wel waard. Gaat met normaal onderhoud gewoon 500k km’s mee waarbij elke km in comfort.
@rufctr01: 5-6 jaar geleden kocht je een 3 liter diesel nog voor 8000,- ik had als student een bijbaan op de taxi en mijn werkgever had ook 1 waar ik regelmatig in reed. Een dikke diesel heeft vaak nog veel rest bpm die je terug kan vragen wanneer zo’n auto op blauwe platen wordt gezet, dus uiteindelijk had hij voor de helft van de aanschaf een dikke taxi. Ik ben echt anti-franse auto’s maar zou nog graag een keer in een C6 met 3 liter diesel willen rijden.
@diablogt: die tweede en derde die rondjes rijden om die lelijke maseratIE van je. Yep…lees maar verder knul
@mopar: als jij denkt dat bij aanschaf van een auto alleen het vermogen of de topsnelheid een rol speelt, trek dan dit over je hoofd en ga vooral rondjes rennen.

https://static.webshopapp.com/shops/027322/files/054276938/the-predator-masker.jpg

Knul.
@diablogt: Jep want een crappy interieur, waardeloze betrouwbaarheid, versnellingsbak die eerder in een tractor thuis hoort en een uiterlijk waar alleen een moeder van kan houden zijn natuurlijk de ultieme eigenschappen voor een performance wagen.

En ja kiddo, prestaties zijn weldegelijk van belang als je zo een auto koopt. Anders kan je net zo goed voor een 159 gaan.

Knul ;)
@mopar: Haha crappy interieur bij een Maser en niet bij die USA-beesten? Weet niet waar jouw standaard van kwaliteit ligt, knul😉
@skinnybmw: Blijkbaar is lezen niet je sterkste kant kiddo :)

Een crappy Interieur neem ik voor lief als de rest van de auto in orde is. Bij die Italiaanse rammelbak is er wel meer op aan te merken dan alleen een matig interieur. Komt nog eens bij dat die Amerikaanse beesten met gemak winnen op het gebied van betrouwbaarheid en onderhoud. Ik snap dat begrijpend lezen moeilijk is als je groep 6 nog niet hebt afgemaakt maar je komt er wel :P
@mopar: Kereltje, blijkbaar is begrijpend schrijven ook niet je sterkste kant, laat staan je manieren:

“Jep want een *crappy interieur*, waardeloze betrouwbaarheid, versnellingsbak die eerder in een tractor thuis hoort en een uiterlijk waar alleen een moeder van kan houden zijn natuurlijk de ultieme eigenschappen voor een performance wagen.” Hier ga je de fout in door te zeggen dat de Maser een crappy interieur heeft. En wat versta je precies onder ‘betrouwbaar’? Snap dat die USA-beulen betrouwbaar zijn qua blok, beresterk. Maar al het andere dondert er bij de eerste de beste drempel af.

Nu snel achter papa’s iPad vandaan en lekker blikspuit op straat spelen voordat het donker wordt, “kiddo”. Morgen weer vroeg naar school bij mama op de fiets achterop, zinnetjes leren schrijven bij meester.😉
@skinnybmw: Wat ik onder betrouwbaarheid versta? Dat iets langer heel blijft dan 3 dagen en dat ik niet elke 10K KMS bij de garage moet staan voor een beurt, dat ik een versnellingsbak heb die het een autoleven lang vol kan houden, dat mijn auto deurgrepen heeft die niet spontaan de deur openen terwijl ik aan het rijden ben, dat ik niet elke 40K KMS de koppeling hoef te vervangen, dat de motorkap niet spontaan openspringt terwijl Ik 130 doe op de snelweg, dat mijn stuurinrichting niet begint te lekken na 10K KMS en dat de valve stems niet beginnen te lekken na 2 jaar gebruik…

Dat soort kleine dingetjes versta ik onder betrouwbaarheid. Iets waar elk zichzelf respecterend premium merk zich toch aardig voor zou schamen.

Ik snap best dat je dat allemaal moeilijk is hoor knullebol :) Ik ga zo wel lekker naar bed hoor, maak je daar maar geen zorgen over. Doe jij nou maar je best op school morgen en dan kan jij wanneer je later oud genoeg bent ook zo’n barrel maser kopen :P

Fijne dag nog!!
@mopar: Ik merk wel dat je weinig Maserati’s gehad hebt.
Ik heb zelf meerdere Maserati’s gehad, maar die verhalen die jij verzint slaan echt helemaal nergens op.
V70 is echt niet te kloppen met dit vraagprofiel…waarom staat die er niet bij??
@p993: er staat yolo mobiel en ze zoeken iets wat minder vaak voorkomt in het hedendaagse straatbeeld. Een v70 valt daar compleet onder. Ook de R niet, alleen kenners kunnen die onderscheiden.
@autowilly: De meeste hier genoemde YOLO auto’s zijn oersaai… had het inderdaad bij de Maserati of de Jaguar gelaten; de Jaguar in 3.0D uitvoering met 286pk is echter veel interessanter; dan valt de 2013 facelift nog binnen budget en heb je echt een modern-uitziende en unieke auto met toch genoeg oomphh …
@p993: dodelijk saai, weinig yolo aan
@maarten020: maar maak het dan echt yolo, doe er een paar k bij en koop iets leuks naast de v70. Ipv een slap compromis!! Heb je best of both worlds…
Ik zou gewoon voor een Passat gaan, staat er ook niet tussen.
Ruim, zuinig, je kan er alle kanten mee op, ruim dealernet (is misschien nodig, meestal niet als je keuze uw gebruiksprofiel is)
@wimof: passat is niet echt yolo imo.
@daveb: R36 toch wel?
Hoewel mijn hart hier maar één keuze zou maken, denk ik dat het verstand het budget in het oog zou houden en de Maserati het daarbij snel zou laten vallen ivm onderhoudskosten, zelfs zonder pech en de daaraan verbonden herstellingen. YOLO is misschien ook een reden om een snelle dood te ontwijken.
De enige mogelijkheid is natuurlijk de Maserati wat een fantastische auto staat in mijn top 10 mooiste auto’s niet nadenken en kopen
Je weet dat @willeme een advies schrijft als een Quattroporte en een Cadillac bovenaan staat en de YOLO! een Volvo S80 is…
@720s: 8 cilinder . Is wel wat anders he
De C6. Echt. Maar dan ook echt. En je kan er mooiere exemplaren van vinden voor dit geld. Ze zijn te vinden met minder kilometers en jongere leeftijden. Ook is de 241 PK versie gewoon te vinden en dat was het topmodel. Qua comfort en binnenruimte is er niets, maar dan ook écht niets beter en fijner dan dit voor dit bedrag. Een echte zuipschuit is het in principe ook niet, zeker niet in vergelijking met een Cayenne of al de andere auto’s genoemd in dit advies. PK’s heeft hij niet al te veel maar net als @willeme zegt, dat is in een Citroën totaal niet relevant. Koop hem, rij er mee, geniet er van en je gaat hem waarderen.

Dit exemplaar is een erg mooi exemplaar. Relatief weinig meters en het is een laat model, 2010. Ik zou het wel weten als ik in jouw schoenen stond.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-c6-3-0-hdif-v6-exclusive-automaat-navi-trekhaak-diesel-zwart-99392ad9-148b-4ea0-96e0-0f17a90975f8
@viezefreddyw: Maar je weet gewoon dat wanneer men zoekt op 5 serie, Cayenne… Dat een C6 het niet wordt. En daar is niets mis mee. Maar men moet gewoon een knappe X3 facelift zoeken, bijvoorbeeld.
@phaeton: Dan zie ik het nut er niet van in om een adviesaanvraag te doen.
@viezefreddyw: Dat ben ik volledig met je eens.
@viezefreddyw: Om met @Jaapiyo te spreken: Word!
@viezefreddyw: helemaal met je eens! Ik ging ook lekker voor het comfort!
@viezefreddyw: Het is niet voor niets dat het advies een V6 benzine is. De diesel is de uitvoering die je wil maar MRB is gigantisch met dit gewicht. Met 12.000 km per jaar is dat wel erg yolo.

Dat is in een notendop het probleem met de C6: veel te zwaar en de enige benzinemotor is traag en zuipt. Het is helaas gewoon geen aantrekkelijke optie, en daarom heb ik er niet een en jij ook niet. (Ik heb wel een DS uit ‘67 dus aan de liefde voor Citroën ligt het niet.)
@frederik: De reden waarom ik er niet een heb is niet de reden die jij opnoemt. De reden waarom ik er niet eentje heb is omdat hij nog komt. Maakt mij geen moer uit welke, de C6 gaat komen. Ooit. En dan het liefst de diesel.
@viezefreddyw: In dat geval, veel plezier ermee! Respect.
@viezefreddyw: een S of LS bieden voor dat geld toch wel veel meer comfort en ruimte, beter materiaalgebruik, stiller, beter stuurgedrag, meer opties, kwaliteit, en een echte aandrijving. Maar ja, het unieke design van de C6 is wel…..uniek.
@creaminator: Met comfort doel ik eigenlijk het meest op rijcomfort. En daarin is de C6 ongeëvenaard. Zelfs het door mij geliefde Mercedes-Benz heeft dat nooit beter gedaan.
@viezefreddyw: Je hebt het mooi omschreven maar toen ik de auto in je link ging bekijken kon ik echt alleen maar een vies gezicht trekken. Wat een wanstaltig lelijk ding is dit zeg.
@evdw: Tja, ieder zijn ding hè. Dat is het mooie aan smaak, dat kan zo verschillend zijn. Gelukkig maar.
@viezefreddyw: een C6 met een trekhaak?!? Hoe durven ze!
@viezefreddyw: Maar een C6 is toch niet echt een YOLO-auto? Hoe fijn, goed, comfortabel en speciaal ook…bijzondere auto, de slimste keuze misschien maar ik persoonlijk word er echt niet warm van. Ze heeft er een paar BMW’s naast als daily, kom op😉
Ik ben een groot fan van Citroëns met zweefvering, heb er zelf een aantal gehad, maar bij de C6 heb ik maar 1 advies: niet doen.
Mijn zwager heeft een V6 diesel en wat daar al niet aan is gerepareerd en vervangen…
Hij heeft me ooit eens verteld dat hij in een jaar in 7 maanden voor totaal €7000 heeft moeten laten verspijkeren. En hij kocht het ding met 45.000 km, er staat nu nog geen 2 ton op.

Ter vergelijk: ik kocht mijn Jag S-Type met dezelfde diesel erin met 200.000 op de klok en moest helaas de bak laten reviseren vlak na aanschaf. Dat was €4000. Er staan nu 264.000 km op en op onderhoud na hoeft er niets aan te gebeuren.

Ik zou voor de Jaguar XF gaan.
Maar nog liever voor een even oude XJ.
@sabrerator: En zo ken ik iemand die een C6 diesel vrijwel probleemloos naar 3 ton heeft gereden met alleen regulier onderhoud en dergelijke. Ik heb dus ook maar 1 advies: wel doen.
@viezefreddyw: Mijn schoonpa rijdt een Citroen C6 V6 diesel, mijn pa een Audi A7 diesel. Zelfde km’s, bouwjaar en veel te veel opties. Drie keer raden welke auto lager is qua onderhoudskosten… (Ik zeg het niet hardop, anders gaat @rufctr01 mij daar elke dag aan herinneren ;-)).

Onderhoud, historie, gebruik en ook een beetje geluk. Dit soort auto’s moet je niet kopen met het laatste geld. Geldt uiteraard voor het hele lijstje.
@willeme: dat zijn diezelfde V6 diesels die in bij JLR gebruikt worden toch? Dan zeg ik zeker doen.
@sr20det:
Ja, de. 6 van mijn zwager en mijn Jag S-Type hebben dezelfde motor. En dat is een heerlijkheid.
@viezefreddyw:
Ik ben oprecht blij dat te horen, want ik vind de C6 een geweldige auto.
Maar de ervaringen van mijn zwager hebben me er behoorlijk kopschuw voor gemaakt.
Zo zie je maar, je gaat altijd uit van de ervaring die je kent.

Voor het straatbeeld in het algemeen kan ik de C6 niet genoeg toejuichen.
Ik kijk nog altijd om als ik er een zie. En ik krijg nog altijd een kick als ik mijn Jaguar naast de C6 zie (staan foto’s op Autojunk). Twee schitterende auto’s.

Zou ik hem zelf kopen? Nee.
Vanwege de ervaringen van zwagerlief en de giga belastingkosten. Het ding weegt zó veel dat je maandelijks een vermogen betaalt. Ik ben nu €150 kwijt, met een C6 bijna €200.
Maar ze zijn schitterend en rijden absoluut heerlijk. Een zwarte dan, met crème interieur en een schuifdak (goh, die heeft mijn zwager).
@sabrerator: Mooie auto’s hoor! Jouw S-type ziet er ook goed uit. En zeker vanwege de mooie Jaguar op je motorkap.

De auto van je oom is de perfecte combinatie qua kleuren. Zo zou ik hem ook willen. Maar dan wel met de 241 PK diesel. Die 3.0 vind ik erg prettig.
@viezefreddyw:
Ik heb heel kort een gebruikte C6 Diesel gereden, voor de 159 Alfa.
De reden dat ik hem heb weggedaan waren de grootte van de C6 en de grootte van de C6 als je er alleen in rijdt. Een vriend wiens 5-serie BMW voor de derde keer voor het flat waar hij woonde was gestolen kocht hem over van me, hij kreeg bijzonder vervelende vragen van zijn verzekering en kreeg eigenlijk geen auto meer verzekerd, zekers geen BMW.
De C6 uiteraard niet geliefd bij het dievengilde lukte wel na veel tam-tam.
Zijn enige commentaar na een week C-6sen was : ik heb voor het eerst van mijn leven een auto onder mijn kont. Hij heeft de C6 tot op de draad gesleten en heeft zich daarna een hele dikke C5 Diesel met alle goodies laten aanmeten, en ik reed de eerste week in een rooie stuiterbak met veels te kleine Italiaanse design stoeltjes een nerveus karretje wat direct naar linkstoe vloog als je het stuurwiel reurde.
Grote Citroëns zijn heren van Stand
@desjonnies: Mooi hè, dat een auto zo stuiterig kan zijn met veel te kleine stoelen om hem na een tijdje gewoon lief te hebben. Het zijn ook fijne auto’s, die 159’s.

Het probleem met een C6 is dat je van hem houd of dat je hem haat.
De C6 is dan ook een zeer ondergewaardeerde auto. Ik hou van hem. En je vriend ook. En jij vast ook.
Ik zou toch voor de Jag gaan.
Volgens mij is “advies” nog nooit zo belangrijk geweest als je:

A- Na aanschaf van een Cayenne er pas achter komt dat je brandstof sneller weg loopt dan uit een badkuip zonder stop…

B- Je drie kinderen mee wilt nemen en vervolgens gaat kijken voor een cabrio…

Maar YOLO!
@ablogjunk: **** de kinders. Heb er ook drie, en toch kijk naar een 7 serie. Daarvan is de middenplek achterin mega smal en een enorme bult. Niet mijn probleem. Yolooooooooo
@garp: Helaas hebben de mijne nog kinderstoeltjes nodig, dat past echt niet…
De volvo met rechte pijp is de best klinkende v8 ooit 😂
Bij de meeste wagens in dit overzicht is het mooi dat je de wagen bij de garage van de dealer kunt parkeren. Scheelt toch maar weer mooi een parkeerplaats thuis.

Wil je voor je plezier en onbezorgd rijden in een bijzondere wagen die je zelden in het wegbeeld ziet, die afgeladen in de opties zit, er snoeihard vandoor kan gaan als het nodig is en tenslotte gewoon weigert om stuk te gaan, kies dan de GS. Wil je daarenboven een wagen die relatief weinig brandstof nipt en die zalfzacht zoevend de kinderen naar school laat brengen, kies dan voor een GS450h.
Saai lijstje. Als je eerst een Cayenne hebt wil je dit allemaal niet, lijkt me. Niet echt Yolo, deze reeks grauwe sedans, zelfs al zit er een knopje of pk’tje meer op. Alleen de Infinity past enigszins. De Maser drinkt veel te veel, zowel aan brandstof als onderhoud. Waar zijn de Saab stations, de Jeeps, de X5-jes etc?
@spiderman: Dat is veel te voor de hand liggend! Was juist niet de bedoeling ;-).
In dit lijstje staat dan ook net de lelijkste infiniti. De fx is zoveel mooier en diens opvolger de qx70 idem.
Die Maserati is gewoonweg geweldig!
Laatste model Saab 9-5?
Absurd hoeveel die dingen afschrijven. Die Maserati verbaast me nog het meest. Maar €18000 voor zo een bakbeest.
Mijn keuze zou trouwens op de Lexus vallen.
Leuk shoppen zo, maar als de C6 een van de opties is word ik direct week in de knietjes en doet de rest er niet meer toe.

Wat een stijl!
Laat die kinderen thuis en koop een Porsche Boxster uit 2005.
Weet iemand de aandachtspunten van die infiniti ex37?
@fabian159:
Af en toe tanken en de ruitensproeier bijvullen.
Jaaaaren geleden toen het eerste model Cayenne nog ‘hot’ was, kon ik in de handel een drie jaar oud exemplaar kopen voor 13 mille. De remmen hadden met 100000 k. Een beurt nodig.
Ik had wel oren naar dat ding maar was gelukkig zo slim om de Porsha dealert te bellen om te vragen wat die kleine remrevisie me zou gaan kosten.
Na de prijs van dealert gehoord te hebben begreep ik 2 dingen : waarom die Cayenne zo goejekoop was en dat mijn liefde voor die brulboei volledig verdampt was.
Maserati onderhouds prijzen zijn er niets bij vergeleken.
De Volvo V8 !
Meteen doen!
Precies zo gehad. Heerlijke reis-auto en sleeper. Weer eens wat anders dan 5serie of A6.
Super betrouwbaar, lekker compleet. Niks gedoe met turbo’s of zo- onverslijtbaar blok.
Spijt van dat ik ‘m ingeruild heb.
Zo vaak gekeken naar de opties in deze klasse, maar toen ging ik lease rijden #saai Zonder twijfel zou de Masser de auto zijn die ik het liefste zou hebben en waarschijnlijk zou ik een hele dikke GS kopen. Blijf een zwak hebben voor die dingen, ze gaan niet kapot en ik ben waarschijnlijk net iets te laf ;-)
Zou inderdaad voor een Volvo V8 gaan maar dan in de xc90… net wat meer ruimte voor bagage en de kids op de achterbank!
Geen plastic word gevraagd en dan kom je aanzetten met een cadillac?
17 k kan je ook bmw f11 model kopen f bmw 7 serie… als je mis8 moeite neemt over de grens te halen. Ik
Voor mij de Lexus.
Een mooiste Lexus RX hybride die je kunt vinden.
Gevalletje “mijn-piemel-is-12cm-maar-wil-in-een-pornofilm-spelen”. Het kan maar het is lastig.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).