Dit zijn 8 leasetoppers van Genève

Auteur: , 46 Reacties
Toyota Audi Jaguar Peugeot

Binnenkort een auto van de zaak uitzoeken en wil je een beetje modern voor komen rijden? Check dan dit overzicht!

Geneve wordt gezien als een van de belangrijkste autobeurzen ter wereld. Dat is op zich ook wel logisch, want Geneve is net even anders dan alle andere beurzen. Ten eerste heeft Zwitserland, de natie waarin Geneve resideert geen eigen auto-industrie van betekenis. Dus het is niet zo als op de NAIAS (Detroit), waar bijvoorbeeld de Amerikaanse merken traditioneel groots uitpakken. Nog een groot verschil is dat Geneve elk jaar zijn deuren opent, in tegenstelling tot de IAA Frankfurt en Salon van Parijs (die worden om het jaar georganiseerd). Als laatste is Geneve vrij klein. Je kunt met gemak alles in een dag bekijken. Omdat de afmetingen vrij gering zijn, nemen fabrikanten vaak alleen hun grootste noviteiten mee. Uiteraard zitten daar ook de nodige conceptmodellen tussen, maar de belangrijkste leasetoppers worden niet vergeten. Dat zijn immers de modellen die zo spoedig mogelijk in de showrooms staan om jou te verleiden voor een proefrit, koffie en folder. De oogst was dit jaar een tikje mager, maar toch: dit zijn de 9 belangrijkste auto’s die nu op de Salon van Genève staan.

Toyota Aygo
Een A-segment auto als leasetopper? Jazeker! De Aygo is populair als zakelijk vervoer, voor veel mensen is het hun eerste leaseauto. Je begint als junior-assistant-managing-operator en mag een autootje uitzoeken voor 300 per maand. Dan zit een nieuwe CLS er niet in. Ook is de Toyota Aygo enorm populair als auto voor de Private Lease. Wat is er zo bijzonder aan deze Toyota Aygo? Allereerst het uiterlijk! Kijk er alleen al naar. Natuurlijk is het niet de mooiste auto ter wereld, maar voor een auto van dit formaat heeft hij zeker zijn eigen smoel. Een saai autootje is het niet meer.

Toyota Aygo '18

Citroen C4 Cactus
Bij Toyota maken ze de modellen wat extroverter, bij Citroen gaan ze juist de andere kant op. De C4 Cactus zijn grote kenmerk was natuurlijk de airbumps. Persoonlijk vond ik ze geniaal. Ze waren zeer functioneel en qua design zeer onderscheidend. Dat is altijd een grote kracht van Citroen geweest. Maar blijkbaar waren de airbumps voor de C4 Cactus hetzelfde als de boemerang achterlichten voor de 3200GT: kenmerkend, maar ook de beperkende factor qua commercieel succes. Citroen zal er ongetwijfeld onderzoek naar gedaan hebben om tot een dergelijke conclusie te komen. Middelmaat verkoopt inderdaad beter.

Citroen C4 Cactus '18

Kia Ceed
Over middelmaat gesproken, dat is precies wat we van de Kia Ceed kunnen verwachten. Dat klinkt veel negatiever dan dat het is. Wat Kia bereikt heeft de afgelopen paar jaren is bijzonder knap. Tegenwoordig is Kia een volwaardige speler in de markt waar je moeilijk omheen komt. Het totaalplaatje klopt gewoon, zo ook bij deze Ceed. Zie het een beetje als de Koreaanse Volkswagen Golf: niet spannend, maar ook weinig om op af te geven. De nieuwe Ceed is leverbaar met een 1.0 T-GDI driepitter (120 pk) of 1.4 T-GDI met viercilinder (140 pk). Veelrijders kunnen opteren voor een 1.6 CRDI met 115 of 136 pk. Enig smetje op het blazoen: de vorige Kia Cee’d (inderdaad, met apostrof) was wat spannender gelijnd.

Kia Ceed

Toyota Auris
Mocht een Kia Ceed net even te saai zijn, kijk dan naar de nieuwe Toyota Auris. Huh, een Toyota niet saai? Nope, want de tweede Toyota in dit lijstje heeft een markant uiterlijk meegekregen. Zeker met het zwarte dak en grote wielen is het best een dikke auto om te zien. Niet alleen voor een Toyota, maar ook voor een willekeurige andere C-segmenter. Zoals alle nieuwe Toyota’s is een diesel niet meer mogelijk. Er is keuze uit een nieuwe 1.2T en niet één, maar twee hybride varianten. Eentje met 122 pk (meh) en eentje met maar liefst 200 pk. Lang leve het milieu!

Toyota Auris '18

Peugeot 508
Het D-segment ligt redelijk op zijn gat. Voorheen was het aanbod van middenklasse sedans bizar groot, tegenwoordig neemt de populariteit af. Veel merken proberen het niet eens meer (Primera, Galant, Accord, Legacy, Kizashi) of hebben nog een zwaar verouderd model in de showrooms staan. Peugeot laat zich niet uit het veld slaan en komt met de tweede generatie van de 508, een bijzonder gewaagde (en geslaagde) fastback. Zeker als je de nieuwe 508 vergelijkt met de oude. Of je het nu mooi of lelijk vind: het is in elk geval origineel. Qua motoren is het minder vernieuwend. Peugeot ziet overduidelijk nog markt voor de diesel in dit segment: je kunt kiezen uit verschillende varianten met 130, 160 of 180 pk. Benzinerijders kunnen kiezen uit 180 of liefst 225 pk! Een hybride (PHEV) volgt een jaar later.

Peugeot 508 '18

Volvo V60
Deze auto behoeft eigenlijk geen toelichting. De V60 is allerminst een verrassing. Volvo is in rap tempo al hun modellen aan het vernieuwen en de V60 is daarin een belangrijke schakel. Het is makkelijk om de auto een ‘te heet gewassen V90′ te noemen. Dat valt op zich wel mee, de verhoudingen lijken wat anders te zijn. Daarbij: Volvo’s lijken traditioneel behoorlijk sterk op elkaar. Knappe jongen die een 240, 740 en 940 uit elkaar kan houden. En ten opzichte van de vorige V60 is de nieuwe compleet anders. Hij is te bestellen met de bekende benzinemotoren (T4 en T5) en diesels (D3). Uiteraard volgt er een T8 Hybride, of er ook een minder potente hybride komt is vooralsnog niet duidelijk. Wat we wel weten is dat dit de laatste dieselmotoren zijn die Volvo zal leveren.

Volvo V60 '18

Audi A6
Ook in het hoge segment wordt volop geleased. Sterker nog, we zijn benieuwd wie naar de VolkswagenAudi dealer stapt en een A6 cash komt aftikken. De A6 is strakker en sportiever dan voorheen. Check deze video, waarin Wouter spreekt met de designer van de nieuwe A6. Grootste wijziging is de techniek, alle A6’en zijn nu ‘mild hybride’ met een 48V motor. Dat klinkt indrukwekkender dan dat het is, het zorgt voor een marginaal lager verbruik op papier. Daar zal op asfalt niet veel van overblijven. In eerste instantie komen er een 3.0 V6 Turbo benzine (354 pk) en een 3.0 V6 TDI met 286 pk. Hybride’s, Plugins, volledig elektrisch, waterstof of zelfs aardgas is nog geen optie op de laatste exponent van het merk dat Voorsprong Door Techniek hanteert als slogan.

Audi A6 '18

Jaguar I-PACE
Geinig om te zijn dat alle Duitse merken ‘bezig zijn’ met een dergelijke auto, maar dat je bij Jaguar de auto al kunt bestellen. Kan bij Tesla al jaren, maar goed. De Jaguar I-PACE is de belangrijkste Jaguar van dit moment. Helaas heeft het niets te maken met gave Jaguars van weleer. Het is een medium-sized crossover. Mocht je een Tesla overwegen, maar wil je liever een beroemd automerk dan is de I-PACE een uitstekende keuze. Nog een voordeel ten opzichte van Tesla’s is dat het interieur een heel stuk hoogwaardiger is. De motor levert 400 pk en kan ongeveer 500 km op een ‘tank’ rijden. De auto is goedkoop te rijden (4% bijtelling dit jaar), maar dat is wel over minimaal 80.000 euro. Slik.

Jaguar I-Pace '18



46 reacties

Je zal maar dagelijks in een aygo moeten rijden…
@w115: Wat is daar mis mee?
@viezefreddyw: Wat mij betreft ontzettend weinig. Leuke karretjes.
@viezefreddyw: Je boodschappen één keer in de week doen is tijdstechnisch veel effectiever?
@karhengst: maar de boodschappen voor een hele werk passen er niet in
@barkingiron: werk = week
@barkingiron: als je zoveel boodschappen hebt dan kun je alsnog de achterbank neer klappen, genoeg ruimte hoor!
@w115: Doe ik ook, goedkoper en betrouwbaarder kun je niet rijden.
@w115: wij hebben 6 jaar lang een Citroën C1 gehad als tweede auto. Geweldig wagentje om in te rijden en de kosten vielen enorm mee.
@w115: hebben zo’n ding al ruim 10 jaar. Komt echt overal, 3x de alpen in geweest incl stukken offroad op 2000 meter, ding geeft geen krimp. Wat standaard issues als loslatende achterruitjes en haperende stuurbekrachtiging, maar verder nooit iets mee gehad. Super goedkoop en rijdt nog best grappig.
@thijsj: dat zijn nou niet de punten waar ik bij “standaard” aan denk 😉
@nathanael: zijn een paar van de bekende zwakke puntjes van de auto;).
Niks mis met deze leasbakken imo
De Aygo, Auris en Peugeot zijn keurige auto’s! De rest doet me bar weinig tot niets.
@tge1: Kan ik me goed voorstellen met zo’n username..
@volvov90: Die mag je me even uitleggen.
Doe mij de A6 maar. Mooiste van zn segment!
@romeoalfa: haha.
@romeoalfa: En dat is het shell segment?
Hoeveel pk heeft de auris nu echt. 150 180 of 200. Het fluctueerd wel heel erg in jullie Posts.
@toyotavenray: Laat de GRMN variant maar komen!
@toyotavenray: sdi met 60 pk
De Volvo’s 240, 740 en 940 waren niet of slechts deels tegelijk leverbaar. Die vergelijking gaat dus mank. Dan zou je eerder de 740 en 480 tegelijk moeten plaatsen om de vergelijking goed te maken. En die lijken niet echt op elkaar, toch? Dus, kort door de bocht: anno 2018 lijken alle Volvo’s op elkaar. Vroeger niet.
@eaudi: nou, je moet wel een echte kenner zijn om het verschil tussen een 740, 850, een auto getekend door een kind van vijf en een 940 te kunnen zien.
@eaudi: de 940 is de directe opvolger van de 740 en is feitelijk dezelfde auto met een facelift. In 90 tot en met 92 stonden de 240, 740 en 960 naast elkaar in de showroom
@dizono: 940, de 960 kwam een jaartje later.
Blijf erin trappen met die E-Pace…

Iedere keer dat ik hem zie denk ik nog steeds ‘wat een mooie Mazda’…
Die Kia oogt zo zaaddodend, dat Suiceed een betere naam was geweest.
“Mocht je een Tesla overwegen, maar wil je liever een beroemd automerk dan is de I-PACE een uitstekende keuze. Nog een voordeel ten opzichte van Tesla’s is dat het interieur een heel stuk hoogwaardiger is.” Allemaal leuk en aardig maar alle auto’s (1400) voor NL zijn al uitverkocht. En Tesla’s kan je gewoon bestellen en kan je wel overal snelladen en laadt ook thuis sneller op. Iets belangrijker dan een iets mooier dashboard. Dus de Tesla blijft de beste leaseauto dit jaar. En ja, het kost je minder zakelijk dan een BMW 3.
@stfu: alleen moet je nog een jaar op je Tesla 3 wachten: twee gecancelde reserveringen in mijn kennissenkring…
@stfu: fanboy alert – jij noemt de ‘voordelen’ van een Tesla belangrijker dan de objectieve verbetering van een aantal punten bij de Jaguar. Dat is jouw inmiddels bekende mening, alles wat maar enigzins concurreert met Tesla als inferieur weg zetten. Maar volgens mij ben je het doel van Elon uit het oog verloren; hij hoefde niet de grootste of de beste te worden in elektrische auto’s, hij wilde verandering aanzwengelen. Nu gebeurt dat en branden de meest fanatieke Tesla fanboys de concurrentie direct af. Beetje jammer eigenlijk.
@stfu: Even een verhelderend stukje voor jouw op Reuters.com : “Tesla pushes back Model 3 production target again, despite progress”. Artikel van January 3, 2018. Nog een lange weg te gaan voor Tesla (en hun aandeelhouders ). “Burning Cash” is Big Business bij Tesla…per kwartaal een goede miljard dollar…nee, nee niet altijd “opstartenverhaal”…De concurrentie zit niet stil. Over een paar jaar zal de markt er interresant uitzien, anders dan sommigen denken, dromen of er over fantaseren…..
@stfu: als je budget het toelaat. Want een model S is veel duurder in de lease. Zoveel zelfs dat het voordeel van die 4% bijtelling van de tesla in het niet valt bij de additionele eigen bijdrage ivm boven budget leasen
Ik mis de Hyundai Koga electric in de lijstje, wienig bijtelling en goede range in waarschijnlijk betaalbare auto
@audirs3: oh ik bedoel Kona. En HET lijstje… :o
Kona
Voor.mij.zou het dan verassend voor mezelf de Peugeot worden puur door de mustang achterlichten
Volvo heeft het hier en daar al over een T6 twin engine. Dus die minder potente hybride komt er wel.

Als je het op wil zoeken staat er op de site dat je die kristallen pook bij de T8 en T6 twin enige kan krijgen
D segment op zijn gat? Wat is er mis met de
Mondeo
Passat
Insignia
A4
C-klasse
3-serie
Giulia
XE
S60
Talisman
…?
@gulli: Ik kies de Mazda 6
@tge1: dat zouden meer mensen moeten doen!
@gulli: De Nederlandse leasemarkt heeft echter een veel zwaardere nadruk liggen op de lagere segmenten dan in het buitenland. Het D-segment is wel aardig aan het terugkeren maar het zijn nog steeds compacte wagens die de hoofdmoot uitmaken.
Die nieuwe Auris ziet er wel goed uit! 200pk hybride is heel interessant.

De A6 eigenlijk ook, al ben ik geen echte Audi fan.
Auris is niet 200 pk maar 180. De v60 is gewoon nu al als t8 Twin engine te bestellen. De t6 komt ook.
Qua ontwerp vind ik de Peugeot 508 de mooiste uit de lijst.
Moet ik zelf de auto kopen, dan mag voor mij de KIA Ceed mee naar huis.

De Jaguar, Toyota Aygo, en Toyota Auris vind ik ronduit lelijk.
Leuk, maar wat kies nou uit als je een wagen kunt leasen van zo’n 60k (snap dat de leasetarieven erg kunnen verschillen ivm restwaarde, maar laten we dat voor het gemak glad strijken) kan het niet vinden (ben ook verwend)….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).