Lease maar: Peugeot 508 of Renault Talisman

Auteur: , 61 Reacties
Peugeot 508 - Renault Talisman

Een Franse diesel met een automaat. Dat was ooit het summum van magnifiek kilometers vreten.

Voor een heel lange tijd was het dé auto voor comfortabel en stijlvol transport. Een grote Franse middenklasse met dieselmotor. In de jaren ’80 en ’90 waren ze er meester in. Denk aan auto’s als de Peugeot 405, Citroen BX of Renault 21. Auto’s met lange veerwegen zonder week te zijn. Comfortabele stoelen met fraaie velours bekleding. Daarbij een standaarduitrusting waar ze in Duitsland een puntje aan konden zuigen.

De Duitse diesels zijn op dit moment iets populairder, maar waren destijds niet echt een goede aanbieding als je ze nieuw wilde kopen: een schrale standaarduitrusting in combinatie met een ongezellig interieur en gemiddelde rijeigenschappen. Het was bijna een vorm van zelfkastijding met zo’n zelfontbrander onder de kap. De oude PSA 2.1dT dieselmotor was zo smeuïg als een paar potten Calvé Pindakaas. De fluitende turbo en uiterst soepele loop deden de rest. Zo efficiënt en krachtig als de Duitse diesels waren de Franse diesels niet, maar in de omgang waren ze erg fijn. Daarom voor deze editie van Lease-Maar vergelijken we twee Franse berlines met een dieselmotor. Gewoon, nu het nog kan. Citroen maakt ze niet meer, dus we vergelijken vandaag de nieuwe Peugeot 508 met de Renault Talisman, die al 3 jaartjes meeloopt. We hebben ditmaal gekozen voor een eenvoudige motor in combinatie met de op één na soberste uitvoering. Omdat het om een Franse auto gaat, hebben we wél gekozen voor een automaat. Zijn dat de vergeten leasetoppers? In onderstaande tabel kun je zien hoe de de verhoudingen liggen:

Merk:
Peugeot
Renault
Type:508Talisman
Uitvoering:Allure BlueHDI 130 Aut.dCi 130 Intens
Catalogusprijs:€ 43.740€ 41.790
Fiscale prijs:€ 42.750€ 40.800
Leasetarief:€ 870€ 885
Vermogen:130 pk bij 3.750 tpm 130 pk bij 4.000 tpm
Koppel:300 Nm bij 1.750 tpm320 Nm bi 1.750 tpm
Topsnelheid:208 km/u205 km/u
0-100 km/u:9,9 sec.10,8 sec.
Verbruik:1 op 27,01 op 22,7
CO2 uitstoot:98 gr/km115 gr/km

Bij beide auto’s zijn we uitgegaan van een looptijd van 48 maanden een jaarkilometrage van 40.000 km. De prijzen zijn een gemiddelde van grote leasemaatschappijen. De prijs kan afwijken bij andere kilometrages, looptijden of opties. De prijzen zijn exclusief BTW.

Wat ons opvalt
Het zijn geen crossovers! Op dit moment is dat autotype veel populairder. Zowel Peugeot (5008) als Renault (Kadjar) hebben een crossover in de showrooms staan die beter verkopen. Toch denken wij dat de Franse berline bestaansrecht heeft. We weten het: de Peugeot 607 en Vel Satis bleven verstoken van een opvolger, maar dit zijn flinke auto’s. De Peugeot meet maar liefst 4,75 meter en heeft een wielbasis van iets meer dan 2,79 meter. Dat waren vroeger gewoon E-segment afmetingen. De Talisman is nóg groter met 4,84 meter in de lengte en een wielbasis van bijna 2,81 meter. Wel een verschil tussen de Berlines: de Peugeot is een hatchback, de Renault is een klassieke sedan.

Peugeot 508 Allure BlueHDI 130 Aut. '18

De Peugeot is niet bijzonder voordelig, maar dat is geen enkele auto in deze klasse meer (sinds de WLTP). Qua uitrusting is er echter weinig te klagen. Zo heeft de Peugeot 17″ lichtmetalen velgen (Merion), een navigatiesysteem, Hill-assist, elektrisch inklapbare buitenspiegels, ‘Active Suspension Control’, parkeersensoren met camera en LED-dagrijverlichting. Heel veel meer heb je niet nodig, toch? De Renault Talisman is ook uitstekend uitgerust met een groot navigatiesysteem, lane-departure warning systeem, parkeersensoren rondom en een automatisch dimmende binnenspiegel. Erg grote verschillen zijn er niet qua uitrusting. Bestel je de Talisman zoals ie beschreven staat in deze vergelijking dan ziet ‘ie er zo uit:

Renault Talisman Intens dCi 130 EDC '18

Exterieur
Laten we heel eerlijk zijn: de vorige Peugeot 508 sedan was in esthetisch opzicht geen feest voor de ogen. De Fransoos was geenszins lelijk, maar er was weinig aan. Wat ze met de 508 geflikt hebben is eigenlijk best wel knap. De 508 ziet er modern uit, is zeer herkenbaar als een Peugeot en het is een vrij uniek design. Kortom, of je het mooi vindt of niet, de heren (en dames) ontwerpers van Peugeot hebben topwerk verricht. Voor die aparte lijn onder de koplampen moeten ze Renault bedanken, want die hadden het een paar jaartjes eerder al toegepast.

Peugeot 508 Allure BlueHDi 130 Aut. '18

De Renault Talisman gaat al een tijdje langer mee. We kunnen nu het design dus beter beoordelen dan een paar jaar geleden. Want is het gewaagde ontwerp van Laurens van den Acker een beetje houdbaar gebleken? Ja, eigenlijk wel. Sterker nog, met de jaren oogt het iets minder modieus en iets tijdlozer. Het valt ook op dat het design minder spectaculair is als voorheen, wat alleen maar aangeeft hoe snel de ontwikkelingen gaan op designgebied.

Renault Talisman Intens dCi 130 EDC '18

Interieur
Het eigenwijze exterieurdesign van Peugeot vertaald zich ook naar het interieur. Net als andere Peugeots heeft de 508 een ‘i-Cockpit’. Dit houdt in dat het stuurwiel kleiner is voor een directer gevoel en dat de tellerwinkel boven het stuurwiel af te lezen is. In principe werkt het, maar het is wel eventjes wennen. Als je dan weer in een ‘gewone’ auto stapt mis je het overigens niet, dus het voelt meer aan als een ‘gimmick’ dan een extra ‘feature’. Maar ja, je moet wat om je te onderscheiden. Qua materiaalgebruik en afwerking is het niet op Duits niveau, maar het scheelt niet veel. Het ontwerp maakt veel goed.

Peugeot 508 Allure BlueHDi 130 Aut. '18

De Renault Talisman is veel conventioneler van opzet. De Talisman heeft een typisch Renault-interieur. Alles zit op een plaats daar waar je het verwacht, maar heel spannend is het niet. Heel veel functies kunnen bediend worden in de centrale tablet-achtige scherm. Maak je geen illusies, het is niet van het niveau dat Tesla en Volvo aanbieden. Maar het werkt verder vrij logisch, alhoewel het niet het meest soepel draaiende systeem is. Zo zie je maar hoe snel de techniek evolueert. Qua materiaalgebruik en afwerking is het voldoende, maar hebben we het beter meegemaakt. Ook bij niet-premium automerken.

Renault Talisman Intens dCi 130 EDC '18

Rijden
Dit is toch wel een beetje het USP van dit soort auto’s. Niets compromisloze rijdynamiek, maar gewoon een fijn tokkelende diesel met een soepel onderstel. Zo ‘Frans’ als dit soort auto’s vroeger waren is het niet meer, maar nog altijd zijn het uitzonderlijke reislimousines. Qua prestaties moet je je niet al teveel voorstellen. Met de Peugeot kom je prima mee in het verkeer en eenmaal op de snelheid kun je met gemak een redelijk hoge snelheid aanhouden, maar het duurt even voordat je er bent. De 1.5 HDI is niet overdreven sterk. In combinatie met de achttraps automaat is het wel een zuinige motor, goed voor een A-Label! De rijtest met @Wouter check je in deze video (hypercut hier).

Peugeot 508 Allure BlueHDI 130 Aut. '18

De Renault heeft geen A-Label, maar een B-Label. De 1.6 dCi levert eveneens 130 pk, maar iets meer koppel. Dankzij het hogere gewicht heeft de Talisman er geen baat bij. Qua prestaties blijft de Renault daarom iets achter. Maar nogmaals, daar koop je dit soort auto’s niet voor. De automaat is wel duidelijk een generatie ouder. Het comfort is absoluut aanwezig, maar niet in de mate zoals de 21 of Laguna’s ervoor boden. Dat is een verschuiving qua smaak van de consument. De auto is echter absoluut niet straf of hard te noemen, maar de Primatourtjes kun je thuislaten. De rijtest met @CapserH kun je in deze video bekijken.

Renault Talisman Intense dCi 130 EDC '18

Conclusie
Als je de leaseprijs aanschouwt, dan lijken de Peugeot 508 en Renault Talisman niet waanzinnig goede aanbiedingen. Ze zijn niet spotgoedkoop en qua prestaties is het ook niet adembenemend flitsend. Voor deze bedragen heb je wel bovengemiddeld complete auto’s van een flink formaat voor de deur staan. De ruimte die deze berlines bieden, kunnen de premium Duitsers niet aan tippen. De leaseprijzen zijn weliswaar gelijk bij een eenvoudig gemotoriseerde 3 Serie, A4 of Mercedes, maar dan moet je alle opties nog aanvinken waarmee de prijzen toch behoorlijk ver uit elkaar komen te liggen.



61 reacties

Nooit de Talisman, wat een lelijk ding met die snor achterop en die hockeysticks onder de koplampen.
@fordnut: of de walrustand verlichting op de Peug.
@poursuivant:@fordnut: allebei walgelijk, plus voor dit geld rij je ook 3 serie
Geen enkele auto in deze klasse meer voordelig?? Een Lexus IS 300h is nu net zo duur, want geen cent duurder geworden met de WLTP! Dus dan heb je 225pk, achterwielaandrijving, topkwaliteit, zelfde TCO en geen stinkdiesel voor hetzelfde geld als deze Franse meuk…
@svenska_aeroplan_ab: Is een een IS niet meer een formaat megane?
@ablogjunk: Nee
@svenska_aeroplan_ab: maar qua binnenruimte is het toch geen Talisman of 508? De laatste IS die ik heb gereden is echt krap van binnen. Toch maar eens kijken naar de nieuwste dan…
@svenska_aeroplan_ab: even opgezocht, valt me nog niet tegen qua binnenformaat. Op basis van de cijfers die ik vind is de talisman (508 vond ik zo snel niet) kleiner. Alleen de kofferbak, dat scheelt enorm 450 vs 608 liter
@dunhozzie: Die 450 zal wel komen door het accupakket in de kofferbak bij de Lexus?
@ablogjunk: nee, die ligt niet in de kofferbak, dat is veel te gevaarlijk bij een aanrijding van achteren. Ligt op de bodem, onder de achterbank, in de veiligheidskooi.
@svenska_aeroplan_ab: En toch koopt geen mens dat ding, dus ergens gaat het fout. In tegenstelling tot die Franse meuk.
@e34m5touring:
Tja, maar niemand kocht een E34 M5 Touring en toch was het een geniaal ding!
@StijnB: Het zal ongetwijfeld een prima auto zijn, die Lexus. Maar waarom koopt niemand in NL er dan 1. Want daar gaat het uiteindelijk om. Verkopen. Die BMW was destijds zo belachelijk duur, dat kon nooit een succes worden. Maar Lexus is concurrerend geprijsd lees ik net. Dus, waar gaat het dan mis? Al die kwaliteit enz, hybride ook nog eens. En dan toch zoveel last hebben met producten slijten. Ik vind dat bijzonder.
@E34M5Touring: ik neem aan dat dat met de WLTP in volle actie ernstig gaat wijzigen. Met alle concurrentie die zich volledig uit de markt prijzen is de keuze simpel toch?
@svenska_aeroplan_ab: Ja dat zou je denken. Ik vrees dat het weinig uit gaat maken eerlijk gezegd. Een auto (hybride notabene) met al jouw genoemde kwaliteiten etc., en dan nog geen voet aan de grond kunnen krijgen in een hybrid land bij uitstek heb ik altijd vreemd gevonden. Denk dat gelijke prijzen daar niet ineens wat aan gaat veranderen.
@e34m5touring: wat de boer niet kent…
@E34M5Touring: idd je ziet dat ding nooit!
Mijn ervaring is wel dat je in Japanse merken niet goed kunt zitten als je wat langer bent!
@rufctr01: voorin kun je prima zitten… in tegenstelling tot audi’s van bijvoorbeeld 15 jaar terug want daar zit ik met mn knieën tegen het stuur.
Blijft een beetje behelpen die tabelletjes op autoblog……
De Peugeot natuurlijk.
Geen Fransoos op m’n erf!



O wacht…
Ik heb, toen ik voor de keus stond, de Talisman serieus overwogen. Ik ben echter afgeknapt op de adaptieve cruise control. Die werkt niet met minder dan 30 km/h en niet boven de 140. Dat heeft mij doen kiezen voor een A4 met file assistent en een cruise control die op 190 nog goed en adaptief werkt. Prijstechnisch is mijn A4 duurder, maar dat is met name vanwege zaken als b&o waar ik extra voor betaal. Een iets kalere A4 was net zo duur.
@siemi: je kunt ook echt vaak 190km/u in NL rijden.
Als ik zulke snelheden op de teller heb dan liever zelf het gaspedaal bedienen. En leuker en meer onder controle….
@rufctr01: ik woon in Duitsland. Maar dan nog is een cruise control die naar tot 140 werkt erg karig
@siemi: ik woon ook in Duitsland en rijdt 145 km/h op de Autobahn, niet zo snel dat het vermoeidend of link wordt maar wel iets sneller dan gemiddeld zodat ik zelf mijn positie op de weg kan kiezen. Een cruise control die boven de 140 niet werkt is een no go. En 30 is ook een uiterste een ondergrens. Ik rijdt in de 30 zones op de cruise control omdat ik de disipline niet heb om me zelf aan zo’n laag tempo te houden
@mashell: ik rijd normaal gesproken in Duitsland op de automatische snelheidsaanpassingen. Dus gewoon overal de max. Ik rijd echt alles op de cruise control en dat is heerlijk ontspannend
@siemi: geeft niets dat je in Duitsland woont dan praten we gewoon wat langzamer
@tjongejongejonge: sympathiek
Wat ze allebei toch verschrikkelijk lelijk op hun eigen manier.
@smoked: je haalt de woorden uit Mn mond. De Duitse garde mag dan oersaai zijn, maar dit is gewoon om te janken.
De Peugeot in mijn ogen nog het lelijkst. En de betrouwbaarheid is hoop ik voor iedereen die hem toch gaat leasen lichtjaren beter dan die vorige die menigeen tot wanhoop heeft gedreven (ik heb er gelukkig maar 12.000km in 3 maanden op hoeven foeteren) wat een ellende op wielen is dat toch geweest.
@bischero:
Grappig dat de ervaringen zo wisselend zijn. Ik heb sinds 2013 al bijna totaal 400000km gereden (200000 km in elk) in de 508 gereden en heb er nog nooit gekke problemen mee gehad. 1x wilde de auto niet uit maar toen de accupolen even los waren gehaald, was alles weer normaal.
Dan heb jij misschien echt gewoon pech gehad in die 12000km.
@steef2: mwah, of jij hebt geluk gehad. Ik heb meerdere collega’s en mensen in mijn directe omgeving gehad die er elke 10.000km mee stilstonden met forse problemen. Turbo’s, distributie, versnellingsbakken, elektronica, en allemaal dezelfde problemen.
En ik vond het oprecht goed te horen dat jij er geen problemen mee hebt gehad. Ze rijden niet slecht, het zit prima, ziet er goed uit (de vorige dan, niet de nieuwe). En iedereen die ellende met Alfa’s heeft gehad ken ik uit eigen ervaring de omgekeerde wereld ook. BMW was bij mij ook verschrikkelijk, VW dan ook weer nooit enig probleem mee gehad.
Omdat het om een Franse auto gaat, hebben we wél gekozen voor een automaat.

Ik snap hem niet.

– EDIT: Frans = comfortabel. Automaat = ook comfortabel. Ergo: bij een Franse, comfortabele auto past een comfortabele automaat-
Geen van beide.
De tranen of de haaientanden maken de auto er niet mooier op.
Maar het is vooral het interieur waarvoor ik beide zou laten staan.
Dat kleine stuur vind ik zo irritant bij de 50.
Bij de Talisman zijn het de stoelen samen met een onhandige tablet waarop ik afknap.
Vreselijk lelijke auto’s, geen van beide
@jk1993: Gelukkig maar, dat smaken verschillen!
Renault Talisman of Peugeot 508?
….
En de prijs gaat naar…. (trommelgeroffel)… de Alfa Romeo Giulia!!!…..
@bennyweisz: Hoewel ik het met je eens ben.. wens ik je wel succes met 41k bij de Alfa dealer.. voor een Giulia. Dat gaat krap worden hoor.
@ardonjr:
Ik dacht dat ‘t hier om het leasen ging……
@bennyweisz: en dan is de Alfa goedkoper dan deze Franse knuppels. De Talisman is onbeschrijflijk duur in de lease. Peug zal in het begin profiteren van exorbitante buyback garanties vanuit PSA aan (met name) LeasePlan en de leasemaatschappijen met Franse roots.
@ardonjr: Inderdaad, waarom dit soort auto’s leasen wanneer je in een prachtige Alfa Romeo Giulia kan rijden voor minder geld? Ik rijd in een Giulia 2.2 Jtd met squadra tuning, 242 pk en 520 Nm koppel, fantastisch! Elke dag stap ik weer met veel plezier in deze machine, de andere auto’s zijn gewoon vervoersmiddelen.
@alfafan21: Ik ben zelf ook biased .. rijdend in een Giulietta MultiAir 170pk. Elke keer met veel plezier stap ik in die auto. Voorheen had ik een Megane in de lease. Never nooit meer Renault.
@bennyweisz: jajaja, ik ook!
Is het “minder dan”, of “minder als” voorheen?
@wouterjeuring: retorische vraag? Dan
Als uitgesproken liefhebber van sedans kan ik alleen maar zeggen, dat ik beide bijzonder aantrekkelijk vind. Ze komen mij fris en onderscheidend over. Vond ik de Talisman bij introductie al erg mooi, de 508 vind ik -alhoewel ik hem nog niet in ’t echt gezien heb- nog stukken mooier. Ik vind hem slanker, chiquer en eleganter. Natuurlijk zijn er altijd wel ’n paar puntjes te vinden waarvan je denkt dat ’t mooier of beter gekund had, maar er is nou eenmaal geen koe zo bont, of er zit wel ’n vlekje aan. Dat is bij elk merk zo.
Als in dit artikel gevraagd wordt naar welke van de twee je voorkeur zou uitgaan, dan wil ik me daar ook toe beperken. Ook als ik geen van beide echt zou willen kopen of leasen, dan ben ik toch wel in staat om mijn voorkeur te bepalen. En die zou in dit geval naar de 508 gaan.
Het enige vraagteken dat ik bij dit soort auto’s zou willen plaatsen, is of ze nog wel in staat zijn om te voldoen aan de eisen, die ik aan ’n diesel stel. Met mijn 120.000 km per jaar zou ik toch tenminste 4 jaar door willen rijden zonder problemen. Of ’n 1.5 of 1.6 met 130 turbo/pk’s dat aan kan vraag ik me nog steeds af.
@9000cse: waarom zou een kleinere motor dat minder goed aankunnen dan een grotere motor? Ik zou juist bij veel kilometers voor de meest verkochte motor gaan (meestal niet de dikste), deze is het belangrijkste voor de fabrikant en hier besteden ze dan ook het meeste zorg aan.
@mashell: Ik zal je ’t antwoord op je vraag schuldig moeten blijven, omdat ik veel te a-technisch ben. Maar mogelijk kan ik ’t je duidelijk maken door te vertellen wat ik nu rijd. Mijn auto is ’n Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi met 116 pk. Bouwjaar 2006. ’n 2e handsje. Dit moest ik wel doen vanwege m’n kleine budget. Ik heb die auto gekocht op advies van m’n (merkloze) garage, die ik al >40 jaar ken. Zij hebben ’n enorme ervaring met deze Fords, omdat zij ’t wagenpark onderhouden van ’n grote autoverhuurder, die al tig jaar uitsluitend Fords verhuurt. Vanaf 2007 is die verhuurder overgestapt naar de 1.8 TDCI met 126 pk en later naar nog kleinere motoren met nog meer pk. Mijn garage vertelt mij echter, dat die verhuurder er heel wat voor over zou hebben als hij weer Fords zou kunnen aanschaffen met de kwaliteit van de motoren uit de modellen tot 2007, omdat die veel robuster waren en veel minder storingen hadden.
Ik heb nu de 3e Mondeo van dat type tot 2007 en heb er in 5 jaar tijd zo’n 600.000 km mee afgelegd. Slechts eentje daarvan heeft me 1 keer in de steek gelaten: Kapotte waterpomp bij ’n km-stand van >450.000! Het zijn enorm robuste en betrouwbare werkpaarden. Althans voor mij. Ik ben gisteren weer teruggekomen van ’n “ritje” Marseille. Bij elkaar >2.200 km. Verbruik 1:17 bij 130km/u op de cruise, op zomerbanden, die nu al >160.000 km meegaan en nog goed genoeg zijn voor ’t volgende zomerseizoen. De vorige 2 Mondeo’s zijn pas verkocht nadat ze ruim 5 ton gelopen hadden. En alle 3: Tussen de regelmatige uitstekende onderhoudsbeurten: Nooit olie hoeven bijvullen! Toch knap van die ouwetjes, nietwaar?
@mashell:
Een turbo is in principe EPO toevoegen aan je motor, je motor gaat beter presteren omdat je gecomprimeerde lucht je cilinders injaagt. Daardoor wordt de inlaatdruk groter en staat je krukas onder druk. Bij een grotere cilinder inhoud heb je minder druk of EPO nodig en hoeft de motor minder hard te werken om hetzelfde resultaat (vermogen) te bereiken.
@9000cse: maar als liefhebber van sedans is je nick CSE, waarom niet CDE dan? Gewoon nieuwsgierig. Heb namelijk jaren heerlijk vertoefd op de achterbank van een 2.3T CDE (de mooiere) en ook een CSE 😎.
@bischero: Zo’n nick zegt toch eigenlijk niet veel. Heb er jaren geleden ooit een gehad. Héérlijk rijdende auto overigens. Maar toen ik op AB kwam moest ik iets invullen en dat is toen 9000cse geworden. Ik zou zeggen: What’s in a name? Na de Saab heb ik o.a. 3 Volvo’s 960 2.5i gereden in de duurste uitvoering, de Oxford of Stockholm. Op de bijgaande foto de Volvo waar ik nog steeds met veel heimwee aan terug denk: https://www.autojunk.nl/2015/05/volvo-960-stockholm
@9000cse: 120k per jaar? Wat voor werk doe je als ik vragen mag?
@alassad: Ik heb mijn hele leven altijd erg veel gereden vanwege mijn beroep. Alles bij elkaar nu al ca. 5.000.000 km. Maar sinds ik 5 jaar geleden in de AOW terecht kwam moest ik toch verder doorgaan met werken, omdat mijn pensioen vanwege de financiële crisis geheel in rook is opgegaan. Daarom ben ik sinds m’n 65e begonnen als zelfstandig koerier en rijd nu door half Europa. Altijd spoedzendingen, maar meestal bestaande uit slechts 1 klein doosje. Computeronderdelen en onderdelen voor medische apparatuur. Deze maand alleen al naar Hamburg, Zürich en 2 x naar Marseille geweest. Bij elkaar >6.800 km.
De 508 wint het in mijn ogen, en als doorslag het interieur. Dat van de Talisman voelt erg verouderd en goedkoper aan t.o.v. de 508.
Tamelijk grote kans dat ik volgend jaar een 508 bestel. In de genoemde uitvoering. Gemaximaliseerde co2 in onze autoregeling bied mij weinig andere keus. De Peugeot lijkt me geen straf.
@powerblue: ik heb er al in mogen rijden, en ik vond het prettig sturen en zitten. Verwacht geen spektakel, maar ik was positief over de stappen die peugeot heeft gemaakt.
@sleepyj: klinkt goed. Ik ben van mening dat spektakel sowieso ontbreekt in dit segment. Dat is ook niet meer dan logisch. Zodra het apparaat bij de Nederlandse dealers staat ga ik ‘m bekijken.
@powerblue: als je zoekt op 508 time to drive, kan je al eerder de auto bekijken en rijden op 4 locaties in nederland.
Kep de 508 nog in in het echt mogen bewonderen. Maar de Talisman is imho een indrukwekkende verschijning. Interieur-wise lijkt de 508 een beetje te. De Talisman is saai van binnen. Moet ik nu een keuze maken zou ik voor de Talisman gaan.

(ik ben wel bevooroordeeld aangezien ik altijd tevreden ben geweest met Renault en rij alweer jaren in een Laguna. Please don’t ban my ass)
Pak de trein wel, wat een hokken zeg. Dat stuur van de Peugeot is bedacht door een blinde en die verouderde tablet als navigatie in de Renault is ook erg fout. No go dit

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).